Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door Thierry73 »

grappig, wij hadden hetzelfde bij de Ubehebe.
Er is daar iets aparts met de wind.

Er zullen wel meer plekken heel warm zijn, maar over het algemeen is het op de lage stukken heter dan als je wat hoger komt.
Maar al met al is het voor mij wel een hitte die prima te managen is als je water bij je hebt.
Ik vond Florida echt een stuk vervelender.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door SuperFieke »

Ik ben nog niet in Death Valley geweest, maar voortgaande op wat ik hier allemaal las, leek het me daar toch warm om te overnachten. En idd, ik had hier ook gelezen dat het in Joshua Tree erg warm kon zijn om te slapen, en daarom hebben we de camping die we eerst voorzien hadden in het park, omgewisseld voor een camping buiten het park, met voorzieningen zodat de airco kan draaien.
De camping aan Convict Lake is al geboekt, dus zullen we dat nu zo behouden.
Sequioa zullen we overslaan, de bomen zullen we bekijken in Merced Grove of zo.
Hopelijk is er nog plaats in Yosemite, we zitten in elk geval klaar op 15/3. Nadeel is dat de 16de een zaterdag is natuurlijk.
Voor alle duidelijkheid zet ik ons reisschema mss nog eens bij het ander topic over reisroutes?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door BonnyR »

Wij hebben het midden in de zomer gedaan. ( ook dit mocht eigenlijk niet)
Zover je het kunt voorbereiden... we reden met de airco uit, om de motor niet te veel te belasten. Wat extra water bij ons. je weet maar nooit.... :roll:
En daarnaast heel rustig gereden en onderweg naar het visitors center geweest. Kon de motor even afkoelen en wij ook.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Koen70
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 26 mar 2008, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Vlaams Brabant (België)

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door Koen70 »

Thierry73 schreef:Dante's view zou ik niet heel erg aanraden met een camper.
Ik heb dit 2x gedaan met een 25 ft RV (maximaal toegestane lengte) en vond dit goed te doen. Ok, het allerlaatste stuk is redelijk steil en bochtig, maar dit is maar een kort stukje en als je goed vooruitkijkt geen enkel problem.

Ook langs de westkant Death Valley uitrijden was voor de camper geen problem, ook niet met airco aan. Ik denk dat de motors tegenwoordig wel krachtig genoeg zijn om dit aan te kunnen. Het viel me bij mijn laatste bezoek in 2013 trouwens op dat er geen bordjes meer staan met "radiator water" zoals 10 jaar geleden wel het geval was.

Het enige wat wij merkten aan de camper is dat de koelkast het bij die temperature wat moeilijker krijgt. Wij legden er zo'n grote zak ijsblokjes in om te helpen met koelen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door jill1234 »

Onze route is klaar en we hadden besloten Death Valley te laten voor wat het was, maar nu begint het bij man toch te kriebelen; hij zou toch graag iets van Death Valley meekrijgen.
We zijn met de camper en komen vanuit Lee Vining; we zouden om Death Valley heen rijden, via Tonopah, naar Las Vegas.
We kunnen ook door Death Valley heen, op weg naar Las Vegas vanuit Lee Vining; we reizen met een camper van Cruise America. Ik ben benieuwd of topic starter haar ervaringen hier kan neer zetten. Was dit te doen? Welke uitzichtpunten hebben jullie meegepikt? (Zabriskie point, Furnace Creek?). Geen moeilijke wegen met de camper?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door michelly »

Ik ben topicstarter niet maar wij hebben wel met een Cruise America camper in de zomer door Death Valley gereden. Hier kun je onze ervaring lezen: http://www.michelly.nl/USA_2015/dag20.htm
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door jill1234 »

Dank je michelly! Het vertrouwen in onze cruise america camper is enorm gestegen :D
We denken er nog eens over; toch wel gaaf om iets mee te pikken, al is het bijvoorbeeld alleen Zabriskie Point en Furnace Creek. Ik denk dat we het ter plekke maar eens moeten bekijken; ook afhankelijk van hoe het vertrouwen in de camper is.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door Martin & Marianne »

Furnace Creek is geen uitzichtpunt. Ik zou Badwater niet overslaan. Kijk eens op de NPS site naar de kaart om te zien welke wegen niet geschikt zijn voor een camper. Ik vermoed dat Artist Drive niet mogelijk is.
Hou er rekening mee dat het een lange rit is vanaf Lee Vining. De route is wel de moeite waard.

Edit: ik zie dat Artist Drive wel te doen is voor voertuigen korter dan 25ft.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 20 apr 2019, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door michelly »

jill1234 schreef:
20 apr 2019, 07:22
Dank je michelly! Het vertrouwen in onze cruise america camper is enorm gestegen :D
Sorry :lol: :wink:
Ik stond even in de klaagstand toen. Het was inderdaad een oude camper met wat gebreken maar we hebben verder een prima vakantie gehad hoor en ook genoten van de camper.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door Marcopstal »

jill1234 schreef:
19 apr 2019, 21:05
hij zou toch graag iets van Death Valley meekrijgen.
En waarom ook niet ? De tijd dat dit echt een probleem was ligt al veel decennia achter ons. Met een beetje normaal verstand is er echt geen probleem, en al zeker niet als ja vanuit Lee Vining komt. De steilste weg uit de vallei is immers richting Lone Pine als je van Vegas komt.

Als je op de grote wegen blijft is er echt geen probleem. Alleen moet je natuurlijk wel voldoende tijd incalculeren. Als je even stopt ben je toch al snel een half uur kwijt.

Must sees zijn toch Stovepipe Wells en de Sand Dunes, Badwater, Devil's Golf Course en Zabriskie Point. Dante's View zit er met een camper niet in. Neem ook even de tijd voor een stop bij Furnace Creek, aan het visitor center staat overigens een grote digitale temperatuurweergave.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door Martin & Marianne »

Devils Golf Course is met een camper wellicht niet zo prettig, maar ik heb er geen ervaring mee. Lijkt de weg wel te doen, dan inderdaad even meenemen.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door jill1234 »

Hahaha, Michelly: ik kon er wel om lachen ;-) We bereiden ons voor op het ergste, dan valt het allemaal vast mee met onze Cruise America bolide ;-)

Ik heb Mono Vista RV park in Lee Vining gereserveerd (komen uit Yosemite) maar misschien kan ik beter al wat zuidelijker gaan zitten, richting Lone Pine. We denken er nog even over. Klinkt toch wel erg de moeite waard om een paar viewpoints mee te pikken van Death Valley
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gast

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door Gast »

Mag je van Cruise America in de zomermaanden met je RV door Death Valley? Wel even zeker weten voordat je je route gaat plannen.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door BonnyR »

Tegenwoordig mag je op eigen risico met je camper ( ook in het hete seizoen) door Death Valley rijden.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door jill1234 »

Death Valley is toegankelijk met de America the beautiful pass toch? Op de NPS site zie ik die pas niet staan bij de entreeprijzen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een nationaal park dus je kunt daar de America the beautiful pas gebruiken.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door PSVwally »

BonnyR schreef:
20 apr 2019, 15:21
Tegenwoordig mag je op eigen risico met je camper ( ook in het hete seizoen) door Death Valley rijden.
Hoe kom je aan deze wijsheid?

Road bear geeft bv nog gewoon onderstaande aan op hun site:
Death Valley:
Traveling into Death Valley is not permitted between June 15th and September 15th.
El Monte geeft aan:
2) Death Valley: Due to extreme temperatures, traveling in or traversing Death Valley is not permitted in July and August. In May, June and September travel is permitted, however, customer is fully responsible for all mechanical problems and/or towing or vehicle recovery costs. Ground temperatures can reach 140º F or 60º C
During July / August clients may be required upon pick up to sign and acknowledge these restrictions.
Apollo Rv:
Grofweg hetzelfde, verboden terrein tussen 15 juni en 15 september en krijg je er op andere tijden in het jaar problemen dan ben je zelf aansprakelijk.

Star RV:
Travel to Death Valley is limited to the low season (1 October through 30 April) due to extremely high temperatures which can cause system failures.
Escape Campervans
Death Valley: Verboden vanwege de extreme hitte tussen 1 mei en 30 september. Besluit je toch door Death Valley te reizen in deze periode, dan is dit op eigen risico.
Jucy Campervans
Death Valley: verboden tussen 15 mei en 15 september vanwege extreme hitte. Buiten deze periode is het bezoek op eigen risico. Vanaf 2019 mag je niet in Death Valley komen van 15 juli t/m 15 september
Oftewel, deze maatschappij heeft het zelfs weer teruggedraaid.

Eigenlijk alleen Cruise America en escape campervans laten je op eigen risico het hele jaar door Death Valley:
Vehicles may be operated with EXTREME CARE in Death Valley and other desert areas during the months of July and August. In Summer, renters visit these areas at their own risk and Cruise America will not be held responsible for extraordinary vehicle recovery and other charges. During certain periods these areas are not habitable and could pose a danger to the driver and passengers.
Bij veruit de meeste verhuurders mag het dus gewoon NIET. Of het nou wel of niet achterhaald is, je zal maar net de pechvogel zijn die daar panne krijgt. Altijd iets om toch even over na te denken. Ik rij zelf ook onverharde wegen, dus ik ben niet zo hypcriet om te zeggen dat het niet zou kunnen. Maar ik denk wel dat ze door wat camerachecks bij de paar ingangen die death valley maar heeft dit best 'makkelijk' zouden moeten kunnen controleren en er boetes op zouden kunnen zetten. Maar zolang dat niet is...

Maar let op met te zeggen dat het met de camper wel mag, want bij het gros van de verhuurders mag je in het hete seizoen echt niet door death valley
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door jill1234 »

Wij reizen met Cruise America en mogen op eigen risico. Na een nachtje slapen slaat de twijfel toch weer toe; het gaat natuurlijk niet alleen om wel of geen panne krijgen; wat als we betrokken raken bij een ongeluk, ook al is het niet onze schuld, je bent niet verzekerd neem ik aan....
Stel dat we er niet voor kiezen om via Lone Pine het park van west naar oost te doorkruisen maar er voor kiezen vanuit Lee Vining via Tonopah richting Las Vegas het park aan de oostkant te passeren. Is het dan een idee om bij Beatty even kort de weg naar Death Valley te nemen en een stukje Death Valley mee te pakken (Zabriskie Point en Stovepipe Wells of Badwater)
Op die manier doorkruis je niet het hele park en loop je dus minder risico...
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door Marcopstal »

PSVwally schreef:
21 apr 2019, 07:31
Hoe kom je aan deze wijsheid?
Ik kan mis zijn, maar ik denk dat er eigenlijk gewoon op de bovenstaande een reply gegeven werd en het dus enkel op Cruise America slaat.
PSVwally schreef:
21 apr 2019, 07:31
Jucy Campervans
Death Valley: verboden tussen 15 mei en 15 september vanwege extreme hitte. Buiten deze periode is het bezoek op eigen risico. Vanaf 2019 mag je niet in Death Valley komen van 15 juli t/m 15 september
Oftewel, deze maatschappij heeft het zelfs weer teruggedraaid.
Als het vroeger van 15 mei tot 15 september niet mocht en nu van 15 july tot 15 september, dan hebben ze toch niets teruggedraaid. De periode is van 4 naar 2 maanden gegaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Bezoek Death Valley met camper of huurauto?

Bericht door Marcopstal »

jill1234 schreef:
21 apr 2019, 09:00
Wij reizen met Cruise America en mogen op eigen risico. Na een nachtje slapen slaat de twijfel toch weer toe; het gaat natuurlijk niet alleen om wel of geen panne krijgen; wat als we betrokken raken bij een ongeluk, ook al is het niet onze schuld, je bent niet verzekerd neem ik aan....
Dit lijkt me een foute interpretatie. Een ongeval heeft immers in principe niets met mechanische problemen te maken. Dat eigen risico slaat mijn inziens eerder daarop. Om hierover zekerheid te hebben kan je het natuurlijk altijd navragen bij de verhuurder.
jill1234 schreef:
21 apr 2019, 09:00
Stel dat we er niet voor kiezen om via Lone Pine het park van west naar oost te doorkruisen maar er voor kiezen vanuit Lee Vining via Tonopah richting Las Vegas het park aan de oostkant te passeren. Is het dan een idee om bij Beatty even kort de weg naar Death Valley te nemen en een stukje Death Valley mee te pakken (Zabriskie Point en Stovepipe Wells of Badwater)
Op die manier doorkruis je niet het hele park en loop je dus minder risico...
Dit slaat nergens op. Het is niet omdat je een aantal kilometers minder in Death Valley rijdt dat dan de risico's opeens weg zijn. Ik zou de keuze maken tussen Death Valley wel of niet en dan gewoon de route nemen die het best uitkomt. Volgens mij is dat dan nog steeds van West naar Oost.

Ik blijf erbij dat velen zich zorgen maken om niets. De "hoge" temperaturen waarvan sprake kom je immers op nog heel wat andere plaatsen tegen als je in het zuidwesten rondtoert. De weg in Phoenix bvb. zal in de zomer even warm zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer