Tips gevraagd bezoek aan Monument Valley.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
famfrans
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 dec 2018, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Tips gevraagd bezoek aan Monument Valley.

Bericht door famfrans »

Beste reizigers,

Medio juli staan we 1 nachtje op gouldings campground en komen dan vanuit Page alwaar we 's ochtends eerst de lower antelope canyon bezoeken.
We rijden dus begin middag richting monument valley.
Hoewel ik weet dat de trip door de valley zelf al erg mooi is, vraag ik me af of we daar ter plekke ook nog wat kunnen doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zie zitten om heel veel geld te betalen voor een erg toeristische indianentour, dus wat zijn de leuke en betaalbare alternatieven?
Ik hoor graag jullie ervaringen en plannen!
Dank weer!
gr famfrans
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: tips monument valley

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

MV is op zijn mooist tijdens zonsondergang en zonsopgang, dat kan je vanop de hoofdweg zeker mooi bewonderen.
Een gekende plaats is richting Mexican Hat,milemarker 13,met dat prachtige zicht op MV
Wat verder heb je Valley of the Gods, lijkt behoorlijk op MV, is volledig gratis
Ook Goosenecks State Park is de moeite waard, net als Moki Dugway met prachtig zicht op de omgeving

Jacques
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: tips monument valley

Bericht door AnitaV »

Wild cat trail is een wandeling bij Monument Valley.
Wij gaan van Page via Navanjo National Monument naar Monument Valley. Misschien een idee?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: tips monument valley

Bericht door Trails »

Of onderweg een kleine de-tour naar Navajo Nat. Monument. Zeer de moeite waard.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: tips monument valley

Bericht door Galapogos »

De Wild Cat Trail is inderdaad leuk om te doen. Er is weinig beschutting, dus ik zou dit niet midden op de dag plannen medio juli.
famfrans
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 dec 2018, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tips gevraagd bezoek aan Monument Valley.

Bericht door famfrans »

Dank mensen! Blij met de tips!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips gevraagd bezoek aan Monument Valley.

Bericht door tomhster »

Ik haak even aan. Ik ben nog steeds in dubio. We slapen in Mexican Hat. Wat missen we als we onderweg naar Page niet de betaalde afslag naar Monument Valley nemen? Ik bedoel dan puur de uitzichten en natuurverschijnselen, in cowboy en indianenverhalen/shows, paardrijden en giftshops zijn we eigenlijk niet geïnteresseerd.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Tips gevraagd bezoek aan Monument Valley.

Bericht door markro »

Dit uitzicht op de drie Mittens en dit deel van de Monument Valley (met de weg door het park) mis je: https://www.pindat.com/images/uploads/u ... fuj93k.jpg

Vorig jaar zijn wij wel even afgeslagen naar dit uitkijkpunt op weg naar Page. De entree voor een auto met inzittenden bedroeg $ 20,=. Omdat dit een Indianenpark is, is de Amerikaanse parkenpas hier niet geldig.

Als je de tijd er voor hebt, raad ik jou aan toch te gaan kijken. Het is toch wel een heel fraai en bijzonder uitzicht.

Bij interesse ons verslag van die dag: https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-09-17
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips gevraagd bezoek aan Monument Valley.

Bericht door tomhster »

Dank. Hoe lang moet je gemiddeld uittrekken voor de 17 mijl aan onverhard?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tips gevraagd bezoek aan Monument Valley.

Bericht door jojostravelusa »

De tours met Indianengids dieper het park in kunnen als toeristisch gekwalificeerd worden. Wij hadden echter een andere ervaring. Sowieso kom je op plekken waar je met eigen auto niet mag komen. Wij hebben de tour met Monument Valley Safari gedaan en onze gids had veel interessante informatie en nam alle tijd om deze rustig te delen. Wij kregen ook alle tijd om waar we maar wilden foto's te maken. We kwamen dan ook bijna 3 kwartier later terug dan op het programma stond. Voor ons een geweldige avond.

https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... onpar.html
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tips gevraagd bezoek aan Monument Valley.

Bericht door SuzieQ »

Ik twijfel ook nog steeds over een tour. Zelf rijden gaan we sowieso niet doen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips gevraagd bezoek aan Monument Valley.

Bericht door Fam. Bos »

Wij hebben 3 jaar geleden een tour gedaan.
Deze was echt mooi en bijzonder, hadden ook wel geluk dat we de enige 2 waren op deze groepstour.
We hadden een fijne gids die veel vertelde en de tijd nam. Hebben ook nog op de rotsen kunnen klimmen voor mooier uitzicht of om bijzondere dingen te zien.
Dus naar mijn idee een echte aanrader.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips gevraagd bezoek aan Monument Valley.

Bericht door BonnyR »

Wij hebben in Monument valley een jeep gehuurd op de KOA camping.Je mag er nl niet in met de camper. Voor 6 uur betaalden we een kleine 200 dollar incl. verzekering etc. Je kunt heerlijk je eigen tempo bepalen en overal net zo lang stoppen als je zelf wilt. Voor een 'gewone tour'zouden we anders met z'n vieren 300 dollar kwijt zijn. We wilden eerst niet gaan omdat het regende, het klaarde opeens op en uiteindelijk toch gauw een jeep gehuurd
IMG_0956 - kopie.JPG
.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tips gevraagd bezoek aan Monument Valley.

Bericht door Eskm »

Drie jaar geleden de tour met Bennet Tours en Indianengids gedaan.
Is niet goedkoop, maar konden finaal een serieuze korting bekomen.
Als je met Karl May, Lucky Luke, Chick Bill, Comanche,… opgegroeid bent
en bezit een flinke dosis fantasie + wat inlevingsvermogen, wordt het een leuke en stofferige rit!
Heb je geluk, dan spot je wat wilde mustangs.
Ontzettend veel geleerd van de gids en laat je fantasie maar over de diverse buttes lopen.

Eind volgende maand doe ik opnieuw MV aan, neem enkel de Valley drive en hoop nog de Wild Cat trail te doen,
daarna door naar Forrest Gump point.
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips gevraagd bezoek aan Monument Valley.

Bericht door Mrvanilla »

De Wild Cat Trail is een absolute aanrader. En veel indrukwekkender dan de Scenic Drive. In de zomer is het echter niet te doen met de hitte (volgens mij wordt de trail dan zelfs afgesloten). Maar als je in de gelegenheid bent: doen!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips gevraagd bezoek aan Monument Valley.

Bericht door Rik- »

Vorig jaar de Wildcat trail gelopen. Erg mooi. Maar het kan in de namiddag inderdaad erg warm worden. Zorg voor voldoende water, en registreer je bij Visitor center.

:offtopic: Nog een tip: als je antilope nog niet hebt geboekt, is X canyon een goed alternatief. Veel minder druk, kleinere groepen, en meer rust.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tips gevraagd bezoek aan Monument Valley.

Bericht door SuzieQ »

Is het beter om een tour vooraf te boeken of kan dat terplaatse echt nog, en kun je echt onderhandelen nog over de prijs?
Wildcat trail lijkt mij leuk maar gaan we niet doen.
Overigens heel handig Tipi village ligt ook dirt road, daar ben ik ook niet blij mee maarja.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips gevraagd bezoek aan Monument Valley.

Bericht door royke »

Sorry dat ik een oud topic naar boven haal maar is beter dan een nieuw topic starten denk ik :) We willen komende Maart een bezoek brengen aan Monument Valley. We arriveren daar begin van de middag, overnachten dan in het View hotel en hebben de volgende dag ook nog de hele ochtend+middag. Nu heb ik al veel dingen zelf kunnen vinden door verschillende topics en site's door te worstelen maar heb toch nog een paar vraagjes

We willen met onze SUV de 17mile loop doen, de wildcat trail hike doen, en een bezoek brengen aan Forrest gump point. Nu zou ik graag de zonderondergang/opgang ook willen zien natuurlijk. Nu kunnen we vanuit ons balkon sowieso dit al zien. Maar nu vraag ik me af, is het nog een toegevoegde waarde een sunset/sunrise tour te doen? Indien ja, heeft iemand nog een tip? Een aantal organisaties waaronder b.v. Gouldings Campground doen geen sunset/sunrise tours in Maart.

Gezien in Maart het park sluit om 16:30 voor de drive, en de sunset pas 18:17 is, kunnen we niet zelf een zonderondergang en zonsopgang regelen in het park buiten een tour, correct? (sunrise 06:45, drive open 08:00)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd bezoek aan Monument Valley.

Bericht door Martin & Marianne »

Het viel ons dit jaar op dat er nog heel veel mensen de drive gingen rijden hoewel het officieel al gesloten was. Daar werd niet echt op gecontroleerd.
Wij stonden op de camping en hadden een prachtig uitzicht bij zonsopkomst en -ondergang. Ik kan me voorstellen dat het ook mooi is om dan in het park te zijn. Wij vonden de Wildcat Trail een aanrader. Wij liepen die vlak na zonsopkomst; dat zou je ook kunnen doen. Zie hier en hier voor ons verslag

Het Forrest Gump Point kost je nauwelijks tijd, je zou denk ik ook wel iets minder tijd uit kunnen trekken voor het park.

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Tips gevraagd bezoek aan Monument Valley.

Bericht door Galapogos »

De zonsondergang vanaf The View is in ieder geval erg mooi. Ik zou persoonlijk geen tour nemen om vanaf een andere locatie de zonsondergang te zien. In 2016 deden wij een tour tijdens zonsondergang, maar hetgeen me het meeste bij is gebleven is het uitzicht vanaf The View.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer