Reis Fair Arie: Vancouver Island

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Reis Fair Arie: Vancouver Island

Bericht door Fair Arie »

Nog een paar weken en dan begint ons West-Canada avontuur. De grote lijn is uitgezet:
  1. Eind van de dag aankomst Vancouver, huurauto ophalen en dan naar hotel in Vancouver
  2. Fietsen in Vancouver
  3. Vancouver >> Victoria (overtocht Tsawwassen - Swartz Bay)
  4. Victoria >> Lake Cowinchan (via de West Coast Road)
  5. Lake Cowinchane >> Ucluelet of Tofino?
  6. Excursie - Jamies (Bear of Whale)
  7. Excursie - Jamies (Bear of Whale)
  8. Ucluelet >> Campbell River
  9. Excursie - West Coast Adventure
  10. Campbell River >> Telegraph Cove
  11. Excursie - Whale Watching
  12. Excursie - Grizzly Tour
  13. Nog in te vullen, waarschijnlijk dag trip richting Port McNeill / Fort Rupert / Port Hardy
  14. Telegraph Cove >> Courtenay
  15. Courtenay >> Gibsons (overtochten Comox - Powell River, Saltery Bay - Earls Cove)
  16. Gibsons >> Vancouver en dan 's avonds terugvlucht
Input is welkom.

We twijfelen nog over Ucluelet of Tofino. Iemand speciale adviezen voor het één of het ander?
Huurauto hebben we een optie op dit moment (kosteloos annuleren), houden we in de gaten aangezien prijzen redelijk op en neer lijken te gaan op het moment.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fair Arie - Vancouver Island

Bericht door stegeman »

Ik ken je smaak natuurlijk niet, maar ga je niet naar de butchart gardens?? (dichtbij waar je met de boot aankomt) Wij vonden dit geweldig mooi! (Wel druk, maar we hadden het niet willen missen)
Ps. Als wij teruggaan naar Vancouver, nemen wij ook Vancouver en 2 weken Vancouver Island. Een goede keus denk ik. Wij waren er slechts 6 dagen
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Re: Reis Fair Arie - Vancouver Island

Bericht door Fair Arie »

Over Butchart Gardens zijn de meningen nog verdeeld :wink:
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Fair Arie - Vancouver Island

Bericht door stegeman »

Wij vonden het supermooi. Nu zijn we nog nooit in de Keukenhof geweest, maar men zegt dat dit vele malen mooier is dan de Keukenhof. Elk geval een grote verscheidenheid aan bloemen zagen we. Erg mooi aangelegd. Hebben er vele uren rondgelopen en veel foto’s gemaakt.
Ik heb ook wel gelezen dat meningen verdeeld zijn...maar ik ken je smaak niet en ik wist niet of je hiervan gehoord had. Dus vandaar toch maar de tip.
Wel druk.... tripadvisor to do list Vancouver island op 1, dus we dachten deze dan toch maar niet over te slaan. Geen spijt.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Fair Arie - Vancouver Island

Bericht door Inges »

Fair Arie schreef:
20 apr 2019, 21:19
Over Butchart Gardens zijn de meningen nog verdeeld :wink:
Begrijpelijk (ik vond er niets aan ;-)) Tofino of Ucluelet.. Beide duur en ik zou persoonlijk toch voor Tofino gaan. Meer mogelijkheden al is het alleen maar voor het ontbijt ;-) Wandeling op Long beach

Op de weg van Campbell River - Ucluelet stoppen we bij het MacMillan Provincial Park waar het Cathedral Grove is, een 800 jaar oud bos van enorme Douglas-sparren.

Vanuit Campbell river een bezoek brengen aan het Strathcona provincional park en daar een mooie wandeling maken (op het Forbidden Plateau). Of de Quinsam River Hatchery (google link: https://goo.gl/maps/26Fpc4qjGYTCCgNd9) Daar hebben wij in de avond Zwarte beren gezien. Let wel op! Het hek gaat dicht als de laatste medewerker naar huis gaat en je kan er niet meer af. Hou dat dus in de gaten.

Bij Port McNeill met Bill en Donna mee op Orka tocht: http://www.whaletime.com/ (AANRADER!!)

In Port Hardy een wandeling maken langs het strand en daar de prachtige Amerikaanse Zeearenden bekijken in de avond. (ze worden er gevoerd door de locals)

Ik kan nog wel even doorgaan. Binnenkort maak ik een roadbook van Vancouver Island die op mijn website komt te staan. Maar daar heb jij nu niets aan. Maar ik ben jaloers. Vancouver Island is 1 van mijn meest favoriete vakantie bestemmingen.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Fair Arie: Vancouver Island

Bericht door jojostravelusa »

Hallo Inge,
Wij zijn benieuwd naar je roadbook, want wij hebben komende zomer ook een aantal dagen Vancouver Island op het programma staan.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Fair Arie: Vancouver Island

Bericht door Inges »

@jojostravelusa ik denk niet dat ik dat zo snel af kan hebben :-(. Het is namelijk heel veel werk. Ik ben nu bezig met de voorbeeldroute van het forum. Die is bijna af. Daarna ga ik door met de andere plekken waar ik geweest ben. Vancouver Island maakt daar zeker deel van uit maar ik denk niet dat die voor de zomer af is. De website is af maar je kunt nog niet "bestellen". Zodra het klaar is zal ik toestemming vragen of ik de link hier mag plaatsen.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Fair Arie: Vancouver Island

Bericht door jojostravelusa »

Ik snap het. Wij zijn ook nog bezig met het roadbook. Er verandert vrijwel elke dag wat aan. Als het min of meer klaar is, zetten we het op onze site. Daar staat inmiddels al wel een stuk van de voorbereidingen en de route.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Re: Reis Fair Arie: Vancouver Island

Bericht door Fair Arie »

Alweer een tijdje terug :sadcry: dus alweer aan het plannen voor een volgende trip :P

Voor de volledigheid, dit is onze trip uiteindelijk geworden:
  1. Aankomst Vancouver, huurauto opgehaald en naar hotel in Vancouver
  2. Fietsen in Vancouver
  3. Vancouver >> Victoria (overtocht Tsawwassen - Swartz Bay)
  4. Victoria >> Lake Cowinchan (via de West Coast Road)
  5. Lake Cowinchan >> Ucluelet (via Pacific Rim Highway - uitkijken voor de Log Trucks! :shock: )
  6. Dagtocht naar Tofino en daar veel gewandeld
  7. Dag op het water, kano geleend van onze host
  8. Ucluelet >> Campbell River
  9. Campbell River >> Alert Bay
  10. Wandelen op Alert Bay
  11. Excursie: Tide Rip Tours - Grizzly Bear Expedition
  12. Alert Bay >> Campbell River
  13. Excursie: Eagle Eye Adventure - Historic Mail Tour
  14. Excursie: Eagle Eye Adventure - Whale Watch Full Day, Campbell River >> Powell River met de laatste overtocht
  15. Powell River >> Sechelt
  16. Sechelt >> Vancouver en dan 's avonds terugvlucht
De eerste "tussenstop" in Campbell River was doordat we anders in de knoei kwamen met ons excursie schema. We waren redelijk vroeg in het jaar en het seizoen moest nog een beetje beginnen. De Grizzly Bear Expedition deden op hun eerste trip dit jaar.
Inges schreef:
03 mei 2019, 19:12
... Tofino of Ucluelet.. Beide duur en ik zou persoonlijk toch voor Tofino gaan. Meer mogelijkheden al is het alleen maar voor het ontbijt ;-) Wandeling op Long beach

Op de weg van Campbell River - Ucluelet stoppen we bij het MacMillan Provincial Park waar het Cathedral Grove is, een 800 jaar oud bos van enorme Douglas-sparren.

Vanuit Campbell river een bezoek brengen aan het Strathcona provincional park en daar een mooie wandeling maken (op het Forbidden Plateau). Of de Quinsam River Hatchery (google link: https://goo.gl/maps/26Fpc4qjGYTCCgNd9) Daar hebben wij in de avond Zwarte beren gezien. Let wel op! Het hek gaat dicht als de laatste medewerker naar huis gaat en je kan er niet meer af. Hou dat dus in de gaten.

Bij Port McNeill met Bill en Donna mee op Orka tocht: http://www.whaletime.com/ (AANRADER!!)

In Port Hardy een wandeling maken langs het strand en daar de prachtige Amerikaanse Zeearenden bekijken in de avond. (ze worden er gevoerd door de locals)

Ik kan nog wel even doorgaan. Binnenkort maak ik een roadbook van Vancouver Island die op mijn website komt te staan. Maar daar heb jij nu niets aan. Maar ik ben jaloers. Vancouver Island is 1 van mijn meest favoriete vakantie bestemmingen.
Deze post was ik de eerste die ik weer las toen in Vancouver aangekomen waren :thumbup: net op tijd.
Gardens hebben we overgeslagen,
MacMillan hebben we bezocht tussen Lake Cowinchan en Ucluelet. Vanuit Ucluelet naar Campbell hebben we Central Lake Road genomen.
Strathcona provincional park is naar de reservelijst gegaan voor de volgende keer
In Alert Bay heel veel Bald Eagles gezien; er zaten een paar nesten in de bomen bij ons hotel. Machtig om te zien hoe ze met elkaar donderjagen in de lucht.
Vancouver Island staat bij ons nu ook hoog op de lijst. We gaan zeker nog een keer terug voor het Noordelijke deel. Zuidelijke slaan we dan over. Vanuit Vancouver omhoog via de Sunshine Coast en dan de oversteek Powell River - Campbell River.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer