Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door BonnyR »

Mrvanilla schreef:
08 apr 2019, 14:11

Kijk koffie vind ik nou precies zo iets dat je echt niet mee hoeft te nemen. Ongeacht of je de koffie in de VS vies vind...drie weekjes wat minder moet wel lukken toch? Maar goed, nogmaals, iedereen is anders, maar als je het hebt over efficient reizen zou ik lekker bij de McDonalds ofzo koffie halen, niets mis mee.
Graag een lijstje van de Mac's, Starbucks in de volgende nationale parken...Yosemite, Grand Canyon, Yellowstone, Bryce, Grand Teton, Sequoia, Death valley....In Las Vegas en San Francisco denk ik dat me dat wel lukt ze te vinden..... :lol: :lol: :lol:

Maar een lekker bakkie koffie, is toch zeker wel een must met name s'morgens... :wink: en dan zonder de camper eerst los te koppelen en te gaan rijden..
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door BonnyR »

roelb schreef:
08 apr 2019, 20:53
Formeel is er bij sommige airlines wel een limiet, vaak rond de 10kg oid, maar niemand zal je carry-on wegen.
Goed om te weten! Volgens mij maken ze eerder een probleem als de maat wat te groot is.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gast

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Gast »

Folgers of Maxwell koffie is best te pruimen. Gewoon wat extra schepjes gebruiken. En in een hoop winkels kun je ook gemalen Starbucks koffie kopen.
Laatst gewijzigd door Gast op 09 apr 2019, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Mrvanilla »

@BonnyR ik zei ook 'ofzo' he :wink:

Overigens zit er in Yosemite een Starbucks.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Almere vak V »

BonnyR schreef:
09 apr 2019, 11:40
Ooh dat zou ik niet durven gokken ivm lekkage.
Ik zou ze ook niet zo los in mn koffer mikken. Maar je heb van die mooie hersluitbare vloeistofzakjes. Daar kunnen ze prima in. Wil je het zeker weten stop je die nog een keer in een plastic zakje. Mocht het dan nog misgaan. Dan moet je wel heel erg veel pech hebben denk ik...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt inderdaad kleine verpakkingen Tide pods, erg handig. De kleine pakjes waspoeder die je in principe bij wasserettes hebt zijn er vaker niet dan wel dus een van de eerste dingen die wij kopen zijn de pods.

Marianne
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Njit »

BonnyR schreef:
09 apr 2019, 12:01
roelb schreef:
08 apr 2019, 20:53
Formeel is er bij sommige airlines wel een limiet, vaak rond de 10kg oid, maar niemand zal je carry-on wegen.
Goed om te weten! Volgens mij maken ze eerder een probleem als de maat wat te groot is.
Lufthansa weegt wel kan wel degelijk je handbagage wegen
Laatst gewijzigd door Njit op 10 apr 2019, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Kletskous »

Terpies schreef:
08 apr 2019, 20:29
Wij vliegen dit jaar met British Airways naar MCO en we mogen zelfs in de handbagage 2x 23 kilo meezeulen. Hoe je dit voor elkaar krijgt in een handtas/laptoptas met beperkte afmetingen (40x30x15cm) is me een raadsel, maar het is echt max 23 kilo per item.

https://www.britishairways.com/en-nl/in ... allowances
Alle zware spullen gaan dus zoveel mogelijk in de handbagage.
Wij vliegen ook met BA en ik had er nog niet naar gekeken, maar da's mooi dat je zoveel mee mag nemen. Of het nodig is én je het überhaupt erin krijgt in de handbagage, is een ander verhaal.

Ik lees wel meer over die packing tubes en vacuumzakken, ik weet niet of dat iets voor mij is. Wel heb ik inmiddels geleerd dat kleding rollen ook ruimte scheelt. Maar het zou voor de terugweg iets kunnen zijn.
Wat ik wel een goeie tip vond, en ook zelf heb gedaan, maar hier niet onbekend: stop een lege (handbagage)koffer IN een grote koffer. Dan heb je alvast ruimte om te shoppen :)
Wij gingen met 3 koffers (voor 4 personen) heen en terug dus met 4. En die 4e koffer zou ook altijd nog als handbagage kunnen. En we willen dit nu weer zo doen. Enige dingetje is dat we met de koelbox zitten. Die hebben we daar toen aangeschaft en zouden we wel weer mee willen nemen. Even kijken of die in de koffer past (maar dat dacht ik niet).
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Almere vak V »

Njit schreef:
09 apr 2019, 15:27
Lufthansa weegt wel degelijk je handbagage.
Ik vlieg meerdere keren per jaar met Lufthansa naar Amerika. Maar nog nooit heeft iemand daar mijn handbagage gewogen. Hetzelfde geldt trouwens voor United, BA, KLM en Delta.

Heb 1 keer een driftig dametje van de KLM iemand anders zijn handbagage in zo'n afmetingending zien wringen. Maar wegen echt nog nooit.
Gast

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Gast »

Wij hebben het ook al een keer op de terugweg vanuit de US meegemaakt dat onze handbagage gewogen werd. De limiet was toen geloof ik 9 of 12 kilo, maar ze waren iig te zwaar. We hebben toen alsnog wat dingen weg moeten gooien.
Gast

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Gast »

@Kletskous packing cubes zijn echt een uitkomst, maar met name om je spullen te ordenen en makkelijk in de koffers bij elkaar te houden (bijv een pakketje t shirts, een pakketje ondergoed (voor iedere persoon een kleur cubes, zodat ook makkelijk kunt zien van wie wat is), zonder dat alles door elkaar en slordig wordt als je iets onderuit je koffer wilt pakken.
Ze zijn echt een uitkomst en ik ga nooit meer zonder op vakantie.

In de US laten we de grote koffers meestal gewoon in de auto en pakken voor een paar dagen een aantal setjes kleding en ondergoed in een paar packing cubes. Deze gaan dan in de handbagage koffer, zo zit alles keurig gesorteerd en blijft het ook netjes opgerold.

Vacuüm zakken gaan we dit jaar proberen om meer gewicht in de handbagage koffers te kunnen krijgen. Bij onze gewone koffers is de ruimte nooit het probleem, maar zitten we meestal sneller tegen het maximale gewicht aan, maar met 23kilo voor de handbagage gaan we daar de vacuumzakken voor proberen te gebruiken.

De zakken hebben we bij Blokker gekocht en de packing cubes via Amazon.de
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Inges »

BonnyR schreef:
09 apr 2019, 11:40
Ooh dat zou ik niet durven gokken ivm lekkage.:wink:
Ik gooi ze ook niet zo in mijn koffer hoor. ;-) Ik doe ze altijd in een heel klein tupperware (achtig) bakje. Dan blijven ze prima. Behalve in de hitte van Death Valley ;-) Dan smelten ze ;-) Ik kan niet tegen Tide (eczeem) dus ik gok het meestal niet en neem er 3 a 4 mee.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Almere vak V »

Terpies schreef:
09 apr 2019, 19:00
Wij hebben het ook al een keer op de terugweg vanuit de US meegemaakt dat onze handbagage gewogen werd.
Dat vind ik helemaal apart!! Ik vind het juist altijd ronduit belachelijk wat die Amerikanen allemaal mee het vliegtuig inzeulen onder het mom van handbagage. Om dan bij wijze van "gratis" service de veel te grote en zware koffer in het ruim te zijn verdwijnen en je ze ziet denken. Zo, weer een paar dollar verdiend...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door roelb »

Alle drie de legacy US carriers hebben /geen/ formele gewichtslimiet op carry-on. Veel Europese legacy carriers hebben die wel, maar die is nooit afgedwongen en geldt gewoon de ongeschreven regel dat je het zelf in de overhead compartments moet kunnen tillen.

Het weegverhaal vind ik dan ook heel bijzonder. Ik heb ook nog nooit een luggage scale bij een gate gezien, nergens ter wereld. Misschien dat zoiets bij budget airlines wel gebeurt, maar ik heb het iig nog nooit meegemaakt of gezien.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door markro »

Ook onze handkoffertjes zijn in Amerika/Canada vaker dan eens voor een terugvlucht gewogen tijdens het afgeven van de ruimbagage. Koffertje op de weegschaal, te zwaar (meer dan 12 kg), iets er uithalen tot het juiste maximale gewicht en in de ruimbagage doen, opnieuw wegen en goed bevonden. Label om het handvat als zijnde gecheckt.
Een andere keer idem, heb ik iets uit mijn handkoffertje in een los draagtasje gedaan, beetje uit het zicht gehouden, koffertje qua gewicht akkoord bevonden en gelabeld, na de hoek om te zijn gegaan draagtasje met inhoud terug gedaan in koffertje.
Het kan bij KLM en/of United zijn geweest.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Bibu »

Ik heb het pas bij de KLM meegemaakt. Niet op een vlucht naar Amerika, maar naar Finland. Daar werd zowel op de heen- als de terugweg de handbagage gewogen. Moest je op de band zetten waar ook je gewone koffer op gaat. Had ik nog niet eerder meegemaakt.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door roelb »

Dat is dan toch bijzonder, want als je non-elite passagier vanaf Schiphol vertrekt dan drop je je bagage in een automaat. Die vraagt je echt niet om handbagage ergens neer te zetten. Als je geen checked luggage hebt dan zie je zelfs helemaal niemand, want op een vlucht naar Finland kun je ook bij de gate gewoon zelf je boarding pass scannen om het poortje te openen.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Njit »

Almere vak V schreef:
09 apr 2019, 17:48
Njit schreef:
09 apr 2019, 15:27
Lufthansa weegt wel kan wel degelijk je handbagage wegen
Ik vlieg meerdere keren per jaar met Lufthansa naar Amerika. Maar nog nooit heeft iemand daar mijn handbagage gewogen. Hetzelfde geldt trouwens voor United, BA, KLM en Delta.
Dat jij het nooit hebt meegemaakt wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kán :) Stukje uit onze blog van vorig jaar. Terugvlucht vanaf Chicago.
We stappen de shuttle-bus in en bij terminal 1 stappen we weer uit. Het is even kijken waar we moeten zijn. Een man van United spreekt ons aan en verwijst ons naar het einde van de terminal, bij Lufthansa.

De koffers worden gewogen en zijn prima van gewicht. Dan vraagt de grondsteward naar onze handbagage. Hij kijkt even en vraagt of we de trolley ook op de weegband willen zetten. Oh, waarom? Handbagage wordt nooit gewogen… Hm, toch wel dus. De trolley is 12 kg en mag maar 8 kg zijn. Woops. Hij bekijkt ook de rest, maar dat is allemaal in orde (rugzak met camera, rugzak met laptop en een tas met losse spullen). Hij vraagt of we de trolley kosteloos willen inchecken, of de spullen willen herschikken. Inchecken is voor ons geen optie, omdat er veel technische spullen bij zitten wat kapot kan gaan bij het ‘gooien van de koffer’ wat vaak gebeurd bij koffers. We gaan even opzij en proberen wat spullen te herschikken. Van 12kg gaat het naar 11kg. Hm, wat is nog meer zwaar uit de trolley? Uiteindelijk hebben we veel in onze rugzak erbij kunnen proppen en komen we uit op 8kg. Hij wordt goedgekeurd. En naar de rest wordt nog steeds niet gekeken… Toch bijzonder. De rugzak is nu loei-zwaar (vást ook over de 8kg), maar dat boeit dan weer niet.

Iets verderop herschikken we de trolley weer gewoon zoals hij was. Echt gezeur om niets dus, want hij gaat gewoon weer mee als 12kg hoor. Als alles weer goed en wel in de trolley zit, wegen we ook nog eens de rugzak: bijna 10kg! En dat mag dus gewoon wel? Ach ja…
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door Queste »

Inderdaad het gebeurd wel, hoewel zelden. Ik weet niet meer welke luchthaven of welke maatschappij, maar mijn laptoptas is ook een keer gewogen. Inderdaad tijdens de bag drop. En aangezien ik een loeizware gamelaptop heb, was deze te zwaar. Ik kreeg alleen een berisping en mocht wel gewoon door ermee. Zou best Chicago geweest kunnen zijn, daar heb ik vorig jaar veel op gevlogen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tips gevraagd om gewicht koffer zo laag mogelijk houden

Bericht door roelb »

Njit schreef:
10 apr 2019, 16:02
Terugvlucht vanaf Chicago.
Goede reden om Lufthansa voortaan te mijden dus..

Binnen Skyteam heb ik dit in ieder geval nog nooit meegemaakt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer