Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door chippie777 »

Zou mooi zijn wanneer ik ook zo’n gemiddeld zou halen. Nu kom ik toch uit op een gemiddelde van 200$ per nacht. Ik vind dat behoorlijk aan de prijs voor wat ik gewend ben, maar waarschijnlijk is deze regio gewoon prijzig. Of heb ik een verkeerde voorstelling van prijzen en is 200$ per nacht redelijk?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door Coyote »

Deze regio is inderdaad niet heel goedkoop, heb ik afgelopen oktober ook gemerkt.

Ik vind $ 200 gemiddeld per nacht ook behoorlijk hoog, betekent dat je soms > $ 200 betaalt.

Afgelopen oktober betaalde ik (incl. tax) tussen de $ 70 en $ 120 per nacht waarbij ik nog het geluk had dat ik de laatste 2 nachten, à $ 175 per nacht, op de punten van Wyndhamrewards kon overnachten. Dat bracht mijn gemiddelde daardoor aardig naar beneden. Sommige nachten heb ik dan ook bewust in wat minder toeristische gebieden geboekt. Dat scheelde enorm. Boston kwam ik ook niet onder de $ 100 uit dus daarom daar niet overnacht.

Bij welke ketens overnacht je? Ik zat bij de ketens die via Wyndhamrewards of Choice Hotels aangeboden worden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door chippie777 »

Ik heb wat hotels uit de Choice Hotels en La Quinta (die tegenwoordig bij het Wyndham programma horen)
Ik denk dat niet alleen de regio duur is ook de periode (juli en augustus) za niet meehelpen.
Ik heb hier en daar nog wel wat punten maar niet genoeg meer voor een gratis overnachting. Ik heb alles geboekt met gratis annuleren wie weet kan ik rond onze reisdata nog wat veranderen en kiezen voor pay now wat vaak goedkoper is.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door chippie777 »

Inmiddels krijgt de reis steeds meer vorm. Ik moet alleen nog een hotel boeken voor de laatste overnachting. Daar twijfel ik over. We zijn dan op Cape Cod, we kunnen dan twee dingen doen. Naar Boston rijden en daar een overnachting nemen. We hebben dan de hele dag voordat vliegtuig weer naar Amsterdam vertrekt. (Vlucht is ergens rond 21:00) Of we blijven een extra nacht op Cape Cod en rijden op de dag van onze terugvlucht naar Boston. De afstand is niet al te groot maar het blijft altijd een klein “risico” en op de dag van een terugvlucht ook nog eens een stuk auto te rijden heeft niet onze voorkeur.

Ik ben nog op zoek naar een leuke Whale Watch company op Cape Cod, heeft iemand goede ervaringen daar en is het nodig om van te voren te reserveren? Verder willen we in ieder geval een dagtocht naar Martha’s Vineyard doen en daar ook fietsen huren. Als er iemand met ervaring is daarmee hoor ik dat graag.

Ik ben ook nog op zoek naar bijzondere/leuke dingen rond Lake George, de Adirondack regio dus.

In Poconos Mountains regio zijn we van plan te gaan fietsen. Die willen we huren bij Jim Thorpe in White Haven, iemand ervaringen?

In The White Mountains hebben we de treinrit in Conway geboekt. Veel leuks over gelezen en voor de zekerheid maar gereserveerd.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door ANY »

chippie777 schreef:
10 mar 2019, 13:28
In Poconos Mountains regio zijn we van plan te gaan fietsen. Die willen we huren bij Jim Thorpe in White Haven, iemand ervaringen?
Alweer 9 jaar geleden, een hele mooie fietstocht. Ze zetten je aan een eind van het pad af als je het (rail to trail pad fietst) en halen je op het andere einde weer op.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door tomaat85 »

Wij hebben hier ook gefietst. Erg leuke dag gehad. Idd, fiets uitzoeken, nummer onthouden (anders heb je bij de start een puzzel :wink: ), met de bus naar de start en dan op de bike terug naar t dorp. Wij hebben het hele stuk gedaan, dus tot aan Jim Thorpe waar de winkel zit. Mooie vooruitzichten hoor!
Grote Amerika fan
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door Ing »

chippie777 schreef:
19 feb 2019, 17:44
@ eoms Ik kende deze link al, maar altijd handig om hem in een forum te hebben. Wat ik eigenlijk wil weten is, hoe het gaat met het huren van een EZ pas bij Alamo. Wanneer ik skip the counter doe, spreek ik niemand, hooguit bij het wegrijden. Maar hoe kom ik dan aan zijn electronisch kastje? Want het lijkt mij wel handig dat te hebben met al die tolwegen daar.
Beetje late to the party hier, maar ik heb het antwoord op je EZ pass vraag (en nog wat tips):)

Je krijgt het kastje bij het uitrijden bij de exit booth! Daar nog wel even een keertje erbij zeggen dat je een EZ Pass wilt en dan plakken ze die op je vooruit. Wij zijn 3,5 week door het noordoosten gereden, inclusief dure brug bij New York en de tunnel onder Cheesapeake Bay (die was al 15 dollar) en waren in totaal 75 dollar kwijt. En het was echt zo gemakkelijk: overal lekker doorrijden over de snelle baan ipv de cash baan.

Whale Watch tour hebben wij ook gedaan in Cape Cod en namelijk deze: Dolphin Whale Watch. Echt een super goede en leuke tour. Veel walvissen gespot. Ik werd wel erg misselijk op de heenweg, maar dat lag vooral aan mij denk ik zo ;-)

Ik ben vorig jaar in augustus en september in de regio geweest en ik kwam uiteindelijk uit op 95 euro per nacht als gemiddelde, met uitschieters in Acadia o.a. Veel met gratis annuleren, maar toen het wat dichterbij kwam ook wel wat dingen met hotwire gedaan.
Paar tips:
- Cape Cod zaten wij in Cape Colony Inn in Provincetown, echt een aanrader. Mooi hotel en goede ligging. Gratis parkeren, klein ontbijtje en een leuke firepit. (240 dollar 2 nachten)
- In North Conway (White Mountains) in de Green Granite Inn (186 euro 2 nachten). Mooi hotel en goede ligging ook.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door chippie777 »

@Ing dank voor je reactie. Ik heb inmiddels ook van Alamo antwoord gekregen en dat komt overeen met jouw ervaringen mbt de Ez-pas.
Ik had twee whale watch tours gevonden, die jij aangeeft was er een van. Goed te lezen dat deze prima was.
Voor wat betreft je hotels, beide opgezocht en komen rond de 190 dollar per nacht in onze periode.
We zullen het moeten accepteren, juli/augustus is duur in het oosten.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door Ing »

Helaas, wij waren er net ietsjes na het echte hoogseizoen (na Labour Day), dat scheelt dus duidelijk in de kosten.. Op zich zou ik dan lekker boeken bij Choice/Wyndham. Kun je tenminste nog punten sparen en die weer inzetten voor een volgende reis. Al heeft het noordoosten veel hotels die niet binnen de ketens passen die wel erg charmant en leuk zijn.

Dolphin Whale Watch kun je trouwens nog korting krijgen met een coupon die op de website staat. Scheelt niet veel, maar wel iets. Ik zou wel sowieso al van tevoren thuis boeken. Hebben wij ook gedaan, was zelfs in september nodig.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door chippie777 »

@Ing blijkbaar is juli/augustus nog duurder dan de rest, maar bedankt voor je tips, ben ik blij mee. We gaan dit jaar voor het eerst boeken bij de Choice keten. Voorheen zaten we vaak bij de Best Western en La Quinta. Deze laatste gaat per april 2019 ook naar de Choice keten, dus de punten die we daar gespaard hebben gaan over naar Choice.
Voor wat betreft het van te voren boeken van de Whale Watch, we twijfelen daar nog over. We hebben twee hele dagen op Cape Cod ik vind het lastig om dan vooruit te boeken, stel het weer is net niet goed op de dag dat je je boeking hebt staan. Aan de andere kant, zou ook weer zonde zijn als alles vol zit. Ik zie wel dat ze aardig wat tours per dag doen, ze hebben blijkbaar meer boten. Ik heb ook nog een Whale Watch gevonden in Barnstable, Hyannis Whale watcher cruise. Deze vaart 2 keer per dag. Kortom, genoeg om nog uit te zoeken. Cape Cod hebben we eigenlijk opgedeeld in 1 dag Martha’s Vineyard en 1 dag Whale Watch.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door Ing »

Ik dacht dat La Quinta onderdeel is geworden van Wyndham? En niet Choice?

Ken je de ABN save codes voor beide ketens? https://www.abnsave.com/discounts/hotel ... tel-group/. Choice of Wyndham in combinatie met zo'n code levert mij bijna altijd de goedkoopste prijs op (tov van brokers etc).
Ook nog een tip: de Amerikaanse (.com) versies van Expedia en Cheaptickets (is in de VS voor hotels, niet vluchten). Die hebben vaak een hele hoop couponcodes die je kunt gebruiken voor korting (en die kun je vinden op retailmenot https://www.retailmenot.com/). Deze werken dus vooral bij de lokale ketens in het Noordoosten. Ik vind hotels boeken en zoeken altijd een leuke sport, haha.

Ik snap je overwegingen wat betreft de Whale Watch en het vastleggen. In september waren er echter maar iets van 4 afvaarten per dag en die gingen allemaal erg hard. Ik zie nu op die website dat er in juli en augustus enorm veel afvaarten zijn per dag. Misschien gewoon even beetje website in de gaten houden en anders alsnog toeslaan als je ziet dat de boten vol raken. Gelukkig heb je nog een 2e optie dan ook in Hyannis.

Overigens vonden wij de reistijd op Cape Cod 'tegenvallen'. Het rijdt absoluut niet door en het is een grote bottleneck zodra je richting Ptown komt, maar ook op de terugweg op het kruispunt bij Hyannis e.d. Zeker in de zomer is het volgens mij veel file rijden. Dus houdt daar rekening mee in je planning/timing.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door chippie777 »

Je hebt gelijk ik het Choice en Wyndham door elkaar gegooid. Niet alleen in mijn reactie maar ook met mijn boekingen. Dus ik ga nog maar eens even aan de slag, wie weet kom ik toch nog wat betaalvaarders/beters tegen.
Dank voor de tip m.b.t. het verkeer, dat is wel iets om rekening mee te houden. Ik heb nu een hotel in Falmouth, maar misschien moet ik toch iets centraler gaan zitten.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door Tipsy_1 »

Wij gaan dit weekend naar Cape Cod, ook voor een whale watch. Ik zal weten te zeggen hoe het geweest is.
Wij overnachten in de cape colony inn in Provincetown, die was heel betaalbaar
(weliswaar dus april en niet juli/aug ;-) )
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door chippie777 »

700$ voor 3 nachten. Eind juli begin augustus.
Serieus geld, Maar ik heb mijzelf er al bij neergelegd dat ik in een duur gebied zit in een dure periode.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn gisteren (in de gietende regen) op de whalewatch van dolphin watch in Provincetown geweest.
Ze zagen 2 x een right whale (zeer zeldzaam), 1 x minke while, 1 x (kort) humpback, verschillende dolfijnen, harbor porpoise.
Wel vruchtbaar dus maar het ging wel meer om "verre" waarnemingen en kon bijlange na niet tippen aan onze trips in Alaska, Vancouver Island of Florida vond ik dan waardoor de 4u uiteindelijk wel lang duurde (vooral de terugtocht want door het slechte weer zat iedereen in de zeer lawaaierige kajuit). Foto's op mijn facebook. Wel de moeite maar duurde wat te lang voor ons dus. Maar het weer zat daar ook wel voor iets tussen. Cape Cod vonden we trouwens echt tof en mooi!
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door tosca »

chippie777 schreef:
17 apr 2019, 13:02
700$ voor 3 nachten. Eind juli begin augustus.
Serieus geld, Maar ik heb mijzelf er al bij neergelegd dat ik in een duur gebied zit in een dure periode.
Naar wat voor hotels ben je op zoek? Wij zitten zelf begin juli 2 nachten voor 199 euro in een prima hotel (als ik op de reviews af mag gaan - Holly Tree Resort). Maar ook de periode eind juli / begin augustus zie ik nog wel wat opties voor 300/400 euro voor 3 nachten (motels met prima reviews). Nog steeds een hoop geld natuurlijk, maar geen 700 dollar?
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door chippie777 »

@tosca Eisen zijn niet al te hoog. Schoon, 2 Queens, ontbijt.
Wij kijken bij Best Western, La Quinta en Holiday Inn.
@Tipsy_1 bedankt voor je feedback over de whale watch.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door Tipsy_1 »

grappig , wij gaan ook meestal voor HI, BW of LQ
(afgewisseld met iets lokaler indien er iets tof zou zijn)
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door chippie777 »

Wij komen al jaren in BW’s en LQ’s, ik moet wel zeggen dat ik de laatste twee jaar ook wel gekozen heb voor Hyatt’s en Springhill Suites. Net een tandje beter dan die andere maar ook wel iets duurder. Maar over het algemeen wel tevreden over deze ketens, ben ook een paar keer in een Holiday Inn geweest welke ook niet verkeerd zijn. Eigenlijk zijn deze vijf wel aan elkaar gewaagd, service niveau is gelijkwaardig, ontbijt bij Springhill en Hyatt vonden wij ietsje beter. De LQ’s en BW’s zijn prima maar wel aan een update toe. Inmiddels een paar keer in een geüpdate BW en LQ geweest en dat is ook prima en meer van deze tijd.
Maar goed het ging hier om hotels tijdens ons rondje door het noordoosten. Gemiddeld dus 200 euro per nacht en dan heb ik daar dus hotels uit de Choice keten tussen zitten. Blijkbaar is het een dure regio en zijn de maanden juli en augustus duur. Aan de andere kant, vorig jaar was het ook niet echt goedkoop. Ik blijf vergelijken met onze eerste gezinsreis in 2011 naar Florida. Toen stond de dollar beter en waren de prijzen ook veel beter. Inmiddels is er veel veranderd. Het is aanzienlijk drukker, veel meer mensen reizen naar de USA, en de dollar koers is veel minder.
Maar ja, wij komen er graag en moeten nog in het hoogseizoen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis chippie777: 18 dagen rondje noordoosten.

Bericht door tosca »

Ja ik heb laatst ook toevallig naar de prijzen van onze eerste reis (2008 - NY& Florida) gekeken. In december dus ook niet de goedkoopste periode, maar nog als 20/30% goedkoper dan nu (en toen was de koers ook nog eens héél gunstig).

Hopelijk kom je nog een paar mooie deals tegen voor deze zomer!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer