Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LeoNNe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jun 2015, 22:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door LeoNNe »

Hoi Allemaal,

We zijn voornemens eind augustus 2 weken naar Utah (Arizona) te gaan.
Waarbij het doel is uitgebreid de tijd te nemen voor Valley of the Fire, Zion, Bryce en al het andere moois.

Starten in Las Vegas (2 nachten) is het idee waarna we rustig riching Kanab/Glendale rijden.
Eventueel extra overnachting voor Valley of Fire?

Het idee is om daar dan 7/8 nachten in een appartement/ranch te slapen zodat we op 1 centrale plek zitten.
Daarna terug naar Las Vegas voor de laatste nachten (relaxend aan het zwembad).

In 2017 hebben we in (bijna) elk park geslapen maar slechts 1 nacht, mooie hikes hebben we dus niet kunnen doen.
Tips voor hikes in de omgeving heb ik al veel op het forum gevonden, waarvoor dank!

Hoe kijken jullie tegen dit idee aan?
Is er wel dusdanig veel te zien voor 7/8 nachten in die omgeving of zouden jullie toch een 'rondreis' ervan maken?

Groetjes, Léonne.
--------------------------------------------
2012 - New York
2015 - New York - IJsland
2017 - Rondreis San Francisco - Las Vegas - Los Angeles
2018 - Rondreis Denver - Yellowstone - Grand Teton - Rockies
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 2 weken rondom Las Vegas

Bericht door Mr. Patrick »

Lekker vooruitzicht!

Ik denk dat je in die omgeving van Bryce, Zion, Valley of Fire en net iets verder weg Capitol Reef makkelijk een week om krijgt. Ik zou er dan toch voor kiezen er een mini-rondreis van te maken. Dan heb je weinig reistijd naar de startplekken van je hikes, zodat je van de koelere en rustigere uren gebruik kunt maken. Doordat je meerdere nachten op één plek blijft voelt de reis vanzelf een stuk rustiger aan.

Wij hebben in april 2017 Zion en Bryce bezocht vanuit Kanab. Omwille van kostentechnische redenen i.c.m. het niet hoeven te verkassen voor Kanab gekozen. Maar dat betekent wel dat je hoe dan ook in de drukte zit om Zion in te komen (te parkeren en een plekje in de shuttlebus te bemachtigen). In Bryce ga je dan de zonsopkomst en zonsondergang missen, die ook heel mooi moeten zijn. Dat is de afweging die je moet maken.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door Markstaal »

Een centrale plek kan fijn zijn omdat je dan niet elke keer hoeft te verkassen. Het nadeel is wel dat je zo een stuk vaker het zelfde stuk gaat rijden en meer onnodige kilometers gaat maken. Bij parken zoals Zion is het noodzakelijk om vroeg in het park te zijn wegens het parkeren van de auto en de drukte in het park.

Liggen de 2 dagen LV al vast? Anders kan je deze ook aan het einde gebruiken.

Voor 2 week rondreis kan van LV richting Springdale rijden voor 2 nachten en vervolgens naar Bryce. Vanuit hier over de UT-12 naar Capitol Reef (2N) waarna je doorrijdt naar Moab (3N) over de UT-128. Vanuit Moab met 2 overnachtingen terug naar Vegas.


Hou er wel rekening mee dat het op veel plaatsen erg warm is rond die tijd.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

enkele zaakjes :

- in zuid-utah zijn er ontelbare prachtige maar wat afgelegen natuurpareltjes, voor velen daarvan moet je wel een 4x4 hebben !
- ben gedurende de vele bezoeken zelf overgeschakeld op meestal 4 nachten op zelfde plaats.
- een hele week op zelfde plaats : er is meer dan genoeg te zien om die week te vullen, maar zoals al vermeldt ga je dan wel dikwijls dezelfde wegen rijden tijdens begin en einde van de excursie.
- zou toch opteren voor 2 x 4 dagen. Of hooguit Zion, Bryce en via de ut12 tot Capitol Reef, en dan in 1 ruk terug naar LV. Als je de parken grondig wil verkennen en lange wandelingen maken moet je echt niet meer kilometers gaan doen.
- hangt er ook van af hoe jullie wandelen. als je een hele dag gaat wandelen in bv buckskin Gulch slotcanyon , of maar een paar uur..... Als je meedoet aan de loterij voor the wave en je wint, ben je weer een dag kwijt aan een unieke schitterende wandeling, vanaf kanab kan je prima de afgelegen north Rim van de grand canyon - tuweap point- bezoeken, weer een dag, enz....

Genoeg te zien voor een hele week, hangt er dus wel van af hoe je het wil zien. En inderdaad de grote onbekende factor : de hitte.

Veel plezier !

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Slechts 1 nacht per park is weinig, maar om een week op dezelfde plaats te blijven lijkt me ook niet iideaal. Welke parken wil je precies bezoeken? Je noemt Valley of Fire en Bryce. En wat nog meer?
Veel parken zijn vooral mooi tijdens de eerste en laatste uren van de dag. Dat geldt zeker voor Bryce. Ik zou daar dan zeker twee overnachtingen in het park of dichtbij het park nemen. Ook voor VoF zijn de eerste uren van de dag erg mooi, ook in verband met de warmte daar.
Voor Zion is een overnachting in het park of in Springdale dan weer handig omdat je dan met de shuttlebus het park in kunt. Vanuit Kanab is et een flink eind rijdne; en dat meerdere keren. Je moet ook door de tunnel elke keer, wat tot veel oponthoud kan leiden. Parkeren in Springdale kost tegenwoordig geld. Het parkeerterrein in het park zal al vroeg vol zijn.

Kijk eens welke parken je precies wilt bezoeken en hoeveel tijd je per park wilt uittrekken. Kijk dan eens hoeveel reistijd je kwijt bent als je dat vanuit Kanab doet, en hoeveel het is als je het in een rondreis doet.

Wat mij mooi lijkt zou het volgende zijn:
1 nacht valley of Fire
3 nachten Zion
2 nachten Bryce
2 nachten Capitol Reef.

Misschien ook een of twee nachten aan de North Rim?

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door Trails »

Mount Charleston bij Las Vegas is de moeite waard en tussen Valley of Fire en Zion is ook Snow Canyon SP zeer de moeite waard.
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1755
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door Lilo »

zou nooit 7 dagen op zelfde plaats verblijven in die buurt, zinloze kilometers en veel tijd verspillen,verdeel het over parken die je wenst te bezoeken,

ook ik geef graag advies om in st george naar snow canyon SP te gaan alsook zion NP, bryceNP, capitol reef NP en eventueel de north rim van de canyon,

dit zou op de gewenste tijd moeten kunnen, dan kan je overal enkele mooie hikes doen en toch 's morgens en 's avonds genieten van de koelte en de sights. Beter dan telkens terug te rijden naar centrale locatie.

Maar het is jullie reis, veel plezier.
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
LeoNNe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jun 2015, 22:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door LeoNNe »

Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk dat we er dan inderdaad een kleine rondreis van moeten maken.
Hopelijk valt het met de hitte mee idd, maar we zijn wel wat gewent. :D

Ik heb Mount Charleston, Snow Canyon SP en Buckskin Gulch slot canyon toegevoegd aan de 'to see' list.
Had nog niet eerder over the wave gehoord maar we gaan ons zeker aanmelden voor de loterij, lijkt me prachtig!
De North Rim viel ons eerlijk gezegd een beetje tegen (sorry) dus hier hoeven we niet weer heen.

Ik heb nu onderstaand rondje gemaakt.

2 nachten Las Vegas
Mount Charleston
1 nacht Valley of Fire
3 nachten Zion
Snow Canyon SP
Angels Landing
Narrows
2 nachten Kanab
Buckskin Gulch slot canyon
“The Wave”
1 nacht Bryce (hier al 1 mooie wandeling gedaan in 2017)
2 nachten Capitol Reef
2 nachten Las Vegas

In principe nog 1 of 2 nachten 'over', iemand nog tips?
--------------------------------------------
2012 - New York
2015 - New York - IJsland
2017 - Rondreis San Francisco - Las Vegas - Los Angeles
2018 - Rondreis Denver - Yellowstone - Grand Teton - Rockies
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door Trails »

Wij hebben tussen Bryce en Capitol Reef een schitterende wandeling gemaakt in Escalante Petrified Forest SP. Dit was een combinatie van de Petrified Forest trail en de trail of Sleeping Rainbows. Lengte is ongeveer 2,3 km.
Hier ons verslag van die dag (met ook Kadachrome Basin SP):
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien een extra nacht Kanab, zeker als je inloot voor de Wave. Dan moet je wel op een volle dag rekenen. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor mijn bezoek aan de Wave. Als je meerdere dagen in Kanab bent kun je ook ter plekke nog meedoen aan de loterij.

Marianne
LeoNNe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jun 2015, 22:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door LeoNNe »

Ik heb een extra nacht Kanab en Bryce (voor Escalante Petrified Forest SP) ingepland.

Is een overnachting in Valley of Fire wel aan te raden? Ik kan daar bijna geen hotels in de buurt vinden.
En hebben jullie nog suggesties voor overnachtingen in Las Vegas en Capitol Reef? (standaard hotels/motels zijn prima) of iets unieks mag ook.
De eerste nachten in Vegas heb ik al iets aan de strip maar de laatste 2 nachten hoeft dat voor mij niet.

Léonne
--------------------------------------------
2012 - New York
2015 - New York - IJsland
2017 - Rondreis San Francisco - Las Vegas - Los Angeles
2018 - Rondreis Denver - Yellowstone - Grand Teton - Rockies
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

een overnachting in Valley of fire is zeker niet nodig. Je bent er heel vlug na vertrek LV, bezoeken ( in voormiddag, goed voor warmte), en verder rijden naar Zion.

Wat bedoel je met extra nacht Bryce voor bezoek Escalante Petrified Forest ? Dat passeer je als je van Bryce naar Capitol reef rijdt, dus de dag voordien van Bryce naar Escalante rijden en terug naar Bryce is zinloos.

Je geeft aan dat je al mooi gewandeld hebt in Bryce, dus zou ik het als volgt doen : van Kanab via Bryce ( kort bezoek) naar Escalante en daar 2 nachten in dat mini-dorpje. Kan je de volgende dag de 2 prachtige slotcanons Peek-a-boo en Spooky bezoeken, en Petrified Forest. Heb je ook mooi de tijd voor de prachtige ut 12.

Torrey is een typisch western stadje met diverse motels. Wij logeerden er in austin's Chuck wagon maar eigenlijk maakt het daar niet veel uit, allemaal dichtbij Capitool reef.

In Kanab kan je eventueel ook een dagtour met een gids doen, met o.m. toroweap point grand canyon, een bijzonder mooi punt dat nauwelijks bezocht wordt ( moesten jullie nog dag teveel hebben).

Jacques
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1755
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door Lilo »

tripje met gids naar torowheap zeer duur grapje, gedaan enkele jaren geleden, zeer mooi maar dus duur, vond ik toch?
Dat heet Tuweep tour en kost toch ongeveer 190 usd per persoon.Daar kan je al veel andere dingen voor doen.

en na valley of fire gewoon even verder rijden naar st george en daar slapen voor snow canyon en eventueel ook zion vandaar te doen
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Torrey kun je eens kijken naar de beoordelingen op de AA-site (zie https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... y&staat=UT).
Wij hebben twe jaar geleden overnahct in een cabin op Thousand Lakes RV park. Dat is prima bevallen; je hebt er alle gemakken van een hotelkamer, en veel buitenruimte met picknicktafel en barbecue.

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door ingrid1955 »

Lilo schreef:
01 mei 2019, 20:11
Dat heet Tuweep tour en kost toch ongeveer 190 usd per persoon
Inderdaad duur. Kan ook wel op andere manier, zeker als je wat langer verblijft in Kanab. Moteleigenaar regelde voor dag 4 een toffe privé-trip met gepensioneerd echtpaar, met stops aan o.m. indianentekeningen en duinen en grand canyon,inclusief drank en middagpicnic. Toffe dag met plaatselijke inwoners, voor 300 usd voor 4 personen. Heel blij tuweap point gezien te hebben, en ook veel toffe babbels met die gasten.

Het loont vaak wel als je wat langer op dezelfde plaats blijft. In Moab zo ooit een paardentrip gemaakt met een cowboy, veel goedkoper dan met firma, bracht ons zelfs naar plaats waar we zomaar petrified forest konden oprapen en meenemen. Toffe souvenir.

Jacques
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door Markstaal »

Martin & Marianne schreef:
01 mei 2019, 20:12
Wij hebben twe jaar geleden overnahct in een cabin op Thousand Lakes RV park
Deze kan ik ook zeker aanraden! Vorig jaar ook geweest op advies van Marianne. Erg leuke camping en elke ochtend heerlijke verse muffins :D
LeoNNe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jun 2015, 22:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door LeoNNe »

Martin & Marianne schreef:
01 mei 2019, 20:12
Voor Torrey kun je eens kijken naar de beoordelingen op de AA-site (zie https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... y&staat=UT).
Wij hebben twe jaar geleden overnahct in een cabin op Thousand Lakes RV park. Dat is prima bevallen; je hebt er alle gemakken van een hotelkamer, en veel buitenruimte met picknicktafel en barbecue.

Marianne
Bedankt Marianne! Ik heb deze op de lijst gezet.
--------------------------------------------
2012 - New York
2015 - New York - IJsland
2017 - Rondreis San Francisco - Las Vegas - Los Angeles
2018 - Rondreis Denver - Yellowstone - Grand Teton - Rockies
LeoNNe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jun 2015, 22:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door LeoNNe »

Hoi Allemaal,

Ben ik weer.. Ik vroeg me af of jullie de reis zoals beschreven ook alleen zouden doen?
Er is een grote kans dat ik niet meer met mijn partner ga.

Vluchten, auto en alle hotels zijn reeds geboekt en betaald.
De vraag is nu: annuleren (niet kosteloos) of dat ik mijn eentje ga?

Ik ben nog nooit alleen op vakantie geweest maar Amerika heeft me nog nooit een onveilig gevoel gegeven.
Ben van plan veel hikes in de parken te gaan doen, wel alleen overdag en volgens de aangegeven routes.

Hoor graag jullie ervaringen/adviezen.

Léonne

Onderstaande is geboekt:
26-aug 2 nachten Las Vegas (The Venetian)
28-aug 3 nachten Zion (La Quinta @ Zion
31-aug 3 nachten Kanab (Parry Lodge)
3-sep 2 nachten Escalante (Escalante Outfitters)
5-sep 2 nachten Capitol Reef (Broken Spur Inn)
7-sep 2 nachten Las Vegas (Golden Nugget)
9-sep terug
10-sep aankomst NL
--------------------------------------------
2012 - New York
2015 - New York - IJsland
2017 - Rondreis San Francisco - Las Vegas - Los Angeles
2018 - Rondreis Denver - Yellowstone - Grand Teton - Rockies
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door Franciscus »

Oei, niet leuk. Maar ik zou lekker in mijn eentje gaan. Wat extra zekerheden inbouwen misschien? De normale dingen als niet in het donker wandelen, op de trails blijven, redelijk bezochte trails uitzoeken, voldoende eten/drinken en volle telefoon mee e.d. Als extra misschien bij het motel laten weten wat je plannen zijn of als je in parken wandelt bij de visitor centers laten weten dat je alleen loopt en je plannen doorgeven? Soort van aan- en afmelden?
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
LeoNNe
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jun 2015, 22:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis LeoNNe: 2 weken rondom Las Vegas.

Bericht door LeoNNe »

Bedankt voor je reactie en tips!
Ik heb er nu al een beter gevoel over als ik alleen ga.

Groetjes!
--------------------------------------------
2012 - New York
2015 - New York - IJsland
2017 - Rondreis San Francisco - Las Vegas - Los Angeles
2018 - Rondreis Denver - Yellowstone - Grand Teton - Rockies
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer