Reserveren restaurants

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reserveren restaurants

Bericht door Whitestreet »

Hallo,

In Juni gaan wij voor de tweede keer naar de USA, de eerste keer was een rondje Florida in Februari 2018.
Deze keer gaan we het welbekende rondje Zuid-West doen. Ik ben een beetje aan het plannen voor de komende reis en spit het topic door over de leuke en vooral lekkere eetgelegenheden in de plaatsen waar wij in de buurt zijn, en markeer deze op Google maps. Sommige wil ik misschien wel bezoeken als ik de gelegenheid krijg.
Wat ons in Florida opviel was dat bij vrijwel alle op restaurants (behalve de fast-food ketens) een rij bij de deur stond. en vooraf reserveren dus een aanrader is, maar aangezien wij eigenlijk nooit precies weten wanneer en waar precies wij eten omdat we soms lange hikes gepland hebben, vroeg ik me af hoe hier het beste mee om te gaan.
Misschien is het wel zo dat er in Florida veel meer buiten de deur gegeten word, en het in het Zuid-Westen helemaal niet zo druk is, of is de doorlooptijd van zo een rij wachtende mensen helemaal niet zo groot..
Hoe ervaren jullie dat?
2018 Florida / 2019 Westkust
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reserveren restaurants

Bericht door Galapogos »

Wij komen vaak niet verder dan de ketenrestaurants. De enkele keer dat daar een rij is, loopt het redelijk snel door en zit je binnen een minuut of twintig toch wel aan een tafeltje. Dat gezegd hebbende: wellicht kun je op minder drukke tijden gaan eten? Ga in een populair restaurant bijvoorbeeld lunchen in plaats van dineren. En eet dan 's avonds wat simpels.
Gast

Re: Reserveren restaurants

Bericht door Gast »

Tja, populaire restaurants zijn nou eenmaal druk, dat is bijna overal zo, ook wel in Nederland, dus reserveren is wel aan te raden, zeker tussen 6 en 8 's avonds of tijdens lunch.

Wij kijken voor de verschillende reastaurants meestal op Yelp en als we ergens zijn/gaan komen en bellen dan om te reserveren als we onderweg zijn, of al voordat we inchecken in het hotel.
Wij proberen altijd eerst een goed aangeschreven lokaal restaurant te vinden omdat we dat veel leuker en authentieker vinden....als we echt niks vinden dan grijpen we terug naar onze favoriete keten restaurants, die je overal wel vindt.

Voor ons zit de charme juist in de lokale restaurants...in Yelp of TripAdvisor/The Fork kun je prima de ratings zien van de restaurants zodat je een goede keus hebt. Je kunt ook selecteren op type/soort eten/prijs etc. afhankelijk waar je zin in hebt.

In de wachtrij bij een restaurant krijg je meestal een pieper oid mee, of als je je nummer achterlaat sturen ze je een SMS dat je tafel klaar is. Je kunt in de tussentijd alvast een drankje nemen bv op terras/wachtruimte of aan de bar. Wij hebben nooit echt haast want we zijn op vakantie....is de wachttijd echt te lang dan gaan we wel ergens anders eten...
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reserveren restaurants

Bericht door Mrvanilla »

Het is mij nog nooit gebeurd dat ik ergens moest wachten. Maar ik ga dan ook niet in het hoogseizoen. Het antwoord is eigenlijk heel simpel; wil je zeker weten dat je op een bepaalde tijd een tafeltje hebt, dan moet je reserveren (al kan dat ook niet bij elk restaurant). Ik zou me er, zeker in juni, niet al te veel zorgen om maken.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reserveren restaurants

Bericht door Markstaal »

We zijn nu 3x in het zuidwesten geweest (waarvan 1x in juni en 2x in september) en hebben ook nog nooit hoeven wachten bij een restaurant. We kiezen meestal niet voor een fast-food/keten restaurants. We kijken van te voren op Yelp/Tripadvisor om een leuk restaurant uit te zoeken en lopen/rijden er vervolgens heen zonder reserveringen te hebben gemaakt.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reserveren restaurants

Bericht door Marcopstal »

Al vaak voorgehad. En dan hoeven nog niet eens alle tafeltjes vol te zitten. Soms houd men een bepaalde sectie van een restaurant gewoon gesloten omdat er onvoldoende personeel aanwezig is. Als je met een groep bent willen ze je ook bijna altijd persé bij mekaar zetten.

Ik kwam eens met 10 aan het Hard Rock Café op Times Square: 1 tot 1,5 uur wachten zeiden ze. Toen ik aangaf dat we dan wel ergens anders zouden gaan vroeg iemand of het ook twee tafels mochten zijn. Voor ons was dit geen probleem. Uiteindelijk kregen we toen binnen de 5 minuten twee tafels naast elkaar.....

Na ene tocht ga je denk ik toch eerst naar je kamer om op te frissen. Als je dan belt dat je een uurtje later komt zal je toch vaak wel plaats kunnen hebben. Anders zit er idd niets anders op dan te wachten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reserveren restaurants

Bericht door Big Al »

Reserveren kan vrijwel alleen bij dure restaurants, maar de meeste restaurants (ook de ketens) kunnen je op een wachtlijst zetten. Je kunt even langsgaan of bellen. Onze voorkeur is om enige tijd tevoren (30-60 min) te bellen en te vragen of ze ons op de lijst kunnen zetten.

Nog een tip: het maakt hun niet uit hoe je echt heet. Bedenk een gemakkelijk naam en gebruik die. De meeste Amerikanen zeggen toch hun naam niet als ze iemand bellen en als ze vragen hoe je heet zeg je "You can put it under "John Michael Smith" of iets dergelijks. Geen gespel van verwarrende Nederlandse namen aan de telefoon :lol:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reserveren restaurants

Bericht door Galapogos »

Godzijdank hebben zowel mijn vriendin als ik namen die net zo Amerikaans zijn als dat ze Nederlands zijn. :D
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reserveren restaurants

Bericht door Big Al »

Ik gebruik voor de grap wel eens beroemde namen. Alex Hamilton, Tommy Jefferson, Johnny Adams, Jimmy Madison. :lol:

Of bij Starbucks gebruik ik de naam van de barista. De blik van verwarring toen ik "Samayamantri" zei was goud waard. :lol:
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reserveren restaurants

Bericht door SuzieQ »

Langere wachttijden alleen nog in Florida gehad eigenlijk.
Soms helpt bellen van te voren en soms bij het zelfde restaurant niet.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reserveren restaurants

Bericht door Big Al »

Lange wachttijden meegemaakt in:
  • Illinois
  • Massachusetts
  • New York
  • California
  • Washington
  • Colorado
  • New Mexico
  • Virginia
  • DC
  • Maryland
  • Utah
  • Rhode Island
Kortom, in vrijwel iedere staat waarvan ik mij kan herinneren dat ik er bij restaurants heb gegeten.

Vorige week nog in Colonial Williamsburg, VA. Wij moesten ongeveer een half uur wachten. Mensen na ons tot anderhalf uur. Naam op de lijst laten zetten en rondgewandeld.
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reserveren restaurants

Bericht door Whitestreet »

Bedankt voor de tips :thumbup:

Ik neem de wachttijden voor lief, en de restaurants waar ik echt een keertje wil eten reserveer ik dan van te voren. Een belletje is zo gepleegd ten slotte.
2018 Florida / 2019 Westkust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer