Reis Charlene: rondreis 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Charlene »

We gaan volgend jaar zomer dan eindelijk een rondreis doen in het Zuidwesten van de VS. Ik heb al heel wat topics doorgespit en er is veel te veel te doen en te zien in de korte tijd die wij hebben. Dus heb ik geprobeerd om een enigszins logische keuze te maken. Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
We reizen met ons viertjes, m'n man en ik en 2 kinderen van dan 12 en 11. We zijn geen echte stadsmensen. Maar op de een of andere manier trekt San Fransisco dan weer wel. Las Vegas en Los Angeles lijken ons niet zo interessant. Lange wandelingen maken lukt niet door gezondheidsproblemen, maar korte hikes lukken wel. Ook houden we erg van kajakken en lijkt een rit te paard me ook erg gaaf.
Kunnen jullie eens meekijken naar onze route en tips geven?
We hebben maximaal 21 dagen (inclusief vluchtdagen) en we reizen van en naar Tampa.

dag 1: Tampa- San Fransisco
dag 2: San Fransisco: whale tour, Golden Gate bridge, Fishermans warf
dag 3: San Fransisco: Alcatraz
dag 4: San Fransisco - Yosemite
dag 5: Yosemite
dag 6: Yosemite - Mammoth Lakes
dag 7: Mammoth Lakes - Death Valley
dag 8: Death Valley - Las Vegas: Hoover dam
dag 9: Las Vegas - Zion
dag 10: Zion
dag 11: Zion - Bryce Canyon
dag 12: Bryce Canyon - Page
dag 13: Page
dag 14: Page - Monument Valley
dag 15: Monument Valley - Grand Canyon
dag 16: Grand Canyon
dag 17: Grand Canyon

Er is nog ruimte genoeg om eventueel ergens een nacht aan vast te plakken of in te voegen. We zouden terug kunnen vliegen vanaf Phoenix, Las Vegas of een andere luchthaven.
Het enige is dat we graag niet langer dan 5 a 6 uur per dag rijden (zonder stops).
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door PSVwally »

Voor San FranCISCO: Alcatraz doe je, zeker als je niet lang kunt wandelen in hoogstens een paar uur. Ik zou, zeker als je een walvistoer wilt maken wat van dag 2 naar dag 3 schuiven.

Als je niet lang kunt wandelen heb je imo aan 1 nacht GC vanuit Monument Valley meer dan genoeg tijd. Dan blijft er veel meer tijd over voor andere zaken.

Ik zou toch een dag Las Vegas pakken en dan de dag erna vanuit Vegas via de hooverdam en dan langs lake mead en valley of fire sp naar Zion rijden.

Met de tijd die je hebt zou ik overigens Zion 2n- Bryce - Capitol Reef - Moab (2of3n voor Canyonlands/arches en deadhorse sp) - Monument Valley - Page(evt 2n) - Grand Canyon doen
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door IngridZw »

Ik zou ook een extra nacht toevoegen aan Las Vegas. Zeker voor de kinderen op die leeftijd is er zoveel te zien en te beleven. Naast de thema hotels aan de Strip heb je ook nog Freemont Street. De meeste hotels hebben mooie zwembaden. Met een extra nacht heb je daar ook tijd voor.
Als je geen lange wandelingen maakt is één nacht Grand Canyon ruim voldoende.
Met Moab erbij wordt het misschien weer te gehaast. Daar heb je toch wel 3 overnachtingen voor nodig.

Met de dagen die je nog over hebt kun je overwegen om vanaf Bryce via de UT 12 naar Capitol Reef te rijden. Daar een overnachting en vervolgens via weer een prachtige route (UT 95)naar Monument Valley - Page - Grand Canyon.
Als je terugvliegt vanaf Phoenix is de toevoeging van Sedona een mooie optie.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Charlene »

Oeps inderdaad San FranCisco. Ik schaam me diep :oops:


Heel erg bedankt voor het meedenken PSVWally en Ingrid. Ik heb een dag toegevoegd aan Las Vegas.
Naar Moab gaan zie ik gezien onze tijd niet zo zitten. het wordt me dan te gehaast. De 2e nacht in de GC heb ik laten staan, omdat de kinderen het fijn vinden om meerder nachten op 1 plek te slapen. Maar misschien haal ik die er nog wel uit om een nachtje richting het petrified forest te gaan of een extra dagje in Phoenix door te brengen of een dagje eerder naar huis te vliegen.

De indeling is San Francisco zal ik ook nog naar gaan kijken. De walvistoer en Alcatraz zijn een must. En misschien kunnen we fietsen huren. Dat maakt alles alweer een stuk makkelijker, want fietsen kan ik wel.

Hebben jullie nog goede tips om ergens te kayakken?

1 Tampa- San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite - Mammoth Lakes
7 Mammoth Lakes - Death Valley
8 Death Valley - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce Canyon
13 Bryce Canyon - Page
14 Page
15 Page - Monument Valley
16 Monument Valley - Grand Canyon
17 Grand Canyon
18 Grand Canyon - Sedona
19 Sedona - Phoenix
20 Phoenix
21 Phoenix - Tampa
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Meerdere nachten op 1 plaats is wel lekker, maar of de GC daar nu de aangewezen plaats voor is? Ook Phoenix lijkt me niet echt aangenaam in de zomer voor een extra dag. En die dag die er nu staat zou ik zelf ook niet doen.
Ik zou zeker een extra nacht Yosemite doen. Je kunt daar ook fietsen en raften, en met de auto naar Glacier Point. De Mariposa Grove voor de sequoia's is ook een optie. Dan zijn 3 of 4 nachten wel lekker. Kijk daarvoor eens in ons 2002- en 2006-verslag voor onze bezoeken met de kinderen.
Voor kayakken kun je eens naar Lake Powell kijken.
In Zion kun je ook fietsen. Ben jij de enige die niet wnadelt? Voor de kinderen is de Narrows erg leuk om te doen. Je kunt dan zelf bij de lodge zitten; het is daar heerlijk. Of lekker bij het zwembad bij je hotel blijven.

Marianne
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Charlene »

Ik ben inderdaad de enige die niet altijd kan wandelen. Op een goede dag kan ik altijd meer. Maar helaas zijn die niet te plannen. Gelukkig heb ik er geen problemen mee om lekker ergens een boek te lezen terwijl manlief de kids meeneemt.

Zou een extra dag in Sedona nog wat zijn? Ik hou erg van geschiedenis en archeology en er zijn daar wat historische dingen te zien.
In Phoenix wilde ik graag naar het Heard museum en de desert botanical garden. Vandaar de volle dag daar.

Een extra nacht Yosemite is ook wel lekker. Ik ga eens even jullie reisverslagen induiken Marianne!
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door jerommeke10 »

Ik zou zeker ook een extra nacht Yosemite toevoegen, als het kan. Of eventueel een tweede nacht in Mammoth lakes, zodat je de laatste dag Yosemite volledig kan benutten. In de omgeving van Mammoth lakes is ook veel te doen, en je kan er kajakken (geen ervaring mee).
https://www.lakemarymarina.com/rentals.html

Vergeet zeker ook niet Bodie in te plannen, in de buurt van Lee Vining.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Franciscus »

Meerdere nachten op een plek blijven is inderdaad wel fijn. Maar als je er geen lange wandelingen gaat maken zou ik dat bij de GC toch niet doen.
Een extra dag Sedona kan best, de omgeving is fantastisch en het is een leuk plaatsje. Niet groot maar je kunt je er gemakkelijk een tijdje vermaken. Slide Rock SP is geweldig voor de kinderen, daar kun je gemakkelijk een middag verblijven.

Een extra dag Yosemite kan, velen hier op het forum kunnen er geen genoeg van krijgen. Maar persoonlijk zou ik het niet doen, ik vind het heel mooi maar toch ook wel veel lijken op landschappen die ik elders en dichter bij huis ook kan zien. Ik zou eerder meer tijd nemen voor de route tussen Yosemite en Death Valley, dat is ook een prachtig gebied, tijd inruimen voor o.a. Bodie en Mono Lake.
Een extra dag in Zion kan ook nog gemakkelijk. Of Las Vegas.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door stegeman »

Als je vanaf GC naar Sedona in Williams Bearizona Wildlife park (wij enthousiast geraakt door iemand die hierover schreef op dit forum) meeneemt evt, wordt het een wat vollere dag en van MV naar GC incl de stops langs GC ook. Overnachten in bright angel lodge. Mij lijkt 2 nachten GC dan juist heerlijk relaxed. De anderen kunnen dan bijv bright angel trail stukje naar beneden en jij een boek bij de cabin met een mooi uitzicht over de canyon.
(Wij doen zelf straks wel 2 nachten. Lange rijdag vooraf (LV-GC) en erna (GC-MV))
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door IngridZw »

In Sedona kun je je met een extra dag prima vermaken. De omgeving is schitterend en Sedona zelf heeft een sfeervol winkelcentrum opgebouwd in Spaanse stijl. Je hebt er de Chapel of the Holy Cross, een kerkje in rotsen gebouwd, Slide Rock SP met natuurlijke waterglijbanen, je kunt een eenvoudige wandeling maken langs de Oak Creek etc. Kortom veel variatie.
Kijk anders eens op deze site: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... sedona.htm

Grand Canyon is zeker indrukwekkend maar het beeld dat je hebt vanaf de rim is wel vaak hetzelfde. Als je niet echt van plan bent om naar beneden te wandelen heb je het met één overnachting wel gezien.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

zou ook maar 1 nacht GC doen, en vervangen door extra nacht Sedona of Flagstaff.Zijn daar aantal ,,kleinere" toffe zaakjes zoals o.m. Sunset Crater, Walnut NM met rotswoningen zoals in Mesa Verde, Meteor Crater, en natuurlijk de omgeving van Sedona.

Twee overnachtingen GC kan natuurlijk ook, dag vullen met uitzichtpunten bezoeken met busje of eventueel fietsen ( kan je daar huren). Stukje Bright Angel Trail doen kan ook, maar dan toch liefst in de voormiddag en zeker niet te ver gaan.De hitte tegen die stenen wand is enorm, zeker in de namiddag. Als je ,,halve lijken" wil zien ga dan in de late namiddag aan het trailhead staan....

Jacques
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Charlene »

1 Tampa- San Francisco
2 San Francisco Whale tour + pier 39 + tram + fietsen
3 San Francisco Alcatraz + Golden Gate + Fishermans Warf
4 San Francisco - Yosemite visitors center
5 Yosemite Glacier point + falls
6 Yosemite - Mammoth Lakes Tioga pass + Tuolumne meadows
7 Mammoth lakes kayakken en vissen, Bodie?
8 Mammoth Lakes - Death Valley
9 Death Valley - Las Vegas
10 Las Vegas Hooverdam? pool!!!
11 Las Vegas - Zion Lake mead, Valley of Fire
12 Zion fietsen+ tuben
13 Zion - Bryce Canyon the Narrows
14 Bryce Canyon - Page
15 Page Secret canyon??? ipv Antelope canyon????
16 Page - Monument Valley
17 Monument Valley - Grand Canyon
18 Grand Canyon -Sedona Slide Rock
19 Sedona Palatki heritage site, red rock park, Honanki Cliff houses
20 Sedona - Phoenix chapel of the holy cross, heard museum
21 Phoenix desert botanical garden, ghost town
22 Phoenix - Tampa


Ok, Ik heb de route weer aangepast. En dat zal ik nog wel vaker doen vrees ik voor hij definitief is. Ik heb een extra nacht toegevoegd bij Mammoth lakes. Manlief en dochterlief zijn helemaal happy dat ze daar een dagje kunnen vissen en dan gaan zoonlief en ik lekker kayakken ofzo.
Ik twijfel nog om een 3e extra nacht te doen bij Zion en dan Monument Valley achterweg te laten.

En wat vinden jullie? Secret Canyon, die duurder maar ook rustiger is of de Antelope Canyon?

Is dit te doen zo?
Of is deze route beter?


1 Tampa- San Francisco
2 San Francisco Whale tour + pier 39 + tram + fietsen
3 San Francisco Alcatraz + Golden Gate + Fishermans Warf
4 San Francisco - Yosemite visitors center
5 Yosemite Glacier point + falls
6 Yosemite - Mammoth Lakes tioga pass + tuolumne meadows
7 Mammoth lakes kayakken en vissen
8 Mammoth Lakes - Death Valley
9 Death Valley - Las Vegas
10 Las Vegas - Zion Lake mead, Valley of Fire
11 Zion
12 Zion fietsen+ tuben
13 Zion - Bryce Canyon the narrows?
14 Bryce Canyon - Page secret canyon??
15 Page
16 Page - Monument Valley
17 Monument Valley - Grand Canyon
18 Grand Canyon - Las Vegas
19 Las Vegas
20 Las Vegas - Tampa
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Franciscus »

Ik zou de eerste route doen. Mooie route. Secret Canyon ken ik niet.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Coren »

Charlene schreef:
17 apr 2019, 22:58
1 Tampa- San Francisco
2 San Francisco Whale tour + pier 39 + tram + fietsen
3 San Francisco Alcatraz + Golden Gate + Fishermans Warf
4 San Francisco - Yosemite visitors center
Wij hebben een vrij vergelijkbaar reisschema, ik heb zelf tijd gevonden om een honkbalwedstrijd te gaan kijken (Oakland A's). Onze kinderen zijn 9 en 10 en ik vond het ook leuk om ze een echte Amerikaanse sport te laten zien. Een NFL wedstrijd had ik ook leuk gevonden maar die kon ik geen geschikte vinden in die tijd.

Wat is het verschil tussen Pier 39 en Fishermans Wharf?

En puur interesse: waar ga je je fietsen huren? Ik had ergens gelezen nl. dat Basically Free Rentals wel leuk is als je toch nog spullen nodig hebt uit de sports store die gelieerd is met ze (rugzakje, shirtjes, schoenen oid).
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door chell »

Charlene schreef:
17 apr 2019, 22:58
En wat vinden jullie? Secret Canyon, die duurder maar ook rustiger is of de Antelope Canyon?
Wij zijn afgelopen juni met https://horseshoebendtours.com/ meegeweest (volgens mij noemde ze die eerst Secret Canyon en nu Horseshoe Bend Canyon, maar ik ben de draad met al die namen inmiddels een beetje kwijt). Mijn vriend heeft eerder Antelope Canyon al bezocht en vond deze ervaring véél toffer, juist omdat het zoveel rustiger is. Wij waren met een groepje van 6 volwassenen en 2 kindjes + één tourguide. We kwamen geen andere groepen tegen, behalve dan eentje die terugreed naar het startpunt. De rit naar de canyon toe was ook erg tof.

Ik kan iig de rust van een kleinere tour dus wel echt aanraden. En de canyon die wij bezocht hebben vond ik echt prachtig! Foto's en verslag hier: https://duizelreizen.nl/2018/06/08/dag- ... y-zion-np/
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Charlene »

Coren schreef:
18 apr 2019, 09:24
Wij hebben een vrij vergelijkbaar reisschema, ik heb zelf tijd gevonden om een honkbalwedstrijd te gaan kijken (Oakland A's). Onze kinderen zijn 9 en 10 en ik vond het ook leuk om ze een echte Amerikaanse sport te laten zien. Een NFL wedstrijd had ik ook leuk gevonden maar die kon ik geen geschikte vinden in die tijd.
Een baseball wedstrijd bijwonen is altijd gaaf. Maar omdat wij in Tampa, Fl wonen doen we dat al geregeld en gaan we daar tijdens deze reis geen tijd voor maken. Dan rijden we liever een keer naar Atlanta om de Braves te zien.
Onze kinderen vinden minor league trouwens leuker dan Major league. De stadions zijn kleiner en ze hebben een grotere kans om een bal te vangen.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door josea »

Ja, ik kan Secret Canyon (heet nu Horseshoe Bend Canyon) ook zeker aanraden; hebben we vorig jaar gedaan. Lekker rustig tempo, kleine groep (12 mensen bij ons), leuke gids, die veel wist. En de foto’s die je er kunt maken zijn ook prachtig, net zoals bij Antelope, maar je hebt er veel meer tijd voor.
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Charlene »

Ok, Secret Canyon it is :)

Ik meen ook eens een reisverslag gelezen te hebben van mensen die ergens in de canyons gekayakt hebben. Weten jullie zo wie dat waren?
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien forumlid Sunshine state? Probeer anders de zoekfunctie eens.

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Charlene: rondreis 2020.

Bericht door AnitaV »

Rick heeft gekanood in Antelope canyon.

https://www.oldersom.nl/blog/dag-5-we-b ... pe-canyon/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer