Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Bericht door Jebus4life »

Hallo iedereen,

Lange post incoming, sorry.

Mijn vriendin en ik vertrekken binnen een tweetal weken voor onze eerste trip naar de VS.
Door me hier wat in te lezen heb ik gemerkt dat een wat gedetailleerde planning wel handig kan zijn (ik ben een behoorlijk ervaring backpacker in Azië/Zuid-Amerika, maar daar kunnen zaken wat meer ad-hoc naar ik lees/aanvoel).

We vertrekken op 4 mei en zijn terug thuis op 25 mei.
4 mei: Vlucht naar Las Vegas. (overnachten Las Vegas)
5 mei: Grand Canyon (Overnachten GC)
6 mei: Grand Canyon/Page (Overnachten Page)
7 mei: Page (Overnachten Page)
8 mei: Page (Overnachten Page)
9 mei: Bryce (Overnachten Bryce)
10 mei: Zion (Overnachten Zion)
11 mei: Zion (Overnachten Zion)
12 mei= Zion/Las Vegas (Overnachten Vegas)
13 mei: Las Vegas (Overnachten Vegas)
14 mei: Las Vegas (Overnachten Vegas)
15 mei: Reisdag naar Sequoia (Overnachten Sequoia - Three rivers)
16 mei: Sequoia (Overnachten Sequoia - Three rivers)
17 mei: Sequioa/King's Canyon (Overnachten Sequoia - Three rivers)
18 mei: Yosemite (Overnachten Yosemite - Oakhurst)
19 mei: Yosemite (Overnachten Yosemite - Oakhurst)
20 mei: Yosemite (Overnachten Yosemite - Oakhurst)
21 mei: San Francisco (Overnachten SF)
22 mei: San Francisco (Overnachten SF)
23 mei: San Francisco (Overnachten SF)
24 mei: Vlucht naar Amsterdam (aankomst 25 mei)

Ik heb zowat aan alles gedacht denk ik, ik heb me ook behoorlijk goed voorbereid lijkt me.
Mijn opmerkingen/vragen alvast hieronder. Eender welke feedback is welkom.
*Overnachtingen en huurauto liggen (uiteraard) al een heel tijdje vast.

Opmerkingen:
Grand Canyon/Page:
Tweede dag Grand Canyon gaan we beslissen of we een langere wandeling in de GC willen doen of niet. Anders rijden we tegen de middag al door en pikken we die dag al Monument Valley mee en kunnen we op onze laatste dag (8 mei) in Page wat ontspannen rond Lake Powell of doen waar we zin in hebben. De tickets voor Antelope Canyon zijn geboekt en gepland op 7 mei dus dat staat vast.

Bryce:
Plan is oftewel de Fairyland Loop te doen, of anders de Navajo Trail + Queens Garden te doen.
Naar ik begrijp ook de 2 meest populaire routes, of mis ik een mooi alternatief?

Zion:
Planning valt achteraf bekeken niet ideaal omdat we toch graag Angels landing willen doen en er op vrijdagmiddag (als we +- in Zion aankomen) misschien gewoon teveel volk zal zijn om er aan te starten. De dag nadien kunnen we in principe wel erg vroeg starten maar op een zaterdag zal het ongetwijfeld ook druk zijn. We hebben in alle geval de flexibiliteit voorzien om desnoods zondag 12 mei in Zion te blijven indien we willen, anders kunnen we al richting Vegas vertrekken en Valley of Fire meepikken.

Naar wandelingen toe dachten we op vrijdag dan de riverside walk te doen + weeping rock trail. Om dan zaterdag misschien Angels landing te doen (met als alternatief de Obervation point hike te doen, naar ik begrijp een best OK alternatief voor Angels Landing?). Indien we niet uitgekeken zijn kunnen we op zondag nog zien of we iets extra willen meepikken.
*The narrows zeggen ons niet zo heel veel.

Las Vegas:
Zien we ter plekke wel. Behalve een show misschien is er niets dat ik op voorhand ga/moet reserveren lijkt me.

Sequoia/King's Canyon:
Ik dacht aan Big Trees Trail of Congress Trail in combinatie met Tokopah Valley trail te doen (en uiteraard General Sherman mee te pikken) + indien open de Scenic Byway in King's Canyon.

Yosemite:
Hier zit ik vooral met vragen naar planning toe. Ik heb bewust 3 dagen uitgetrokken, en dat lijkt nog altijd veel te weinig.
Ik vind zoveel informatie over leuke wandelingen/hikes, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Bovendien zijn we hier in een weekend (gelukkig heb ik ook maandag nog wanneer het toch wat kalmer zou moeten zijn).

Ik dacht aan 3 relatief lange wandelingen (1 per dag) en dan ter plaatse nog te bekijken welke tijd er al dan niet overschiet. Voorlopig had ik Panorama Trail of Taft Point via Glacier point (indien Glacier road open is, zou wel eens kunnen spannen heb ik de indruk...) Valley Loop trail. Misschien Chilnuala Falls in Wawona of Upper Yosemite falls. Suggesties hier?

San Francisco:
Gewone city-trip voor ons waar we de highlights meepikken, niet veel meer/minder.
Tickets voor Alcatraz zijn geregeld.

Alvast bedankt voor enige feedback over de dagindeling of lokale activiteiten.
Het lijkt me allemaal relatief relax te zijn qua tempo. We hebben er bewust voor gekozen bepaalde zaken links te laten liggen (geen Highway 1/Los Angeles, geen Moab/Arches/Canyonlands) om de zaken die we wel doen uitgebreider te kunnen bekijken. Enkel die lange reisdag naar Three Rivers, maar daar kunnen we niet echt buiten. We gaan die dag ook via Death Valley en regelmatig enkele korte stops inlassen onderweg.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Las Vegas - San Francisco Mei 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen en lekker veel tijd overal!
Als je naar MV wilt zou ik daar een overnachting plannen. Dus eerst GC en dan overnachten bij MV. Daar zijn juist de late en vroege uren zo mooi. Voor Page heb je meer dan genoeg tijd. Hoe laat heb je de tour bij Antelope Canyon?

In Bryce kun je ook nog kijken naar de Peekaboo Loop Trail.
Observation Poit is een aanrader, en mooier dan Angels Landing. Wel vroeg beginnen zodat je nog in de schaduw loopt op het eerste stuk.
Voor de Narrows is mei nog te vroeg, maar waarom zegt het jullie niet zo veel? Het is een prachtige wandeling zo tussen de rotsen en door het water.
Voor Sequoia zou ik voor de laatste twee nachten proberen iets in Grant Grove of Cedar Grove te vinden; het is erg ver heen en weer rijden vanuit Three Rivers. Kijk voor beide en voor wat wandelmogelijkheden eens in ons 2013-verslag.
In Yosemite is GP inderdaad nog een vraagteken. Mocht de weg niet open zijn dan kun je ook een deel van de 4 mile trail lopen (even informeren bij ht visitor center tot hoe ver je kunt lopen), en daarnaast de Mist Trail naar de Nevada Fall, en via de John Muir Trail terug. Een lagere wandeling in Hetch Hetchy (Rancheria Falls) is ook nog een mogelijkheid.
Is een overnachting in het park geen mogelijkheid? Je zit in Oakhurst niet zo gunstig voor de vallei.

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Las Vegas - San Francisco Mei 2019

Bericht door jerommeke10 »

Mooi. Hier en daar kan je ook andere opties bekijken.

Voor MV heb je niet veel tijd ingepland. Zoals Marianne aangaf, overweeg een overnachting bij MV op 6 mei (indien je tickets voor 7 mei dat toelaten).

Ik vond Angels Landing bijzonder spectaculair, maar kan niet vergelijken met Observation point. Ik denk wel dat je ze beide kunt doen, Angels Landing dan op zondag.
Voor Yosemite: inderdaad zeker de hike naar nevada fall. De 4mile trail zou ik niet doen zonder zeker te zijn op Glacier Point te geraken. Daarnaast is een lange wandeling in Mariposa Grove ook heerlijk.

Op 19 mei is er nu nog plaats in Housekeeping Camp, centraal gelegen in de vallei! Dat is voor jullie een absolute aanrader, als je houdt van backpacking in Azië en Zuid-Amerika. Maar dat moet je wel als de bliksem vastleggen, binnen enkele uurtjes is het wellicht weer verdwenen.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

prachtige, rustige route.

Voor Yosemite vrees ik dat glacier point road niet open zal zijn. Alternatieven genoeg, zoals al geschreven is Hetch Hetchy echt wel de moeite.

Zion : ook een absolute stem voor Observation Point wandeling, is veel mooier en afwisselender dan Angels trail.

Bryce : ligt in een ,,kom", belangrijk als je zonsopgang - en ondergang wil meemaken, zeker op tijd zijn. Bryce ligt in één van de donkerste gebieden van de usa, indien interesse : je kan er de Melkweg prachtig zien en fotograferen.

Tussen Page en Bryce, als jullie tijd hebben : de korte wandeling naar Toadstool brengt je naar een uniek prachtig gebiedje.

Voor Grand Canyon : voor eventuele langere wandeling in de canyon zou ik (persoonlijk) voor south Kaibab trail kiezen. Is spectaculairder dan bright angel trail dat eigenlijk meer in een inham ligt, maar dat heeft met Indian Gardens dan weer een prachtig terugkeerpunt.

San Francisco : fietsen ?

Zou toch nog eens checken of logeren in Yosemite niet meer lukt.

Veel plezier.

Jacques
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Bericht door Jebus4life »

Martin & Marianne schreef:
18 apr 2019, 13:19
jerommeke10 schreef:
18 apr 2019, 14:33
ingrid1955 schreef:
18 apr 2019, 20:20
Bedankt voor alle tips alvast!

MV bekijk ik nog verder. Dat is nu geen must do voor ons maar alvast mooi om de extra input mee te nemen.
Fijn om te horen ivm observation point. Dat lijkt dan wel een goed alternatief te kunnen zijn. Gezien jullie met 2 aangeven dat dat "mooier" is, is de aantrekking van Angels Landing dan vooral de spectaculaire wandeling over dat smalle gedeelte?

Mijn vriendin is ietsje meer high maintenance dan mij, en ze was geen fan van Wawona (dat was nog vrij toen wij boekten), laat staan van curry village. We hebben zowel in Oakhurst als Three Rivers een leuke B&B geboekt.
*Voor haar is het ook de eerste verre reis "alleen", ik ben al heel blij dat ik veel gaan hiken (nog altijd geen idee hoe ik haar daar enthousiast voor gekregen heb) dus ik wil ook niet teveel pushen :wink:

@ingrid1955 Extra bedankt voor die tip van Bryce; zonsondergang dacht ik wel mee te pikken, maar dat het zo'n donker gebied was wist ik niet. Dat hou ik zeker in mijn achterhoofd! Vorig jaar zat ik in middle of nowhere in Oman en heb ik echt uren liggen kijken naar de sterren dus dat wil ik zeker niet missen daar!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Bericht door Marcopstal »

MV verdient zeker een overnachting. Het maakt min mijn ogen toch een groot verschil in de beleving.

Wat ik echt wel mis in deze trip is Death Valley.

Met overnachtingen in Three Rivers en Oakurst ga je heel veel tijd spenderen aan heen en weer rijden.

Zo is bvb de General Sherman Tree vanuit Three Rivers een uur enkel, tot Grant Grove is het al 2 uur enkel en dan sta je nog maar aan het begin van King's Canyon.

Oakhurst tot Yosemite valley is ook bijna 1,5 uur enkel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Bericht door jerommeke10 »

MV: lees je goed in. het is heel mooi, maar wel een serieuze omweg. als het past, zoveel te beter.

Zion: wij hebben lang getwijfeld tussen Angels Landing en Observation Point. Uiteindelijk gekozen voor Angels Landing vanwege toch iets spectaculairder en ook korter. Je vindt op dit forum veel meer hierover. De views op Observation point lijken wel mooier. Het zou leuk zijn als je beide kan doen en ons jouw ervaringen delen. Blijkbaar is Angels landing tegenwoordig file lopen, en dat is wat minder uiteraard.

Yosemite: Housekeeping is echt geweldig. Google eens een video. Als je vriendin niet overtuigd is, dan niet. Maar wij gaan haast nooit kamperen. Alleen voor dit is willen we een uitzondering maken. Alleen voor dit wil ik graag terug naar yosemite.

Fijne reis!
Dumaxx
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2016, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Bericht door Dumaxx »

Bryce:

Wij liepen de Peek-a-boo Loop, schitterend!!


Zion:

Wij hebben ook lang getwijfeld tussen Observation Point en Angel's Landing.
Uiteindelijk, na veel lezen, voor Observation Point gekozen.
Vroeg vertrokken (1e shuttle) en genoten van een schitterende wandeling, bijna voor onszelf.

Maar we waren toch vroeger weer beneden dan verwacht, nog in de voormiddag.
Dus nieuw plan: Angel's Landing erbij nemen!
De rij voor de shuttle was overdag wel gigantisch. Wij hebben dan gewoon wat gerelaxed en gewacht tot de menigte verdwenen was.
Rond 17u zijn we dan vertrokken naar Angel's Landing. In de zomer zijn de dagen lang, dus we hadden wel nog wat tijd.

Vooraf hadden we nooit gedacht dat het mogelijk was beide op 1 dag te doen.
Maar het was eigenlijk ideaal, we hebben ertussen zelfs quasi de hele namiddag gerelaxed.
's Morgens zaten we in een volle shuttle die allen richting Angel's Landing bleken te gaan, en wij naar Observation Point.
's Avonds konden we dan weer de drukte ontlopen bij de kettingen op Angel's Landing.

En... eerlijk gezegd: de hike naar Angel's Landing stak er voor ons bovenuit.
Beide wandelingen zijn schitterend, dat zeker, maar Angel's Landing heeft toch iets unieker.
Hier hebben we deze dag beschreven.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Bericht door Marcopstal »

jerommeke10 schreef:
18 apr 2019, 23:54
MV: lees je goed in. het is heel mooi, maar wel een serieuze omweg. als het past, zoveel te beter.
260 km extra, dat valt toch hele goed mee ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Bericht door jerommeke10 »

Alles is relatief natuurlijk :wink:

@dumaxx: wat een mooie website heb je daar. :clap: :clap: :clap:
Dumaxx
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2016, 11:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Bericht door Dumaxx »

jerommeke10 schreef:
19 apr 2019, 13:10
@dumaxx: wat een mooie website heb je daar. :clap: :clap: :clap:
Bedankt! :) We hopen er anderen mee te kunnen helpen en hen aan te zetten om zelf op verkenning te gaan :thumbup:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Bericht door Coyote »

Wat Zion NP betreft zou ik zeker voor Angels Landing kiezen. Blijft voor mij toch nog één van de mooiste hikes. Ondanks de te verwachten drukte mag je deze wandeling als ervaren hiker eigenlijk niet overslaan. :wink:

Destijds liep ik ´m in juni en begon zo vroeg mogelijk, om 07:30 u startte ik. Om 9:00 was ik bovenop. Een half uur genoten van uitzicht, 09:30 uur aan de afdaling begonnen en om 10:30 u alweer beneden bij de bus. Ben geen ervaren hiker maar liep 'm uiteindelijk sneller dan verwacht. Zou 'm zeker niet in de middag starten, dan weet je zeker dat het druk is maar bijv. zaterdagochtend zo vroeg als mogelijk is. Dan ben je alle drukte waarschijnlijk voor omdat 'de meute' in de regel toch pas later op pad gaat. Zie ook hier, een recent bericht van mij in een ander topic.

Wat de overnachtingen voor Sequoia NP en Yosemite NP betreft, dat kan net zo goed buiten het park als in het park. Iedereen roept hier altijd maar dat je in het park MOET overnachten, is zeker niet noodzakelijk. Natuurlijk is het leuk als je in een park kunt overnachten maar als je er net buiten zit kan dat uitstekend. Three Rivers en Oakhurst zijn prima plekken om te overnachten. Sequoia NP heb ik meerdere keren bezocht en steeds vanuit Visalia (waar ik familie heb wonen). Gewoon 's ochtends vroeg op pad gaan. Vanuit Three Rivers ben je overigens zo in Sequoia NP. Ook Yosemite NP heb ik meerdere malen bezocht. Overnacht in het park, in Mariposa, Oakhurst en bezocht vanuit Visalia. Ook hier geldt: op tijd vertrekken dan ben je soms nog eerder dan de mensen in het park die dan net opstaan... :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Bericht door Marcopstal »

Coyote schreef:
20 apr 2019, 11:35
Iedereen roept hier altijd maar dat je in het park MOET overnachten, is zeker niet noodzakelijk.
Dit vind ik wat overdreven. Ik vind niet dat dit als een MOET wordt aangebracht. Het wordt in mijn ogen geadviseerd. Waarom ?

In mijn ogen hierom:

- Veel mensen zijn zich echt niet bewust dat het een uur of langer vergt om tot midden het park te komen. Dit is enkele richting, dus voor de dag = x2)
- Niet iedereen gaat vroeg op pad, en als je bvb pas rond 9 uur vertrekt vanuit je hotel kan het al flink druk zijn met alle problemen van dien soms om parking te vinden
- Niemand kan denk ik ontkennen dat de ochtend en avonduren in de parken veel aangenamer zijn net omdat dan de dagtoeristen weg zijn.

Ik ben het met de afstanden ook niet geheel eens. Vanuit Three Rivers ben je bvb wel snel aan de ingang van Sequoia en de Generals Highway, maar als je naar Grant Grove wil of dieper in Kings' Canyon dan kan het je gerust een uur of 2 enkel kosten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Bericht door Coyote »

Tja, ik blijf erbij. Te vaak wordt er geroepen dat men het zonde vindt als een slaapplek (net) buiten het park gevonden is zelfs als dat een bewuste keuze is van iemand.

En zoals ik al schreef: als je geen moeite hebt met vroeg op pad gaan kan het prima. Afgelopen zomer reed ik 's ochtends om 08:20 u Sequoia NP al binnen nadat ik vanuit Visalia was vertrokken. Een ander voordeel van zo vroeg rijden (en het is mooi weer) de natuur is prachtig en de lucht nog helder. Zo'n rit van Visalia naar Sequoia NP is dan echt genieten voor mij.

Maar voor een park als Yellowstone NP ben ik het volledig met je eens. Dat is nou typisch een park waar je wel verblijft om de door jou genoemde redenen, Yosemite NP en Sequoia NP in mijn ogen niet persé.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Bericht door moon29 »

Ik zie hierboven Observation Point aangeraden worden, die wij zelf ook hopen te gaan doen in juli. Maar die is toch nog afgesloten? En TS gaat al over 2 weken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Klopt Monique. Er zijn meer trails afgesloten nu. Check altijd de NPS sites en loop ter plekke langs het visitor center voor de laatste stand van zaken.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Bericht door moon29 »

Ja dat klopt maar er wordt van OP niet verwacht dat die op korte termijn open gaat toch?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Geen idee wanneer hij open gaat. Until further notice staat er.

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reis Jebus4life: Las Vegas - San Francisco Mei 2019.

Bericht door jerommeke10 »

Maar voor een park als Yellowstone NP ben ik het volledig met je eens. Dat is nou typisch een park waar je wel verblijft om de door jou genoemde redenen, Yosemite NP en Sequoia NP in mijn ogen niet persé.
Zoveel mensen zoveel meningen... Oakhurst-Yosemite valley kost je anderhalf uur enkel (en meer met de files en parking zoeken). Idem voor Visalia-SEKI (en 2 uur voor Cedar Grove). Dat is zowat hetzelfde als vanuit Brussel naar Zeeland (1,5 uur) of Amsterdam (2uur). Technisch kan het natuurlijk wel en voor een daguitstap heb ik het ook wel gedaan, maar voor een weekend geniet dat niet mijn voorkeur.

Je kan ook niet alles oplossen met vroeg, vroeger en vroegst opstaan, want je wilt daar niet in het donker rijden.

Persoonlijk denk ik dat Yellowstone zich juist meer leent voor enkele overnachtingen net buiten het park (West-Yellowstone, Cooke City of Gardiner), liefst gecombineerd met enkele nachten in het park.

Maar goed, iedereen kiest zelf natuurlijk en de prijs-kwaliteit verhouding van de hotels is buiten de parken ongetwijfeld beterr. Ik kan me voorstellen dat dat voor velen belangrijk(er) is dan location location location.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer