Mijn "Hollywoodcarrière"

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Mijn "Hollywoodcarrière"

Bericht door dutch_in_seattle »

A trip down memory lane...

Samen met een vriend van mij heb ik in 1989 in een oud VW-busje zes maanden voor de V.S. gereisd. Tijdens die reis bezochten we ook Universal Studios in L.A., waar ze net een tv-serie aan het filmen waren. Daar ben ik toen figurant geweest. Het bleek te gaan om de tv-serie The Outsiders, die maar één seizoen heeft gedraaid (in 1990). Het was een scène op een kermis.

Nu was ik op YouTube aan het rondneuzen en kwam daar een aflevering van The Outsiders tegen met de titel "Carnival". Gezien de titel zou dat dus heel goed de aflevering kunnen zijn waarin ik figurant was. Ik weet bijna zeker dat ik de scène heb gevonden waarin ik samen met een meisje op de achtergrond door het scherm loop. Wat leuk om na bijna 30 jaar mijn "Hollywoodcarrière" nog eens terug te zien! :-) De beeldkwaliteit is niet echt denderend (waarschijnlijk van VHS)---OK, die is gewoon beroerd---maar ik ben er 99% zeker van dat ik 't ben.
Kijk maar eens op 2:35 van dit fimpje (precies op het moment dat de acteur "grease monkeys" zegt):



Je ziet dan net achter de acteurs een stel van rechts naar links lopen, precies zoals ik het me herinner: lichtkleurig overhemd met korte mouwen (had ik in de garderobe gekregen om te dragen), suikerspin in m'n handen, precies mijn bossige haar toentertijd, jonge vrouw met rossig, recht, lang haar en een oranjeachtige jurk met korte mouwen.

Heel raar om dat na zo'n lange tijd nog 'ns te zien.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Mijn "Hollywoodcarrière"

Bericht door bedeve »

:D :thumbup: :P

Zelf speel ik een bijna hoofdrol in A Bridge Too Far...
Zit er 2 x milleseconde in.
Tot nu toe ben ik de enige die mij er in herkent
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Mijn "Hollywoodcarrière"

Bericht door Bennogr »

De kracht van beelden: ik heb lang in de radio gewerkt en niemand kende me. 30 seconden achter een ondervraagde tijdens een persconferentie en "iedereen" zei: we hebben je op de TV gezien!

Hoewel: ik was eens een groep mensen aan het ondervragen en iemand zei toen ik me voorstelde: ben jij echt degene die ik op de radio hoor? Ze deed haar ogen dicht en zei: "zeg eens wat". Ik deed dat en zij zei: "Ja je bent het inderdaad."
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Mijn "Hollywoodcarrière"

Bericht door dutch_in_seattle »

Tijdens die reis van zes maanden in 1989 waren wij ook in de Badlands van South Dakota, waar we ergens iemand tegenkwamen die daar met een filmcrew ook een nieuwe film aan het opnemen was. Hij nodigde ons uit om een kijkje te komen nemen op de filmset, maar dat aanbod hadden we afgeslagen, aangezien we op een bepaalde datum in Las Vegas moesten zijn en dan zouden we te ver achter ons schema raken. Achteraf hadden we dat gewoon moeten doen, want om welke film ging het? Dances With Wolves... (Forehead slap!)
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Mijn "Hollywoodcarrière"

Bericht door Loek »

Ik was ooit een half uur in beeld voor een aflevering van Teleac Natuurkunde (of zo iets). Niemand die het ooit heeft gezien, inclusief ik want ik was op vakantie toen het in de jaren 70 werd uitgezonden. Nooit meer online iets van terug kunnen vinden.

Mijn neef is echter in bijna alle documentaires te zien die gaan over Galileo Galilei. Hij is de vooraanstaande expert op dat gebied, vrijwel altijd is hij even in beeld om daarover te praten. Wel grappig om hem iedere keer zo te zien.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mijn "Hollywoodcarrière"

Bericht door Christian »

Ik ben in Nederland op de tv geweest. En vele van jullie zullen mij al eens voorbij hebben zien komen.

Hier staan alle commercials waarin ik te zien ben geweest.
De meest recente is die van "Raam dicht, Licht aan, deur op slot" Hier ben ik de man die zijn hondje binnen laat zitten.

https://www.youtube.com/watch?v=Qxkn9yP ... -YqZhGkbfW
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Mijn "Hollywoodcarrière"

Bericht door Disney-Golf »

Bennogr schreef:
24 apr 2019, 13:46
Hoewel: ik was eens een groep mensen aan het ondervragen en iemand zei toen ik me voorstelde: ben jij echt degene die ik op de radio hoor? Ze deed haar ogen dicht en zei: "zeg eens wat". Ik deed dat en zij zei: "Ja je bent het inderdaad."
Maar jij was dan ook een icoon op de radio toen hé Benno! :thumbup: :clap:
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7902
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mijn "Hollywoodcarrière"

Bericht door Pete.Z »

Televisie is een absurd krachtig medium.
Ik heb in alle afleveringen van “Helden van de weg” gezeten, een programma van rtl7 over bergers, wat tot in den treure is herhaald, en nog word ik soms gewoon op straat herkend, bizar gewoon. Laatste aflevering is geloof ik in 2012 opgenomen, maar tot in 2018 herhaald.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mijn "Hollywoodcarrière"

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had in 2008 een keer een radio-interview in het programma 'Met het oog op morgen' over een door mij geschreven voetbalboek met allerlei volkomen nutteloze voetbalfeitjes. Ik hoefde niet naar Hilversum te komen. Er werd een verbinding tot stand gebracht met de voor mij dichtst bijzijnde regionale omroep. Ik zat daarom om elf uur 's avonds samen met een technicus in een verder verlaten studio van Omroep West. De presentator zat dus in Hilversum en ik in Den Haag, maar dat was voor hem geen belemmering om te zeggen "Hier in de studio zit de schrijver van 'Heel het land is van streek.'

Op een gegeven moment vroeg hij "Wat vind je vriendin er eigenlijk van dat je je met nutteloze voetbalfeiten bezig houdt?" Ik had de neiging om te antwoorden "Dat is fraai zeg. Mijn vrouw zit thuis naar de radio te luisteren en dan ga jij live in de uitzending vragen wat mijn vriendin er van vindt". Leek mij wel een grappig antwoord maar ik zei maar braaf dat ik getrouwd was en dat mijn vrouw er wel aan gewend was dat ik mij altijd met allerlei nutteloze dingen bezig hield.

Martin
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Mijn "Hollywoodcarrière"

Bericht door Coyote »

@Pete.Z Herinner mij de programma's nog wel. Altijd even kijken of jij erin zat. :wink:

@Martin & Marianne Martin, vergeet je televisie optreden niet n.a.v. jouw boek De Titanic :clap: :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Mijn "Hollywoodcarrière"

Bericht door Martin & Marianne »

Ai, de Titanic, ja dat was in 2012 - het interview; niet het zinken van het schip. Dat optreden had ik al bijna helemaal verdrongen.

Overigens hadden Marianne en ik dankzij dit forum in 2017 ook bijna "fifteen minutes of fame". Dat was tijdens onze zonsverduisteringsreis. Tien dagen voor de eclips stuurde de producer van Erik Mouthaan van het RTL-nieuws ons dit mailtje:

"Op het allesamerika forum zag ik dat jullie de zonsverduistering van 21 augustus in Casper, WY gaan kijken. Ik werk als producer voor RTL-correspondent Erik Mouthaan. Hij is ook van plan de zonsverduistering daar te gaan kijken.

Wij zouden het erg interessant vinden als Erik misschien met jullie daar kan afspreken voor een interview? We horen graag of jullie dat ook leuk zouden vinden."


Hij had het echter naar een mailadres gestuurd dat we tijdens de vakantie niet uitlazen, waardoor we het pas na terugkomst in Nederland zagen.

Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer