Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

motor rijbewijs halen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Speakingtongues
Amerikakenner

motor rijbewijs halen

Bericht door Speakingtongues »

Ik had vorig jaar mijn auto rijbewijs in een half uurtje maar weet iemand hoe gemakkelijk het is om je motorrijbewijs te halen in US or Florida ? Heb een NL rijbewijs voor motoren, maar dat volgens mij niet zomaar omzetten. Heb gehoord dat ik eerst theorie moet doen en dat je dan via via ergens een papiertje moet kunnen regelen waarmee je license af kan halen . Iemand enig idee ?
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Speakingtongues
Amerikakenner

Oke

Bericht door Speakingtongues »

Oke die site ken ik wel maar er is een 'truc' om de praktijk ergens anders te doen en dan license af te halen, but how ?
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Hier in Colorado kun je een motorrijcursus doen, waarbij je aan het eind van de cursus een certifikaat krijgt die je bij de DMV kunt omwisselen voor je rijbewijs. De cursus is vrij intens en duurt 3 volle dagen. Je kunt ook gewoon een leaners permit halen en op eigen gelegenheid leren en vervolgens bij de DMV een theorie en praktijk examen doen. Echter bij de "self taught motor cycle riders" is een hoog aantal die zakt, in verhouding tot auto parktijk examen waarbij vrijwel iedereen slaagt.

Deze cursussen worden overal in de US geboden. Kijk op deze link: http://www.msf-usa.org/
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik heb mijn amerikaanse auto rijbewijs .. maar ik rij ook al 7 jaar rond op de motor , en ze hebben me al verschillende malen aan de kant gezet voor te hard rijden .. en al die keren heb ik hun mijn gewone amerikaanse rijbewijs laten zien .. en ze vroegen nooit naar mijn amerikaanse motor rijbewijs....waarom zal ik dan een amerikaanse motor rijbewijs halen. :lol:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mijn zoon heeft indertijd zijn motorrijbewijs gehaald bij de plaatselijke Harley Davidson (spelling?) dealer. Mensen van H-D kwamen langs met een soort rijdend circus, ze hebben een dagje theorie en praktijk gedaan (praktijk op een groot parkeerterrein in de buurt) en toen kreeg-ie een certificaat waarmee hij zijn motorrijbewijstempeltje kon halen bij de rijbewijsmensen.

Hij heeft dat laten vervallen toen hij zijn Minnesota rijbewijs omruilde voor een rijbewijs in Californie (wel plaatselijke theorie doen, natuurlijk).

Ik zou dus eens bij motorwinkels in de buurt gaan vragen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Mijn man heeft hier, North Carolina, zijn motorrijbewijs gehaald.
In principe mag je hier motorrijden met je autorijbewijs, maar niemand achterop nemen. Bovendien was je motorverzekering wat duurder als je geen "echt" motor rijbewijs hebt.
Maar hij moest eerst theorie doen. Dus met vragen specifiek over motorrijden en daarna een praktijktest. Speciale verichtingen (om pionnen rijden zonder voet aan de grond en een noodstop en zo). Mijn man vond het best mee vallen al waren ze heel precies in de oefeningen die hij moest doen. Maar heeft alles in 1 keer gehaald.
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Wordt er eigenlijk wel veel motor gereden in de VS?
Met de motorreis van vorig jaar zijn we op verschillende motor verzamelplaatsen geweest, maar daarbuiten hebben we er toch niet heel veel gezien.

Nou moet je natuurlijk ook wel gek zijn om in juli-augustus door de woestijnen te gaan rijden, maar goed!

Zoééntje ben ik er dan. :D
Antoinette
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Antoinette schreef:Wordt er eigenlijk wel veel motor gereden in de VS?
Met de motorreis van vorig jaar zijn we op verschillende motor verzamelplaatsen geweest, maar daarbuiten hebben we er toch niet heel veel gezien.
hier aan de oostkust rijden heel wat wat mensen een motor..

En vooral in de omgeving waar wij wonen zie je overal op dinsdag avond een verzamel plaats met motors. en dan wordt er gezellig gegrilled of als het weer niet zo toelaat dan wordt er gezamelijk gegeten bij een restaurant...en elke paar weken dan gaan de meesten met elkaar, er op uit op de motor voor en lang weekend.

Ik heb 2 motoren .. De Honda Goldwing rijd ik als ik en mijn vrouw er samen er op uit gaan, en de Yamaha V Max gebruik ik als ik er alleen met vrienden er op uit ga.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Hier in Bama hoefde je alleen maar het theorie te halen. Dat heb ik toendertijd samen met het Rijbewijs gedaan. Totale kosten $5. Misschien is er iets veranderd of zo, dit was in 1998.
Ondertussen heb ik de gehele DMV op mijn Rijbewijs ('D'river, 'M'otor, 'V'essel)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
texasdutch
Amerika-ontdekker

Bericht door texasdutch »

Wel interessant hier iets over motoren te lezen. Ik heb van ongeveer 1990 tot 1997 veel motoren geexporteerd naar Holland en Duitsland. Sinds 1998 heb ik een motorzaak hier in Houston. Kijk maar eens op mijn website.

Ed Smeets
http://www.globalcycles.com
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Ik heb het even aan mijn man gevraagd, hij heeft een test gedaan voor het motor rijden hier in Florida (Tampa)
De test was zoals autorijexamen. Tonen waar je richtingaanwijzers zijn, je lichten,...en dan snel kunnen remmen, draaien zonder je voeten op de grond te plaatsen,...(duurt ongeveer een 30tal minuten)
Hij zei dat het een gemakkelijke test is, zeker als je al veel rijervaring hebt.
Je bent echter niet verplicht om een rijbewijs te halen. Veel mensen rijden zonder een motor rijbewijs.
Als je er een haalt, wordt het bij je DL gevoegd en staat er op je license plate "safe driver".

Verder nog...helm is niet verplicht, natuurlijk wel veiliger. Er wordt wel verondersteld dat je een bril draagt om je ogen te beschermen. En natuurlijk geen flip flops op de motor :wink:

Succes en geniet van het heerlijk briesje als je op de motor cruised, doen wij ook! :D
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer