Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door Laredo »

Na in de periode tot en met 2013 tien keer naar Amerika en Canada te zijn geweest is er een lange pauze geweest aan onze reizen naar de VS maar daar willen mijn vrouw en ik nu verandering in laten komen! Ondertussen zijn we 2 kinderen verder en die willen we graag zo snel mogelijk "besmetten" met het Amerika virus en daarom zijn we nu aan het kijken om in de meivakantie 2 tot 2,5 week naar Florida te reizen. De jongens zijn dan ruim 1 en 5 jaar oud.

Ik heb al veel topics gelezen over reizen met kinderen en daar komt in ieder geval naar voren dat een nonstop vlucht een aanrader is. Dat is goed te doen met Tui (Amsterdam - Orlando - Miami - Amsterdam) of met KLM/Delta (Amsterdam - Orlando - Amsterdam).

De vraag die ik hier in eerste instantie wil stellen is of er mensen ervaring hebben met verblijven in een appartement/villa/resort met kinderen. Wat wij in ieder geval willen is 1 (het liefst 2) extra slaapkamers zodat de kinderen apart slapen en wij 's avonds niet gelijk met de kinderen naar bed hoeven. Ik zag dat Tui daar best wat mooie locaties voor heeft in hun pakketreizen maar ik ben eigenlijk gewend om dit altijd zelf te boeken.

Verder zouden wij het leuk vinden om een klein rondje te maken door Florida (3-4 locaties om te overnachten bv in Orlando - Tampa - Ft Myers/Sanibel - Orlando). Eigenlijk lijkt een soort Landal/Centerparcs achtige accommodatie ons ook best handig, bestaat dat in Amerika?

We zijn echt nog even aan het oriënteren maar alle tips zijn alvast welkom :thumbup:
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door Laredo »

Even een update:

Ondertussen zijn we een maandje verder en beginnen de plannen steeds serieuzer te worden. Een rechtstreekse vlucht is dus een must voor ons en via Tui heb ik een mooi
aanbod gekregen voor vluchten in de comfort klasse en een Fullsize auto via Alamo (de zogenaamde fly-drive) voor 3100 incl boekingskosten excl bagage. We landen dan in Orlando (week) en rijden met de huurauto via Clearwater beach (dag of 4-5) naar Miami (week) waar de terugvlucht vertrekt.

Ga nu opzoek naar mooie villa’s in de omgeving Orlando en Miami (Fort Lauderdale lijkt ons ook prima). Voor de omgeving Clearwater beach zoeken we een leuk appartement met het liefst 2 of 3 slaapkamers. Als iemand tips heeft zijn die meer dan welkom!

Zag dat er een topic is gestart met vrijwel dezelfde vraag, we zouden bijna samen kunnen gaan :lol:
viewtopic.php?f=11&t=71936
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door MarjoleinW »

Wij zitten a.s. November in een appartement in Shorewalk Bradenton via https://www.homeaway.nl/ (je kunt gewoon shorewalk intoetsen als verblijfplaats) Het zijn ruime appartementen (max. 1 hoog) met zwembaden, tennisbanen, speeltuin etc.
Het ligt 15 minuten van Anna Maria island en Coquina beach, wat ik persoonlijk de mooiste stranden vind in Florida. En een half uur van Sarasota, Myakka en 45 min. van Tampa of Clearwater. De publix en wat restaurants op loopafstand.

Een andere plek waar wij zijn geweest, ook via homeaway of via tripower, is Estero beach & tennisclub direct aan het strand van Fort Myers beach met super uitzicht : https://www.tripowervacationrentals.com ... 659-70438/ Was ook geweldig!
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gast

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door Gast »

Heb je een fullsize auto (lees:sedan) of full size SUV geboekt?

Als je geen SUV (ik zou minimaal standard SUV boeken) geboekt hebt zou ik gezien de ruimte even kijken of je kunt upgraden anders zal het met twee kids plus bagage relatief krap worden.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door Laredo »

Bedankt voor de tip! We twijfelen inderdaad nog over de grote van de huurauto. Op zich zou een fullsize moeten passen en Tui geeft daarop nu een upgrade naar een groter formaat. Welke komt er na een fullsize? Privé rijd ik thuis een suv en verbaas me soms over de hoeveelheid (weinig!) er in kan. In de stationwagen van mijn broer kan een stuk meer bagage en koffers....dus is een suv echt ideaal voor ons....ik weet het niet.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gast

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door Gast »

Zoals ik al aangaf zou ik een Standard SUV huren.
Elin
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2018, 19:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door Elin »

een tip van mij, ik lees dat je met kleine kinderen gaat. De link die ik stuurde van het huis in Davenport heeft een safety fence om de pool , mijn ervaring is dat je rustig buiten kan zitten, met een veilig gevoel.
succes en plezier met de voorbereiding .
kendor
Amerikakenner
Berichten: 492
Lid geworden op: 24 feb 2008, 10:50

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door kendor »

Kijk eens op Homeaway of VRBO voor een appartement of villa.
Ruime keus aan verschillende accomodaties.
:thumbup:
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door Laredo »

Bedankt voor de tips! Homeaway en VRBO kende ik inderdaad al. Zit nu vooral op Micazu te kijken, dan heb je zeker een Nederlandse verhuurder maar zal die andere sites ook weer eens gaan bestuderen. Opa en oma willen na hun cruise ook een weekje langs komen en dus overwegen we nu het volgende schema:

18 april Amsterdam - Orlando
19 april Orlando
20 april Orlando
21 april Orlando
22 april Orlando
23 april Orlando
24 april Orlando
25 april Orlando - Cape Coral
26 Cape Coral
27 Cape Coral
28 Cape Coral - Miami
29 Miami
30 Miami
1 mei Miami
2 mei Miami
3 mei Miami
4 mei Miami
5 mei Miami - Amsterdam

We twijfelen nu toch weer even over de vluchten.....Tui heeft voordelen maar KLM/Delta ook. Ik houd de prijzen al een poosje goed in de gaten en hoop binnenkort toe te kunnen slaan bij een scherpe prijs. De fly-drive lijkt handig maar heeft ook z'n beperkingen zoals de lange rit vanaf Sanford naar de accommodatie in waarschijnlijk Davenport (+/- 75-90 min). Als voordeel weer dat een upgrade naar Comfort Class goed betaalbaar is. De indeling in de Boeing 767 van Delta is ook wel prettig voor ons (2-3-2) aangezien we drie plekken naast elkaar willen met de baby erbij.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
MarielleV
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 aug 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door MarielleV »

Wij zijn vorige week teruggekomen van onze rondreis Florida, ook geboekt via TUI.
De upgrade is al een Fullsize auto, dus niet nog een keer een upgrade daarop. Bij ons niet tenminste. Voor ons was dit type ruim genoeg, wij hebben ook 2 kinderen, maar het zijn wel tieners. Voor kleinere kinderen heb je wellicht meer bagage mee.

Wij vlogen met de dreamliner van TUIfly. Deze heeft de indeling 3-3-3, dus ook met z’n drieën naast elkaar is dan mogelijk. De jongste heeft denk ik nog geen eigen zitplaats?

Wij sliepen in hotels dus tips voor appartementen of bungalows kan ik niet geven
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door Kletskous »

Wellicht is deze villa wat voor je?
Met 5 slaapkamers, 4 badkamers, eigen zwembad met whirlpool, airco, ruime living, een game room. Er zit zo’n scherm voor het zwembad dat je kunt wegschuiven (veilig dus voor kleine kinderen).
Met 5 slaapkamers heb je ruimte genoeg en voor allen een eigen slaapkamer, zeker als opa en oma ook nog langskomen.

http://www.floridavilla4happiness.com van de Nederlandse eigenaresse Ilse Overpelt.

Wij hebben er een prima verblijf gehad.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door Laredo »

Bedankt voor de reacties en tips! We stonden maandag klaar om te gaan boeken bij Tui maar toen ik nog 1x de prijzen controleerde bleek de reis voor ons 500 euro duurder geworden te zijn. Navraag bij het Tui reisbureau leerde ons dat ze niks voor ons konden betekenen omdat we nog niks officieel in optie hadden laten zetten. Begrijpelijk maar wel jammer.

Daarna verder gaan zoeken en zoals in een ander topic beschreven geboekt bij Delta via chat/telefonisch contact met Delta in Amerika. De prijzen die Delta Nederland, KLM, Air France en diverse vergelijkingssites boden waren een stuk hoger. Nu heb ik 4 tickets waar ik via de andere partijen 3 tickets en een baby op schoot had. Het loont dus zeker de moeite om even te chatten via Facebook en daarna te bellen met Delta. Via de chat krijg je Amerikaanse tarieven (meivakantie kennen ze daar niet). Je kunt alleen niet boeken via de chat omdat ze voor creditcardgegevens telefonisch contact opnemen (veilig idee!) maar alleen US nummers kunnen bellen. Als je zelf belt met Delta US of je laat doorverbinden via Delta NL kun je het tarief prima boeken. Ik kreeg de tickets gelijk per mail binnen en heb nog een tikfout in de naam van mijn vrouw kunnen laten aanpassen. Wel slim om door goed op te letten bij telefonisch boeken, een e of a klinken als je niet zo soepel Engels spreekt snel hetzelfde ). Zie de boeking nu prima staan in de app van Delta. Stoelen uitkiezen deed de uiterst klantvriendelijke dame aan de andere kant voor de oceaan voor ons dus ook die staan vast. 2x2 achter elkaar. Heerlijk de beenruimte van de baby van (dan) anderhalf gebruiken.

Auto en hotels/resorts/villa's ga ik nu zelf regelen. Eigenlijk veel leuker :thumbup: ! Auto heb ik nu in optie staan bij National via de Emerald Executive optie. 590 euro voor de hele trip en natuurlijk kans op een mooie upgrade. Voor de resorts/villa's ga ik nog even verder kijken. Waarschijnlijk gaan we onze route nu aanpassen omdat we beginnen en eindigen in Orlando.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door Timb »

Helaas zijn stoelen bij Delta niet altijd ook echt vast gelegd. Hadden wij ook, maar zowel de heen als terug weg kregen we ineens andere stoelen met de opmerking "ja die staan nooit echt vast"
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door Laredo »

Ik ben aan het nadenken over onze route. We willen niet te veel rijden, max 3 uur, aangezien we met kleine kinderen reizen en eigenlijk vinden we allebei Miami niet zo boeiend en erg duur. Zijn er al regelmatig geweest en hebben het "wel een beetje gezien". Wat adviseren jullie als alternatief? Fort Lauderdale is leuk maar zijn we ook al 3x geweest. Vertrekplaats dus Orlando en eindplaats is de omgeving Cape Coral waarvandaan we samen met mijn schoonouders terug rijden naar Orlando voor de terugvlucht.

Omgeving Tampa? Is dat dan niet meer van hetzelfde gezien ons latere verblijf in Cape Coral?
Oostkust? Maar waar? Ter hoogte van Port Saint Lucie? Of juist bij Palm bay? Of veel zuidelijker thv West Palm Beach?
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door Laredo »

Ondertussen zijn we bijna 2 maanden verder en is het tijd voor een update. We gaan in totaal 18 nachten op vakantie en hebben besloten 2 locaties aan te doen. Eerst in de omgeving van Orlando en daarna een week aan de westkust. De zoektocht in Orlando was zeg maar gerust overweldigend :shock: er was zo ontzettend veel aanbod. Luxeprobleem dus! Ik heb de eerste 11 nachten een villa geboekt in Sandy Ridge. Erg blij mee en lijkt ideaal voor ons gezin. Voor de laatste 7 nachten zoek ik nog een villa in de omgeving Naples/Ft Myers waar wij met mijn schoonouders gaan verblijven. Ik zie veel mooie villa's in de omgeving van Marco Island maar ben daar verder niet bekend mee. Iemand ervaringen?
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door Laredo »

Nadat in 2015 onze Canada/VS reis niet door kon gaan vanwege een hernia van mijn vrouw heeft helaas 4 weken geleden hetzelfde noodlot hier toegeslagen. Opnieuw is er een hernia geconstateerd bij mijn vrouw en hebben wij hierdoor (na doktersadvies) moeten besluiten om onze hele reis te annuleren. Gelukkig zijn we goed verzekerd en hebben we alle kosten vergoed gekregen maar het verdriet is er niet minder om. We keken erg uit naar deze reis om even een zware periode achter ons te laten. Het heeft niet zo mogen zijn.

Het heeft even geduurd voordat ik energie kon vrijmaken om hier een bericht te schrijven maar zie het ook als een soort "blog" voor mij zelf. Vandaag om half 2 vertrekt het toestel waar wij eigenlijk in zouden zitten. Ondertussen heb ik (hebben wij) de knop om kunnen zetten en het een plekje gegeven. We denken nog veel aan de vakantie maar gaan nadenken over een volgende reis. Na 2 annuleringen is de 3e keer hopelijk scheepsrecht.

Iedereen bedankt voor het meedenken en samenstellen van de reis! Zoeken naar Tickets, de National Executive status, de Amex gold kaart met gratis lounge toegang, het regelen van huizen/villa's, het regelen van medicijnverklaringen, de esta aanvraag, allemaal geregeld met hulp van en dankzij dit forum!
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door MarjoleinW »

Wat ongelooflijk balen voor jullie! Daar zou ik ook heel verdrietig van zijn als je er zo'n tijd mee bezig bent geweest!

Ik heb ook een dubbele hernia gehad en weet ook hoe rot dat is... Sterkte voor jullie allemaal en beterschap voor je vrouw!
Hopelijk volgende keer beter!
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door NaMiSe »

@Laredo: o, wat naar voor jullie en helemaal voor je vrouw! Maar met een hernia is reizen verschrikkelijk, dus hopelijk kunnen jullie het een andere keer in betere gezondheid alsnog voltooien. Sterkte!
Afbeelding
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door asv60 »

Jeetje wat ontzettend balen dat jullie reis weer niet door kan gaan. Beterschap voor je vrouw en ik hoop dat het de volgende keer wel gaat lukken.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis Laredo: Florida april/mei 2019 met kleine kinderen

Bericht door harryh »

Sterkte @Laredo en je gezin, dat is een zware domper zeg!

Ik lag zelf in 2010 op de operatie tafel met een hernia toen we eigenlijk in de VS zouden zijn. Wij hebben het jaar erna met al die niet gebruikte verlofdagen een 5 weken durende VS reis gemaakt die we nooit meer zullen vergeten :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer