Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Even opgezocht en ik denk dat je veilig zit. Het lijstje vind je hier:
https://car-rental.sixt.com/php/terms/v ... tyle=typo3
En zegt over pickup in Californie dat je in deze staten mag rijden:
Arizona, Nevada, Oregon, Washington, Utah, New Mexico

Voor @NielsC, die vanuit Florida naar GSM wil is Sixt dus niet bruikbaar.

Houd er rekening mee dat als je buiten een van de aangegeven staten rijdt dat je dan niet verzekerd bent, en het kan zelfs zijn dat ze via de GPS gegevens controleren waar je geweest bent.
Bijlagen
image.png
image.png (59.64 KiB) 1243 keer bekeken
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

sanook schreef:
27 apr 2019, 07:34
Houd er rekening mee dat als je buiten een van de aangegeven staten rijdt dat je dan niet verzekerd bent, en het kan zelfs zijn dat ze via de GPS gegevens controleren waar je geweest bent.
Voorwaarden lezen geeft duidelijkheid .

Renters using the rental vehicle in violation of the applicable territorial restrictions will be charged a fee of USD 0.50 for each mile the vehicle has been driven during the rental
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Sowieso altijd de voorwaarden lezen als je een auto huurt...
En minstens net zo belangrijk: Je aan de voorwaarden houden om vervelende gevolgen en consequenties te voorkomen.
Laatst gewijzigd door sanook op 27 apr 2019, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door chippie777 »

Terpies schreef:
26 apr 2019, 22:36
Echt serieus...waarom zou je vooraf betalen voor je auto en je in zoveel bochten wringen om je prepaid boeking terug te kregen als je onverhoopt toch een beter tarief vindt.

Boek gewoon (net zoals bij je vluchten) liefst direct bij de aanbieder (zonder tussenkomst van schimmige brokers) en je hebt minstens dezelfde prijzen en vele male betere service (en altijd post paid, gratis annuleren bij no-show).
Vaak klopt dit inderdaad, maar vorig jaar kon ik ook nergens goedkoper boeken dan bij UScarhire. Ook niet met hulp van dit forum. UScarhire heeft regelmatig scherpe tarieven. Vergelijken met de originele verhuurder moet je altijd doen maar als dan blijkt dat UScarhire goedkoper is waarom zou je er dan niet boeken. Ze zijn allang een bedrijf in deze branche en je leest toch goede reviews.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@chippie777 exact om de redenen die @roelb hier onder noemt:
roelb schreef:
26 apr 2019, 15:17
Het zal wel goed gaan, maar je weet het nooit zeker. Dit zijn tussenpersonen die voor jou weer een reservering doen bij de verhuurder. Stel nu dat daar in de afstemming iets mis gaat en het tarief niet meer beschikbaar is dan trek jij aan het kortste eind, die tussenpersoon heeft geen verplichting om e.e.a. na te komen, ook niet als dat een nederlandse reisagent is (maar dan is er wel een maximale termijn waarop e.e.a. bevestigd moet zijn).
US CAR Hire is gewoon een broker en heeft geen verplichtingen naar jou als de verhuurder zijn verplichtingen opschort, naar de broker en/of naar jou. Je doet namelijk geen zaken met de auto verhuurder, maar met een tussenpersoon.

Hoe gerenommeerd deze broker ook is, je hebt nooit garanties dat de afspraak die jij met de broker maakt ook door het autoverhuurbedrijf nagekomen wordt.
Laatst gewijzigd door Gast op 27 apr 2019, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Voor mij kwam uscarhire.com dit jaar ook weer als goedkoopste uit de bus. Een SFAR voor mooie prijs waarbij je bij de andere verhuurders/brokers nauwelijks een Midsize SUV voor hebt. :mrgreen:

De prijzen bij uscarhire.com fluctueren wel, net als bij vliegtickets. Gisteravond keek ik voor de aardigheid nog eens en zag dat een zelfde auto, zelfde periode, zelfde afhaal- en terugbrenglocatie gewoon 50% duurder was. Dit was mij al eerder opgevallen bij ze en daarom de prijzen over een langere periode in de gaten gehouden en op het juiste moment geboekt. :D

Overigens kun je niet zeggen dat of de verhuurders direct of de brokers altijd goedkoper of duurder zijn. Veel hangt af moment van boeken, afhaal- en terugbrenglocatie, periode van autohuur.

Het 'gedoe' (zoals ik het zelf noem) met backup boekingen maken begin ik niet aan. Waarom zou je ook? Gewoon goed zoeken voor autohuur en boeken als je tevreden bent. Tot nu toe nooit het gevoel gehad dat ik teveel voor een huurauto betaald heb.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
27 apr 2019, 11:42
Hoe gerenomeerd deze broker ook is, je hebt nooit garanties dat de afspraak die jij met de broker maakt ook door het autoverhuurbedrijf nagekomen wordt.
Als, als, als.....

Garanties heb je ook niet als jij een code voor autohuur gebruikt die je officieel niet mag gebruiken en jij veroorzaakt een ongeluk.

We hebben er hier nog geen bewijzen van gezien dat dat fout afliep maar net zo goed hebben we hier geen bewijzen gezien dat iemand benadeeld was door een broker bij een annulering.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Coyote grappig dat je wederom de discussie start zonder zelf met feiten te komen. Ik gebruik bij mijn boeking nooit corporate codes, behalve kortingscodes die voor iedereen te gebruiken zijn, bv BJ’s of via mousesavers.

Ik boek gewoon altijd bij National en heb deze keer een tweede boeking bij Hertz (omdat dit op mijn boeking $200 scheelde met dank aan @bedeve ), zonder oneigenlijk gebruik van een code waar ik geen recht op heb.

De Alamo Brits route blijft in mijn ogen de meest risicovolle huur, omdat je als NL of BE gewoon niet aan de voorwaarden voldoet, namelijk een UK drivers license. Daar zou ik dus sowieso nooit boeken, hoe goedkoop ook, wamt het risico is te groot.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
27 apr 2019, 12:01
zonder zelf met feiten te komen
Feit: we hebben hier nog niet het verhaal gelezen dat iemand in de problemen is gekomen na een ongeluk waarbij oneigenlijke kortingscodes zijn gebruikt.

Feit: we hebben hier nog niet gelezen dat iemand benadeeld is door een broker ivm autohuur.

Tot zover de feiten....

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
27 apr 2019, 11:52
We hebben er hier nog geen bewijzen van gezien dat dat fout afliep maar net zo goed hebben we hier geen bewijzen gezien dat iemand benadeeld was door een broker bij een annulering.

Het faillisement van Holiday Cars heeft een paar jaar geleden veel mensen benadeeld Roland.

https://www.faillissementsdossier.nl/nl ... al-bv.aspx

Het voor dit faillisement verantwoordelijke management ging gedeeltelijk vrolijk verder met Holiday Cars en gedeeltelijk in Sunny Cars .
Ik vind Rentalcars in Manchester een hele degelijke booker.
Blijf zelf echter strikt bij post-paid , rechtstreeksbij de verhuurder boeken en zelf type auto kiezen in de garage .
Hertz en National zorgen voor eigen keuze.
Avis is bezig een soorgelijk systeem te ontwikkelen
Alamo laat rechtstreeks naar de garage gaan en maakt mn de keuze tussen mid- en standard size suv makkelijk.

Hoeveel verschillende verhuurders gebruik je eigenlijk.?
Welke argumenten heb je om te huren via een Booker ?

PS ; er zullen hopenlijk toch geen pre-paid huurders zijn die met een bankoverschrijving de autohuur betalen ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Benadeeld als in forumleden? Linkje naar het topic?

Ik heb geen problemen met rechtstreeks bij een verhuurder huren. In het verleden ook wel rechtstreeks bij Hertz gehuurd. Huurauto's heb ik bij alle grote verhuurbedrijven gehuurd: Hertz, National, Dollar en Alamo (mede door Skip the Counter mijn favoriet).

Een argument voor mij om via een broker te huren is de prijs en de mogelijkheid om bij Alamo te huren. Via een broker ben ik toch vrijwel altijd weer goedkoper uit en ik huur graag bij Alamo. Rechtstreeks bij Alamo heb ik nog niet goedkoper gezien.

Maar ik blijf van te voren vergelijken. En zou ik rechtstreeks bij Alamo goedkoper uit zijn dan zou ik daar zeker boeken.

Dus niet omdat ik persé via een broker wil boeken maar meer omdat ik via hen wel leuke deals kan vinden. Daarom snap ik ook niet waarom huren via een broker afgeraden wordt. Je moet kijken waar het voor jou het voordeligst is. Ene keer is dat een broker, andere keer verhuurder zelf.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Coyote Er een belangrijk element waar jij geen aandacht aan besteed Roland.
Het voordeel van de loyalty programma 's .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Alamo (mede door Skip the Counter mijn favoriet).
ehh...National en Hertz hebben standaard skip the counter. Bij Alamo moet je dat (zeker als je via een broker boekt) nog separaat regelen. Bovendien bij Hertz en National altijd gratis tweede bestuurder (bij National zelfs tot 9 extra).

Ik heb even gekeken voor mijn eigen boeking: Hertz $22, National $28 en Alamo (via uscarhire) $38 per dag.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
27 apr 2019, 12:46
@Coyote Er een belangrijk element waar jij geen aandacht aan besteed Roland.
Het voordeel van de loyalty programma 's .
Het gros van de forumleden heeft niet veel baat bij die loyalty programma's voor die paar keer dat ze naar Amerika gaan. Ja, als je (voor je werk) regelmatig naar Amerika gaat moet je er zeker gebruik van maken. Maar de meesten gaan 1x per jaar of 2 jaar en maken bovendien niet (beroepshalve) veel gebruik van creditcards buiten Amerika om. Dan zijn die loyalty programma's (als die van AMEX) leuk maar in verhouding weer erg duur t.o.v. 'gewone' creditcards.

De loyalty programma's van vliegtuigmaatschappijen kan ik bijna ook geen gebruik van maken en dan reis ik toch best vaak naar Amerika in vergelijking met anderen. Vaak verlopen de mijlen al binnen afzienbare tijd of de voorwaarden worden (nadelig) gewijzigd. In al die jaren 1x gratis ticket bij United bij elkaar gespaard en vorig jaar een binnenlandse vlucht bij Delta. En die laatste alleen maar omdat de mijlen niet verlopen bij Delta en ik deze mijlen nog had van 2005 (!)

Voor hotels/motels is het een andere zaak omdat je daar tijdens één reis heel veel mee kunt sparen en mij dat al leuke voordelen (lees: gratis overnachtingen) heeft opgeleverd.

Dus ja, loyalty programma's leuk en kijk ik zeker naar maar het moet wel functioneel zijn.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
27 apr 2019, 12:52
Bovendien bij Hertz en National altijd gratis tweede bestuurder (bij National zelfs tot 9 extra).
Als ik voor mijzelf spreek: Dat zal mij aan mijn .... roesten, ik reis alleen. :wink:

Voor mij geen argument dus. Maar is voor iedereen weer anders.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Coyote ; Ik bedoel met name Hertz Gold Rewards en National ś Emerald Club .
Avis ś Preferred gaat er aan komen.
Dat zijn , in oorsprong voor de zakelijk rijder bedoelde , loyalty programma ś waar iedereen , direct voordeel bij heeft.
Niet alleen maar bij meermalen huren .
Want je huurt een mid-size car en je rijd weg in een ....

:offtopic:
Net zoals die hotel loyalty programma ś die ik zelf vooral van Choice en Wyndham gebruik
Waar je de voordelen alleen van hebt bij rechtstreekse boeking.
Gratis nacht heb je zo maar bij elkaar gespaard , daar zorgt de concurentie wel voor.
Grappig dat jij het direct boeken hier wel benoemd.
Choice Code 209540
Wyndham Code 8000000066
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Whitestreet »

sanook schreef:
27 apr 2019, 07:34
Even opgezocht en ik denk dat je veilig zit.
Mijn dank is groot :thumbup: hier kan ik wat mee.
Ik lees niet altijd alle voorwaarden, ik weet het is niet handig van mij.
2018 Florida / 2019 Westkust
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
27 apr 2019, 13:04
Dus ja, loyalty programma's leuk en kijk ik zeker naar maar het moet wel functioneel zijn.
Hoe functioneel is een loyaltyprogramma programma als je een midsize sedan (Mazda 3 serie, Hyundai elantra) huurt en betaalt en je voor dat tarief met een van de volgende auto’s naar buiten rijdt:

Mustang cabrio
Dodge charger/Challenger
Chevrolet Camaro
Ford Explorer
Ford Expedition
Cadillac Escalade
GMC Acadia
Nissan Armada
Chevrolet Tahoe/Suburban
Etc etc.

Dat maakt je vakantie toch een stuk leuker?
LaundryLine
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 feb 2015, 20:00
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door LaundryLine »

jwensammy schreef:
24 apr 2019, 22:58
@ LaundryLine
Seattle heeft geen aparte standard SUV rij, wel veel keuze in de aisles
als executive member afgelopen jaar na een rondje langs de auto’s een praatje met de greater (was een autofreak) gemaakt.
Een 15 min later werd de gevraagde full options ford explorer voorgereden met de excuses voor het wachten.
Tijdens het wachten werd er een ander blij gemaakt met een nieuwe VW Atlas, midsize SuV’s In overvloed...
Bedankt voor de info @jwensammy!
Wij zijn al tevreden met een midsize SUV, maar als er veel keuze is in de gewone Emerald aisle (we zijn geen executive member) dan waag ik de gok wel zonder backup boeking.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@LaundryLine Beter mee verlegen dan om verlegen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer