Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
2002honeymoonrerun
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 feb 2019, 17:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door 2002honeymoonrerun »

Terpies schreef:
09 apr 2019, 19:29
10 GB voor 4 personen lijkt me relatief weinig voor 3,5 week als je tieners(?) hebt die (waarschijnlijk?) om de haverklap zitten te facebooken/instagrammen/internetten/foto’s en filmpjes uploaden/streamen.

Kijk eens naar je/hun huidige dataverbruik in een maand (gewoon de tellers voor data eens op 0 zetten, via instellingen op de iPhone) dan weet je of 10 GB genoeg is. Voor $40-$60 heb je een kaartje met onbeperkt internet via arieli. Hiervan werkt tot nu toe tethering altijd nog in mijn iPhones in de afgelopen jaren, dus ook dit jaar verwacht ik geen problemen dat dit niet zou werken. Of dit met de kaartjes van AT&T ook werkt weet ik niet, dat ga ik dit jaar meemaken.

Weet niet of je TomTom file en actuele verkeersinfo weergeeft, maar ik zou Waze/Here/Sygic (met offline kaarten) gebruiken om in de US te navigeren.

Mobiele hotspot huren bij Avis (zoals eigenlijk alles wat je via een auto verhuurder extra betaalt (behalve de auto zelf)) is imho pure geldklopperij.

Je zou een mifi device kunnen overwegen (zoek even op dit forum, want er is al veel over geschreven), maar de gewone belkaarten werken daar niet in, tenzij je een kaart bestelt met de HOTSPOT optie. (NB een hotspot is niet hetzelfde als tethering)
Bedankt !! We gaan er mee aan de slag !! :thumbup:
Elisha
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 feb 2019, 05:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Elisha »

Ook een Arieli kaartje gekocht, 4 april besteld, 10 april bezorgd, top service :) Ben benieuwd hoe die gaat werken op het standaard rondje door het zuidwesten.
Janena
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Janena »

Ik zou graag mijn Huawei mate 20 pro willen gebruiken tijdens mijn USA vakantie (ik heb ook een iPhone 7 voor mijn werk maar geef de voorkeur aan mijn Huawei).

Het toestel beschikt over de volgende frequenties :
800, 850, 900, 1800, 1900, 2100, 2600 MHz

Gaat dit werken met een prepaid simkaartje, het zal vooral gaan om data.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bedeve »

@Janena Ik heb hetzelfde toestel met een AT&T kaartje in gebruik om te bellen en als hotspot.
AT&T heeft ze zelf ook in de aanbieding
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door stegeman »

Elisha schreef:
11 apr 2019, 19:27
Ook een Arieli kaartje gekocht, 4 april besteld, 10 april bezorgd, top service :) Ben benieuwd hoe die gaat werken op het standaard rondje door het zuidwesten.
Weet niet wanneer je gaat, maar ben benieuwd hoe het is bevallen !!! We twijfelen nog erg. Kaartje aanschaffen welke we alleen voor uber bestellen gebruiken in SF of gewoon de duurder taxi aangezien het alleen gaat om van AirPort naar hotel en andersom.
Bart ook gekeken, maar dan zo’n gedoe met overstappen op bus, stuk lopen met 2 tassen en 2 koffers...
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Whitestreet »

Ik heb afgelopen week een T-mobile simkaart gekocht. Hij zou volgende week aan moeten komen. Onbeperkt 4g internet bellen en sms voor 30 dagen. Dit kostte 38 dollar op Amazon. Hij zou moeten werken in mijn Samsung S9+ met duosim. We gaan het meemaken 😇
2018 Florida / 2019 Westkust
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bedeve »

@Whitestreet Weet jij wat ze bedoelen met " The activation could take up to 24 hours " ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Whitestreet »

@bedeve

Het aanmelden van je simkaartje. De simkaart is natuurlijk pas 30 dagen actief na aanmelding, en dat kan tot 24 uur duren voor deze actief is.
Ik denk dat ik deze dan al aanmeld een dag voordat ik vertrek. Dan moet het zeker goedkomen.
Hieronder een Q&A die onder het product stond:

Question: What is the fastest way to activate the sim card and how long will it take?
Answer: We will activate the card within less than 5 minuets if you will contact us between Sunday 5AM to Friday 3PM EST.
By DBSA Sims Corp SELLER on April 13, 2018
the sim card will usually take within 3 hours during business hours.
By wirelessdeal (USA SELLER) SELLER on April 13, 2018
Dear Customer,

Please follow the instruction provided in the package. You have to go to a activation site and put in all the info to activate. During business hours, it takes around 2 hours usually. However, sometimes it might take longer. We suggest you request your activation prior.
By Vision Global WiFi SELLER on April 13, 2018
2018 Florida / 2019 Westkust
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door bedeve »

@Whitestreet Bedankt :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Janena
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Janena »

bedeve schreef:
13 apr 2019, 15:16
@ Janena Ik heb hetzelfde toestel met een AT&T kaartje in gebruik om te bellen en als hotspot.
AT&T heeft ze zelf ook in de aanbieding
Bedankt, ik ga ook voor AT & T, we trekken van Chicago naar San Francisco. Ik zal mijn data vooral gaan gebruiken in de steden voor navigatie, bestellen van Uber, etc...
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door covri »

Whitestreet schreef:
14 apr 2019, 15:02
Hij zou moeten werken in mijn Samsung S9+ met duosim
Ben benieuwd of dat werkt. Heb gelezen dat er op de s9 een regiolock zit. Staat ook op het doosje van mijn s9.

Wij hebben een arielikaart aangeschaft met hotspot. Nemen voor de zekerheid extra telefoon mee.
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Whitestreet »

@covri

Ik heb daar ook wat over gehoord, de internet rechercheur in mij wil er meteen het fijne van weten. Dit vond ik op meerdere websites terug, waaronder van Samsung zelf:

Samsung regiolock, hoe kom je ervan af?
Simpel. Door 5 minuten te bellen of gebeld te worden met een simkaart uit de regio waarvoor het toestel bedoeld is, vervalt de regiolock automatisch en permanent. Stel dat we uitgaan van het bovenstaande voorbeeld: je wilt een Europese Samsung telefoon gaan gebruiken met een Aziatische simkaart. Om de regiolock op te heffen, bel je dus eerst 5 minuten met een Europese simkaart. Hierna kun je simkaarten uit elke regio gebruiken in je Samsung-smartphone.

Op zich logisch, zo kunnen er in andere landen niet massaal toestellen gekocht worden om in een ander land nieuw te verkopen. Ze moeten eerst gebruikt worden dus.
2018 Florida / 2019 Westkust
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door covri »

@Whitestreet

Betekent dit dat m'n telefoon dus geschikt is voor arieli in USA?
Heb toch zeker al regelmatig 5 minuten of meer gebeld met m'n Ben simkaartje.
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Whitestreet »

@covri

Dit klopt inderdaad, jouw telefoon zou dan gewoon moeten werken in "The States" met een Amerikaans Sim kaartje :)
2018 Florida / 2019 Westkust
Elisha
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 feb 2019, 05:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Elisha »

stegeman schreef:
14 apr 2019, 14:55
Elisha schreef:
11 apr 2019, 19:27
Ook een Arieli kaartje gekocht, 4 april besteld, 10 april bezorgd, top service :) Ben benieuwd hoe die gaat werken op het standaard rondje door het zuidwesten.
Weet niet wanneer je gaat, maar ben benieuwd hoe het is bevallen !!! We twijfelen nog erg. Kaartje aanschaffen welke we alleen voor uber bestellen gebruiken in SF of gewoon de duurder taxi aangezien het alleen gaat om van AirPort naar hotel en andersom.
Bart ook gekeken, maar dan zo’n gedoe met overstappen op bus, stuk lopen met 2 tassen en 2 koffers...
Ik vertrek 24 mei voor vier weken. Ik ben ook benieuwd of het werkt. Vind het in Nederland heel fijn om onderweg even snel dingen op te kunnen zoeken en voor die omgerekend nog geen 2 euro per dag gun ik mij die luxe wel :)
Ik neem een Airport Shuttle naar mijn hotel, is misschien ook nog een optie?
De Zulu's
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2019, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door De Zulu's »

Zo, eerste bericht op dit forum. Wel al een heleboel gelezen en al gezien dat ik nog veel meer hier ga lezen. Erg interessant allemaal.

De reden waarom ik hier terecht ben gekomen heeft te maken met "Telfonie en mobiel internet in de VS" vandaar dat mijn eerste post dus ook in deze topic staat. A.s. juli gaan wij (man,vrouw, dochter 20 en dochter 18) voor 3 weken naar New York (3 dagen) en de rest in het westen. Hoewel wij geen gezin zijn die dagelijks Netflixen, Youtuben, Spotifyen etc. willen we toch graag bereikbaar zijn voor onze familie en vrienden en willen we zelf ook nog kunnen bellen. Ook willen we dagelijks wel een paar Whatsappjes versturen en iets op Facebook/Instagram plaatsen. Het kan zelfs voorkomen dat we Google Maps gebruiken als we de weg niet meer weten.

Ikzelf heb een Motorola G6 Plus (de XT1925-3 versie) en als ik het allemaal goed heb begrepen (maar het zou fijn zijn als iemand die er wel verstand van heeft, dit zou kunnen bevestigen), staat op deze site dat mijn telefoon geschikt is voor QuadBand en dus ook voor gebruik in Amerika.
https://www.phonemore.com/compare/phone ... gb/7787444

In het doorlezen van deze topic kwam ik deze link tegen:
https://smartsimusa.com/shop/valencia-orange-sim/

en ik had zoiets van: "wow, dat lijkt te mooi om waar te zijn" dus ik zou graag willen weten waar het addertje zit.
Als je namelijk daar kiest voor bijvoorbeeld een 20-dagen plan dan kost dat 50 Dollar en daar heb je dan onbeperkt internet voor en je kunt er in Amerika ook nog gratis mee bellen. En je kunt het gebruiken als hotspot.

Dus als je dan toch 1 zo'n kaartje koopt en je stelt die telefoon dan in als hotspot dan kan de rest van mijn gezin toch ook gebruik maken van onbeperkt internet? Dus die kunnen dan Whatsappen, bellen via Whatsapp naar Nederland etc.

Dat lijkt me toch wel heel erg goedkoop, 50 dollar voor onbeperkt internetten en (internetbellen) voor 4 personen.

Waar ga ik de mist in?
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Je gaat sowieso de mist in door te denken dan 50 dollar voor 20 dagen goedkoop is. Misschien moet je je nog wat meer inlezen op het forum hier.
De Zulu's
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2019, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door De Zulu's »

nadiaU
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 feb 2008, 11:31
Locatie: Enschede

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door nadiaU »

Wij gaan binnenkort ongeveer 3 weken op reis.
Ik zou graag wel enigzins wat internet willen hebben om bijvoorbeeld last minute plannen etc op te kunnen zoeken.
Ook in geval van nood lijkt het mij wel fijn.

Thuis gebruik ik nog geen 1gb per maand (maar hier heb je natuurlijk wel bijna overal wifi)..

Iemand ervaringen met Arieli Mobile? Heeft die een beetje goed bereik op de onderstaande route ?
Wij doen de Westkust SF, LA, LV en dan de Nationale parken... Grand Canyon, Bryce, Zion, Antelope, Yosemite etc.

(Overigens heb ik een Samsung S8)
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Division »

nadiaU schreef:
16 apr 2019, 08:27
Iemand ervaringen met Arieli Mobile?
Heb je dit topic doorgelezen?
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer