Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door georgesken »

Mitchel1986 schreef:
15 apr 2019, 10:57
@ ABfakwurk Ik loop tegen hetzelfde aan. Kom zeer scherp geprijsde tickets tegen Amsterdam - Las Vegas, via websites als Gate1 en Tix paar honderd euro goedkoper dan andere websites (zelfde vlucht). Echter, ruimbagage is (voor mij) opeens een extra stap in het boekingsproces. Het minimum wat ik tegenkom (Gate1) is 100,- p.p. voor heen én terugvlucht voor ruimbagage.
Kijk eens op de Amerikaanse sites zoals expedia.com, orbitz.com,....
Hier krijg je bij het boeken meestal de keuze tussen Basic Economy en gewone Economy (incl bagage).
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Pollekes7
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2019, 14:16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Pollekes7 »

roelb schreef:
15 apr 2019, 09:43
In februari en maart had Skyteam regelmatig goede tarieven naar Las Vegas (300-330 euro retour vanaf BRU). Die heb ik sinds begin maart niet meer voorbij zien komen.

Maar inderdaad: dagelijks op Google flights kijken, beetje flexibiliteit inbouwen en als er een goede deal voorbij komt: direct kopen.

Je geeft aan dat je naar New Mexico toe wil. Waarom kijk je dan ook niet naar Albuquerque (ABQ)? Neem ook LA (LAX) Phoenix (PHX) en Denver (DEN) mee in je vergelijking..

Bijvoorbeeld deze search:

https://www.google.com/flights#flt=/m/0 ... 1;sd:1;t:f

Dit is dan even 1-9 maart, over een week of 6 kun je voor de gewenste data zoeken. Maar zoals je ziet kun je op Google dus gewoon in een search alle gewenste combinaties zoeken. Als je bovenin "round-trip" wijzigt naar "multi-city" dan kun je ook kijken naar de opties waarbij je heen op luchthaven A vliegt, en terug vanaf B. Houd er dan wel rekening mee dat je misschien meer geld kwijt bent aan autohuur (door one-way/drop fees). Wat ik zelf vaak doe is de kosten voor autohuur even controleren voordat ik de knoop doorhak over tickets.
Bedankt Roel voor je informatie en het meedenken.
Wij willen met de camper rondtrekken zeg maar dus als we de camper in een andere stad kunnen terug brengen is dat geen probleem,
Ik had van de week al een aanbieding gezien van camper huur met gratis ons way in het pakket.
Maar is een retour vlucht niet goedkoper dan 2 losse tickets?
Nu zei de eerste persoon die reageerde op mijn vragen dat een ticket gemiddeld 600 tot 800 euro kost, jij had nu tickets gezien van ongeveer 330 euro.
Hoe komt het dat het verschil zo groot is? Ik snap dat de prijzen kunnen schipperen, maar dit is de helft goedkoper.

Is er trouwens een vliegtuigmaatschappij of toestel die ik absoluut moet mijden?
ABfakwurk
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2019, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ABfakwurk »

Een voorbeeld.

Op dit moment via Skyscanner. Van Düsseldorf naar Chicago, heen op 12 juli, terug op 5 augustus. Skyscanner komt via BudgetAir uit op tickets van 752 euro, inclusief ruimbagage! Je kan ook vergelijken via Finnair, de vliegtuigmaatschappij. Doe ik dezelfde vluchten daar dan kom ik op een totaalbedrijf, voor twee tickets, uit boven de 2000 euro.

Of zie ik nu iets over het hoofd? Heb mijn vraagtekens bij de ruimbagage bij BudgetAir.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Pollekes7 schreef:
15 apr 2019, 15:16
Maar is een retour vlucht niet goedkoper dan 2 losse tickets?
Dat zei ik niet. Ik gaf aan dat je ook heen kunt vliegen naar luchthaven A, en terug vanaf B. Dat wordt gewoon op een ticket gezet. Zoiets heet in vaktermen een "open-jaw" route, waarbij je dus zelf voor het vervoer tussen luchthaven A en B zorgt. Als je zoekt (zoals ik aangaf in Google flights, of gewoon bij een airline of elders) via de "multi-city" methode dan krijg je hier gewoon de prijzen van.

Over het algemeen zul je zien dat een open jaw AMS-A en B-AMS ongeveer het gemiddelde is tussen een retour AMS-A-AMS en een retour AMS-B-AMS. Dus stel:

Je ziet AMS-LAS retour voor 420 euro. Je ziet ook AMS-PHX retour, met dezelfde airline en dezelfde data, voor EUR 460. Dan zal de prijs voor een ticket met daarop heen AMS-LAS en terug PHX-AMS op diezelfde data vermoedelijk ergens rond de 440 liggen. Er zijn meer variabelen dan dit, dus het is geen garantie, maar dat is gewoon een kwestie van wat proberen in Google flights.
Nu zei de eerste persoon die reageerde op mijn vragen dat een ticket gemiddeld 600 tot 800 euro kost, jij had nu tickets gezien van ongeveer 330 euro.
Hoe komt het dat het verschil zo groot is? Ik snap dat de prijzen kunnen schipperen, maar dit is de helft goedkoper.
Ja, dat gebeurt. Voor AMS/BRU/DUS-LAS retour in economy kun je alles tussen de 300 en 1000 euro verwachten, afhankelijk van de waan van de dag. 600 vind ik aan de hoge kant, dat kun je - behoudens het hoogseizoen, maar daar gaat het hier niet over - altijd wel vinden. Daarom is het zo belangrijk om voor jezelf wat voorwaarden en een prijsgrens te stellen: zie je iets dat aan al je eisen voldoen en zit het onder de prijsgrens: gewoon kopen en niet meer terugkijken.
Is er trouwens een vliegtuigmaatschappij of toestel die ik absoluut moet mijden?
Tja, ik zou alle LCC's (low cost carriers) altijd vermijden. Zie het WOW debakel vorige week weer, veel te veel risico's.
Pollekes7
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2019, 14:16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Pollekes7 »

Bedankt voor de uitleg.
Ik ga over weekje of 6 gericht zoeken, ik hoop tickets voor 500 p.p incl bagage te kunnen vinden, voor minder met goede voorwaarden is altijd goed :D
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Pollekes7 schreef:
15 apr 2019, 15:16
Hoe komt het dat het verschil zo groot is? Ik snap dat de prijzen kunnen schipperen, maar dit is de helft goedkoper.
Op prijzen op tickets is echt geen vergelijking te maken. Verschillen zijn bizar en niet uit te leggen.

Zakelijk vlieg ik tientallen keren per jaar naar Amerika. Ik heb bij mijn werkgever neergelegd Amsterdam, Brussel of Dusseldorf maakt mij niks uit. De verschillen hier tussen kunnen enorm zijn.

Prive vliegen we een keer of 5 soms 6 per jaar. Daarvoor geldt hetzelfde. Wij vliegen vanuit Amsterdam, Dusseldorf of Brussel. Het liefst rechtstreeks. Als we moeten overstappen het liefst meteen in het begin ivm onze gehandicapte dochter. Aangezien wij inmiddels een huis hebben in Oregon is Portland het handigste om op te vliegen. Maar ook meteen het duurste vliegveld. Dus Seattle komt erbij. Boven Seattle ligt Vancouver. Is iets meer dan 5 uur rijden. Ook nog te doen. Verder weg pakken we San Francisco en Las Vegas mee en dan zorgen we dat we op weg naar "huis" en/of weer terug altijd ergens een paar nachten blijven.

Wat zijn de lessen die we geleerd hebben:
- Vliegen vanuit Brussel en Dusseldorf met een overstap in Amsterdam scheelt soms wel 70% op een rechtstreeks ticket. Dit betreft voornamelijk Delta.
- Vliegen vanuit Dusseldorf met een overstap in Frankfurt scheelt soms wel 50% op een rechtstreeks ticket.
- Vliegen vanuit Amsterdam met een overstap in Londen scheelt soms wel 50% op een rechtstreeks ticket.
- Zodra je ook maar denkt te weten wanneer je gaat begin de zoekmachines te raadplegen. Ik kijk altijd via Google Flights omdat je daar rechtstreeks kunt boeken. Wij moeten vaak zaken regelen ivm onze gehandicapte dochter. Dat gaat een stuk makkelijker als je de maatschappij rechtstreeks belt.
- Zoeken kan vanaf 11 maanden voor vertrek.
- Speel dus met je vertrek en aankomst.
- Speel ook met je data.
- Zoek op rare uren. Op zondagmiddag kijkt heel Europa naar tickets. Zondagnacht om een uur of 3 niemand. Geloof het of geloof het niet. Dit kan echt enorm schelen.
- Zet voor jezelf een prijs vast. Wij weten wat we max willen betalen voor bovengenoemde bestemmingen. Als je die vindt, boeken!! En nooit meer terugkijken...

Wij vliegen donderdag voor €275 pp incl. koffers vanuit Amsterdam via Kopenhagen (overstap van net geen 4 uur) naar San Francisco. Het lukt ons om bijna elke vakantie iets te vinden van onder de €300 of net erboven. Zelfs in de zomervakantie. Maar eerlijk is eerlijk. Het lijkt er wel steeds meer op dat het lastiger wordt of dat het langer duurt. Kan ook zijn dat ik minder geduld krijg. Dat kan natuurlijk...

Succes met zoeken!
ABfakwurk
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2019, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ABfakwurk »

Ik zie nu een retourticket Frankfurt - Chicago. Heenweg een tussenstop op Montreal van een dag, geen probleem, willen graag die stad in. Terug een tussenstop in Amsterdam. Zouden wij de laatste vlucht dan kunnen laten schieten? Of gaan wij die koffers niet zien en worden ze direct overgeladen naar een ander vliegtuig.
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Matan »

Standaard gaat de koffer inderdaad doorgaan naar je eindbestemming. Misschien dat je dit wel kan vragen bij de checkin of ze dit kunnen wijzigen. Maar misschien dat die dan ook wel onraad beginnen ruiken..
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

ABfakwurk schreef:
18 apr 2019, 14:34
Zouden wij de laatste vlucht dan kunnen laten schieten? Of gaan wij die koffers niet zien en worden ze direct overgeladen naar een ander vliegtuig.
Nee, dat kan niet. Er is geen checkin agent die je koffer zal willen short-checken (zo heet dat), precies om dit soort gedrag te vermijden.

Je kunt dat laatste segment wel skippen, maar alleen als je geen checked luggage bij je hebt. Of als je je connectie in AMS zo plant dat die langer is dan 24 uur. In dat geval wordt het een apart segment en zal je bagage niet doorgecheckt worden.
ABfakwurk
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2019, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ABfakwurk »

roelb schreef:
18 apr 2019, 15:14
Nee, dat kan niet. Er is geen checkin agent die je koffer zal willen short-checken (zo heet dat), precies om dit soort gedrag te vermijden.

Je kunt dat laatste segment wel skippen, maar alleen als je geen checked luggage bij je hebt. Of als je je connectie in AMS zo plant dat die langer is dan 24 uur. In dat geval wordt het een apart segment en zal je bagage niet doorgecheckt worden.
Super. Dankjewel.

Via Momondo.de vind ik ook regelmatig goedkope vluchten. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze sites en daar waar je naar doorverwezen wordt? Zoals Seats24.de, alles op z'n Duits. In principe geen probleem, maar vroeg me af hoe het contact met dergelijke sites verloopt.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Deze sites hebben over het algemeen eigen telefoonnummers en ik neem aan dat je een duitstalig persoon aan de lijn krijgt.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

ABfakwurk schreef:
18 apr 2019, 14:34
Heenweg een tussenstop op Montreal van een dag, geen probleem, willen graag die stad in.
Waarom zou je zo'n lange tussenstop willen nemen, ondanks dat je graag de stad in wilt? Via de 'goedkope aanbieders' zie ik dat vaak, tussenstops die oplopen tot > 24 u. Qua prijs vaak niet eens heel veel voordeliger dan een tussenstop van enkele uren. Misschien ben ik simpel maar als ik naar Amerika vlieg, ben ik liefst zo snel mogelijk op mijn eindbestemming. Dit soort tickets skip ik altijd direct.

Als je dan toch graag Montreal in wilt, maak er dan een multicity ticket van. Kun je zelf de lengte van de stop bepalen. Bijv. enkele dagen om de stad te verkennen en dan verder vliegen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Jebus4life »

Beetje een "vervelende" situatie met Delta hier, mensen die iets vergelijkbaar meegemaakt hebben?

Situatie:
In november 2018 mijn tickets geboekt naar de VS:
Heen: Brussel - Atlanta - Las Vegas
Terug: San Francisco - Amsterdam - Brussel

Alles in Basic Economy, rechtstreeks op de site van Delta zelf.
De heenvluchten zijn met Delta zelf, terugvluchten worden afgehandeld door KLM.

Bij het boeken stond er duidelijk aangegeven dat de heenvlucht geen bagage inclusief was (en €50 per persoon voor het eerste stuk ruimbagage), in de terugvlucht zou het eerste stuk ruimbagage wel inbegrepen zijn. DIt staat ook duidelijk in mijn bevestiging die ik van Delta zelf ontvangen heb (zie hieronder), maar op de Delta app (of site) als ik mijn vluchten wil beheren moet ik toch €50 per persoon betalen voor mijn eerste stuk bagage op de terugvlucht.
Checked Bag Allowance

DELTA: BRU TO LAS

CARRY ON: FREE
FIRST: €50 EUR
SECOND: €85 EUR

DELTA: SFO TO BRU
CARRY ON: FREE
FIRST: FREE
SECOND: €85 EUR
*Dit is even knip/plakwerk van mezelf om de essentie over te maken, dat was wat sneller dan de info uploaden

Ik heb Delta aangeschreven, maar ik krijg een standaardmailtje terug
"The ticket purchased is a Basic Economy fare for the entire trip, therefore a fee will be requested for adding a baggage in hold per outgoing and also returning trip."


Allemaal mooi en wel, maar dit kan toch niet zomaar? Ik heb een duidelijk afschrift van Delta zelf (dus niet via een derde partij) dat het gratis is, en dan blijkt plots dat een mens nog wat extra mag dokken.
*Het gaat me zelfs niet over die 50€ per persoon, als ik op voorhand wist dat ik die moest opleggen had ik de tickets ook geboekt. Maar principieel vind ik dit een schande.

Enig idee wat ik hier best mee doe? En of er uberhaupt iets mee te doen valt?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Harry »

Heb je al ingelogd bij KLM om te kijken hoe het daar staat?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Wat is de fare base? Staat in je ticket email onder 'fare details' oid.
Laatst gewijzigd door roelb op 21 apr 2019, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Tinus1955 »

Vliegticket KLM/Delta: Brussel - Las Vegas €311,50
Slechts 3 vertrekdata: 1 of 2 mei of 5 september. Het gaat om een standaardticket incl. ruimbagage. Met overstap.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Gast »

Dat is lekker goedkoop, ook nog goede vliegtijden... :thumbup:
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Binnus »

Heel erg handig topic, die ik nu pas zie :)

Ik ben al een poosje aan het kijken naar tickets voor onze vakantie vanaf 18 oktober - 8 november (4 volwassenen, 2 baby's die dan 1,5 jaar en 9 maand zijn). Ik kwam wat leuke aanbiedingen tegen maar met ruimbagage werd het erg duur.

Qua prijs deel ik de totaalprijs door 4 omdat de baby's niet mee betalen. Ik zit dan rond de €510,- per persoon. Wat mijn inziens best netjes is.

Zie bijv deze vlucht (vertrek op vrijdag 18 oktober en retour op vrijdag 8 november)), de gegevens zijn fictief
Afbeelding

Vlucht
Afbeelding

Is dit een beetje goede prijs/vluchtverhouding? Een overstap is wel even fijn om de benen te strekken en voor de kinderen even wat anders dan alleen maar cabine. Iedereen heeft ruimbagage, ik zie ook wel prijzen en dan hebben de kinderen bijvoorbeeld geen ruimbagage. Dan ben je net zo duur uit maar mis je 2 koffers voor ruimbagage. Het enige puntje is de 50 minuten overstap op de terugreis, maar zie ik verder nog dingen over het hoofd?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

28/10 tot 8/11 kost, direct bij United, 445,50 voor een normaal tarief, inclusief bagage. Prima route via IAH.

Gewoon zoeken op Google flights, niet via allerlei tussenhandel:

https://flights.app.goo.gl/4nQtW

Edit: het moest vertrek op 18/10 zijn zie ik. Is drie tientjes duurder maar nog steeds veel goedkoper direct bij de airline:

https://flights.app.goo.gl/aVwNP
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door hemmie »

Amsterdam-Orlando met een tussenstop in Houston lijkt me een flinke omweg, dus veel extra reistijd. Je geeft aan een overstap wel lekker te vinden, maar je vliegt volgens mij nu al langer naar Houston dan een rechtstreekse vlucht naar Orlando. Als het heel veel scheelt misschien het overwegen waard, maar met 2 jonge kinderen op schoot zou ik hier niet snel voor kiezen.
Terug in Texas!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer