Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door Geert VW »

Hoi,

Na twee geweldige rondreizen naar de Nationale parken aan de Westkust denken we dit jaar aan Florida. Het is heel wat anders natuurlijk.
We reizen met twee jongens van 17 en 20 jaar. We zijn zelf niet zo supergek van pretparken maar willen wel de Caraïbische sfeer opsnuiven...

We hebben een ruwe planning staan:

Dag1: Heenreis rechtstreeks BRU-Miami
Dag2: Miami
Dag3: Miami
Dag4: Rijden Miami-Orlando
Dag5: Orlando (Cape Canaveral - Space Center)
Dag6: Orlando (Universal Studios)
Dag7: Orlando (Vrije dag + shoppen)
Dag8: Rijden Orlando-Sanibel
Dag9: Sanibel (Dolphin Tour)
Dag10: Sanibel (Vrije dag/Relaxen)
Dag11: Rijden Sanibel-Key Largo (Everglades-Airboat)
Dag12: Key Largo
Dag13: Key Largo - Key West en return
Dag14: Key Largo (Vrije dag/relaxen)
Dag15: Terugreis Miami-BRU

Vraagjes over de planning:
- Hoe de rijdagen wat opvullen? Wat pakken we best mee daar op dag 4 en dag 8?
- Wat zouden jullie toevoegen of veranderen?

Heb toch wat bedenkingen bij het weer begin juli. Is het echt zo dat er meestal elke dag wel eens een serieuze onweersbui overtrekt en de regen met bakken uit de hemel valt?

Geert
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Plannen Florida juli 2019

Bericht door mtl »

Die regenbuien zijn kort maar krachtig. Verder is het heet en benauwd.
Gast

Re: Plannen Florida juli 2019

Bericht door Gast »

Ook die regenbuien (zeg maar gerust hoosbuien) en drukkende warme temperatuur (inclusief mosquitos en ander steekspul) zijn onderdeel van de Caraïbische sfeer...zij het in minder positieve zin...
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Plannen Florida juli 2019

Bericht door Pascal »

Van Miami naar Orlando ga ik altijd via de Sawgrass Mills Mall, 2 food courts en nog diverse andere restaurants in en rond het shopping centre. Wat me volop keuze geeft voor de lunch en erna volg ik de US 27 naar Orlando. Lekker rustig binnendoor, dwars door midden Florida.
Vanaf Miami tot Orlando is het 4,5 uur rijden, zonder de stops uiteraard.

Neem 's avonds dan eventueel Disney Springs mee, je zal het je niet beklagen.

Overweeg eventueel ook Volcano Bay mee te nemen, het waterpark van Universal. Heel leuke ervaring.
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Plannen Florida juli 2019

Bericht door Geert VW »

Blijkbaar niet zo veel fans om Florida in de zomer te bezoeken?

What about the planning? Mis ik daardoor iets wat je absoluut moet gedaan hebben in Florida?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Plannen Florida juli 2019

Bericht door mtl »

Laat ik het zo zeggen: ik zou Florida nooit in de zomermaanden bezoeken. Maar ik kan slecht tegen die hitte daar.
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Plannen Florida juli 2019

Bericht door groennom »

Regelmatig in de zomer in Florida geweest (meestal na 3 weken rondtrekken in de westkust). Wij vinden het heerlijk! Maar smaken verschillen :wink:
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Plannen Florida juli 2019

Bericht door ADE01 »

Dag 4 & 5 zou je anders in kunnen delen. Cape Canaveral is aan de kust waar je bijna langs komt vanuit Miami naar Orlando. De volgende dag zou je dan weer een uur terug moeten rijden vanuit Orlando naar het space center. Het is beter om in bijv. Cocoa Beach te verblijven op dag 4 ipv Orlando, dag 5 naar het space center en aan het eind van de dag of de volgende dag naar Orlando.

Het weer is een beetje zoals Nederland wanneer het 30+ is, maar dan iedere dag, met een zon die sterker is en een lokale regenbui ergens tussen 11 en 5. Je moet je er op instellen en/of van warm weer houden, dan kan het prima. En in Juli is het overal wel warm.
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Plannen Florida juli 2019

Bericht door sunshine state »

Geert VW schreef:
25 apr 2019, 15:20
Blijkbaar niet zo veel fans om Florida in de zomer te bezoeken?

What about the planning? Mis ik daardoor iets wat je absoluut moet gedaan hebben in Florida?
Je zou dit topic eens kunnen doorspitten, het is helaas geen sticky-post, wel een bron van mogelijkheden in Florida.
Er zit vast wat bij tussen de 50 tips!
Zie: viewtopic.php?t=65983

Opmerking moderator

Sticky-topic van gemaakt.
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
belville15
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2016, 17:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Plannen Florida juli 2019

Bericht door belville15 »

Tussen Miami en Orlando zou je kunnen kiezen voor Shark Valley (pik je een stukje Everglades mee) of meer richting Orlando een airboatride maken. Wij zijn in Kenansville geweest (Wild Florida Airboats & Gator Park). Leuk park voor ongeveer 2 uur. Zelf vond ik Daytona super leuk. Op de site kun je zien welke tours er zijn op welke dag. Dit zou je eventueel kunnen combineren met Kennedy Space Center. Beetje handig indelen en dan lukt dat wel.

Tja, er is zo onwijs veel te doen in Florida. Je komt tijd tekort. Disney Springs, naar Kelly Park (wel heel vroeg zijn, anders is het park vol) om op tubes in het water te dobberen, ergens gaan kayakken (op veel plekken mogelijk), the Keys (maar moet je vanuit Miami doen), de Giraffe Ranch in Dade City, fietsen van Dunedin naar Tarpon Springs, St. Augustine (als je van oude stadjes houdt) en ga zo maar door.

Wij zijn 4 keer in mei geweest en hoewel de zomer een stuk warmer en natter is, maakt ons dat niets uit. Blijft leuk. Heel veel plezier!
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Plannen Florida juli 2019

Bericht door xThara »

Geert VW schreef:
25 apr 2019, 15:20
Blijkbaar niet zo veel fans om Florida in de zomer te bezoeken?
Afgelopen juli in Florida geweest. Ja het is warm, maar met genoeg flesjes water en optijd de verkoeling opzoeken is er niks mis mee en goed te doen. Van muggen hebben wij overigens helemaal geen last gehad, ik kan me geeneens herinneren dat ik er ook maar één gezien heb.

En zoals hierboven ook al door iemand gezegd is, als je toch tijd hebt in Florida in de avond even Disney Springs meepakken, parkeren en entree is gratis :wink:.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Plannen Florida juli 2019

Bericht door chippie777 »

Twee keer (2011 & 2012) in de zomer in Florida geweest is ons prima bevallen. Wie weet haal je nog wat tips uit ons reisblog.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Plannen Florida juli 2019

Bericht door Geert VW »

Bedankt allemaal voor de feedback ondertussen.

VLuchten zijn geboekt. Hotels doe ik deze week. Twijfel nog wat aan de reisroute. Globaal is het wel die richting, maar verdeling van de dagen kan ik nog wat help gebruiken.

We verblijven eerst drie nachten in Miami Beach. Riu plaza waarschijnlijk. Iemand ervaring mee? Is het zinvol om pas daarna auto te huren? Hoe bv. Dan naar Wynwood voor streeft art grafitti?

De dag dat we van Orlando naar Sanibel Island rijden. Wat nemen we onderweg best mee? Sarasota?
Verblijven we best in Ft Myers i.p.v. op Sanibel island zelf?

Geert
familietrip
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 jan 2014, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Plannen Florida juli 2019

Bericht door familietrip »

Ik vond in Miami onze auto best een “last”.
We hebben hem weinig gebruikt, parkeren vaak wel $30 per dag bij het hotel.
Als je gunstig zit zou ik overwegen om later een auto te nemen. Met een shuttle naar je hotel en Uber kom je ook een heel eind.
Augustus 2014 naar Florida, juli 2017 bijna naar 't Zuidwesten, juli 2018 echt naar het Zuidwesten
Juli-augustus 2019 Florida, juli augustus 2020 opnieuw Zuidwesten
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Plannen Florida juli 2019

Bericht door harryh »

Geert VW schreef:
14 mei 2019, 22:19
De dag dat we van Orlando naar Sanibel Island rijden. Wat nemen we onderweg best mee? Sarasota?
Verblijven we best in Ft Myers i.p.v. op Sanibel island zelf?
Dat is een lange rit, uurtje of 4 schat ik, en een zware, de I4 is altijd dramatisch druk bij Orlando.
Ik denk dat ik een stop bij Myakka River SP zou maken of Siesta Key, afhankelijk van wat jullie leuk vinden. Mijn vrouw en dochters stoppen altijd graag bij de Ellenton Premium Outlets, pal naast de I95 zuid.
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door Geert VW »

Programma wordt duidelijker maar WEST USA leek me makkelijker om de dagen vol te krijgen. Je reed daar gewoon naar een Nationaal park en voldoende bezienswaardigheden, wandelen maar. Teveel om te doen zelfs.

ZIjn er nog zaken die ik hier mis? Wij zijn geen pretparklopers. Daarom maar enkele dagen Orlando..
Is het een beetje een goed programma zo?
Naples ligt kort bij Sanibel dus is me niet duidelijk wat ik die dag ga doen. Maar zonsondergang Napels blijkt mooi te zijn aan de pier. Of zet ik beter nog ergens anders een dag in?
Ik zie dat er veel mensen gaan kajakken of op een band de rivier af. Is dat dan niet gevaarlijk met die Alligators die overall aanwezig zijn?

Dag1: Heenreis rechtstreeks BRU-Miami
Dag2: Miami (Riu Plaza Miami Beach)
- Zwembad+strand
- South Pointe park + Ocean Drive
Dag3: Miami
- Fietsen
- Bayside Market
- Boottocht
Dag4: Rijden Miami-Orlando (Regal Oaks - Kissimee)
- Auto ophalen Miami beach (AVIS)
- Wynwood street art
- Sawgrass Mills, Fort Lauderdale en Wallmart
Dag5: Orlando
- Kennedy Space center
Dag6: Orlando
- Universal studio's
Dag7: Orlando
- Daytona beach
Dag8: Rijden Orlando-Sanibel
- Is me nog niet duidelijk??
Dag9: Sanibel-Captiva
- Vooral strandvakantie
- Wandeling
Dag10: Sanibel-Captiva
- Vooral strandvakantie
- Boottocht op zoek naar Dolfijnen
Dag11: Naples
- Naples Pier 's avonds
- OVERDAG??
Dag12: Key Largo
- Everglades + Airboat
Dag13: Key Largo
- Naar Key West en return
Dag14: Key Largo
- Zwembad
- Bahia Honda SP
Dag15: Terugreis Miami-BRU
- Terugvlucht is pas om 15u40, dus voldoende tijd
Richard033
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Re: Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door Richard033 »

Dag12: Key Largo
- Everglades + Airboat
Dag13: Key Largo
- Naar Key West en return
Dag14: Key Largo
- Zwembad
- Bahia Honda SP
Dag15: Terugreis Miami-BRU
- Terugvlucht is pas om 15u40, dus voldoende tijd

Als dit in het weekend valt kan het erg druk zijn op de weg, vooral de 1 baans weg vanaf de key's naar Miami.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door analogkid »

Je hebt nog relatief weinig natuur in je reis terwijl er genoeg moois te zien is. Ook in een rond Orlando zijn er mooie natuur parken. Onderweg van Orlando naar Sanibel kun je Myakka River SP bezoeken en vanuit Napels wellicht de everglades.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Geert VW
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 feb 2016, 12:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door Geert VW »

bedankt. Myakka River State Park zit nu ook in de planning. Ook Blue Sring state park opgenomen tijdens daguitstap naar Daytona Beach.

Dag 11 is de enige dag die nog niet goed zit. Ik kom dan van twee dagen relax op Captiva en ga daarna via de Everglades naar de Keys. Op de Keys heb ik hotel Isla Bella geboekt op Marathon de dag erna. Dus ik doe nog eerst ergens een tussenstop na de Everglades omdat de afstand van Captiva naar de keys in één keer te ver lijkt. Jullie mening???
Waar dan best deze tussenstop? Voor de Everglades zou dat Naples kunnen zijn maar dat is zo kort na Captiva dat ik daar geen dag kan vullen denk ik dan. Na de Everglades, waar? Dan toch eerst doorrijden naar Key Largo?

Help...
Gast

Re: Reis Geert VW: plannen Florida juli 2019.

Bericht door Gast »

In Homestead, misschien?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer