Werkt onze US Tv in Nederland?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gast

Werkt onze US Tv in Nederland?

Bericht door Gast »

We hebben een LG 42ML6200 Smart Tv in de VS en vroegen ons af of deze ook werkt in Nederland? Op de achterkant staat dat het werkt met 220V, maar hoe zit het met NTSC/PAL, is dat nog steeds een probleem?
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Werkt onze US Tv in Nederland?

Bericht door Kevin77 »

Het tv signaal is digitaal tegenwoordig.
Je hebt dus een losse ontvanger (van de kabelmaatschappij) en een hdmi aansluiting nodig, of je kunt in sommige gevallen een ci module gebruiken.
Je tv zal hier dus wel werken.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Werkt onze US Tv in Nederland?

Bericht door roelb »

Je TV werkt inderdaad wel, maar alleen als eenvoudige monitor. Dus met HDMI aan een settopbox.

TV's die in de USA verkocht worden ondersteunen over het algemeen geen DVB-x, de standaard die hier gehanteerd wordt voor digitale TV (DCB-C = kabel (Ziggo en wat andere partijen), DVB-T/T2 = ether, dus KPN digitenne, DVB-S = satelliet). In de US is de standaard ATSC, maar ook daar gebruikt het gros van de mensen de TV alleen als domme monitor en gebruikt een settopbox (van bijvoorbeeld DirecTV) als feitelijke tuner.

Datzelfde zul je dus hier moeten doen. Je hebt met een amerikaanse TV niet de mogelijkheid om de ingebouwde TV tuner te gebruiken. Dus altijd een extra afstandsbediening.
Gast

Re: Werkt onze US Tv in Nederland?

Bericht door Gast »

Kijk even in je tv of je bij de instellingen van de tuner de frequentie en het netwerk-id kunt invullen.

Tegenwoordig heb je bij Ziggo geen fysieke CI+ modules of box meer nodig voor al je TV's.
Je kunt in de TV de vvolgende instellingen gebruiken om de TV te laten zoeken naar de kanalen van Ziggo:

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444

Als dit niet werkt of ingesteld kunt worden kun je altijd zoals @roelb al aangeeft je TV gebruiken als 'domme' monitor en middels een provider set top box via HDMI je TV alsnog gebruiken. Als de TV op 220v werkt kun je hem iig werkend aansluiten.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Werkt onze US Tv in Nederland?

Bericht door roelb »

@@Terpies De USA gebruikt een volledig ander systeem voor digitale televisie dan dat wij doen. Dat is ATSC, hier wordt DVB gebruikt, een ETSI standaard. DVB-C zie je eigenlijk alleen in Europa. DVB-T (digitale TV via de ether) is ook geexporteert naar een deel van Azie, naar Australie en naar twee of drie landen in Zuid Amerika. That's it. Mexico, de USA en Canada gebruiken de amerikaanse standaard (ATSC, al dan niet met Cablecard slot), de rest van de wereld gebruikt de Japanse standaard. Er is geen fabrikant die TV's fabriceert met een tuner die meerdere standaarden ondersteunt.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Werkt onze US Tv in Nederland?

Bericht door Galapogos »

De extra afstandsbediening zal niet altijd nodig zijn. Middels HDMI-CEC kunnen via HDMI aangesloten apparaten elkaar besturen. Zo kan ik mijn tv en receiver bedienen met de afstandsbediening van mijn Apple TV. Alleen voor ‘speciale’ commando’s zoals het veranderen van TV-instellingen hoef ik de afstandsbediening van mijn TV te gebruiken.

En anders heb je ook altijd nog (slimme) universele afstandsbedieningen, zoals die van Logitech Harmony.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer