Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Gast »

markro schreef:
10 apr 2019, 14:26
Label om het handvat als zijnde gecheckt.
En als je vaker met dezelfde maatschappij vliegt zijn die labeltjes enorm handig om te 'hergebruiken' :)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Tantelotje »

Ook wij hebben al een aantal keren meegemaakt dat de handbagage in de VS gewogen werd, zowel bij BA als bij United. Een keer moesten we ompakken van de dame achter de balie. Toen ik haar zei dat dit niet ging omdat de koffer net van de band verdween, was het in orde en konden we gewoon alles meenemen.

Maar om terug te komen op je vraag voor de 'grote' koffer: het echte antwoord is wat vaker wassen. Het kost maar een uurtje en je hebt een was schoon en droog terug in de kast/koffer.

En bovendien je mag 23 kg per persoon meenemen. Wij lopen eerder tegen de beperking van de afmeting van de koffer aan (reistassen L Eastpak) dan de beperking van het gewicht. En we (lees ik) staan bepaald niet bekend om ons talent om licht te reizen. Ik ben erg van het principe: als het in de koffer past, kan het mee. Ik neem bijvoorbeeld alle toiletspullen en föhn mee van huis. Iets met lastig krulhaar...
En je moet toch die hele koffer meenemen dus dan kun je 'm net zo goed volstoppen. Of in ieder geval meenemen wat je mee wilt nemen. Die koffer rijdt zichzelf en of er nu 10, 15 of 20 kilo inzet maakt ons echt niet uit. En als je met een camper reist lijkt het me nog minder relevant hoe zwaar je koffer is; je hoeft dan minder te slepen.

Dus ik zou zeggen: leg klaar wat je mee wilt nemen, stop het in je koffer, weeg je koffer en kijk of er wat uit moet of dat er wat bij kan :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door roelb »

United heeft geen weight limit voor carry-on. BA heeft een formele limiet van 23kg, en als je dat lukt in het formaat van een carry-on (waar geen vloeistoffen in kunnen zitten) dan moet je bijna wel een blok lood meenemen. Ik blijf het dus bijzonder vinden.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Njit »

Met een hele stapel boeken zou het moeten lukken. Maar dan zou ik toch voor de e-reader gaan ;)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Inges »

Njit schreef:
10 apr 2019, 21:21
Met een hele stapel boeken zou het moeten lukken. Maar dan zou ik toch voor de e-reader gaan ;)
Ik heb echt geen tijd om te lezen als ik op vakantie ben in de US. Veel te veel te zien ;-) Ik geloof niet dat ik ooit 1 hoofdstuk gelezen heb op vakantie in de US. Wel in het vliegtuig maar dan gebruik ik gewoon mijn ipad.

Enige uitzondering in "boek" dat meegaat op papier is het roadbook. Hoewel dat ook op de ipad zou kunnen vinden wij het leuker om die gewoon op papier mee te hebben en door te bladeren als we in de auto zitten (behalve de bestuurder dan ;-))
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Trails »

Vorige keer op een trip van 7 weken had ik 1 spijkerbroek met t-shirt en vest en wandelschoenen aan in het vliegtuig. Voor op de camping: joggingbroek, datzelfde vest en de oude "crocs" die daar zijn weggegooid. Ik heb er een sweater gekocht (voor de mooi :-) )en die droeg ik overdag als het nog een beetje fris was. Verder topjes en korte broeken. Geen enkele lange broek meer. Naast mijn wandelschoenen (overdag) en "crocs" had ik 1 paar teenslippers bij. En ik had echt nog teveel bij. Hoeveel kleren kan een mens dragen op een kampeerreis? Ik zou uitgaan van 4 setjes, haha, meer dan genoeg. :wink:

Overigens nemen wij ook de koffie mee hoor, we drinken oploskoffie en vinden alle koffie in Amerika niet lekker. Dan maar meenemen. Voordeel is dat we minder mee terug nemen. :thumbup:
Onze koffers zijn bij het heengaan half leeg en we nemen best wel wat kampeerspullen mee.

Voor lezen heb ik ook geen tijd op vakantie, té veel te zien en doen.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Franciscus »

Trails schreef:
11 apr 2019, 09:56
we drinken oploskoffie en vinden alle koffie in Amerika niet lekker.
:offtopic:
Alle koffie niet lekker vinden en wel oploskoffie drinken?
:o :shock: :cry:
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Trails »

Franciscus schreef:
11 apr 2019, 10:08
Alle koffie niet lekker vinden en wel oploskoffie drinken?
Nee, alle koffie in Amerika niet lekker vinden.
Bij Starbucks zul je ons sowieso niet zien want dat is meer suiker dan koffie.
We nemen ook altijd koffiesticks mee om de koffie daar sterker te maken.
Ieder zijn smaak dus!!!
Gast

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Gast »

roelb schreef:
10 apr 2019, 17:40
United heeft geen weight limit voor carry-on. BA heeft een formele limiet van 23kg, en als je dat lukt in het formaat van een carry-on (waar geen vloeistoffen in kunnen zitten) dan moet je bijna wel een blok lood meenemen. Ik blijf het dus bijzonder vinden.
KLM heeft een formele limiet op gewicht van beide handbagage items samen van 12kg voor economy en 18kg voor business .
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Franciscus »

Nee, alle koffie in Amerika niet lekker vinden.
Bij Starbucks zul je ons sowieso niet zien want dat is meer suiker dan koffie.
We nemen ook altijd koffiesticks mee om de koffie daar sterker te maken.
Ieder zijn smaak dus!!!
Uiteraard, ieder zijn smaak. Bij mijn schoonouders krijg ik ook Nescafe en die drink ik dan braaf op. :wink:
Overigens drink ik zwarte koffie met zo min mogelijk poespas.

Starbucks vermijd ik ook zoveel mogelijk. Al is de normale, versgezette filterkoffie daar meestal wel te doen. De prijs die ze er voor vragen vind ik dan weer schandalig.
Maar ik moet Starbucks wel credits geven voor het veranderen van de koffiecultuur in de VS. Tijdens onze eerste reizen in de VS, t/m 2000, vond ik de koffie bedroevend slecht, een goed bakkie koffie was een zeldzaamheid. Toen ik in 2014 weer terugkwam was ik blij verrast dat de tijd van potten slappe koffie die de hele dag op een warmhoudplaatje staan grotendeels voorbij is. Nu kun je op verschillende plekken een fatsoenlijk kopje koffie krijgen. Zeker in de grotere plaatsen. Maar bijvoorbeeld ook bij de McD, mits ze een apart café gedeelte hebben! En bij diverse supermarkten kun je koffie van vers gemaalde bonen krijgen. Helaas is de koffie bij het ontbijt in veel motels nog voor veel verbetering vatbaar....
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gast

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Gast »

De prijzen van Starbucks in de US zijn overigens niet hoog in vergelijking met wat ze bv al vragen voor koffie in de supermarkt. Als ik kijk wat je in de US betaalt voor een doosje koffiecups of filterkoffie dan is dat gewoon erg prijzig.

https://www.walmart.com/ip/Great-Value- ... /622658570

25 dollar voor 96 coffee pads....vergelijk dat eens met de prijzen voor senseo of huismerk nespresso cups in NL

Voor NL begrippen zijn de prijzen van koffie in de US in het algemeen enorm hoog, en die van Starbucks in het bijzonder.

In NL is Starbucks in mijn ogen gewoon super overpriced, gehyped en een marketing verhaaltje en is hun koffie kwalitiatief zwaar overschat. Het gros van de koffie tentjes met een echte barista in huis schenkt betere koffie tegen dezelfde of lagere prijzen.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door BonnyR »

Terpies schreef:
11 apr 2019, 11:57
De prijzen van Starbucks in de US zijn overigens niet hoog in vergelijking met wat ze bv al vragen voor koffie in de supermarkt. Als ik kijk wat je in de US betaalt voor een doosje koffiecups of filterkoffie dan is dat gewoon erg prijzig..
Dat bedoel ik :lol: nog een reden om koffie mee te slepen...Als ik straks m'n koffer heb gevuld zal ik jullie laten weten wat ik zoal heb laten staan.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gast

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Gast »

Neem je ook aardappels en pindakaas mee? :lol:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door BonnyR »

@eoms gezien het grote gewicht wat mee kan in de handbagage kan ik daar over gaan nadenken nu.... :lol: :lol:
Ooh, maar pindakaas zeker niet want die vinden we lekker in Amerika... :clap:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door jojostravelusa »

Wij proppen de koffers ook altijd zo vol mogelijk. Je betaalt immers net zo veel voor 5 kg als voor 23 kg. Onderweg veel wassen ben ik niet van. Ten eerste is het vakantie en heb ik geen zin om te wassen, maar, en dat is voor mij belangrijker nog, ik vertrouw die Amerikaanse wasmachines en vooral drogers voor geen cent. Ik heb al vaker gekrompen wasgoed eruit gekregen en als ik het minder warm zette dan was het niet droog en kon het nog een keer (ook nog een keer betalen dus). Wij zijn geen shoppers, dus daarvoor hoef ik ook geen ruimte vrij te houden.
In de handbagage gaat sowieso een e-reader. In het vliegtuig en 's avonds na het eten in de camper komt het er echt weleens van om een stukje te lezen hoor. Maar, inderdaad, niet zo veel als op een Europese kampeervakantie, waar ik maar zo een hele dag de stoel niet uitkwam omdat het boek nog niet uit was :lol:
Wij vliegen dit jaar met AA en BA. Dan kunnen we toch niet gebruik maken van al die kilo's in de handbagage. Hoe krijg je die trouwens in de bakken boven je stoel. Dan moet je eerst naar de sportschool voordat je op vakantie kunt :lol:
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Bibu »

roelb schreef:
10 apr 2019, 14:44
Dat is dan toch bijzonder, want als je non-elite passagier vanaf Schiphol vertrekt dan drop je je bagage in een automaat. Die vraagt je echt niet om handbagage ergens neer te zetten. Als je geen checked luggage hebt dan zie je zelfs helemaal niemand, want op een vlucht naar Finland kun je ook bij de gate gewoon zelf je boarding pass scannen om het poortje te openen.
Wij namen ski's mee, daardoor moesten we naar de balie. Wij zaten ruim onder de 12 kg (ondanks dat er skischoenen in zaten :D ).
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Njit »

jojostravelusa schreef:
11 apr 2019, 14:22
Wij proppen de koffers ook altijd zo vol mogelijk. Je betaalt immers net zo veel voor 5 kg als voor 23 kg.
ik houd liever ruimte over om in de USA leuke spullen te kopen :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Coyote »

Trails schreef:
11 apr 2019, 10:37
Bij Starbucks zul je ons sowieso niet zien want dat is meer suiker dan koffie.
Vraag je toch gewoon zwarte koffie? Suiker kun je er immers zelf indoen? Net zoveel of net zo weinig als je zelf wilt. Dus bovenstaande snap ik niet helemaal. :think:

Zelfde doe ik ook bij Dunkin' Donuts. Altijd zwarte koffie vragen. Als zij de suiker er voor je indoen is het mierzoet... :shifty:

Terugkomend op de handbagage die soms wel, soms niet gewogen wordt: Ik verbaas me er altijd over wat sommigen meeslepen aan handbagage. Asociaal gewoon! :shock: Probleem is dat die prop- en propvol worden ingepakt waardoor ze vaak uitpuilen. Vooral op de binnenlandse vluchten in Amerika heb ik meermalen meegemaakt dat een deel alsnog in de bagageruimte gedaan moest worden omdat er geen ruimte meer was in de overhead bin. Ik denk dat men af en toe gewoon strenger controleert om minder van die grote trolly's in de overhead bin te hebben.

Ik snap de passagiers wel (al vind ik het niet netjes van ze), op de binnenlandse vlucht moet je in de regel gewoon voor bagage betalen (niet als je binnenlandse vlucht een aansluiting is op je internationale vlucht) en men probeert daarom alles in de handbagage te krijgen. Bovendien hoeven ze dan niet te wachten op hun bagage na aankomst. Je zult ook even een half uurtje langer werk moeten hebben om van het vliegveld te komen na aankomst... :roll:

Het zal tijd worden dat ze het begrip handbagage eens gaan aanscherpen. Handtas, rugzak, laptoptas oké, rest extra laten betalen. Zul je zien hoeveel minder handbagage er meegenomen wordt.

Mijn handbagage: één rugzak waar ik de noodzakelijke (en waardevolle) zaken in heb. Die is goed gevuld maar neemt nog niet de helft van de ruimte in van een dikke trolly. :mrgreen:


Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Trails »

Coyote schreef:
12 apr 2019, 10:33
Vraag je toch gewoon zwarte koffie? Suiker kun je er immers zelf indoen? Net zoveel of net zo weinig als je zelf wilt. Dus bovenstaande snap ik niet helemaal.
Dat stamt bij ons nog uit de beginfase van Starbucks, toen ze nog geen gewone koffie verkochten.
We hebben gewoon een anti gevoel bij Starbucks, dus gaan we liever naar een Costa Coffee of een Nero Cafe of een Benugo. Maar die zijn niet in de VS. :sadcry:
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Franciscus »

In het noordoosten zagen we veel Dutch Bross, was ook prima. Ik zie dat jullie naar Colorado gaan, daar zijn ook vestigingen.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer