United of British Airways? Ervaringen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door marieke van oorschot »

Hallo allemaal!

Half oktober willen mijn man en ik graag weer negen dagen naar Las Vegas. Kamers zijn geboekt, alleen de vluchten nog. Het liefste vliegen we met Delta/KLM, maar die tickets zijn momenteel heel duur (rond de 900 euro pp...).

Prijzen van United en British Airways zijn nu beter, maar ik heb geen ervaring met deze maatschappijen.

Vluchten zijn als volgt:

British Airways
19/10 Amsterdam - Vegas (overstap Heathrow)
11.35 - 19.20 uur (overstaptijd 4 uur en 45 minuten)
Londen - Vegas in een 747

27/10 Vegas - Amsterdam (overstap Heathrow)
22.05 - 19.05 uur (overstap 1 uur en 50 minuten)

United
19/10 Amsterdam - Vegas (overstap Houston)
11.05 - 17.55 uur (overstaptijd 1 uur en 55 minuten)
Boeing 777-200

27/10 Vegas - Amsterdam (overstap Houston)
10.25 - 08.15 uur (overstap 1 uur en 37 minuten)

Vragen:
- is de overstaptijd op de heenweg in Houston voldoende?
- is de overstaptijd op de terugweg in Londen voldoende?
- gaan de koffers op de heenweg met BA gelijk door of moeten we ze ophalen en weer inleveren?
- hebben al deze vliegtuigen personal entertainment? (op de lange vluchten natuurlijk)
- zijn er bij United of BA kosten verbonden aan het vooraf vastleggen van stoelen?
- we nemen een ticket inclusief ruimbagage.

Alvast bedankt!!
Loves Vegas!
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door Oilsjt »

Geen ervaring mee maar let wel op dat de vlucht van British Airways naar Las Vegas vertrekt vanuit Heathrow en niet vanuit Gatwick.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door Mr. Patrick »

Sorry dat ik het zeg, maar deze vragen had ik van een persoonlijk reisagent niet verwacht. Dit zijn algemene vragen die al vaker op het forum langs zijn gekomen en voor een ervaren reiziger toch wel als bekend mogen worden verondersteld. En daarnaast is er nog google. Omdat ik de kwaadste niet ben:

- is de overstaptijd op de heenweg in Houston voldoende?
Als het langer is dan de Minimum Connection Time is het blijkbaar te doen. https://www.google.com/search?rlz=1C1GC ... JbPfM4SvDw
- is de overstaptijd op de terugweg in Londen voldoende?
Als het langer is dan de Minimum Connection Time is het blijkbaar te doen. https://www.google.com/search?rlz=1C1GC ... SwQkLgwsd0
- gaan de koffers op de heenweg met BA gelijk door of moeten we ze ophalen en weer inleveren?
Koffers worden binnen de EU/Schengen doorgelabeld.
- hebben al deze vliegtuigen personal entertainment? (op de lange vluchten natuurlijk)
Kijk eens op https://seatguru.com/
- zijn er bij United of BA kosten verbonden aan het vooraf vastleggen van stoelen?
https://www.britishairways.com/en-it/in ... -your-seat
- we nemen een ticket inclusief ruimbagage.
:thumbup:
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door marieke van oorschot »

Oke, off topic, maar omdat ik in de reiswereld werk (en je weet verder niets van mij), mag ik hier geen vragen meer stellen??? Vind ik zelf een beetje rare opmerking. Maar bedankt dat je de tijd wilde nemen om de vragen (enigszins...) te beantwoorden...

Ik weet dat als een ticket wordt aangeboden, dat de overstaptijd voldoende moet zijn. Toch lees en hoor ik regelmatig dat dit in de praktijk soms anders uitpakt. Vandaar mijn vraag naar ervaringen van anderen.
Loves Vegas!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door mtl »

Normaal gesproken moeten de aangeboden connecties voldoende zijn. Mocht er toch iets misgaan dan wordt er een oplossing gezocht. Je komt op zekers aan op je bestemming. Maar als jij geen goed gevoel hebt bij die tijden dan kan je het beste verder zoeken. Let bij de reis via Londen er wel op dat je op hetzelfde luchthaven aankomt en vertrekt.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door marieke van oorschot »

Ik weet idd dat je altijd naar je eindbestemming wordt gebracht. Maar liever niet met een latere vlucht :lol:
Loves Vegas!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door Galapogos »

Wij zijn in 2016 met BA van Amsterdam naar Las Vegas gevlogen via Londen Heahtrow, en in 2018 met United van Amsterdam naar Las Vegas via Houston. De vlucht met United is me beter bevallen, maar dat lag vooral aan de zee van beenruimte bij stoel 41A van de betreffende uitvoering van hun 777-200, en het feit dat frisdrank gewoon in 33cl-blikjes werd geserveerd. :D
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door harryh »

@marieke van oorschot, voor mij zou er een ander criterium belangrijk zijn, nl. om de overstap in de VS te hebben en niet in Europa of London. Als je je aansluiting mist zijn er veel meer alternatieve vluchten vanuit Houston. Dus zou daarom mijn keuze United zijn.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door marieke van oorschot »

Thanks! Dat zijn nu net de tips waar ik naar op zoek was @harryh !
Loves Vegas!
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door tomhster »

En ik zou daar juist niet voor kiezen omdat ik het opnieuw door de douane moeten met al je bagage in de USA heel irritant vind.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door Pepito »

Die overstap in de VS lees ik hier vaker als voordeel, maar ik zou juist liever in Europa overstappen....

Vooral voor de terugreis heb ik het liefst 's avonds, en dus de nacht, de transatlantische vlucht en daarna nog de korte Europese vlucht. (Nog liever direct natuurlijk.)

Mijn ervaring met de overstap in de VS is dat je al veel eerder op pad moet op je laatste vakantiedag.

En met het alsnog aankomen dezelfde dag bij vertraging van de eerste vlucht met overstap in de VS, of een dag later bij overstap in Europa heb ik gelukkig nog geen ervaring. Wel een keer een dag later bij geboekte overstap in de VS.
Tot nu toe 2 keer een overstap in de VS geboekt:
1) brussel - Washington DC - LA, Vlucht Brussel - Washington werd gecanceld wegens sneeuw in DC, werd Brussel - Frankfurt -LA, maar wel pas een dag later.
Terug: JFK (laat in de avond)- FRA -AMS
2) AMS - Seattle - San Diego
terug : in de ochtend al SAN- MSP, en dan pas 's avonds MSP - AMS. Relatief lang wachten, en zo'n lange reisdag zo.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door Tinus1955 »

Als je nog de kamer kan annuleren is deze Vegas actie met KLM nog aantrekkelijk:
Tinus1955 schreef:
19 apr 2019, 10:24
€250 korting op een KLM Las Vegas package (Vlucht+ruimbagage+Hotel voor min. 2 nachten): Link
Kortingscode: KLM LASVEGAS

U kunt de vouchercode tot en met 31 juli 2019 verzilveren. De heenreis dient voor 6 juni 2020 plaats te vinden. Lees hier de volledige Actievoorwaarden.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door marieke van oorschot »

Kamers zijn gratis. Dus we zijn alleen op zoek naar vliegtickets. Maar bedankt voor de tip!
Loves Vegas!
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door Tantelotje »

Ik was altijd erg voor een overstap in Europa, 2x ook gedaan met BA, maar afgelopen jaar voor de eerste keer met United gevlogen en dat is ons eigenlijk nog beter bevallen. De overstap op Heathrow (let inderdaad goed op dat je niet van vliegveld hoeft te wisselen) is toch vooral tijd uitzitten, terwijl je de overstap in de US al kunt gebruiken om de hele riedel door te lopen.

Qua verzorging is het een beetje hetzelfde, alhoewel United positief heeft verrast. Het entertainment systeem (geen idee of het in alle vliegtuigen is, maar wij hebben het 'nog nooit niet gehad') was ook lekker uitgebreid met veel recente films. En best veel beenruimte, ook in een normale rij

Wij vlogen vorig jaar via Chigaco en letterlijk binnen 30 minuten stonden we bij de gate voor de 2e vlucht. Het zal ook heus wel eens tegenzitten, wij hebben ook wel eens 50 minuten staan wachten op JFK, maar net geen 2 uur overstap moet lukken.

Mocht je voor de BA vlucht kiezen: je koffers worden doorgelabeld, en in principe is de overstaptijd daar, ook voor de terugreis, voldoende.
En persoonlijk denk ik dan altijd: van Londen kom ik hoe dan ook wel weer thuis, dus dat zal wel goed komen :D

Veel plezier met de voorbereiding!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door harryh »

tomhster schreef:
03 mei 2019, 17:05
En ik zou daar juist niet voor kiezen omdat ik het opnieuw door de douane moeten met al je bagage in de USA heel irritant vind.
Door customs moet je toch op de heenreis, maar tijdens een tussenstop in de VS moet je je koffers inderdaad daarna wel weer even op een band zetten... Dat heb je niet als je in London overstapt. Maar dat is een marginaal verschil; Je aansluiting in London missen met alle vertraging op Heathrow daar is een grotere kans op en als het gebeurt is het een groter probleem.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door harryh »

Pepito schreef:
03 mei 2019, 17:11
Die overstap in de VS lees ik hier vaker als voordeel, maar ik zou juist liever in Europa overstappen....

Vooral voor de terugreis heb ik het liefst 's avonds, en dus de nacht, de transatlantische vlucht
Ik heb het over de heenreis ;)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door sanook »

harryh schreef:
03 mei 2019, 15:55
@ marieke van oorschot, voor mij zou er een ander criterium belangrijk zijn, nl. om de overstap in de VS te hebben en niet in Europa of London. Als je je aansluiting mist zijn er veel meer alternatieve vluchten vanuit Houston. Dus zou daarom mijn keuze United zijn.
Dit geldt alleen voor de heenreis. Voor je terugreis geldt dan, als je dezelfde redenering aanhoudt, dat je overstap in Europa moet zijn...
Dus eigenlijk is het ijzer om oud lood :wink:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door harryh »

Eens ;) Zal wel aan mij liggen, ik vind een vlucht missen op de heenreis van een vakantie erger dan op de terugreis.
En Amerikaanse maatschappijen en vliegvelden hebben hun zaakjes gemiddeld gezien beter voor elkaar, uitzonderingen daargelaten. Als ik grotere vertragingen heb is dat altijd in Europa.
Gast

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door Gast »

Persoonlijk vond ik de service aan boord van BA beter dan die van United, dat zou ook doorslaggevend kunnen zijn.
Als je in de US overstapt geldt de tweede leg als Domestic en moet je overal voor betalen, zelfs drankjes. Wij zijn ook een keer overgestapt in Houston naar Las Vegas, en dat was geen goede ervaring.....

Voor mij een reden om liever in Londen over te stappen in dit geval.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: United of British Airways? Ervaringen?

Bericht door georgesken »

Persoonlijk zou in nu voor united gaan. Heb die vluchten met Ba 3 keer gedaan en op zich goed bevallen (buiten 1 keer waar we 2 dagen in London hebben vastgezeten). Maar zoals je al gemerkt hebt, heb ik mij in het statusmatchen verdiept en daar vallen nu ook weer zaakjes mee te doen met united. Die hebben ook een premier status challenge waarbij je voor 90 dagen premier silver, gold of platinum bent. De voordelen bij silver zijn al zowiezo 2 stuks bagage van 32kg pp (ook als je Basic Economy boekt), gratis upgrade naar Economy plus bij checkin indien plaats, priority checkin bagage en boarding. En als je naar gold kan matchen krijg je alleen nog meer voordelen (oa lounge toegang en gratis eco plus bij boeking en Star Alliance gold status ).
Nu moet je wel een bepaalde status hebben bij een niet Star Alliance maatschappij om te kunnen matchen.
Maar als je contact opneemt met mileageplus en hen vertelt dat je regelmatig naar de vs vliegt, dan geven ze je zelfs zonder status een premier silver challenge. Dit geb ik voor een collega kunnen doen en heb ik ook al een paar keer succesvol gezien op sratusmatcher en Flyertalk.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer