Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Nogmaals, dat heb ik helemaal niet gezegd. Hou nou eens op met dat gezeur.

Mijn post was: "ben ik de enige hier die me afvraagt hoe dit bedrijfje dit doet?". Niets meer, niets minder. Als je daar iets zinvols aan hebt bij te dragen, prima, anders niet.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Je post zelf alleen maar insinuaties en suggereert fraude zonder enig bewijs...je opmerkingen gaan wel iets verder dan 'ben ik de enige die me afvraagt'.
roelb schreef:
23 apr 2019, 13:44
Hebben ze ergens een stapeltje refill codes vandaan gehaald? Is het allemaal wel helemaal zuiver? Het zou natuurlijk uit een failissement ofzo kunnen komen, maar toch, het blijft bijzonder. Het vestigingsadres van het bedrijf is een UPS store, ook redelijk schimmig.
Zolang het werkt natuurlijk prima. Maar ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat er een moment komt dat AT&T de stekker trekt uit accounts die gefund zijn op een wijze die wellicht niet helemaal door de beugel kon. Wie weet komt het wel uit een failissement en heeft AT&T nooit betaald gekregen voor de refill cards. Dan zou het ook zomaar kunnen zijn dat ze het niet ok vinden dat die nog gebruikt worden.
Dan begint dus het standaard belletje te rinkelen: if it's too good to be true, it probably is
roelb schreef:
24 apr 2019, 10:44
Het zou me niets verbazen als dit bijvoorbeeld om SIM's en recharge cards uit een faillissement gaat. Dat is de enige manier die ik kan verzinnen hoe een eenmanszaak dit zo ver onder de prijs kan verkopen. En dan is de vraag wat de juridische status van zo'n saldokaart is. Want ik vermoed dat daar een stevig eigendomsvoorbehoud onder ligt en het zou me dan ook niets verbazen dat het een keer op gaat vallen en de telco's vervolgens actie ondernemen. Het is immers doodeenvoudig om zo'n reeks recharge cards ongeldig te verklaren, net als het al geladen saldo dat daaruit voorkomt.
Complete onzin wat je post. Iedereen die de kaartjes gebruikt kan beamen dat het gewoon nagenoeg altijd probleemloos werkt. Ze verkopen al kaartjes sinds 2015, denk je echt dat er niemand van de Telco's tegen opgetreden zou zijn als het niet legaal zou zijn?

Misschien zou je zelf eens een kaartje moeten proberen? Het blijven per slot van rekening gewoon SimpleMobile en AT&T kaartjes.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door roelb »

Je hebt ook niets positiefs toe te voegen he? Ik reageer er ook niet meer op. Ik suggereer geen fraude, ik vraag alleen maar de legitieme vraag: hoe kan dit? Want het zou niet moeten kunnen, dat begrijp je ook wel. Ergens wordt er geld op toe gelegd, en de vraag is waar dat vandaan komt.

Dat jij alles zo negatief uitlegt en direct mensen persoonlijk aanvalt moet je denk ik bij jezelf zoeken, niet bij anderen. Verder ga ik elke discussie met jou maar stoppen, het is te vermoeiend.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Ik probeerde hier al aan te geven wat een mogelijke oorzaak van het goedkoper kunnen aanbieden zou kunnen zijn.
Wellicht heb je er overheen gelezen.
Terpies schreef:
24 apr 2019, 09:51
Het business model van Arieli zou heel simpel kunnen zijn. Zij verkopen bundels die 30 dagen geldig zijn, maar zelden 30 dagen worden gebruikt.
Stel dat Arieli betaald wordt naar aanleiding van het aantal gebruikte GB's data en daar een compensatie voor krijgt bij niet-gebruikte data. Ik weet niet of het zo zou werken, maar het zou kunnen.
Het is natuurlijk voor zowel SimpleMobile als AT&T een goed extra verdienmodel: een grote hoeveelheid kortlopende belbundels die nauwelijks maximaal gebruikt worden maar wel allemaal tegen een fixed price verkocht worden.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Division »

roelb schreef:
24 apr 2019, 10:44
Net als dat ik hier altijd heb gewaarschuwd voor de risico's van LCC's (low cost carriers, de Airberlin's, WOW's en Norwegian's van deze wereld) geldt hier hetzelfde en zou ik altijd terughoudend zijn. Het zou me niets verbazen als dit bijvoorbeeld om SIM's en recharge cards uit een faillissement gaat.
Als ik jou was zou ik wat terughoudend zijn met allerlei aannames. Ik lees alleen maar aannames over de bedrijfsvoering van Arieli. Daarnaast vind ik dat je andere forumgebruikers onnodig bang maakt om niks. Heb je Arieli al een keer gemaild en gewoon gevraagd hoe ze aan de kaartjes komen?
Afbeelding
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Maritabma »

Weet iemand of het mogelijk is om met dual sim het internet van de NL simkaart uit te zetten? En dan internet via de amerikaanse te gebruiken?
gnitto
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2011, 10:46

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door gnitto »

Maritabma schreef:
29 apr 2019, 08:11
Weet iemand of het mogelijk is om met dual sim het internet van de NL simkaart uit te zetten? En dan internet via de amerikaanse te gebruiken?
ik kan bij de instellingen aangeven welke sim ik wil gebruiken voor roaming, hangt waarschijnlijk wel van je telefoon af.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Maritabma »

@Gnitto TOP! dan kan ik tegen die tijd dat wellicht vast even uitvogelen
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door jill1234 »

Man heeft een T-Mobile abonnement waarmee hij voor 40 euro onbeperkte data en belminuten heeft gedurende een maand in Amerika.
Ik had bedacht om zijn mobiel dan als hotspot te gebruiken; zou dat werken? Dat de kinderen dus youtube kunnen kijken etc?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Galapogos »

Dat zal denk ik wel werken ja.

Dat (tijdelijke) abonnement van T-Mobile geeft in de VS echter géén onbeperkte data. In Nederland is het onbeperkt, in de rest van de EU en in de VS is het 14 GB per maand. Bovendien kun je in de VS alléén gebruikmaken van het netwerk van T-Mobile. Daarmee heb heb je op minder plekken bereik dan wanneer je een simkaartje van AT&T zou gebruiken.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door jill1234 »

Dat is raar; zijn gister naar een T-Mobile winkel geweest en daar werd echt gezegd dat het om onbeperkte data gaat in Amerika.
Nog maar een keer navragen. Met YouTube gaat het hard.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Zou ook kunnen dat het na een bepaald aantal GB teruggeschroefd wordt in snelheid, zodat je nog wel kunt whatsappen en dergelijke, maar dat Youtube filmpjes kijken en dergelijke niet meer mogelijk is. Dat noemen ze ook 'onbeperkte' data.

Wij gaan onze komende trip ook voor deze T-Mobile oplossing. Voor 8 euro extra per maand is het (zakelijke) abonnement ook 'onbeperkt' incl USA.
Tevens toch nog (via duitse Ebay voor nog geen 30 euro) een 10GB AT&T data sim aangeschaft.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Galapogos »

Je kunt het gewoon terugvinden in de app en op de website van T-Mobile. Via de app (en de website?) kun je ook je abonnement tijdelijk omhoog zetten (naar “Go Unlimited incl. USA”) en na een maand weer terug omlaag zetten.

De verwarring zit hem in de term “Unlimited”. Dat gaat namelijk alléén op voor Nederland. Voor de rest van de EU en de VS is het gebruik gemaximeerd op 14GB. Staat overigens wel in de toelichting.

Als je daadwerkelijk onbeperkt data wilt kunnen gebruiken dan kun je het beste een simkaartje van een Amerikaanse aanbieder nemen. Afhankelijk van welke je neemt kun je er dan wél of niét een hotspotfunctie mee gebruiken. Het kan ook zijn dat de hotspotfunctie zélf een limiet heeft. Dan kun je op de telefoon zelf wél onbeperkt internetten, maar zit er een limiet op het hotspotgebruik.

Bedenk trouwens dat er op veel plaatsen in de VS niet of nauwelijks mobiel bereik is. Dat geldt in ieder geval voor de nationale parken, waar jullie er zo te zien een aantal van gaan bezoeken.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Loek »

Galapogos schreef:
29 apr 2019, 19:41
Bovendien kun je in de VS alléén gebruikmaken van het netwerk van T-Mobile. Daarmee heb heb je op minder plekken bereik dan wanneer je een simkaartje van AT&T zou gebruiken.
Ik vraag me af waar deze conclusie op is gebaseerd. Ik woon in Amerika en ben overgestapt naar T-Mobile omdat de dekking van AT&T zo slecht is buiten de stedelijke gebieden. Ik ben niet de enige; T-Mobile heeft echt wel goeie dekking in de US. Tussen 2015 en 2019 heeft T-Mobile zijn dekking in de US verdrievoudigd (zie hun site voor details). Overigens verliest AT&T hier in de US klanten links en rechts omdat ze zo duur zijn vergeleken bij alternatieve providers hier (Sprint, T-Mobile, Verizon, Cricket, Virgin etc.) . Ik weet niet of dat prijsverschil ook geldt voor de AT&T simkaarten die je in Europa koopt.

Voorbeeldje: mijn vrouw en ik betaalden $60/per maand per telefoon met z'n tweeēn bij AT&T voor 1000 belminuten, 2GB data en 300 SMS berichten. Na de switch naar T-Mobile betalen we $60 per maand voor beide telefoons. Onbeperkt bellen in de US, Canada en Mexico, onbeperkt data en onbeperkt SMSen. We krijgen ook onbeperkt data in 200 landen buiten de US. Die data is iets langzamer, maar voor ons voldoende. Ik kon bijvoorbeeld in London er beter mee naar Netflix kijken dan via de WiFi van het hotel.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Galapogos »

Uit het laatste rapport van P3 komt AT&T qua bereik beter uit de bus dan T-Mobile. Neemt niet weg dat T-Mobile best netjes scoort.

Dat AT&T duurder is dan T-Mobile staat buiten kijf!
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Loek »

Ik wilde alleen aangeven dat AT&T niet alleen de beste dekking heeft. Mobile technologie staat niet stil en alle providers timmeren veel aan hun infrastructuur. Verizon heeft al jaren de beste dekking, ook bijvoorbeeld in Nationale Parken, maar alleen als je hun CDMA technologie ook gebruikt. Maak je alleen gebruik van GSM dan wordt het voor hun ook een stuk minder. De meeste Europese telefoons werken niet met CDMA (uitzonderingen daargelaten), daarom is Verizon niet echt een alternatief voor de meeste forumleden hier. Een van de problemen momenteel met AT&T is capaciteit: er zitten gewoon teveel abonnees op het netwerk. AT&T werkt ook niet veel samen met andere providers, dus ze gebruiken alleen hun eigen netwerk. T-Mobile is veel kleiner, maar werkt veel met ander providers (bijv. Sprint) waardoor ze ook dekking bieden in gebieden waar ze zelf geen infrastructuur hebben.

Voor mij was het omslagpunt toen ik van Denver, Colorado naar Louisville, Kentucky reed. Een kennis reed mee, hij had T-Mobile, ik AT&T. Onderweg kampte ik voortdurend met "No Service" terwijl hij het grootste deel lekker zat te webben. Ook in de nieuwe wijk waar ik naartoe ben verhuisd aan de rand van Denver viel het signaal van AT&T steeds weg. Na later bleek, was dit het gevolg van een overbezet netwerk. Ik ben toen geswitched naar T-Mobile, die ook nog eens veel goedkoper bleek. Misschien dat met de opkomst van 5G alles weer zal veranderen, maar voorlopig ben ik een stuk meer tevreden met T-Mobile als provider.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Galapogos »

Het ligt er allemaal maar net aan waar je je telefoon vaak gebruikt. Op bepaalde plekken zal netwerk A beter presteren, op andere plekken netwerk B. En die providers zitten inderdaad niet stil. Hier in Nederland is er in een paar jaar tijd ook heel wat veranderd en doen de drie grote providers nauwelijks meer voor elkaar onder. En nog steeds is het zo dat mijn vriendin provider A prefereert omdat ze met B en C geen bereik heeft op haar werk, terwijl het voor mij weer net andersom is.

Ik heb trouwens ooit geprobeerd om mijn toenmalige CDMA-capable iPhone 7 te activeren op het Verizon-netwerk. Dat mislukte jammerlijk, en de helpdesk van de aanbieder (Straight Talk) gaf niet thuis. Jammer, want het leek me wel wat i.v.m. de betere dekking in de nationale parken.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door stegeman »

Nog een vraagje. Nu overweeg ik dus de goedkoopste Sim te regelen (arieli 10gb) omdat we her alleen maar gebruiken voor 2x uber bestellen.
Echter. Nu lees ik verhalen over simkaarten en uber dat mensen hebben dat ze bij uber de melding krijgen dat het nummer al geregistreerd is bij uber. :shock: Dat zou te maken kunnen hebben met nummers vaker uitgeven? Nu ik dit lees denk ik laat maar.... Klopt het dat dit gebeurt?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Division »

Nummers worden opnieuw uitgegeven ja, maar dat zou geen gevolgen moeten hebben voor je Uber-aanmelding. Ik heb een Uber-account en in de Instellingen staat mijn Nederlandse nummer. Als ik in de VS een Arieli-kaartje erin doe, wordt er nergens aan mij gevraagd of het nummer in de Uber-app wil updaten naar de huidige simkaart. Het werkte net als WhatsApp vorig jaar: je behoudt voor WhatsApp je Nederlandse nummer. Voor Uber was dat ook zo.
Afbeelding
Theodore
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 12 jan 2018, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Theodore »

Zelf ga ik in augustus een weekje de Rocky Mountains doen in Canada en dan maak ik de oversteek naar de USA waar ik een 3- tal parken ga bezoeken waar ik 2 weken voor uitrek . Nu wilde ik een sim-card aanschaffen waar ik alleen maar de mensen waar wij gaan overnachten kan bereiken om deze te verwittigen ingeval van pech of indien er iets met de huurauto mis . Internet heb ik niet nodig voor onderweg , dat vind ik wel waar we verblijven .
Ik heb Arieli Mobile gemaild en de gegevens van mijn smartphone door gegeven om te zien of die sim-card compatibel is met mijn smartphone endat was het geval . zij adviseerde mij onderstaande sim- card te bestellen

USA SIM Card + Unlimited Data


Price $47.00

Unlimited Data plan
Unlimited everything:
Simple Mobile – Powered by T-Mobile Nationwide Network
USA Coverage including Hawaii/Alaska/Puerto Rico
Unlimited data on T-Mobile's high speed 4G LTE
FREE first (200 minutes) of International MOBILE and LANDLINE calling
Unlimited Calls & Text within USA
Unlimited International Texting to over 200 countries
USA Phone number
Refill/TopUp the card for an extra 30 days if needed
NO Hotspot or tethering allowed
Both Nano and Micro SIM cards included
FREE International Shipping

Zou ik deze kunnen aanschaffen en nu weet ik niet of ik deze sim-card ook kan gebruiken voor mijn weekje Canada .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer