SFO-Las Vegas camper

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Wenwen
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2019, 08:36

SFO-Las Vegas camper

Bericht door Wenwen »

Morning!
Volgende week ga ik (alleen met 2 kinderen 11 en 15jr) naar SFO. Daar pikken we camper op en rijden uurtje naar Manteca voor overnachting. Volgende dag gaan we via overnachting Barstow naar Las Vegas. Die afstand naar Barstow is ongeveer 6 uur rijden.
Nu bedacht ik mij dat ik ook Barstow kan overslaan en het op 1 dag kan rijden. Jetlag, dus vroeg wakker en dan bijvoorbeeld in sessies van 2 keer 4 uur. Dat levert een ‘vrije dag’ in Las Vegas op.
Kom vaak in Amerika, ben gewend aan autorijden daar en mijn kinderen ook....
Iemand ervaringen?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: SFO-Las Vegas camper

Bericht door BonnyR »

Bij de meeste camper verhuurders ben je verplicht de eerste nacht in een hotel te overnachten. Het lijkt in je schrijven of je direct de camper oppikt en dan nog een uurtje gaat rijden voor een overnachting. Lees ik dat zo goed?

Ik denk dat je toch wel langer onderweg bent in één ruk van SF naar LV. Eerder 10 uur dan 8 uur.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: SFO-Las Vegas camper

Bericht door Marcopstal »

Als je al in Manteca zit dan is het een uurtje minder. 8 uur lijkt op zich dus wel correct, maar ik zou er toch van uitgaan dat het een uurtje langer duurt.

Het ophalen van de camper lijkt me hier inderdaad een probleem.

Overigens, los hiervan stel ik me wel de vraag bij het nut om in SF te starten als je dan in één dag naar Vegas rijdt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: SFO-Las Vegas camper

Bericht door johan1973 »

Allereerst kun je je beter houden aan pauzeren om de 2 a 2,5 uur.

Ik heb geen ervaring met camperrijden in de VS, maar kun je de volgende dag vroeg inchecken bij een campground in LV?
De I-15 kan erg druk zijn, vooral net voor het weekend richting LV. Misschien wel leuk om vanaf Barstow via Mojave NP (Kelso Depot, Nipton en Nelson (mine tour)) te rijden.

Ik heb eens de route Kingman - Hayward (met de BART dagelijks naar SF) in 1 dag gedaan met een SUV. Eerst nog Sitgreaves Pass en enkele Route66 stops, o.a. in Barstow. De I-5 is bijna net zo erg als Nederlandse autosnelwegen, dus vanaf Manteca neem je het beste de 99 via 'crystal meth paradise' (Fresno) en je kunt ook even kijken bij de murals in Visalia.
Wenwen
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2019, 08:36

Re: SFO-Las Vegas camper

Bericht door Wenwen »

Bij apollo is arrival day pick-up toegestaan. Daarom eerste dag maar een uurtje rijden.
En SFO start omdat ik (werk bij KLM) voor vluchten gebonden was aan SFO.
Ga ook de 99 nemen denk ik.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: SFO-Las Vegas camper

Bericht door roelb »

Tja, ik zou er mijn hand niet voor omdraaien, maar ik heb dan ook geen enkele moeite met afstanden: cruise control aan, lekker muziekje erbij en gaan. Alleen strict noodzakelijk tank- of toiletstops en je bent er zo. Het is ook helemaal niet ver, SFO-LAS is 560 mijl. Kijk, als je elke 2 uur gaat stoppen of allerlei uitstapjes gaat maken dan gaat het wel even duren natuurlijk, dat zou ik dus niet doen.

Waarom trouwens Manteca? Ik zou juist die eerste dag wat naar het zuiden rijden. Ik deel de voorkeur voor de 99 ook niet die hier wordt genoemd. Superdrukke weg, juist doordat het rond de weg helemaal volgebouwd is en er dus heel veel lokaal verkeer rijdt. De I5 rijdt een stuk rustiger door. Je zou eens naar de KOA bij Los Banos kunnen kijken. Kun je de volgende dag direct mijlen gaan maken en ben je, als je een beetje door rijdt, in een uurtje of 7 in Las Vegas.
Wenwen
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2019, 08:36

Re: SFO-Las Vegas camper

Bericht door Wenwen »

Roelb, dat is eigenlijk best een goede tip! Thx
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer