Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door harryh »

Ik vind 'm Top! Dat stuk tussen Santa Fe en Page heeft ontzettend veel moois te bieden, weet niet of je daar al geweest bent maar neem er de tijd voor.
SLC en Boise zijn geen must maar inderdaad kan je daar moeilijk omheen.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Wij zijn daar al geweest, maar nooit een straf om opnieuw te gaan :)
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Enkele weken terug had ik hier mijn route gezet. Wij reizen van Chicago naar Seattle via de zuidelijke staten. Mijn route werd uiteindelijk via St Louis naar Kansas en dan via Denver richting Utah, Oregon naar Washington. Maar hoe meer ik lees, hoe meer ik twijfel over Kansas, het schijnt niet het allerleukste staat te zijn en niet veel te beleven. Aan de andere kant lees ik weer heel veel positieve verhalen over de Ozarks. Nu heb ik mijn route iets omgebuigd. Ik weet dat er veel reisdagen tussen zitten, maar wij vinden het niet erg om te rijden. Sterker nog, na 2 dagen wil ik meestal weer door naar het volgende punt. Dit is mijn route nu. Enkele plaatsen zijn voor mij geen must, maar ik krijg ze er niet uit, zoals Durango, SLC en Boise.

Graag tips en adviezen.

1 Amsterdam - Chicago
2 Chicago
3 Chicago - St Louis
4 St Louis - Branson
5 Branson
6 Branson - Eureka Springs
7 Eureka Springs
8 Eureka Springs - Oklahoma City
9 Oklahoma City - Amarillo
10 Amarillo - Santa Fe
11 Santa Fe
12 Santa Fe - Durango
13 Durango - Page
14 Page
15 Page - Zion
16 Zion
17 Zion - Moab
18 Moab
19 Moab - SLC
20 SLC - Boise
21 Boise - Bend
22 Bend
23 Bend - The Dalles
24 The Dalles - Mount Rainier
25 Mt Rainier
26 Mt Rainer - North Cascades
27 Nort Cascades
28 North Cascades richting Seatle bezoek Boeing
29 Seattle
30 Seattle - Amsterdam
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door hemmie »

Ik kan over het grootste deel niets zeggen, maareven een paar opmerkingen bij het eerste stuk.
Als je nog niet eerder in St Louis bent geweest is je tijd dar wel heel kort. Wij vonden de Gateway Arch echt de moeite waard om te bezoeken en omhoog te gaan en het bijbehorende museum ook leuk. Wij brachten de middag door in de gratis dierentuin (wel betaald parkeren), en vonden die verrassend mooi.
Als je al in Eureka Springs bent vind ik het best jammer om Hot Springs te missen, maar ik weet niet of dat in te passen valt?
Op de grens van Arkansas en Oklahoma ligt Queen Wilhelmina SP, het is alweer lang geleden dat wij er waren, maar mooi park voot een korte tussenstop.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Dank voor je reactie. Hot Springs is net te ver weg. IK zou een dag kunnen weg halen bij Eureka of Branson en die dan bij St Louis kunnen toevoegen.
Het 1e gedeelte (muv Chicago) is voor ons ook nieuw. Vanaf Santa Fe is het weer bekend gebied.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Ik kan in deze route ook nergens een dag kwijt. SLC ben ik geen fan van, maar ik zie niet hoe ik die het beste kan schrappen. Hetzelfde geldt voor Boise.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt misschien iets verder doorrijden dan SLC. Maar je zult toch ergens moeten stoppen. Dat geldt ook voor Boise. Wil je nog iets doen op dat stuk? Afhankelijk van de plannen kun je dat stuk iets anders indelen. Wij vonden het Oregon Trail Museum leuk. En de Sumpter Dredge.

Marianne
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Klopt Marianne, we zullen moeten stoppen. Ik heb even gegoogeld op Sumpter Dredge, ik kon het niet. Ziet er leuk uit. Wat zou dan de uitvalbasis zijn?
Ik heb geen plannen tussen SLC en Boise.
Ik heb ook zitten denken om via Page naar Moab te gaan en dan af te zakken naar Zion en via LV naar Oregon, maar ik krijg deze niet korter dan de route via SLC.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt Sumpter op doorreis meenemen, zo deden wij het ook. Kijk eens in ons 2015-verslag; wij reden voor een groot deel dezelfde route door Idaho en Oregon.

Marianne
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Dank je, ik ga je reisverslag eens lezen, altijd leuk :thumbup:
Gast

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Gast »

Souraia schreef:
26 apr 2019, 16:05
IK zou een dag kunnen weg halen bij Eureka of Branson en die dan bij St Louis kunnen toevoegen.
Branson is een stad met veel vermaak voor families en in de avond shows van wat afgedankte sterren. Tenzij je daar van houdt, zou ik tenminste een dagje er af halen. Eureka Springs is prachtig, maar dat heb je naar een dag ook wel gezien.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Dank voor je reactie. Ben je bekend met Springdale? dat ligt wat meer in de Ozarks, wellicht is dat nog een optie voordat we doorrijden naar Oklohoma. Dan zou ik 1 dag weghalen in Branson en 1 dag in Eureka Springs. Maar nogmaals ik ken dat gebied totaal niet, is geheel nieuw voor ons.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Ik lees over North Cascade en het schijnt toch niet een heel erg toegankelijk park te zijn. Ik twijfel zo erg of ik deze bestemming laat vallen en die dagen elders ga invullen. Op de foto's ziet het er schitterend uit, maar ik weet niet hoe toegankelijk is voor redelijk on ervaren hikers.
Iemand die hier wat meer over weet?
Gast

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Gast »

Misschien kun je hier wat meer info vinden over North Cascades (met een s): search.php?keywords=%22north+cascades%22
Laatst gewijzigd door Gast op 30 apr 2019, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door hemmie »

Ik ben nooit in Branson geweest, dus daar kan ik niets over zeggen. Zo ver ik weet vooral toeristisch omdat er veel attracties zijn. Omgeving Eureka Springs is mooi, maar in de directe omgeving ben je inderdaad best snel uitgekeken. Wij hebben vanuit daar wel het Walmart museum in Bentonville gedaan, en Pea Ridge NMP. Ik wil daar ook nog graag naar het Crystal Bridges Museum (staat op onze planning voor volgend jaar). Maar goed, dit is allemaal niet echt dicht bij Eureka Springs. Als je nog wel tot Hot Springs zou gaan, ik vond die omgeving denk ik nog wat mooier. Wij bezochten vanuit Hot Springs ook Petit Jean SP en hebben in die omgeving kristallen gezocht.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door Souraia »

Hot Springs is inderdaad iets te ver. Ik heb nu 2 nachten Eureka Springs, 2 nachten St Louis en 1 nacht Branson.
steve_young
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 mei 2014, 12:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Bentonville arkansas

Re: Reis Souraia: alternatieve route: Chicago-Seattle, maar dan via de zuidelijke staten.

Bericht door steve_young »

Eureka Springs heb je inderdaad in 1 dag wel bekeken.
Ik woon zelf net buiten Bentonville wat opzich een leuk stadje is maar zou er niet speciaal tijd voor uittrekken.
Tenzij je van musea houd, want zoals gezegd de Crystal Bridges museum is erg mooi.
ook is de Walmart museum wel intressant, maar dat heb je in 30 minuten ook wel gezien.
wel veel goeie restaurants en dergelijke maar verder niet heel veel bezienswaardigheden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer