Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

Hi,

kunnen jullie me helpen met onderstaande? Ik ben voornamelijk op zoek naar wat tips aangaande accommodatie en of bepaalde stukken wel te doen zijn in een dag. Ik heb mijn vragen even cursief gemaakt.
O misschien wel handig, twee volwassenen en twee kinderen (14 en 10) dus qua accommodatie is zwemgelegenheid wel fijn.

17/04 LA – Aankomst = https://www.veniceonthebeachhotel.com/en-gb
18/04 LA – Hollywood, Rodeo Drive, Beverly Hills, Sunset Boulevard
19/04 LA – Universal / Strand
20/04 Joshua Tree Is het handig accomodatie in Palm Springs te zoeken of andere plek beter qua handige ingang tot park?

Van Joshua Tree naar Sedona is het 319 mijl. Is dit te doen in een dag (Google geeft er een uur of 5 voor) of is er onderweg nog iets leuks te zien? Op de kaart zie ik niet zo een plaatsnaam die een belletje doet rinkelen.

21/04 Sedona, Ranch https://sedonahorsebackrides.com/
22/04 Sedona, Ranch
23/04 Sedona, Ranch
24/04 Tusayan
25/04 Monument Valley Overnachten nabij Monument Valley of op 1 dag doen en direct door naar Page? Overnachten denk ik mooier ivm zonsondergang en –opgang? Iemand een tip?
26/04 Page
27/04 Page, Lake Powell
28/04 Bryce
29/04 Springdale of Valley of Fire, Desert Rose Inn /Desert Pearl Inn Of vanuit Bryce direct naar Las Vegas en vanuit daar Valley of Fire doen?
30/04 Las Vegas, winkelen, The Strip
01/05 Las Vegas, Rachel, Alamo, Death Valley
02/05 Las Vegas – retour A’dam

Ik ben benieuwd. :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marieke2701 Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020

Bericht door PSVwally »

Joshua Tree - Sedona is goed op 1 dag te doen. Je zou via Jerome en omgeving kunnen rijden. Prachtig gebied daar.
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701 Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020

Bericht door Marieke2701 »

O ja! Dat heb ik inderdaad gelezen, die zet ik op de lijst erbij. Zoveel gelezen dat ik de helft alweer vergeten ben :blink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42137
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marieke2701 Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke route!
Je kunt voor Joshua Tree ook naar Twentynine Palms kijken. Het hangt er vanaf welke route je door het park wilt nemen. Voor de Park boulevard kun je bij de plaats Joshua Tree het park binnen rijden en weer verlaten bij 20Palms. Daar kun je dan overnachten. Zie de kaart op www.nps.gov/jotr voor de route door het park
Tusayana is vanwege het zwembad? Overnachten in het park is ook wel mooi, en hoeft niet duurder te zijn. Misschien een cabin bij de Bright Angel Lodge? Zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com.
Of je in een keer naar Sedona kunt rijden is aan jullie; qua reistijd kan het prima, daarvoor kun je de tijden van googlemaps hanteren.
Voor MV zou ik zeker naar een overnachting daar kijken. Misschien is Tip Village iets, of Gouldings Lodge (hebben ook cabins op de camping). The view is qua uitzicht prachtig, maar wel prijzig. Een alternatief in de buurt is de San Juan Inn in Mexican Hat.
Willen jllie niet naar Zion? Ik zou 2 nachten Springdale doen. De Desert Pearl Inn is prachtig, wij waren daar onder andere in 2004, zie daarvoor ons verslag voor ons bezoek met de kinderen.
Death Valley kan wel vanuit LV maar waarom niet doen tussen LA en Las Vegas? Dan rij je erdoor, en zie je meer dan wanneer je heen en weer rijdt.
Met de dagen Sedona wordt het wel lastig om voldoende tijd te vinden voor de rest.
VoF vanuit LV is echt niet handig, je rijdt er immers langs?

Schrijf het eens uit in een van-naar schema, dan zie je beter waar je een volle dag hebt en wat de reisdagen zijn.

Marianne
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701 Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020

Bericht door Marieke2701 »

We gaan niet terug vanuit Los Angeles, dus we komen eigenlijk niet meer in de buurt bij Death Valley als we de route onderlangs Joshua Tree doen zeg maar.

Hmmm, Zion had ik nog helemaal niet echt naar gekeken, maar dat is ook heel gaaf. Een stuk groener als ik zo de afbeeldingen zie. Misschien na alle woestijnachtige gebieden ook wel een optie. Welke van de parken vonden jullie mooier?
Laatst gewijzigd door markro op 05 mei 2019, 03:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701 Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020

Bericht door Marieke2701 »

Sedona is trouwens maar twee nachten, dus dan win ik weer een dag ;)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42137
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marieke2701 Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Het is niet nodig maar ook niet toegestaan om bovenliggende berichten te quoten. :wink:

Wij vinden Zion erg leuk. Het is niet zo bijzonder als bijvoorbeeld Bryce maar je kunt er prachtig wandelen.

In jouw route eindig j e inderdaad in Las Vegas maar e kunt Death Valley toch ook doen tussen LA en Las Vegas. En dan geen Joshua Tree. Misschien ook niet gek om te kijken naar een vlucht naar of van Phoenix. Dan heb je dat lange stuk ook niet, tussen LA en Sedona.
Dus LA - DV - LV - Zion - Bryce - Page - Monument Valley - Grand Canyon - Sedona - Phoenix (of Las Vegas).

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door PSVwally »

In jouw route eindig j e inderdaad in Las Vegas maar e kunt Death Valley toch ook doen tussen LA en Las Vegas. En dan geen Joshua Tree
Ik denk eerder dat een rondje Rachel, Alamo en death valley vanuit Vegas wat ver/veel is voor op 1 dag. Ik zou daar dan wrs alleen voor death valley kiezen. April/Mei is voor Joshua Tree zeker een mooie periode en ik zou dat juist niet overslaan. Een dagtrip death valley vanuit Vegas is prima te doen.
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

@ Marianne, hoezo mag er niet gequote worden? Ik heb dat niet gelezen in de regels volgens mij? Ik ben het van andere fora juist gewend omdat het dan helder is op wie je reageert. Nou goed, als het hier niet wenselijk is, doe ik het niet ;-)
Ik zal eens naar je vluchtopties kijken, ik dacht dat Phoenix geen directe vluchten had en die heb ik het liefst wel.

Ik kom er net achter dat dinsdag 5 mei volgend jaar een landelijke vrije dag en dat we derhalve waarschijnlijk maandag ook vrij zijn, dat zou 2,5 week vakantie in plaats van twee zijn dan. Geeft me iets meer ruimte.
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

@PSVwally ik dacht er ook aan om Rachel en Alamo in een dag te doen vanuit Las Vegas. Rachel en Alamo ben je toch niet zo lang bezig gok ik.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door markro »

Marieke2701 schreef:
05 mei 2019, 14:13
@ Marianne, hoezo mag er niet gequote worden? Ik heb dat niet gelezen in de regels volgens mij? Ik ben het van andere fora juist gewend omdat het dan helder is op wie je reageert. Nou goed, als het hier niet wenselijk is, doe ik het niet ;-)
* Note als moderator: er mag best gequote worden, maar dan graag zodanig dat de zaken waar het om gaat uit een voorgaand bericht aangehaald worden en niet het gehele bericht als dat niet nodig is, bovendien is het niet wenselijk om een direct bovenstaand (het laatste) bericht te quoten, dat heeft doorgaans geen nut en vraagt alleen maar ruimte en maakt het forum er niet leesbaarder op.

Lees ook de forumregels a.u.b., zie over het quoten: viewtopic.php?f=1&t=17691
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

Hallo Marko,

helder, dank je. Ik had dat draadje nog niet gevonden, ik had alleen gelezen waar hier naar verwezen wordt:

viewtopic.php?f=1&t=32149

Ik ben een heel druk forum gewend waar er al snel meerdere reacties staan, dus vandaar dat ik ook direct boven me quotte ;-)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door PSVwally »

Marieke2701 schreef:
05 mei 2019, 14:16
@ PSVwally ik dacht er ook aan om Rachel en Alamo in een dag te doen vanuit Las Vegas. Rachel en Alamo ben je toch niet zo lang bezig gok ik.
01/05 Las Vegas, Rachel, Alamo, Death Valley
In je routepost zeg je dat je Rachel, Alamo en death valley op 1 dag wilt doen. Het is alleen al 240km van Las Vegas naar Rachel. Er loopt geen weg vanaf daar direct naar Death Valley, dus je moet dezelfde weg min of meer helemaal terug naar Vegas. Dat is bijna 500km rijden voor alleen Alamo en Rachel. Als je nou de hele loneliest highway daar ging rijden zeg ik ok, maar puur voor dit 'even' op en neer vanuit Vegas vind ik het heel veel.

Dan moet je nog naar Death Valley. Al pak je alleen de grote highlights mee als in mosaic canyon, Mesquite sand dunes, Badwater basin en dan the artist drive terug naar het kruispunt, zabriskie point, dantes view en terug naar Las Vegas dan is dat ook al een kleine 600km...

Maak een keuze, want beide op 1 dag ga je echt niet redden. Zeker eind april begin mei als de dagen nog niet zo heel lang zijn qua licht
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

O dat was niet helemaal duidelijk dan, heb het ook nog niet uitgeschreven zoals Marianne zei.

Plan was dus om DV, Rachel, Alamo vanuit Las Vegas als uitvalsbasis te doen, maar niet per se op 1 dag.
Dus 1 dag bijvoorbeeld Rachel en Alamo en 's avonds the Strip. Andere dag Death Valley.
Dan is even op en neer naar Rachel toch qua kilometers op zich wel te doen?

Bedankt voor de tip qua licht 's avonds, dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden!
Ann_O
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 nov 2017, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Ann_O »

Hoi Marieke, leuke plannen heb je!
Wij zijn net terug van uit de USA en hebben grotendeels dezelfde route gedaan. Dit was ons schema:
19-4: Brussel-LA
20-4: LA
21-4: LA
22-4: LA - Twentynine Palms (Johua Tree NP)
23-4: Twentynine Palms - Williams
24-4: Williams - Grand Canyon - Page
25-4: Page
26-4: Page - MV
27-4: MV - Torrey (Capitol Reef)
28-4: Capitol Reef - Bryce
29-4: Bryce - VoF - Las Vegas
30-4: LV
1-5: LV - DV- LV
2-5: LV
3-5: LV- Brussel

Paar tips/opmerkingen:
- LA: eerste 2 nachten sliepen we bij Venice Beach, 3e nacht in Hollywood. Dat is handig gezien de grote afstanden in LA. Op dag 3 hebben we in de ochtend de Mulholland Drive gereden en zijn we naar Beverly Hills en Rodeo Drive geweest. In de middag verder Hollywood verkend. Op dag 4 konden we redelijk snel LA uit richting Joshua Tree.
- Twentynine Palms is handige locatie om te overnachten voor Joshua Tree, ligt direct bij de noorduitgang.
- Van Twentynine Palms naar Williams hebben we grote stukken over route 66 gereden. Was lange rijdag, maar is te doen. Williams is niet ideaal als overnachtingslokatie, Tusayan of in het park is beter. Wij konden daar niets meer vinden voor een redelijke prijs. En omdat we al eerder bij de Grand Canyon waren geweest vonden we Williams ok.
- In Page waren wij ook 2 nachten, daar sliepen we in een ruim appartement dat ik via Airbnb geboekt had.
- Voor MV is een cabin bij Goldings Lodge een goede keuze. Zijn leuke huisjes met veranda en uitzicht op MV, een aanrader wat ons betreft.
- Wij hebben Zion bewust overgeslagen omdat we daar een paar jaar geleden al waren. Toen waren we met heel slecht weer in Bryce. Nu prima weer gehad. Er lag nog sneeuw, mooi om te zien. Van Bryce naar LV via de Valley of Fire is ook lange dag, maar te doen.
- Vanuit LV zijn we naar Death Valley geweest en terug. Achteraf hadden we dit niet moeten doen. DV is mooi, maar het is een lange rit en in het park rijd je ook nog veel omdat alles ver uit elkaar ligt. Er op terugkijkend zit je toch vooral in de auto. Achteraf was een overnachting in DV toch beter geweest. In LV kun je je prima een aantal dagen vermaken.
- In LV sliepen we de eerste 2 nachten in het Vdara, mooi hotel, luxe kamers maar ik vond het geen 5 sterren waard. Schoonmaak is zeer matig en de voorzieningen (handdoeken, keukengerei etc ) zeer karig. Er zit een keukentje in, maar alle kastjes zijn leeg. De andere 2 nachten sliepen we in het Desort Rose Resort. Daar hadden we een appartement met 2 slaapkamers en 2 badkamers. Was goede keuze, keurig schoon, goede keuken, leuk zwembad. Een aanrader.

De meivakantie als reisperiode is ons goed bevallen. We hebben over het algemeen prima weer gehad. Wel waaide het regelmatig stevig. Dat schijnt normaal te zijn voor deze periode.
Succes met het verder uitstippelen van je reis!
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

Hai Ann,

bedankt voor je uitgebreide reactie, leuk!

Wanneer heb jij de vluchten en hotels geboekt? Hoe lang van tevoren?
Gouldings Lodge heb ik zeker op mijn lijstje staan.

Hmm, misschien toch eens kijken wat er qua accomodatie bij DV in de buurt zit. Dank je!
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Franciscus »

20/04 Joshua Tree Is het handig accomodatie in Palm Springs te zoeken of andere plek beter qua handige ingang tot park?

Van Joshua Tree naar Sedona is het 319 mijl. Is dit te doen in een dag (Google geeft er een uur of 5 voor) of is er onderweg nog iets leuks te zien? Op de kaart zie ik niet zo een plaatsnaam die een belletje doet rinkelen.
Wij reisden in 2014 ook van LA, via Joshua Tree naar Sedona. We hadden een hotel in Twentynine Palms, prima uitvalsbasis voor Joshua Tree. Op weg daarheen zou je even naar Pioneertown kunnen gaan, is leuk. Van Twentynine Palms naar Sedona op een dag is goed te doen. Wij hebben dat niet gedaan, zijn in de ochtend nog Joshua Tree in geweest en daarna naar Prescott gereden om te overnachten. Is een leuk plaatsje met 'historisch' centrum, ook mooi als tussenstop als je wel in een keer naar Sedona rijdt. Ff aanleggen bij de Birdcage Saloon is leuk.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn vorig jaar, een nacht in Palm Springs geweest, in Days Inn https://www.daysinnpalmsprings.com/. 3 kwartier rijden van Joshua Tree NP. Is een prima hotel met lekker zwembad.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
Ann_O
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 nov 2017, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Ann_O »

De vluchten heb ik 21 september 2018 geboekt tijdens een flash sale van Delta voor € 370 pp. Mooie prijs, wel zonder bagage. We hebben één koffer bijgeboekt, en verder alleen handbagage meegenomen. Bij Delta mag je per persoon een trolley én een klein item (rugzak, fototas oid) meenemen.
Na het boeken van de vluchten heb ik vrij snel alle hotels/motels/appartementen geboekt, wel alles annuleerbaar. In december en januari heb ik nog een paar overnachtingsplekken gewisseld, onder andere doordat ik goede deals op Hotwire tegenkwam.
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Marieke2701: Los Angeles => Las Vegas april/mei 2020.

Bericht door Marieke2701 »

O wow Ann, dat zijn goede prijzen. Zijn die flash sale prijzen voor iedereen beschikbaar? Ik heb me al geregistreerd als SkyMiles member bij Delta.

Bedankt voor de Prescott tip Franciscus. Hou ik zeker in mijn achterhoofd. Die saloon ziet er ook goed uit voor een borrel na een lange dag rijden :D

Die van jou sla ik ook op Jojo. Fijn groot zwembad, groter dan wat ik tot nu toe gezien heb.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer