Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RuZFCT
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2019, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door RuZFCT »

Hallo allemaal,
Wij gaan met ons gezin (kinderen zijn 10 en 14 jaar) in augustus een rondreis maken volgens onderstaand schema.
We huren een auto en hebben de hotels allemaal vastgelegd nu.
Mijn vrouw is echter rugpatient en zullen daardoor de lange stukken auto rijden met regelmaat onderbreken om te kunnen bewegen, wandelen om zo haar rug niet te veel te belasten. Hebben jullie ook suggestie voor een goede auto met comfortabele stoelen, hoge instap?
We hebben nu op voorhand een voorkeur voor een Chevrolet Tahoe.

Hebben jullie misschien tips om op de routes die we gaan rijden interessante / leuke tussenstops te maken?
Achter de plaatsen waar we zijn heb ik vermeld wat we op de planning hebben om daar ter plekke te gaan doen, mochten jullie daar nog aanvullende suggesties voor hebben dan zijn tips zeker welkom.

Dag 1: aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco (Fisherman's Wharf, China Town)
Dag 3: San Francisco (Alcatraz)
Dag 4: San Francisco - El Portal (Misstrail)
Dag 5: El Portal (Tioga Pass)
Dag 6: El Portal - Three Rivers
Dag 7: Three Rivers - Barstow (Calico)
Dag 8: Barstow - Las Vegas
Dag 9: Las vegas (Red Rock Canyon)
Dag 10: Las Vegas - Springdale (Zion)
Dag 11: Springdale - Bryce Canyon (Navajo loop en Queens Garden Trail)
Dag 12: Bryce - Page
Dag 13: Page (Lower Antalope Canyon)
Dag 14: Page - Kayenta (Monument Valley)
Dag 15: Kayenta - Flagstaff (Grand Canyon, Slide Rock State Park?)
Dag 16: Flagstaff - Kingman (via Route 66)
Dag 17: Kingman - Palm Springs
Dag 18: Palm - Springs - Los Angeles (Hollywood, Walk of fame)
Dag 19: Los Angeles (Universal Studios)
Dag 20: Los Angeles en vertrek naar huis
Laatst gewijzigd door RuZFCT op 06 mei 2019, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door Marcopstal »

Houd er toch rekening mee dat een Chevrolet Tahoe een "zeer" hoge instap heeft. Dit is ook niet altijd ideaal.

De route is hier niet 100% duidelijk aangezien het niet in een van-naar vorm geschreven is. Op die manier weten we dus nooit of je al ter plaatse bent of nog naar een plaats rijdt en dat maakt een immens verschil.

Jullie routekeuze is een beetje vreemd in de eerste week. Waarom vanuit El Portal de Tioga Pass heen en terug rijden? Je kiest dan toch beter voor een overnachting in de regio Mammoth Lakes om dan de volgende dag via Death Valley verder te rijden richting Vegas. Heen en weer via de Tioga Pass zijn immers ook extra kilometers, en hoever ga je dan ? Helemaal tot Mono lake en terug ?

Nu kiezen jullie voor een saaie route onderlangs via Three Rivers en Barstow. Als het idee is om ook Sequoia National Park te bezoeken, daar heb je op deze wijze amper tijd voor. Het kost je immers al meer dan 3 uur om er te geraken en tot Three Rivers is het ook nog eens 2 uur rijden.

Barstow heeft op zich niets te bieden. Calico is niet echt authentiek, het is eerder een beetje een tourist trap. Ik zou altijd kiezen voor een bezoek aan Bodie, dat is ten minste authentiek en vanaf de Tioga Pass niet zo heel ver.

De tijd voor Zion lijkt bij deze wat kort. In Page heb je dan wel blijkbaar twee dagen.

Kayenta is niet de meest ideale plaats voor Monument Valley. Het is een troosteloze en stoffige plaats, er zijn veel beter alternatieven, MV zelf, Gouldings of Mexican Hat.

Flagstaff is geen goede keuze voor een bezoek aan de GC. Het ligt er immers nog 1,5 uur vanaf. Kies voor GC Village of Tusayan, zeker in jullie geval als je lange ritten wil voorkomen. Slide Rock State Park ligt overigens in Sedona en helemaal de andere kant op dan de GC. Op één dag niet echt te combineren.

Het mooiste stuk route 66 bevindt zich tussen Kingman en Needless, een bezoek aan Oatman is een aanrader.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
RuZFCT
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2019, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door RuZFCT »

Dank voor je reactie.
Marcopstal schreef:
06 mei 2019, 10:33
De route is hier niet 100% duidelijk aangezien het niet in een van-naar vorm geschreven is. Op die manier weten we dus nooit of je al ter plaatse bent of nog naar een plaats rijdt en dat maakt een immens verschil.
Aangepast :thumbup:

Marcopstal schreef:
06 mei 2019, 10:33
Jullie routekeuze is een beetje vreemd in de eerste week. Waarom vanuit El Portal de Tioga Pass heen en terug rijden? Je kiest dan toch beter voor een overnachting in de regio Mammoth Lakes om dan de volgende dag via Death Valley verder te rijden richting Vegas. Heen en weer via de Tioga Pass zijn immers ook extra kilometers, en hoever ga je dan ? Helemaal tot Mono lake en terug ?
We zijn niet van plan om de hele Tioaga Pass te rijden, maar een gedeelte en onderweg bij diverse punten wandelingen te maken.
Marcopstal schreef:
06 mei 2019, 10:33
Als het idee is om ook Sequoia National Park te bezoeken,
Was wel het idee erachter inderdaad.
Marcopstal schreef:
06 mei 2019, 10:33
Slide Rock State Park ligt overigens in Sedona en helemaal de andere kant op dan de GC. Op één dag niet echt te combineren.
We weten ook nog niet hoe we dit willen doen en wat we precies willen gaan zien/doen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door Marcopstal »

Ik zou toch in de zomer altijd opteren om de Tioga Pass voledig te nemen, Bodie te bezoeken en verder via Death Valley naar Vegas te rijden. Zelfs al bezoek je ook Sequoia National Park, dit komt dan tussen San Francisco en Yosemite in te liggen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

San Francisco kan je makkelijk bezoeken te voet/fiets/openbaar vervoer.
tussen fisherman's wharf en Chinatown heb je Coit Tower, met mooie uitzichten op SF.
Alcatraz neemt maar maar uur in beslag, zeker tijd om bv golden gate brug te bezoeken ( fiets?) tot bv sausolito en terugkeren met de ferry. Of golden gate park.

zoals al vermeld :dagje langer Zion ?
in page zou je na antelope canyon al kunnen doorrijden naar MV, het kleine Mexican Hat is gezelliger dan Kayenta.
Komende van MV kan je de grand canyon eerst verkennen via de east Rim, en daarna best aan GC zelf logeren.
In Yosemite zou ik op dag 2 Glacier Point Road verkennen ( o a met korte wandelingen) en op dag 3 via de Tioga pass richting las vegas vertrekken ( met tussenstops natuurlijk).

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Mocht je nog hotels kunnen annuleren dan zou ik dat zeker doen.
Het eerste stuk zou ik dan zo doen:

Dag 1: aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco (Fisherman's Wharf, China Town)
Dag 3: San Francisco (Alcatraz)
Dag 4: San Francisco - El Portal (Mist Trail)
Dag 5: El Portal (vallei, Glacier Point, Mariposa Grove)
Dag 6: El Portal - Mammoth Lakes
Dag 7: Mammoth Lakes - Death Valley/Lone Pine
Dag 8: Death Valley - Las Vegas

Je hebt op die manier een mooiere en kortere route, en meer tijd voor Yosemite. Je kunt dan ook de volledige Tioga road doen. Een kort stukje heeft niet zoveel zin; de mooiste delen en mooiste wandelingen liggen in het oosten van het park.

Wat je vraag betreft; de reistijden vallen op zich allemaal wel mee. Hoe lang willen jullie maximaal in de auto zitten?
Tussen SF en El Portal zou je een stop in bijvoorbeeld Manteca kunnen maken om boodschappen in te slaan. Een koelbox is handig, en veel water.
In jouw route zijn er onderweg tot aan Las Vegas niet echt interessante stops voorzover ik weet. In mijn voorstel heb je meerdere leuke stops. Zo kun je bij Lee Vining naar Bodie en naar Mono Lake. Bij Lone Pine heb je de Alabama Hills, Whitney Portal en het filmmuseum. Je kunt ook naar het Bristlecone Pines forest. Kijk eens naar ons 2017-verslag voor onze reis in augustus langs die route.
Tussen Las Vegas en Zion zou je naar Valley of Fire kunnen gaan voor een korte stop/wandeling.
Op weg van Bryce naar Page kun je naar de Toadstool Hoodoo, zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 mei 2019, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
RuZFCT
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2019, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door RuZFCT »

Marcopstal schreef:
06 mei 2019, 11:29
Ik zou toch in de zomer altijd opteren om de Tioga Pass voledig te nemen, Bodie te bezoeken en verder via Death Valley naar Vegas te rijden. Zelfs al bezoek je ook Sequoia National Park, dit komt dan tussen San Francisco en Yosemite in te liggen.
We zijn dan bang dat de afstand SF naar Sequoia en de afstand tussen mammoth lake en Las Vegas te groot zijn.
Ons uitgangspunt is geweest om de reisafstanden niet te groot te laten worden. Liever 2 keer ruim 3 uur route, dan 2 keer een route van meer dan 4 á 5 uur.
Ik denk dat je daar dan wel op uit gaat komen als we de route om zullen gooien en zowel Sequoia, Yosemite als Bodie mee te pakken?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou Sequoia dan laten vallen. Je hebt er nu ook al geen tijd voor. In mijn voorstel zou je naar de Mariposa Gove kunnen gaan als je sequoia's wilt zien.

Marianne
RuZFCT
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2019, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door RuZFCT »

Martin & Marianne schreef:
06 mei 2019, 12:57
Mocht je nog hotels kunnen annuleren dan zou ik dat zeker doen.
We gaan zeker even kijken wat de mogelijkheden zijn.

Als ik naar jouw voorstel kijk, missen we Sequoia en dat is iets wat we zeker mee willen pakken. Of kunnen we de Sequoia reuzen ook nog elders zien?

Martin & Marianne schreef:
06 mei 2019, 12:57
Hoe lang willen jullie maximaal in de auto zitten?
max 3 uur reistijd (exclusief tussenstops)

Ik ga je reisverslagen lezen :wink: :thumbup:
RuZFCT
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2019, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door RuZFCT »

Martin & Marianne schreef:
06 mei 2019, 13:01
Mariposa Gove kunnen gaan als je sequoia's wilt zien.
Vraag beantwoord :D
RuZFCT
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2019, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door RuZFCT »

ingrid1955 schreef:
06 mei 2019, 11:45
San Francisco kan je makkelijk bezoeken te voet/fiets/openbaar vervoer.
:thumbup:
Auto halen we op op dag van vertrek. We zijn idd voornemens om alles zonder auto te doen in San Francisco.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door Marcopstal »

RuZFCT schreef:
06 mei 2019, 12:59
We zijn dan bang dat de afstand SF naar Sequoia en de afstand tussen mammoth lake en Las Vegas te groot zijn.
Met een overnachting in Mammoth Lakes of Bishop en Death Valley zijn die afstanden haalbaar.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
RuZFCT
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2019, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door RuZFCT »

Marcopstal schreef:
06 mei 2019, 15:38
RuZFCT schreef:
06 mei 2019, 12:59
We zijn dan bang dat de afstand SF naar Sequoia en de afstand tussen mammoth lake en Las Vegas te groot zijn.
Met een overnachting in Mammoth Lakes of Bishop en Death Valley zijn die afstanden haalbaar.
Ik zie het inderdaad. We gaan kijken wat we kunnen omboeken en de route omleggen. :thumbup:
RuZFCT
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2019, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door RuZFCT »

ingrid1955 schreef:
06 mei 2019, 11:45

In Yosemite zou ik op dag 2 Glacier Point Road verkennen ( o a met korte wandelingen) en op dag 3 via de Tioga pass richting las vegas vertrekken ( met tussenstops natuurlijk).

Als we hotels kunnen omboeken willen we dit zo in de planning gaan opnemen. :thumbup:
RuZFCT
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2019, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door RuZFCT »

Dankzij de tips die we kregen hebben we besloten om te gaan omboeken. We gaan dus de route via Three Rivers en Barstow inruilen voor de Tioaga Pass en Death Valley.

Nu weer verder uitzoeken hoe de dagbesteding er dan verder uit gaat zien.
RuZFCT
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2019, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door RuZFCT »

Aangepast

Dag 1: aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco (Fisherman's Wharf, China Town)
Dag 3: San Francisco (Alcatraz)
Dag 4: San Francisco - El Portal (Mist Trail)
Dag 5: El Portal (Glacier Point, Mariposa Grove)
Dag 6: El Portal - Mammoth Lakes (Bodie)
Dag 7: Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Las vegas (Red Rock Canyon)
Dag 10: Las Vegas - Springdale (Zion)
Dag 11: Springdale - Bryce Canyon (Navajo loop en Queens Garden Trail)
Dag 12: Bryce - Page
Dag 13: Page (Lower Antalope Canyon)
Dag 14: Page - Kayenta (Monument Valley)
Dag 15: Kayenta - Flagstaff (Grand Canyon, Slide Rock State Park?)
Dag 16: Flagstaff - Kingman (via Route 66)
Dag 17: Kingman - Palm Springs
Dag 18: Palm - Springs - Los Angeles (Hollywood, Walk of fame)
Dag 19: Los Angeles (Universal Studios)
Dag 20: Los Angeles en vertrek naar huis
Laatst gewijzigd door RuZFCT op 08 mei 2019, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Goede beslissing!
Voor tips onderweg en voor accommodaties kun je eens naar onze laatste 3 reisverslagen kijken.
Red Rock Canyon zou je op weg van Death Valley naar Las Vegas mee kunnen nemen, ik zou daar niet voor heen en weer rijden vauit LV.

Het is trouwens Mist Trail, niet Miss Trail. :wink:

Marianne
RuZFCT
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 apr 2019, 13:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door RuZFCT »

Marcopstal schreef:
06 mei 2019, 10:33
Houd er toch rekening mee dat een Chevrolet Tahoe een "zeer" hoge instap heeft. Dit is ook niet altijd ideaal.
Ik ben absoluut geen autokenner, maar we willen een comfortabele auto met een "hoge" instap. Het zitcomfort is voor mijn vrouw erg belangrijk en genoeg ruimte om de koffers mee te nemen.
Hierdoor dacht ik dat een Chevrolet Tahoe wel een goede optie zou zijn.

Denk je, denken jullie dat een andere auto een beter optie kan zijn?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door Coyote »

Je kunt wel een Chevrolet Tahoe willen maar die zal lang niet altijd beschikbaar zijn. Kwestie van op het juiste moment op de juiste plaats zijn.

Als je een SFAR (Standard SUV) of FFAR (Full Size SUV) huurt zal er vast wel een auto bij staan die aan jullie wensen, en dan met name voor je vrouw, voldoet. Terplekke proberen welke lekker zit en een goede instap heeft.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis RuZFCT: Augustus 2019 SF-LV-LA

Bericht door Marcopstal »

Ik huurde ook al eens een Tahoe. Mijn echtgenote had het met haar 1m60 knap lastig om in te stappen. We hebben af en toe even gelachen dat een laddertje misschien van pas kon komen.

Persoonlijk ben ik zeer tevreden over de minivans, ook inzake instap.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer