Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Man, man, ik heb alweer een hele :happy1: op... :lol:

Overigens ga ik wel mee met @sanook.

Roepen dat men in verwarring wordt gebracht is wat makkelijk gezegd. Denk dat men meer in verwarring is met al die codes... :wink:

En nee, ik ga de discussie niet aan. Dus bespaar je de moeite op mij te reageren, maar denk dat iedereen zijn/haar mening hier mag verkondigen en het geen kwaad kan forumleden op 'mogelijke' risico's te wijzen. Dan kan men ermee doen wat ze willen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door KW1984 »

Volgens mij is er net zo min aangetoond dat je wel (goed) verzekerd bent als je 'oneigenlijk' codes gebruikt, als dat aangetoond is dat je niet (goed) verzekerd bent. Kortom, we weten het niet (met zekerheid). De één is er van overtuigd (niet gebaseerd op feiten) dat het geen enkel probleem is, de ander twijfelt daaraan. Ik hoor bij die laatste categorie, gewoon omdat ik het niet zeker weet. Desondanks al een aantal keer de 'alamo brits' korting gebruikt, en voor de zekerheid toch maar even brit guide aangeschaft (natuurlijk nog nooit hoeven te tonen). Loop ik daardoor een risico? Geen idee, maar ik accepteer het.
Laatst gewijzigd door KW1984 op 25 apr 2019, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Klopt helemaal. Ik heb overigens nooit gezegd dat ik overtuigd ben dat je niet verzekerd bent, ik heb alleen gezegd dat er een mogelijk risico is dat je niet verzekerd bent. Voor mijzelf is dat voldoende reden om geen gebruik van te maken van dit soort codes, ik betaal liever een paar tientjes extra zodat ik een ease of mind heb tijdens mijn vakantie.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@KW1984 Volgens de voorwaarden van Alamo Brits moet je als je daar boekt ook een UK drivers license hebben....nagenoeg niemand van het forum die hier boekt heeft dat, vandaar dat ik gewoon officieel en legitiem via de standaard code van National boek.
Terms & Conditions
Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence and are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses.
Link: https://www.alamo.co.uk/partners/members/brits/

Kijk @sanook zo refereer je aan feiten.... doe er je voordeel mee...
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door KW1984 »

Terpies schreef:
25 apr 2019, 22:45
@ KW1984 Volgens de voorwaarden van Alamo Brits moet je als je daar boekt ook een UK drivers license hebben....nagenoeg niemand van het forum die hier boekt heeft dat, vandaar dat ik gewoon officieel en legitiem via de standaard code van National boek.
@Terpies ik ken die discussie inderdaad mbt een UK driver license irt een EU license (wijzigt misschien nog met Brexit?). Ook dat (potentiële) risico heb ik dus geaccepteerd. En gelukkig gaat het in 99% van de gevallen goed zonder (grote) calamiteiten.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Soccerke
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 apr 2019, 21:36

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Soccerke »

Division schreef:
24 apr 2019, 22:16
NDA2324BR
Bedankt! Maakt het weer wat duidelijker!
Ik heb ondertussen met de link op de vorige pagina mijn account geüpgraded naar EC Executive Elite maar nu staat enkel bij full size acces to emerald aisle en niet meer bij midsize. Ik was tevreden met de midsize en nu moet ik meer betaling om toegang te krijgen tot de aisle of begrijp ik dat fout?

Indien bovenstaande klopt, hoe kan ik mijn account "downgraden"?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

KW1984 schreef:
25 apr 2019, 23:55
En gelukkig gaat het in 99% van de gevallen goed zonder (grote) calamiteiten
Dat is het juist, het gaat in 99,99% van de gevallen goed en als er een schade is van een paar duizend dollar dan zal er niet moeilijk gedaan worden. Maar juist in dat unieke geval dat er veel schade/letsel is zal de verzekering waarschijnlijk alles uitpluizen en controleren om onder een betaling uit te komen. En juist in die gevallen heb je een verzekering nodig omdat je zelf niet voor de onkosten op kunt draaien...
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Soccerke schreef:
26 apr 2019, 07:01

Bedankt! Maakt het weer wat duidelijker!
Ik heb ondertussen met de link op de vorige pagina mijn account geüpgraded naar EC Executive Elite maar nu staat enkel bij full size acces to emerald aisle en niet meer bij midsize. Ik was tevreden met de midsize en nu moet ik meer betaling om toegang te krijgen tot de aisle of begrijp ik dat fout?

Indien bovenstaande klopt, hoe kan ik mijn account "downgraden"?
Als je 1 scherm doorklikt past de prijs bij fullsize zich automatisch aan naar midsize is mijn ervaring.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Soccerke kom je met je vragen , ervaringen over National' Emerald Club naar het daar voor bestemde draadje ?

viewtopic.php?f=30&t=61731

@Division Alleen in de App leidt National je naar full size car als basismodel.
Als je de Emerald Club® General Program Rules and Conditions er op na leest is en blijft er nog steeds sprake van "You rent a mid-size car ..."
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door KW1984 »

sanook schreef:
26 apr 2019, 07:09
Dat is het juist, het gaat in 99,99% van de gevallen goed en als er een schade is van een paar duizend dollar dan zal er niet moeilijk gedaan worden. Maar juist in dat unieke geval dat er veel schade/letsel is zal de verzekering waarschijnlijk alles uitpluizen en controleren om onder een betaling uit te komen. En juist in die gevallen heb je een verzekering nodig omdat je zelf niet voor de onkosten op kunt draaien...
Mee eens hoor! Zelf al een keer (buiten mijn schuld) betrokken geweest bij een ongeluk (in Z-Afrika) en daarbij al meer vergoed/gedekt gekregen dan ik in een mensenleven aan premie zal betalen. Ik onderken dus absoluut het belang van een goede verzekering!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Mitchel1986
Amerikafan
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mar 2013, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Den Bosch

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Mitchel1986 »

Dag allen, ik heb gezocht naar het antwoord op mijn vraag in dit topic maar kom er niet uit. Wie weet kan iemand mij opheldering geven:

Had een reservering staan via alamo.co.uk/brits (Alamo) voor een huurauto deze zomer (Las Vegas). Kom vanmorgen een nog scherpere prijs tegen bij UScarhire. Dus, eerdere reservering gecanceld en bij UScarehire geboekt. Het bedrag voor de autohuur dien ik uiterlijk 29 mei te betalen, en als ik het goed lees krijg ik dán ook pas mijn voucher (klopt dit? of moet ik die nu al krijgen?). En mocht ik na 29 mei de reservering toch nog willen annuleren, krijg ik het geld gewoon gelijk teruggestort (klopt dit?)

Ik denk dat ik het antwoord op de vragen wel weet, maar mocht iemand kunnen bevestigen...dank!
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Waarom heb je die reservering bij Alamo al gecancelled voordat je een voucher hebt? Iets met oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt.. Een postpaid reservering bij Alamo kost je niets, en als je niet komt opdagen vervalt hij vanzelf.
Mitchel1986
Amerikafan
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mar 2013, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Den Bosch

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Mitchel1986 »

Telt mijn nieuwe reservering bij UScarehire niet als nieuwe schoenen? Het is toch niet zo dat die voucher mij ontnomen kan worden,
mijn vraag was vooral wanneer ik die voucher tegemoet kan zien. En hoe lang het eventuele terugstorten duurt.
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Het zal wel goed gaan, maar je weet het nooit zeker. Dit zijn tussenpersonen die voor jou weer een reservering doen bij de verhuurder. Stel nu dat daar in de afstemming iets mis gaat en het tarief niet meer beschikbaar is dan trek jij aan het kortste eind, die tussenpersoon heeft geen verplichting om e.e.a. na te komen, ook niet als dat een nederlandse reisagent is (maar dan is er wel een maximale termijn waarop e.e.a. bevestigd moet zijn).
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door NielsC »

jwensammy schreef:
25 apr 2019, 08:10
Heb even gekeken voor je in de National app voor je data:
569 dollar voor midsize en kiezen uit de aisle.
Neem een backup boeking voor een Standard SUV, 738 dollar.

De aisle is behoorlijk groot in Miami en afgelopen februari was deze goed gevuld, mustang cabrio’s Dodge Ram, gmc Arcadia, Dodge.

Lees even het emerald club draadje door...
Inmiddels zover gekomen en aangemeld bij national en via de app de codes gebruikt zoals hier gezegd.

Nu kom ik dus uit via de app op Estimated total van $591,54 voor als ik het goed heb de aisle, geeft weer een Full-size, Toyota Camry or simular. ( dat betekend dus dat er ook een cabrio/suv kan staan?

Wanneer ik ga voor de standard 4x4 kom ik uit op $790,56.
Een full-size suv wordt dan wel eer een stuk prijziger, $1190. Dat is scheelt toch wel aanzienlijk..
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Mitchel1986 schreef:
26 apr 2019, 13:59
Het bedrag voor de autohuur dien ik uiterlijk 29 mei te betalen, en als ik het goed lees krijg ik dán ook pas mijn voucher (klopt dit? of moet ik die nu al krijgen?). En mocht ik na 29 mei de reservering toch nog willen annuleren, krijg ik het geld gewoon gelijk teruggestort (klopt dit?)
Pas als je volledig betaald hebt krijg je je voucher. Een vliegticket krijg je immers ook niet eerder dan dat de reissom voldaan is. Daarom heb ik vorige maand de autohuur meteen betaald (doe ik meestal indien geen postpaid), betalen moet je toch...

Wat is 'gelijk teruggestort'?? Verwacht niet dat je het dezelfde dag terug hebt op je creditcard. Daar kan gauw een week overheen gaan maar wie weet wel eerder. Weet je pas nadat je geannuleerd hebt. Wat overigens kan tot 2 werkdagen voor het ophalen van de auto:
CANCELLATIONS / No Show's
You are entitled to a full refund of any payments made, for cancellations made up to 2 working days prior to collection of your car. Notice of cancellation must be made in writing (or by email) and received by us prior to this time. If you do not collect your car that has been booked and pre-paid (this is called a 'no-show') then you are not entitled to a refund.
Bron: de kleine lettertjes...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Echt serieus...waarom zou je vooraf betalen voor je auto en je in zoveel bochten wringen om je prepaid boeking terug te kregen als je onverhoopt toch een beter tarief vindt.

Boek gewoon (net zoals bij je vluchten) liefst direct bij de aanbieder (zonder tussenkomst van schimmige brokers) en je hebt minstens dezelfde prijzen en vele male betere service (en altijd post paid, gratis annuleren bij no-show).
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Dat is gewoon niet altijd waar. Soms is het goedkoper om wél via een broker te huren, en prepaid-tarieven rechtstreeks bij de verhuurder zijn soms lager dan de tarieven als je ter plekke betaalt. Niet altijd, maar regelmatig wel.
Mitchel1986
Amerikafan
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mar 2013, 19:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Den Bosch

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Mitchel1986 »

@Coyote Dank voor de uitleg. Ik heb zeker niet de intentie om te cancelen, ik las op andere fora dat sommige brokers lang doen over het terugstorten, vandaar de vraag

@Terpies Bochten wringen? Als het geen sport zou zijn om scherpe ticketprijzen en autohuur tarieven te vinden/vergelijken, ook via (niet-schimmige?) brokers, dan kun je een deel van dit forum opheffen.

Dank voor het meedenken allen!
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Whitestreet »

sanook schreef:
25 apr 2019, 08:08
Let er bij Sixt op dat je alleen in de staat waar je huurt mag rijden en aangrenzende staten. Als je vanuit Miami naar GSM wilt kan dat dus niet.
Hmmm, dit wist ik niet..... betekent dit dat ik een probleem zou kunnen krijgen/hebben met mijn roadtrip Zuidwest? Omdat ik in Californië huur en Utah geen aangrenzende staat is. :blink:
2018 Florida / 2019 Westkust
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer