Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Annemarie1376
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jan 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Annemarie1376 »

Had ik een heel verhaal getypt, is alles weg, balen. Dan maar even een verkorte versie.

Marianne, ik zei dat ik niet weet wat voor jou misschien betaalbaar is, dus zo vreemd is mijn opmerking niet. Kennissen van ons betaalden vorig jaar zonder blikken of blozen 300 dollar per nacht. Ik bedoel maar. Het is heel persoonlijk en hangt af van je portemonnee. Ik hield en houd de site van de lodges in de gaten, wie weet. Het lijkt me zeker mooi om in de GC te overnachten.
Met het achtje denk ik dat mijn kennis bedoelt via Barstow naar Las Vegas en dan Zion, Bryce, MV, GC, dus het hele rondje andersom en daarna weer in Las Vegas terugkomen voor een paar overnachtingen. De eerste keer alleen als doorreis gebruiken. Ik krijg nog een schema van hem wat hij precies bedoelt. Die stop in Barstow is naar mijn idee dan wel fijn, als je vanaf LA komt. Als je gelijk doorreist naar Las Vegas is dat snel gekeken 5 uur.

PSVWally, we willen in Monterey vooral de 17miles drive rijden, Fishermans Wharf bekijken, misschien Carmel, we zijn niet van plan een walvistoer te boeken. De dag erna richting Pismo Beach willen we een wandeling in Point Lobos doen en verder vooral genieten van onze toer langs de Highway1 (hopelijk in niet al te veel mist).
Vind je het echt teveel doorkarren de eerste week? Dan bedoel je met name Barstow-Williams-Monument Valley denk ik? Ja dat is waarschijnlijk te gek. Ik ga de Grand Canyon lodges beter in de gaten houden voor een extra stop. En misschien is de route volgens het achtje nog een idee.

Jerommeke10 dank voor je tip over Monument Valley. Er is niet veel betaalbaars beschikbaar, we oriënteren ons nog waar we willen/kunnen overnachten. Fijne tip ook over de gratis-annulatie-politiek, ik dacht eerlijkgezegd dat er maar weinig geannuleerd zou worden. Maar dat ga ik nog beter in de gaten houden, net als de vliegtickets :lol: .

MarcoOpstal, dat was mijn idee ook, waarom geen 2 uurtjes rijden naar Monterey na de vlucht. Waarschijnlijk kunnen we rond 16.00 uur wegrijden, maar misschien zijn we wel kapot moe (kans is groot) door het tijdsverschil en is een half uur rijden al teveel. Sja... Mijn man is overigens wel een liefhebber van autorijden, we toeren in NL ook veel, dus dat is voor hem geen straf. Misschien kiezen we uiteindelijk wel voor een overnachting tussen SF en Monterey in.

Dank voor het actieve meedenken!
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door jerommeke10 »

Hey, uit jouw post begrijp ik dat je nog geen tickets hebt...

Ik ben zo vrij geweest om even de ticketprijzen te vergelijken op jouw data. Heen en terug SF kost ongeveer hetzelfde als een vlucht naar LV en retour SF. Ik zou echt niet twijfelen. Je lost het probleem van die ongelukkige eerste 5 dagen zo helemaal op. Je moet dan ook die eerste dag niet gaan rijden (al zie ik dit zelf ook niet echt als een probleem), maar je valt in één keer midden in de actie van LV (de luchthaven ligt op het einde van de strip). Je hoeft zelfs de eerste dagen in LV geen auto te huren. Je kan vanuit LV onderlangs of bovenlangs GC een rondje doen, en dat laten afhangen van de beschikbare accomodatie. En als je de kustroute wil doen, plak je die na Yosemite (zo'n 3.5 uur rijden naar Cambria). Geen 'lange rijdagen meer want elke dag meer dan voldoende actie.

Dan krijg je dit, wat richting perfectie gaat :wink:

13-sep aankomst LV
14-sep LV
15-sep LV
16-sep LV-Williams (GC)
17-sep MV
18-sep Page
19-sep Bryce
20-sep Zion park hotel
21-sep Zion park hotel
22-sep LV
23-sep DV
24-sep Mammoth Lakes/Lee Vining
25-sep Mammoth Lakes/Lee Vining
26-sep Yosemite
27-sep Yosemite
28-sep EEN EXTRA DAG ZOMAAR
29-sep Yosemite -Cambria
30-sep Cambria -Monterey
1-okt Monterey-SF (auto inleveren)

Je kan dan nog heel wat gaan schuiven. Een dagje minder LV kan gerust ook. Idem voor Mammoth Lakes. En Zion-DV kan ook, bespaart je ook een dag. Heel veel keuze dus maar altijd een luxe-probleem.

I rest my case :wink:
Annemarie1376
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jan 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Annemarie1376 »

Na heel lang wikken en wegen, lezen etc zijn we tot de volgende route gekomen en hebben we alle overnachtingen, vluchten en auto geregeld:

Vr. 13-9 aankomst SF rond de middag, overnachting in Sunnyvale
Za.14-9 Sunnyvale - Monterey
Zo. 15-9 Monterey - Santa Maria
Ma. 16-9 Santa Maria - Thousand Oaks
Di. 17-9 Thousand Oaks - Barstow (misschien dat we dit nog aanpassen in Noord LA)
Wo. 18-9 Barstow - LV
Do. 19-9 LV
Vr. 20-9 LV - Zion NP
Za. 21-9 Zion NP
Zo. 22-9 Zion NP - Page
Ma. 23-9 Page - MV
Di. 24-9 MV - Grand Canyon (vooralsnog hotel in Williams geboekt maar checken de lodges in GC, hopelijk komt er nog iets vrij)
Wo. 25-9 GC - LV
Do. 26-9 LV
Vr. 27-9 LV - Lone Pine (via DV)
Za. 28-9 Lone Pine - Mammoth Lakes
Zo. 29-9 Mammoth Lakes
Ma. 30-9 Mammoth Lakes - Yosemite
Di. 1-10 Yosemite
Wo. 2-10 Yosemite - SF
Do. 3-10 SF
Vr. 4-10 SF - AMS
Za. 5-10 aankomst AMS

In LV zitten we twee keer 2 nachten. De eerste keer midden op de Strip en de tweede keer in South Vegas om te shoppen en even een rustmoment te creëren.
En ja, Bryce slaan we nu bewust over ☺️ Omdat we dit toch iets teveel/te druk vinden in de route. Bewaren we voor hopelijk een volgende keer... keuzes... pff.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de Grand Canyon kun je ook nog de Yavapai Lodge proberen via www.visitgrandcanyon.com. Is wel duurder dan de Bright Angel Lodge.
Ik zou zelf eerder voor Bryce hebebn gekozen dan voor MV. Ook als je later nog eens terug gaat is het lastig om Bryce mee te nemen zonder veel dingen dubbel te doen.

Marianne
Annemarie1376
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jan 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Annemarie1376 »

Klopt Marianne, ik vond het ook echt lastig. Maar MV stond toch net iets hoger op ons lijstje. In theorie zouden we nog steeds Bryce mee kunnen “pakken” op weg van Springdale naar Page, maar goed, dan vrees ik dat we te kort de tijd hebben voor de dingen die we daar willen zien en doen.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door tomhster »

De North rim van de Grand Canyon kun je inpassen onderweg naar Page. Ik vind Bryce ook echt een must. Een dag minder Zion kan best, maar gezien de kilometers zou ik er MV blind voor laten vallen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door IngridZw »

Ben het eens met de opmerkingen om de voorkeur te geven aan Bryce i.p.v. Monument Valley. Wij zijn zowel in Bryce (2 keer) als in Monument Valley geweest. Bryce is echt een prachtig park. En zo uniek ook. Nu je de kans hebt zou ik het niet overslaan.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door jerommeke10 »

Een beetje vreemd vind ik dat jullie in het begin aangeven om vooral voor de natuur te gaan, om dan vast te stellen dat je Bryce schrapt, maar wel 4 nachten LV voorziet? Daar kan ik niet goed volgen. Je zou het eenvoudig kunnen oplossen door 19/9 LV te vervangen door Bryce.

Moet wel zeggen: Bryce is prachtig maar mijn familieleden schatten MV nog net iets hoger in. Dat is dus heel persoonlijk. Veel plezier
Annemarie1376
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jan 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Annemarie1376 »

Hi Jerommeke, we hebben van 20-22 september voor een hele goede prijs 2 overnachtingen in Springdale kunnen boeken dus daar wijzigen we niets meer aan. Jammer van Bryce idd maar MV lijkt ons ook top en alles is nieuw dus we weten toch niet wat we missen :D . Dat we twee keer 2 nachten in LV overnachten doen we enerzijds om de tijd te hebben vee te kunnen zien en tijdens de laatste twee geboekte nachten ook iets te kunnen chillen.

Ben sowieso benieuwd of alles haalbaar is wat we willen doen maar we staan er relaxed in. Mijn partner heeft hartfalen dus daar moeten we ook rekening mee houden....

Als ik de kilometers van alle reisdagen optel kom ik op een gemiddelde van 240 km per dag. Ene keer 300, andere keer 150. In het begin vrij rustig. Moet wel te doen zijn toch?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door PSVwally »

Je neemt nu de afstanden van de ene naar de andere plek. Je kan er makkelijk een paar 100km bij optellen met wat je op de locaties zelf nog gaat rijden hoor.
Hi Jerommeke, we hebben van 20-22 september voor een hele goede prijs 2 overnachtingen in Springdale kunnen boeken dus daar wijzigen we niets meer aan.
Scheelt het zoveel als je dit een dag opschuift? De meeste hotels zijn altijd gratis te annuleren of in parken voor een kleine aanbetaling.

Welk hotel in Santa Maria heb je geboekt? Ik zou daar, zeker omdat het op het einde van je vakantie zit, ook nog eens naar kijken en misschien toch echt al wel richting Morro Bay/Pismo Beach een hotel te nemen. Ik weet wel dat Santa Maria en San Luis Obispo vaak goedkoper zijn qua overnachtingen, maar het is een niet te onderschatten rit vanaf Monterey
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

De nachten Springdale kun je toch ook zo houden? Bryce doe je immers daarna.

Marianne
Annemarie1376
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jan 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Annemarie1376 »

Het scheelt echt heel veel als ik schuif in Springdale, welk hotel dan ook, dus dat doe ik niet!

In Santa Maria slapen we niet aan het eind van onze reis maar aan het begin. Vroeg wakker en dus vroeg op pad. Het is ong. 260 km dus vind ik te overzien als je op tijd wegrijdt (en natuurlijk onderweg de nodige stops maakt (en een wandeling bij Point Lobos is bijv. het plan).
Annemarie1376
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jan 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Annemarie1376 »

Hoe bedoel je Marianne? Na Springdale hebben we 1 nacht Page geboekt maar als ik dat omzet kom ik in de knel. Sowieso wil ik ook graag naar Page en naar MV.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou dan een nacht LV minder kunnen doen, dus dan schuift alles na Zion, tot aan LV, een nacht op. Hoe had jij het dan gedacht? toch niet ten koste van een nacht Zion? Dat zou ik niet doen.

Marianne
Annemarie1376
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jan 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Annemarie1376 »

Ik heb helemaal niks anders bedacht want we gaan niet naar Bryce. Ook is de overnachting in MV niet te annuleren als ik dat al zou willen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door PSVwally »

Annemarie1376 schreef:
25 jul 2019, 18:57
Het scheelt echt heel veel als ik schuif in Springdale, welk hotel dan ook, dus dat doe ik niet!

In Santa Maria slapen we niet aan het eind van onze reis maar aan het begin. Vroeg wakker en dus vroeg op pad. Het is ong. 260 km dus vind ik te overzien als je op tijd wegrijdt (en natuurlijk onderweg de nodige stops maakt (en een wandeling bij Point Lobos is bijv. het plan).
Ik heb helemaal niks anders bedacht want we gaan niet naar Bryce. Ook is de overnachting in MV niet te annuleren als ik dat al zou willen.
Ik krijg het vermoeden dat je je plan wel klaar hebt en ik vraag me af wat voor tips je nog zoekt, want je reageert nogal fel overal op.

Santa Maria - Monterey is puur qua afstand prima te doen op 1 dag, dat klopt. Maar met puur de 'normale' highlights is het al een hele volle dag. Wij zijn om 8.15 uit Pismo Beach vertrokken en waren om 16.30 in Monterey omdat we daar nog wat tickets op moesten halen. Maar wij zijn dan dus niet gestopt bij Big Sur en Carmel. We hebben wel een 45 minuten geluncht bij Nephente. ter info: http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html Ook al kan je misschien niet heel veel/ver wandelen, vergis je niet in deze rit.

Maar verder veel plezier
Annemarie1376
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jan 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Annemarie1376 »

Mijn laatste reactie was een reactie op Marianne die vroeg “wat had jij dan gedacht”.
Ik heb inderdaad het plan klaar en wij zijn blij met de route in de wetenschap dat we inderdaad niet alles kunnen zien en keuzes moeten maken :roll: . Dit is niet fel bedoeld maar het spijt mij als dat zo overkomt. Ik sta open voor tips maar in dit geval wilde ik gewoon “leuk mijn route delen”. Niks meer en niks minder.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Jij gaf in je reactie naar Jerommeke aan dat je Zion niet kon wijzigen, dus ik dacht dat je toch probeerde om op de een of andere manier Bryce mee te nemen. Vandaar mijn vraag.

De tip van Jerommeke is niet gek realiseer ik me nu. Als je Barstow laat vallen kun je ook Las Vegas naar voren halen en Bryce tussen Las Vegas en Zion zetten.

Marianne
Annemarie1376
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jan 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Annemarie1376 »

Als Barstow zou laten vallen betekent dit dat we vanaf Thousand Oakes 500 km naar LV moeten rijden en dus niets in LA kunnen zien. En dan dus geen 2 nachten Zion maar 1 nacht en 1 nacht Bryce. Is dat wat jij bedoelt of begrijp ik het verkeerd?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annemarie1376: autorondreis 3 weken SF-SF september 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had al aangegeven dat ik Zion zo zou laten. Ik had het volgende in gedachten:

17-sep Thousand Oaks - LV
18-sep LV - Bryce
19-sep Bryce - Zion
20-sep Zion
21-sep Zion - Page
22-sep Page
etc

Maar ik had me niet gerealiseerd dat je op 17 september nog iets in LA wilde doen. Dat wordt dan lastig. Maar waarom dan niet Barstow vervangen door een tweede nacht Thousand Oaks?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer