Reis Vosje8227: in de herfst naar NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Vosje8227
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jan 2016, 16:40

Reis Vosje8227: in de herfst naar NYC

Bericht door Vosje8227 »

Hi allemaal,

Na in 2016 3,5 week naar de West-kust geweest te zijn en in mei 2017 een rondje Washington DC - Niagara Falls - New York gemaakt te hebben, gaan we eind oktober voor de tweede keer naar New York toe. Een goede vriend gaat de marathon lopen en wij hebben niet veel extra reden nodig om mee te gaan en hem aan te moedigen die dag :D

We vliegen op maandag 28 okt. heen (aankomst 13.00 uur) en vertrekken op maandag 4 nov. weer. De tickets zijn al geboekt en het hotel is ook vastgelegd (nog wel te annuleren uiteraard). Op zaterdag 2 nov. loop ik zelf mee met een 5km. run in Manhattan en op zondag 3 nov. is de marathon. Er blijven dus nog 4 volle dagen over om de stad en omgeving te bezichtigen.

Nu we dus tijdens de herfstperiode in NYC zijn, willen we toch proberen om iets van de mooie natuur mee te krijgen. Mijn vragen daarover:
- Hebben jullie tips voor een dagtocht vanuit NY?
- Op dit forum kwam ik Bear Mountain SP tegen als tip. Is dit eind okt. nog de moeite waard?

Als het niet haalbaar is, wordt het toch ooit in de toekomst nog een keer richting Vermont, New Hampshire en Maine 😊

Dank alvast voor de reacties!
2020 2023: Yellowstone - Moab - Las Vegas
2022: New England & Chicago
2019: New York City
2018: West-Canada (Calgary - Vancouver Island - Vancouver)
2017: Washington D.C. - Niagara Falls - New York City
2016: San Francisco - Las Vegas - Los Angeles
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Vosje8227: in de herfst naar NYC

Bericht door Nathalie21 »

Wat een fijne reden om te gaan! Wij vliegen een dag na jullie die kant op, ik lees graag mee voor wat tips.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Cyclingro
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Vosje8227: in de herfst naar NYC

Bericht door Cyclingro »

Ten noorden van NY is de omgeving prachtig. Vooral het gebied boven White Plaines met een aantal stuwmeren.Rockefeller stadspark is relatief klein, maar wel mooi.

Maar ik zou je zeker Bear Mountain statepark aanbevelen. Ik heb 2 jaar geleden eind november Bear Mountain beklommen (je kan ook met de auto omhoog!) en weer naar beneden. Houd rekening met een wandeltocht van 2,5 uur-4 uur (afhankelijk van je wandeltempo) met flink wat klimwerk. Alle faciliteiten zijn dan wel gesloten. Bear Mountain is niet met OV te bereiken dus een auto is wel noodzakelijk. Je zou bijvoorbeeld vanuit Grand Central de trein naar Stamford (CT) pakken en daar ben je met een uur. In Stamford een auto huren(prijstechnisch beter dan NY) en dan richting Bear Mountain via bv de route 15, 120 en dan de 9 om bij Bear Mountain bridge te komen.
Je kan eventueel Bear Mountain ook nog combineren met een bezoek aan Woodbury Outlets (ongeveer 20 minuten rijden).
Vosje8227
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jan 2016, 16:40

Re: Reis Vosje8227: in de herfst naar NYC

Bericht door Vosje8227 »

@Nathalie21 heerlijk vooruitzicht om die kant (weer) op te gaan he!

@Cyclingro Wat goed om te horen dat Bear Mountain SP jou bevallen is. Auto huren buiten NYC had ik nog niet aan gedacht. Ik ga me er eens in verdiepen en prijzen met elkaar vergelijken. Combineren met Woodbury is ook wel een goede suggestie. Had al gekeken naar Empire Outlets (wat geopend is als wij er zijn), maar dat lijkt toch aanzienlijk kleiner te zijn dan Woodbury.
2020 2023: Yellowstone - Moab - Las Vegas
2022: New England & Chicago
2019: New York City
2018: West-Canada (Calgary - Vancouver Island - Vancouver)
2017: Washington D.C. - Niagara Falls - New York City
2016: San Francisco - Las Vegas - Los Angeles
Vosje8227
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jan 2016, 16:40

Re: Reis Vosje8227: in de herfst naar NYC

Bericht door Vosje8227 »

Mijn eigen topic weer een schop omhoog geven :-)

Nu de vakantie eindelijk wat dichterbij komt, zijn we bezig met de verdere invulling. We hebben besloten vanuit New York een dagtrip te maken naar Philadelphia. Tijdens onze reis in 2017 hadden we er geen tijd voor dus dit jaar kunnen we het mooi alsnog meepakken. Zojuist aan het kijken voor het vervoer naar Philly. Ik vind het verschil in prijs tussen trein (Amtrak +- $90 p.p. voor een retour) of bus (+- $34 p.p. voor een retour) best behoorlijk.

Zijn er mensen die recent met de bus (bijv. Greyhound) tussen NYC en Philly gereisd hebben en hun ervaring willen delen? Is de bus inderdaad een goed alternatief, of toch voor de trein gaan ondanks het prijsverschil? Heb je een beetje beenruimte in de bus? Ik zie dat ze op hun website claimen dat je voldoende beenruimte hebt, maar is dat ook echt zo?
2020 2023: Yellowstone - Moab - Las Vegas
2022: New England & Chicago
2019: New York City
2018: West-Canada (Calgary - Vancouver Island - Vancouver)
2017: Washington D.C. - Niagara Falls - New York City
2016: San Francisco - Las Vegas - Los Angeles
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Vosje8227: in de herfst naar NYC

Bericht door GinnyUSA »

Ik heb regelmatig gebruik gemaakt van de bussen en vind het een prettig reismiddel. Ik verkies het boven de trein.
Beenruimte heb ik nog nooit bij stilgestaan, dus zal wel prima zijn. Maar ben niet heel lang.

$34 voor een busretour lijkt me dan wel weer veel. Meestal betaalde ik een paar dollar per enkele reis, maar was misschien mazzel.

Ik weet wel dat anderen op het forum weer de voorkeur geven aan de trein. Is dus maar net wat je zelf prettig vindt.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Vosje8227: in de herfst naar NYC

Bericht door tosca »

Het is voornamelijk je eigen voorkeur. De bussen zijn over het algemeen comfortabel, hebben vaak wifi en zijn net zo snel als de trein. Wij reizen zelf meestal met de trein, maar genoeg in onze omgeving vonden de bussen zeker goed te doen! Kortom, je eigen voorkeur!

Overigens zoals Ginny zegt is de prijs die je noemt wel hoog, heb je ook bij Bolt gekeken? Die hebben vaak ook goede prijzen.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Vosje8227: in de herfst naar NYC

Bericht door GinnyUSA »

Of Megabus. Die komt bij mij meestal als goedkoopst naar voren.
Naast de al genoemde maatschappijen heb je ook Peter Pan. Zelf nooit mee gereisd maar neem aan dat het vergelijkbaar is. Greyhound is trouwens niet per se beter dan de prijsvechters.
Vosje8227
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jan 2016, 16:40

Re: Reis Vosje8227: in de herfst naar NYC

Bericht door Vosje8227 »

Dank je wel voor jullie feedback! Ik ga nog even zoeken voor de beste prijs. Had vorige keer nog niet heel veel maatschappijen vergeleken, vond (en vind) het verschil met de trein alleen wel heel groot dus het wordt sowieso een dagtrip met de bus. Aftellen kan nu wel echt bijna beginnen :D
2020 2023: Yellowstone - Moab - Las Vegas
2022: New England & Chicago
2019: New York City
2018: West-Canada (Calgary - Vancouver Island - Vancouver)
2017: Washington D.C. - Niagara Falls - New York City
2016: San Francisco - Las Vegas - Los Angeles
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer