Extra credit card

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Extra credit card

Bericht door roelb »

Als je, via een referal link van iemand hier, voor een Amex gold had gekozen was die het eerste jaar gratis geweest en had je er ook nog geld en allerlei voordelen op toe gehad.
Gast

Re: Extra credit card

Bericht door Gast »

Zelf heb ik ook een AMEX en moet zeggen altijd een goede service. Ook een keer in USA de kaart geblokkeerd nadat ze gebeld hadden. Waren in London zaken afgeschreven terwijl wij in USA waren. Kregen in USA na een dag of 4 een nieuwe kaart. Natuurlijk als backup een andere kaart maar ook nog de kaart van AMEX van mijn partner. Was dus geen enkel probleem. Omdat het eerste jaar gratis is nog eens extra aan te bevelen.
Bij een andere kaart MC ook wel eens problemen gehad, de kaart blokkeerde gewoon zonder bellen etc. Na bellen van ons bleek dat er ook oneigenlijke afschrijvingen waren. Kregen toen geen nieuwe in USA. Ook nog een vreemd iets gehad met MC, jaren terug dus weet niet of dit nu nog zo is, we hadden 14 keer binnen 24 uur de kaart gebruikt. Shoppen, eten en een flesje drinken uit een automaat. De 15e keer werkte de kaart niet meer. Natuurlijk minder als je in de winkel staat en de gehele dag de kaart gebruikt te hebben en hij werkt ineens niet meer. Toen had ik geen backup dan alleen de MC kaart van de partner. Ging natuurlijk ook goed. Bij de servicedesk van MC wisten ze niet wat het probleem was. Pas na 15 min. bellen uit USA kwam dit naar boven.
Maar ik raad iedereen de AMEX aan, een linkje geef ik je graag.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Extra credit card

Bericht door bedeve »

stegeman schreef:
14 apr 2019, 09:31
Hebben prima reisverzekering en zijn helemaal geen cc mensen ....
Geen CC mensen ?
Bij elke pin activiteit met je bankpas gebruik je Mastercard 's Maestro syteem, gewoon omdat de europeese banken niets beters konden bedenken dan dat Mastercard credit card systeem.
Weet je nog dat Air Berlin failliet ging ?
Hoe degenen die via iDeal hun ticket hadden betaald bedroefd constateerden dat zij geen cent terugkregen en die " CC mensen " wel .

Ik was ook overtuigd van de degelijkheid van mijn ANWB reisverzekering.
Totdat ik de voorwaarden woord voor woord ging vergelijken met die van de AMEX FB Gold .
En bij mijn opzegging de ANWB mevrouw die vroeg naar het " waarom " zei dat ze het volkomen begreep toen ik de AMEX FB Gold reisverzekering als reden opgaf

The proof of the pudding....
Wil je een jaar gratis proeven ?
Stuur mij een PB en ik stuur jou een linkje naar dat gratis jaar.
Spaart je in ieder geval een jaar reisverzekeringspremie uit !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Extra credit card

Bericht door sanook »

De Amex card en het jaar gratis proberen was al bekend bij Stegeman, ik vermoed dat de korting op het (onnodige) Internationale Rijbewijs haar over de streep heeft getrokken om voor de ANWB Visa te kiezen. En de reis is voor het overgrote deel al geboekt dus dan heeft de Amex nog weinig zin voor deze reis.
Laatst gewijzigd door sanook op 15 apr 2019, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Extra credit card

Bericht door chippie777 »

Jaren de ANWB visa cc als backup gehad. Vorig jaar opgezegd en een gratis amex gold via een forum referral.
Ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Eerste jaar gratis dus dat valt sowieso niet tegen. Denk niet dat ik hem verleng voor de normale prijs. Daarvoor gebruik ik de cc te weinig. De bijbehorende reisverzekering moet ik nog eens goed doorlezen. Volgens mij zitten daar wel wat voorwaarden bij die in mijn geval niet ideaal zijn.
Het ANWB lidmaatschap heeft voor mij wel wat voordelen. Bij heel veel hotels 10% korting dus de kosten van het lidmaatschap heb je er na 2 a 3 overnachtingen wel uit. Ook vaak korting bij musea.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Extra credit card

Bericht door bedeve »

@chippie777 Heb je ook gekeken naar het huren bij Hertz voordeel in CDP en spaarpunten ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Extra credit card

Bericht door Vito »

Gaat dit topic nu nog over het nut van een extra CC of hoe iedereen het best zijn referral van AMEX kan promoten ? :roll:
Het wordt inmiddels wel behoorlijk irritant ...
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Extra credit card

Bericht door stegeman »

Idd alles was al geboekt en reisverzekering hebben we doorlopend omdat we vaker reizen van Interpolis en die bevalt goed. Puur als extra kaart die waarschijnlijk ongebruikt blijft. Dus €8 prima dan.

Amex was me duidelijk dat wanneer je via link deed degene die de link stuurt er ‘beter ‘ van wordt. Voor een ander zal het prima werken. Maar ik ga die bedragen maandelijks echt niet betalen.

Met geen cc mensen bedoel ik dat we het alleen uit nood hebben. Instelling van pas iets kopen als je er hard voor gespaard hebt. Maar een vlucht, autohuur of hotel handiger en soms noodzakelijk. En KLM failliet ben ik niet zo bang voor
En het voordeel van intern rijbewijs was maar €2 , dus dat is niet iets wat me over de streep trekt :D maar mooi meegenomen
Gast

Re: Extra credit card

Bericht door Gast »

Vito schreef:
14 apr 2019, 13:06
Gaat dit topic nu nog over het nut van een extra CC of hoe iedereen het best zijn referral van AMEX kan promoten ? :roll:
Het wordt inmiddels wel behoorlijk irritant ...
We zijn toch op het forum om elkaar te helpen? Ga )e dat ook zeggen na elke booking.con link? De amex kaart biedt gewoon de meeste waar voor zijn geld in verhouding tot andere creditcards. Daar gaat het topic toch o.a. over?
Dat andere mensen voordeel kunnen halen bij gebruik van een referral link is toch mooi meegenomen? Win win.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Extra credit card

Bericht door sanook »

stegeman schreef:
14 apr 2019, 13:57
Idd alles was al geboekt en reisverzekering hebben we doorlopend omdat we vaker reizen van Interpolis en die bevalt goed. Puur als extra kaart die waarschijnlijk ongebruikt blijft. Dus €8 prima dan.

Amex was me duidelijk dat wanneer je via link deed degene die de link stuurt er ‘beter ‘ van wordt. Voor een ander zal het prima werken. Maar ik ga die bedragen maandelijks echt niet betalen.

Met geen cc mensen bedoel ik dat we het alleen uit nood hebben. Instelling van pas iets kopen als je er hard voor gespaard hebt. Maar een vlucht, autohuur of hotel handiger en soms noodzakelijk. En KLM failliet ben ik niet zo bang voor
En het voordeel van intern rijbewijs was maar €2 , dus dat is niet iets wat me over de streep trekt :D maar mooi meegenomen
Maandelijkse bedragen ? 1e jaar gratis dus je betaalt niks, je krijgt alleen maar voordelen bv 10.000 reward punten twv 40 euro en een reischeque van 75 euro. Dat degene van wie je het linkje gebruikt ook 10.000 punten krijgt is alleen maar een extra, dat gaat dus niet ten koste van jou.
En je kunt aan het eind van het jaar gewoon opzeggen, dus je zit nergens aan vast.

En je was nog goedkoper uitgeweest als je géén Internationaal Rijbewijs genomen had, daar wordt alleen de ANWB beter van.
Laatst gewijzigd door sanook op 15 apr 2019, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Extra credit card

Bericht door stegeman »

Mij is altijd gezegd beter van wel. Bij halen huurauto plus bijv als je aangehouden wordt en in ergste geval rijbewijs gevorderd wordt behoud je altijd je normale. Alleen deze laten zien.
En met dingen opzeggen heb ik heeeeeel slechte ervaringen. Geen enkel vertrouwen dat opzegging goed gaat. En sjah. Wat is €8 die we snel hebben terugverdiend. Nu m’n man blij met tijdschrift. Helemaal prima en sta achter de keuze
Er zijn hier hopelijk toch ook wel meer mensen positief over deze cc’s Van sns of anwb.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Extra credit card

Bericht door roelb »

Een idp is, voor een houder van een europees rijbewijs, in vrijwel de gehele wereld een waardeloos document. Al helemaal in de USA. Niemand, en dan ook echt niemand zal er ooit een blik op willen werpen. Verhuurder en politie zijn alleen maar geinteresseerd in je rijbewijs.

Het IDP komt voort uit het weense verdrag voor internationaal wegverkeer. Het is daarin omschreven als aanvulling op een rijbewijs dat /niet/ voldoet aan het voorgeschreven ontwerp in het verdrag. En laat onze europese rijbewijzen nu eens precies voldoen aan dat voorgeschreven ontwerp. Dus in een vedragsstaat heb je het sowieso nooit nodig. Dat is bijna de gehele wereld.

Er zijn wel een aantal landen, met name in azie, die dat verdrag niet ondertekend hebben maar wel eisen dat europeanen zo'n papieren vodje meenemen als ze daar rijden.

Maar nogmaals, totaal waardeloos in de USA.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Extra credit card

Bericht door Loek »

Terpies schreef:
14 apr 2019, 17:54
Vito schreef:
14 apr 2019, 13:06
Gaat dit topic nu nog over het nut van een extra CC of hoe iedereen het best zijn referral van AMEX kan promoten ? :roll:
Het wordt inmiddels wel behoorlijk irritant ...
We zijn toch op het forum om elkaar te helpen? Ga )e dat ook zeggen na elke booking.con link? De amex kaart biedt gewoon de meeste waar voor zijn geld in verhouding tot andere creditcards. Daar gaat het topic toch o.a. over?
Dat andere mensen voordeel kunnen halen bij gebruik van een referral link is toch mooi meegenomen? Win win.
Ik moet zeggen dat ik ook een hoog gehalte van reclame maken kreeg bij dit topic, maar misschien is dat tegenwoordig wel toegestaan op het forum. Fijn dat te weten.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Extra credit card

Bericht door babarage »

Bijkomend voordeel van je lidmaatschap van de ANWB is dat je nu ook gebruik kunt maken van de AAA discount. Zie je vaak bij hotels en ook attracties, musea etc. Daarmee verdien je je 15 euro lidmaatschap wel terug.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gast

Re: Extra credit card

Bericht door Gast »

Loek schreef:
14 apr 2019, 21:24
Ik moet zeggen dat ik ook een hoog gehalte van reclame maken kreeg bij dit topic, maar misschien is dat tegenwoordig wel toegestaan op het forum. Fijn dat te weten.
Reclame maken? Waarvoor? Voor een CC? Net als dat het hier over ANWB en welke auto verhuurder/broker, vervoerder of hotel keten gesproken wordt?
Waarom mag iemand wel openlijk reclame maken voor zijn eigen bedrijf via dit forum en worden tips voor een amex kaart welke welke vele malen meer voordeel biedt dan welke CC dan ook niet gegeven worden?
Er worden hier toch met elkaar als ‘Amerika-experts’ ervaringen en tips met elkaar gedeeld? Over het aanprijzen van Alamo, Hertz, National etc wordt toch ook niet moeilijk gedaan...wat is nu ineens je punt!
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Extra credit card

Bericht door babarage »

Terpies schreef:
14 apr 2019, 22:43
Over het aanprijzen van Alamo, Hertz, National etc wordt toch ook niet moeilijk gedaan...wat is nu ineens je punt!
Misschien omdat als er een autohuur wordt aangeraden vaak het hele riedeltje aan betrouwbare verhuurders/brokers wordt genoemd? Idem dito met sites voor boeken hotel en vliegreizen. Soms wordt er eentje extra uitgelicht waar iemand goede ervaring mee heeft of juist niet. Maar ik moet zeggen dat het ook voor mij voelt of bij heel veel onderwerpen mbt betalen en verzekeren de Amex er wordt bijgehaald en aangeprezen als enige reële oplossing voor al je (potentiële) problemen plus 10 aanbiedingen voor referentie. Al regelmatig dat ik bij een vraag denk "aha cue de amex jongelui!". Ik begrijp dat mensen enthousiast zijn en ons dat geluk ook gunnen maar iets minder mag van mij wel.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Extra credit card

Bericht door Coyote »

Loek schreef:
14 apr 2019, 21:24
Ik moet zeggen dat ik ook een hoog gehalte van reclame maken kreeg bij dit topic, maar misschien is dat tegenwoordig wel toegestaan op het forum.
Ik kan dit alleen maar onderstrepen Loek. Zodra het over een creditcard gaat zijn de bezitters van een AMEX card er als de kippen bij om mensen over te halen via een pb de refferal link toe te sturen waar zij zelf beter van worden. Vind het ook jammer dat dit toegestaan wordt.
Terpies schreef:
14 apr 2019, 22:43
Er worden hier toch met elkaar als ‘Amerika-experts’ ervaringen en tips met elkaar gedeeld? Over het aanprijzen van Alamo, Hertz, National etc wordt toch ook niet moeilijk gedaan...wat is nu ineens je punt!
Dat eerste heb je volledig gelijk in en zo zou het ook moeten zijn. Dat bepaalde bedrijven aangeprezen worden omdat men er een goede ervaring mee heeft is wat anders dan de AMEX card promoten puur omdat je er zelf beter van wordt. Als ik zeg dat ik Alamo een fijne autoverhuurder vind zeg ik dat op basis van mijn eigen ervaring, niet omdat ik daar enig geldelijk gewin bij heb want dat heb ik niet. Ik deel graag mijn ervaring, gratis!

En wat het booking.com topic betreft, die mag van mij allang gesloten worden. Dient z'n doel allang niet meer en is ook puur voor eigen gewin. Maar goed, dat heb ik ook al meerdere malen aangegeven.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Extra credit card

Bericht door sanook »

Topic gaat over een extra credit card als backup tijdens een vakantie. Omdat het als extra is wil je dat ie zo min mogelijk kost, dan is het toch logisch dat het goedkoopste product (meermaals) genoemd wordt ?
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Extra credit card

Bericht door babarage »

Amex Gold 200 euro per jaar na eerste jaar
Visa gold + uitgebreide reis en annuleringsverzekering 170 euro na eerste jaar.

Goedkoopste?

En dat is niet het punt. Noemen, ok. Bij het minste of geringste topic richting Amex buigen, niet ok. Hier is het toevallig inderdaad echt relevant maar ik mis het objectieve een beetje. Tuurlijk mag het genoemd worden maar tis net of de aamex het beste sinds gesneden brood is terwijl het gewoon een (vast goede) mogelijkheid op de cc markt is.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Extra credit card

Bericht door Mies2301 »

Is het dan niet handig om gewoon een apart credit card topic aan te maken, met alle voordelen en nadelen van "alle" credit cards?
Mensen die dan een referral willen voor een Amex kunnen dan in dat topic er om vragen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer