Extra credit card

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Extra credit card

Bericht door sanook »

babarage schreef:
15 apr 2019, 08:05
Amex Gold 200 euro per jaar na eerste jaar
Visa gold + uitgebreide reis en annuleringsverzekering 170 euro na eerste jaar.
Goedkoopste?
Hoe kun je zeggen dat je het objectieve hier mist als je zelf deze info geeft?

Punt is: De Amex kaart is het 1e jaar gratis, omdat het om een backup gaat is er niks mis mee dat je deze maar een jaar gebruikt en hem daarna (zonder kosten) weer opzegt. Dat is de goedkoopste optie, hoe je het ook bekijkt.
Gast

Re: Extra credit card

Bericht door Gast »

babarage schreef:
15 apr 2019, 08:05
Amex Gold 200 euro per jaar na eerste jaar
Visa gold + uitgebreide reis en annuleringsverzekering 170 euro na eerste jaar.

Goedkoopste?
Bij AMEX krijg je sowieso nog een reisvoucher twv €75 plus 2x lounge access, wat je niet bij VISA krijgt. Nog afgezien van voorrang bij kopen van sommige concertkaartjes, standaard Gold status bij Hertz, extra upgrades/voordelen bij een aantal hotelketens, etc.
En dat is niet het punt. Noemen, ok. Bij het minste of geringste topic richting Amex buigen, niet ok. Hier is het toevallig inderdaad echt relevant maar ik mis het objectieve een beetje. Tuurlijk mag het genoemd worden maar tis net of de aamex het beste sinds gesneden brood is terwijl het gewoon een (vast goede) mogelijkheid op de cc markt is.
Ik ben het hiermee helemaal eens..meningen geven is prima, elke post voorzien van een roep om een PB is misschien te veel van het goede. :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Extra credit card

Bericht door roelb »

babarage schreef:
15 apr 2019, 08:05
Amex Gold 200 euro per jaar na eerste jaar
Visa gold + uitgebreide reis en annuleringsverzekering 170 euro na eerste jaar.
Goedkoopste?
Ach, je kunt hem na dat eerste jaar ook opzeggen, en een jaartje later weer eens een welkomstaanbod gebruiken. Beetje creatief zijn! Visa en Mastercard geven niets weg en bieden helemaal geen extra's.

En daar gaat je vergelijking dan ook mank. Want Amex geeft je bij die kaart jaarlijks ook 75 travel credit, een lounge club lidmaatschap met twee gratis entrees en - niet te vergeten - je krijgt punten voor al je uitgaven. Die 30 euro verschil heb je er al uit als je in dat jaar EUR 6250 aan uitgaven op je kaart hebt (=1,2 punt per euro, dus 7500 punten, contante waarde EUR 30). Ook de toegang tot Amex travel kan soms echt heel lucratief zijn. Ik heb vorige week nog een hotel geboekt voor 10 dagen op Curacao, waar Amex by far de goedkoopste optie was. Prijs bij Amex travel was ca 120 euro/nacht incl ontbijt, goedkoopste prijs elders (booking.com) EUR 201 zonder ontbijt). Was een special-rate deal. Vorig jaar had ik dat in San Francisco met het Parc55, ook echt 40% onder de prijs van alle andere aanbieders. En dan nog de travel voucher eraf en je bent helemaal spekkoper.

En voor wat betreft de discussie: ik maakte alleen maar de opmerking dat de keuze voor een betaalde ANWB kaart wat jammer was, aangezien een Amex gewoon 1 jaar lang gratis was geweest (en daarna direct opgezegd kan worden). Gratis is hij alleen via een referal, dus het lijkt me ook van belang dat te noemen. Als iemand een referal wil hebben kan hij of zij daar zelf wel om vragen. Mijn post was dus niet bedoeld om een referal te regelen, maar gewoon echt het beste advies in een topic dat ook echt gaat over een tweede kaart als backup. Of iemand die kaart na dat gratis jaar nog moet houden, tja, dat is echt een eigen keuze die mensen weloverwogen voor zichzelf moeten maken. Maar jaar 1 == gratis en dat is een nobrainer, zeker gezien het feit dat je er een hoop cadeaus bij krijgt. Ze geven op dit moment veel gratis weg om marktaandeel te krijgen. Is het erg om daar gebruik van te maken en anderen er op te wijzen? Als ze straks een bepaald marktaandeel hebben zal het misschien wel afgelopen zijn met de pret. Het is nu al beduidend minder interessant dan een jaar geleden (toen je nog 22k punten kado kreeg).

Twee VISA kaarten, beide van ICS, zoals de OP nu heeft, lijkt me sowieso geen slimme keuze. Je maakt jezelf afhankelijk van een enkel betalingsnetwerk en met name van een enkel bedrijf (ICS) dat al je transacties moet goedkeuren. Ik heb jaren geleden al eens bij een winkel in het buitenland gestaan waar mijn Visa geweigerd werd. Tegen hoge kosten naar ICS in Nederland gebeld, bleek dat men "onderhoud" had, het was toch midden in de nacht (in Nederland) en niemand had er last van.. Maar het kon nog wel zeker een uur duren voordat ik weer kon betalen. Tja, daar sta je dan.. Ik heb die Visa overigens nog steeds, maar nu als backup kaart.

Als je dan in de vergelijking ook nog Mastercard mee neemt dan kan ik alleen maar constateren dat alle creditcard problemen die we hier op het forum voorbij zien komen altijd Mastercards zijn. De uitgevers (banken) zijn vaak slecht bereikbaar, ze gaan snel tot blokkades over, betalingslimieten zijn laag en sowieso is het niets meer dan een kale betaalkaart, zonder enige extra's. Overigens geldt dat argument van lage bestedlingslimiet ook bij de ANWB Visa kaart: 2500 euro. Dat heb je er op een vakantie binnen no-time doorheen.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Extra credit card

Bericht door habbekuk »

Wat is het voordeel voor een referal?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Extra credit card

Bericht door sanook »

De Gold Card krijg je met referral een jaar gratis (en 10.000 rewardpunten), zonder referral slechts 6 maanden (en 7.500 rewardpunten).
Laatst gewijzigd door sanook op 15 apr 2019, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Extra credit card

Bericht door roelb »

Het voordeel voor de aanvrager wisselt per kaart. Er is altijd iets extra's. Op dit moment:

Green:

Zonder referal: 2500 punten kado, 1e jaar gratis
Met referal: 5000 punten kado, 1e jaar gratis

Gold:

Zonder referal: 7500 punten kado, 1e jaar helft van de prijs
Met referal: 10.000 punten kado, 1e jaar gratis

Platinum:

Zonder referal: 15.000 punten kado, 1e jaar 25% korting
Met referal: 20.000 punten kado, 1e jaar 25% korting

Oftewel: je bent dief van je eigen portomonnee als je een van deze kaarten niet via een referal link zou aanvragen. Let op: in alle gevallen geldt dat je de punten pas krijgt nadat je 500 euro met de kaart hebt uitgegeven, en je moet dit binnen 3 maanden na ontvangst van de kaart doen.

Voor degene wiens referal je gebruikt geldt dat die ook de punten kado krijgt die jij als aanvrager zelf ook kado krijgt. Dus zelfs als het aanbod met en zonder referal precies hetzelfde zou zijn kun je nog altijd iemand blij maken met wat bonuspunten, zonder dat je er zelf iets voor inlevert. Besef je ook dat je, als je op een andere website op een banner klikt en zo de kaart aanvraagt, diezelfde bonus niet naar een andere kaarthouder, maar na het adverterende bedrijf gaat. Dus dan is de vraag wie maak je liever blij: een adverteerder of een mede-forummer? Als je direct americanexpress.nl in je browser intikt en de kaart invraagt maak je alleen Amex zelf blij, die hoeven dan wat minder weg te geven.

Als je eenmaal zelf de kaart hebt kun je natuurlijk ook een keer iemand blij maken met hetzelfde aanbod, en dan krijg je dus ook weer wat punten kado. Punten hebben een diverse waarde, afhankelijk van hoe je ze gebruikt, maar ze zijn iig minimaal 0,4 cent per stuk waard, als je ze gewoon gebrukt om het uitstaande saldo op de kaart te verminderen.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Extra credit card

Bericht door habbekuk »

Nou helemaal duidelijk ik vind dat je zo`n link best mag aanbieden
als voor beide een voordeel te behalen is.

Ik weet niet of er een volgorde is wie mij een PB kan sturen of dat als er
meerdere zijn dat ik dobbel om 1 :D

Eerste jaar is dus gratis, waarna je voor die tijd zonder verplichting
mag opzeggen, 2 x lounge toegang neem aan ook voor mijn vrouw op mijn kaart
ook naar binnen mag.

Dan zou ik graag een link willen ontvangen.

Alvast dank
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Extra credit card

Bericht door bedeve »

@sanook :thumbup: \
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Extra credit card

Bericht door bedeve »

sanook schreef:
15 apr 2019, 15:52
De Gold Card krijg je met referral een jaar gratis (en 10.000 rewardpunten), zonder referral slechts 6 maanden (en 7.500 rewardpunten).
Wat ik begrijp uit jouw teksten is dat jij de reguliere Gold Card bedoelt .
Niet de Flying Blue .
Is dat juist ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Extra credit card

Bericht door habbekuk »

Ja gaat om de Amex Gold kaart..

Als er meerdere zijn is het misschien het eerlijkst dat ik erom dobbel ?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Extra credit card

Bericht door sanook »

bedeve schreef:
15 apr 2019, 16:21
Wat ik begrijp uit jouw teksten is dat jij de reguliere Gold Card bedoelt .
Niet de Flying Blue .
Is dat juist ?
Klopt, ik heb zelf de reguliere Amex Gold Card, dus niet de Flying Blue versie. Deze was voor mij het meest interessant.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Extra credit card

Bericht door Loek »

Terpies schreef:
14 apr 2019, 22:43
Loek schreef:
14 apr 2019, 21:24
Ik moet zeggen dat ik ook een hoog gehalte van reclame maken kreeg bij dit topic, maar misschien is dat tegenwoordig wel toegestaan op het forum. Fijn dat te weten.
Reclame maken? Waarvoor? Voor een CC? Net als dat het hier over ANWB en welke auto verhuurder/broker, vervoerder of hotel keten gesproken wordt?
Waarom mag iemand wel openlijk reclame maken voor zijn eigen bedrijf via dit forum en worden tips voor een amex kaart welke welke vele malen meer voordeel biedt dan welke CC dan ook niet gegeven worden?
Er worden hier toch met elkaar als ‘Amerika-experts’ ervaringen en tips met elkaar gedeeld? Over het aanprijzen van Alamo, Hertz, National etc wordt toch ook niet moeilijk gedaan...wat is nu ineens je punt!
Mijn punt is niet het maken van reclame voor Amex, Visa, MC of wat dan ook. Het ging mij om het feit dat mensen voordeel voor zichzelf proberen te halen door via een PB een link aan te bieden. Dat gaf mij de smaak van een commerciēle aanbieding. Blijkbaar raakte ik een gevoelige snaar daarmee, aangezien erover wordt gevallen. Maar goed, ik zal het negeren en mij verder uit deze discussie terugtrekken.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Extra credit card

Bericht door bedeve »

@Loek Geen enkele aanleiding om je van welke discussie dan ook terug te trekken.!
Lees de uitgebreide, volledige en toch zeer leesbare posting van RoelB eens door.
En je ziet dat hetgeen wat bij jou overkomt als mono voordeel voor de aanbiedende partij echt veel voordeel betekent voor de afnemende partij.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
scuba-angelo
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Extra credit card

Bericht door scuba-angelo »

Om even terug te komen op het Revolut systeem (en ik geef geen referal dus doe er geen voordeel mee).
Het is niet geschikt als borg rekening maar daar gebruik ik mijn ing gold kaart voor.
Het is idd een debit kaart.

1 Maar als je er geld opzet is dit via een iban overschrijving dus dat is ontzettend snel.
2 De wisselkoersen zijn veel voordeliger dan een standaard cc
3 Je kan ook een virtuele Mastercard aanmaken in de app voor eenmalig gebruik.
4 Een virtuele kaart (niet voor eenmalig gebruik) om te linken aan je gsm/smartwatch via apple pay, google pay of garmin pay waar je de csv kan wijzigen (bij mij ingesteld om de 5 transacties)
Dus als je in het buitenland voorhebt dat je kaart geblokkeerd is kan je snel een virtuele backup kaart maken.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Extra credit card

Bericht door Galapogos »

Volgens mij kun je een Revolut-card nog niet gebruiken icm Apple Pay.

In het buitenland een virtuele card maken kan nuttig zijn voor online betalingen, maar je hebt er natuurlijk niet veel aan als je in een restaurant wil afrekenen, benzine wilt tanken, etc. Daar is de fysieke Revolut-card dan weer wél geschikt voor.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Extra credit card

Bericht door habbekuk »

Ik heb met de linkjes die binnen zijn gekomen een dobbelsteen laten rollen.
Voor mijn gevoel is dat eerlijk en heb hierna 1 link doorlopen.

Bedankt voor de mailtjes met de linkjes.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Extra credit card

Bericht door bedeve »

@habbekuk waren die linkjes allemaal afgestemd op de door jou gewenste reguliere Amex Gold Card ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Extra credit card

Bericht door habbekuk »

Jazeker of met duidelijke uitleg...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Extra credit card

Bericht door roelb »

Wat @bedeve bedoeld is dat er twee "smaken" Amex zijn: de reguliere reeks (blue, green, gold, platinum, centurion) en de Air-France/KLM branded versie (silver, gold, platinum). Die staan helemaal los van elkaar. Iemand die een reguliere kaart heeft kan alleen maar uitnodigen voor de reguliere kaartreeks. Iemand die een kaart uit de Flying Blue (FB) reeks heeft kan alleen maar uitnodigen voor die kaarten.

Bij de reguliere kaarten spaar je (behalve bij blue) Membership Rewards en krijg je van Amex bij Gold en hoger ook voordelen zoals hotelstatus, lounge toegang, de travel vouchers, etc. Die Membership rewards kun je vervolgens weer omzetten in geld, maar ook overboeken naar programma's van hotels, airlines (incl Flying Blue), etc. Het is dus erg flexibel.

Bij de Air-France/KLM branded kaarten spaar je geen Membership Rewards, maar direct Flying blue mijlen, en per saldo ca 5% meer dan bij de reguliere kaarten als je 100% van je verdiende MR punten over zou boeken naar Flying Blue. Naast de reisverzekering bij Gold en Platinum zitten er geen verdere extra's bij deze kaart. Dus geen lounge toegang, geen travel vouchers, geen deals met hotelprogramma's, etc. Wel krijg je jaarlijks een aantal XP punten binnen Flying Blue kado. Dat kan handig zijn als je die nodig hebt om status te behalen. De mijlen die je spaart met uitgaven (en met je welkomstcadeau) kun je alleen maar binnen Flying Blue besteden. Dus aan tickets, upgrades, stoelen, etc bij KLM, Air France en andere Skyteam partners.

Voor de meeste mensen zullen de reguliere kaarten de meest verstandige optie zijn. Spaar je actief binnen Flying Blue dan kan de branded kaart soms verstandiger zijn, met name door de XP's die je kado krijgt. Voor frequent flyers die Platinum status hebben binnen Flying Blue kan de Flying Blue platinum Amex heel handig zijn omdat deze de "Platinum for two" regeling biedt. Je kunt dan je eigen platinum status delen met je partner. Maar let op: dat geldt dus alleen als je zelf platinum /verdiend/ hebt binnen Flying Blue (Tegenwoordig 100+180+300XP) binnen drie jaar.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Extra credit card

Bericht door bedeve »

@roelb Ik vind het knap hoe jij de onmogelijke info balans tussen duidelijkheid en volledigheid zo in evenwicht weet te brengen :clap: :thumbup: :thumbup:

Je doet de Flying Blue Card toch iets te kort.
Buiten de verzekering die je noemt (voor mij een essentieel element ) en de Flying Blue miles die je heel gericht voor vliegtickets spaart is er het voordeel bij autohuur.
AVIS heeft regematig een actie waarbij je bij huur een bonus aantal Flying Blue miles krijgt.
Hertz geeft je bij de AMEX Flying Blue Gold / Platina card de Five Star status in hun Gold Membership ; en daarme een aantal extra vakken in de Hertz garages om zelf je gewenst auto uit te kiezen.
DE CDP geeft een korting ( niet exclusief want die CDP mag door een ieder gebruikt worden )
En je Hertz huur omzet geeft extra Flying Blue Miles .
Geen vouchers, geen lounge , geen lifestyle; een hele effectieve , functionele card die AMEX Flying Blue Gold Card.
Als de verzekeringen bij de reguliere Gold hetzelfde zijn geeft het je een optimale keuze.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer