Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Markstaal »

1 dag Page is prima te doen. Wij deden dit in 2017 ook, kwamen ook vanuit Bryce (deze bezochten we op de dag dat we uit Zion ver trokken) en deden Antelope Canyon + Horseshoe Bend op dag van aankomst, de dag erna nog bij Lake Powell geweest en via Desert View Drive het park (Grand Canyon) ingekomen. Wij verbleven wel in het NP zelf en hadded daardoor wat extra tijd in het park. In jullie schema heb je 2 dagen Page, ook niet gek, zeker voor de kinderen ook leuk om naar Lake Powell te gaan om te zwemmen oid.

Ik zou niet 2 dagen in Valle verblijven, hier is niet heel veel te beleven.

Ik vind je schema zoals je deze nu hebt prima, zou er niet veel meer aan veranderen. Enkel Valle omruilen voor een nachtje in de GC zelf.
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Coren »

Dank voor je reactie. 2 dagen Page is ook prima, maar ik vond Bearizona ook leuk klinken om te doen en dat is vanuit Valle weer prima te berijden. Plaatsen in de GC kon ik niet meer vinden maar misschien kijk ik op de verkeerde plek... Vandaar Valle, niet ideaal maar ook niet super ver rijden.

Vandaar mijn idee om 1 dag Page in te ruilen voor Valle voor Bearizon en Flagstaff...
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door IngridZw »

Als je Bearizona wilt bezoeken, en de extra overnachting in Page vervalt, zou ik de 2de overnachting in Williams boeken i.p.v. Flagstaff. Williams is een leuk stadje en ligt dichtbij Bearizona. Vanuit Williams is de afstand naar LV ook korter.

Heb je voor GC Village gekeken op de officiële site https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/lodging.htm
Misschien dat er nog iets beschikbaar is in Bright Angel Lodge of anders in Yavapai Lodge. Als er niets beschikbaar kun je altijd de site in de gaten houden of er later nog iets vrij komt ivm annuleringen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Coren »

Dank weer voor jullie reacties, op zich ben ik wel voor wat meer verplaatsingen als dat meer tijd op mooie locaties oplevert. Maar ik moet ook rekening houden met de rest van het gezin, vandaar dat ik 2 nachten in één plaats heb. Ik denk dat ik nog een plaatsje kan vinden in Maswick Lodge , dan zouden die dagen worden:

11)Bryce (Cannonville) - Page --> Horseshoe Bend, Lake Powell
12) Page - GC village --> in de ochtend Lower Antelope Canyon
13) GC village - Valle/Williams? --> GC bezoek dag
14) Valle/Williams - LV --> Bearizona / Flagstaff / winkelen
15) LV --> eerste volle dag in LV feitelijk
16) LV
17) LV - AMS

Dat lijken me veel verplaatsingen met veel kms in enkele dagen. Het idee is om vanuit Page via GC te rijden naar Valle en de dag er na te gebruiken voor de GC om weer terug te gaan voor overnachting in Valle. Dan op de reisdag naar LV via Bearizona en evt Flagstaff of wat winkelen naar LV te rijden.

Ideeën hierover? Ik begreep wel eens dat je zonsondergang / zonsopgang niet kunt zien in de GC tenzij je op het park zelf verblijft? Heeft dat wel zin op de Southrim? (als in, de zon komt in je rug op volgens mij?)
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Markstaal »

Bedoel je dan het volgende?

12) Page - GC- Valle
13) Valle (GC opnieuw bezoeken)
14) Valle - LV
15) LV

Als dat het geval is zou ik dat niet op deze manier doen. Zoals eerder aangegeven is Valle niet een ideale locatie en je rijdt als nog veel heen en weer.

Verder noem je in de planning Valle/Williams - LV (Bearizona/Flagstaff/winkelen). Flagstaff ligt ten opzichte van LV een uur de verkeerde kant op, dus verlies je 2 uren plus de tijd die je kwijt bent voor het winkelen, daarnaast moet je nog een behoorlijke rit maken naar Las Vegas. Als Flagstaff enkel is om te winkelen dan kan je dit ook prima in Las Vegas doen.

Waarom doe je niet zoiets:

11) Bryce - Page
12) Page
13) Page - Grand Canyon
14) Grand Canyon - LV (via Bearizona
15) LV
16) LV
17) LV - AMS

Zo heb je genoeg tijd om alles in Page te bezoeken en wat meer rust. Op dag 13 vroeg vertrekken naar de GC zodat je bijna de hele dag hier kan besteden. Na de nacht in de GC weer op tijd vertrekken en via Bearizona naar Las Vegas rijden. Zo heb je meer rust en toch de mooiste uren in het park.

Verder is de zonsopkomst en zonsondergang erg mooi daar en zeker de moeite waard. De rotsen lichten helemaal op.
Wat locatie betreft is het sowieso het mooiste om in het park te verblijven. Na zonsondergang moet je ook niet nog een groot stuk gaan rijden na mijn idee, veel wildlife op de weg en erg donker.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door IngridZw »

Van Valle naar LV is een rit van ca. 450 km. en dan zonder stops. Onderweg is ook nog wel het één en ander te zien zoals Seligman, Oatman, route 66.
Je wilt dan diezelfde dag ook nog naar Bearizona (waar je neem ik aan toch wel een paartjes mee zoet bent) en in Flagstaff winkelen wat een uur uit de richting ligt. Kortom dat redt je niet. Met onderstaande planning heb je genoeg tijd voor de GC, Bearizona en voor de rit naar LV.

Dag 12 Page - GC Village (in de loop van de middag GC bezoeken aan de oostelijke ingang en de zonsondergang meemaken)
Dag 13 GC Village - Williams ('s morgens GC bezoeken en 's middags bezoek Bearizona)
Dag 14 Williams - Las Vegas (onderweg stoppen Seligman/Oatman)
Dag 15 Las Vegas
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

ik zou geen twee nachten Valle doen; dan ben je alleen maar aan het heen en weer rijden.
Als je het fijn vindt om langer op dezelfde plek te zetten dan zou ik gaan voor de optie van Markstaal. Maar als je naar Bearizona wilt is de optie van Ingrid beter qua tijdverdeling.
Coren schreef:
22 mar 2019, 08:21
Ik begreep wel eens dat je zonsondergang / zonsopgang niet kunt zien in de GC tenzij je op het park zelf verblijft? Heeft dat wel zin op de Southrim? (als in, de zon komt in je rug op volgens mij?)
Natuurlijk kun je ook als je buiten het park overnacht er naar toe voor de zonsondergang/opkomst. Maar dat betekent dat je wel een stuk in het donker moet rijden.
Het gaat niet echt om de ondergaande zon zelf, maar om het mooie licht voor zonsondergang (zorg er ook voor dat je e niet pas komt als hij al bijna onder is). De rim loopt trouwens oost/west, dus het is niet zo dat je bij de zonsondergang de zon in de rug hebt.

Wij vonden het prachtig om bij zonsopkomst een stuk van de South Kaibab Trail te doen. Zie daarvoor hier ons verslag. In juli hoef je niet zo vroeg op voor de zonsopkomst. :wink:

Marianne
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Coren »

Ik ga onderstaande volgen, 2 nachten Page, nachtje Yavapai Lodge (dat is gelukt) en dan volgende dag naar Bearizona + door naar Las Vegas. Lange rit maar goed, we moeten toch die kant op. Met "tussenstop" in het safaripark en onderweg wat puntjes prima te doen. Het winkelen of Flagstaff was maar gedachtenspinsel, was meer bedoeld als opvulling. In LV shoppen is misschien wel leuker... We verwachten geen hele dag in Bearizona te zijn en als we het niks vinden kunnen we altijd nog skippen.

Dus resume:

11) Bryce - Page (Travelodge by Windham)
12) Page
13) Page - Grand Canyon (Yavapai Lodge)
14) Grand Canyon - LV (via Bearizona) (Circus Circus)
15) LV
16) LV
17) LV - AMS

@Martin & Marianne Haha ja inderdaad, ik had het idee dat de zon achter ons staat maar we zitten iets dichter bij de evenaar + hij gaat natuurlijk op/onder in het oosten/westen.

Dank wederom allemaal!
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door AnitaV »

Al Lower Canyon geboekt? Zo nee, kijk er snel naar. Schijnt nogal hard te gaan.
Mocht het vol zitten Canyon X schijnt ook mooi te zijn.

Probeer ook iets van Route 66 mee te pakken. Bv via Williams, Seligman, Hackberry.
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Coren »

AnitaV schreef:
23 mar 2019, 16:50
Al Lower Canyon geboekt? Zo nee, kijk er snel naar. Schijnt nogal hard te gaan.
Mocht het vol zitten Canyon X schijnt ook mooi te zijn.

Probeer ook iets van Route 66 mee te pakken. Bv via Williams, Seligman, Hackberry.
Lower Canyon geboekt, vrij vroeg in de ochtend. We zitten 2 dagen in Page dus de rest van de dag nog tijd. Ik ben de dagen nu vol aan het plannen (zonder een precies schema te maken, meer een must-do lijstje en een lijstje met leuke dingen, aandachtspuntjes etc in roadbook vorm). Onderstaand de meest recente planning. Nu probeer ik me een beetje in het deel Zion - Bryce - Page te verdiepen maar kom niet helemaal uit de dingen die we in / nabij Cannonville kunnen doen. Is dat dicht bij de Hoodoos en Bryce Canyon? Heeft het zin om nog iets terug te gaan zitten? Wat is er te doen in / rondom Kodachrome basin, Grosvenor Arch etc? Of moet ik me van de rit van Springdale naar Cannonville voorstellen dat we grotendeels van punt naar punt rijden om e.e.a. te doen, zoals wat hikes en trails? Dan overnachten in Cannonville + door naar Page?

Op dezelfde wijze heb ik nu onze rit van Mammoth Lakes naar Amargosa Valley en daarna door naar Springdale ingelast, veel onderweg stoppen met (korte) uitstapjes naar verschillende uitkijkpunten, hier en daar wat wandelen. Vanuit Amargosa naar Springdale komen we langs Valley of Fire State Park en Red Cliffs, is dat de moeite waard om te stoppen?

Planning
1 ) AM - SF (Lombard street, Lombard Motel)
2 ) SF
3 ) SF
4 ) SF - Yosemite (El Portal, Yosemite View Lodge)
5 ) Yosemite Park
6 ) Yosemite - Mammoth Lakes (Alpenhof Lodge) - via Tioga Pass Road
7 ) Mammoth Lakes - DV (Amargosa Valley)
8 ) DV - Zion (Springdale - Bumbleberry Inn)) - via Scenic Byway 9
9 ) Zion
10) Zion - Bryce (Cannonville, Grand Staircase Inn) - via Zion - Mt Carmel higway
11)Bryce - Page
12) Page (Comfort Inn & Suites)
13) Page - GC (Yavapai Lodge)
14) Valle - LV (Planet Hollywood) - via Route 66 Kingman, Seligman
15) LV
16) LV
17) LV - AMS

P.S. kost aardig wat tijd en merk goed dat ik maar weinig weet van dit deel van de wereld... Lijkt wel huiswerk 8)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Valley of Fire is zeer de moeite waard maar je hebt niet veel tijd die dag. En hou er rekening mee dat het te heet zal zijn om er te wandelen. Maar alleen de White Domes Road rijden is al de moeite waard.
Tussen Zion en Bryce kun je eerst de Canyon Overlook Trail doen. Kijk daarvoor eens in ons 2017-verslag. Kijk daar ook eens naar onze planning voor nog meer mogelijkheden.
Ik zou vervolgens niet helemaal doorrijden naar Cannonville maar meteen naar Bryce gaan. Je zou misschien bij Ruby's of in het park kunnen eten en dan het mooie moment voor zonsondergang meenemen. De rotsen worden dan prachtig verlicht. Je moet er dan zeker een uur voor zonsondergang zijn. De volgende ochtend kun je dan bijvoorbeeld de Queen Garden en Navajo Loop doen.
Kijk ook eens in ons 2015-verslag. Wij zaten toen in Tropic. Dat ligt iets dichter bij Bryce dan Cannonville.
Heb je al eens op de kaart van het park gekeken voor de ligging? Zie daarvoor www.nps.gov/brca onder maps.

Kijk voor het stuk tussen Yosemite en Death Valley ook in genoemde verslagen en voor de bezoeken met onze kinderen in de verslagen van 2004 en 2006.

Marianne
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Coren »

Martin & Marianne schreef:
09 apr 2019, 07:44
Tussen Zion en Bryce kun je eerst de Canyon Overlook Trail doen. Kijk daarvoor eens in ons 2017-verslag. Kijk daar ook eens naar onze planning voor nog meer mogelijkheden.
Dat klinkt als een goed idee, als ik het goed begrepen heb is dat een trail die je het beste kunt doen onderweg van Zion naar Bryce, niet tijdens verblijf in Zion.
Martin & Marianne schreef:
09 apr 2019, 07:44
Ik zou vervolgens niet helemaal doorrijden naar Cannonville maar meteen naar Bryce gaan. Je zou misschien bij Ruby's of in het park kunnen eten en dan het mooie moment voor zonsondergang meenemen. De rotsen worden dan prachtig verlicht. Je moet er dan zeker een uur voor zonsondergang zijn. De volgende ochtend kun je dan bijvoorbeeld de Queen Garden en Navajo Loop doen.
Ook dat heb ik begrpen ja, je kunt naar het einde van het park rijden en dan op de terugweg alle trails en uitkijkpunten meenemen volgens mij.
De volgende ochtend rijden we naar Page, hebben we dan wel tijd voor een van beide trails?
Martin & Marianne schreef:
09 apr 2019, 07:44
Kijk voor het stuk tussen Yosemite en Death Valley ook in genoemde verslagen en voor de bezoeken met onze kinderen in de verslagen van 2004 en 2006.
Ga ik doen, het is een flinke rit nl. die dag en ik wil de kinderen ook een beetje sparen.

Andere vraag nog: ik had me bedacht dat we van SF naar YP onderweg naar wat outlets gaan (kleding kopen voor de vakantie :-)) en vervolgens bovenlangs (120?) naar YP gaan. Later bedacht ik me dat de middag misschien wel een goed idee zou zijn om door te rijden naar Mariposa Grove en daar even de Sequoias mee te pakken zodat we de volgende dag de hele dag in en rondom de valley kunnen verblijven. Is dat tijdstechnisch een beetje te doen? Zie hieronder voor de link.

https://www.google.nl/maps/dir/Lombard+ ... 678564!3e0
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Franciscus »

Coren schreef:
17 apr 2019, 13:33
Martin & Marianne schreef: ↑09 apr 2019, 07:44
Tussen Zion en Bryce kun je eerst de Canyon Overlook Trail doen. Kijk daarvoor eens in ons 2017-verslag. Kijk daar ook eens naar onze planning voor nog meer mogelijkheden.
als ik het goed begrepen heb is dat een trail die je het beste kunt doen onderweg van Zion naar Bryce, niet tijdens verblijf in Zion.
Deze wandeling ligt inderdaad niet in het park maar aan Mount Carmel Highway, vlak na de tunnel. Het is een prachtige wandeling maar hou er ook rekening mee dat er héél beperkt parkeerruimte is.'Dat is zeker in de zomermaanden een probleem. Er is ook geen gelegenheid om te wachten (of een rondje te rijden) tot er ruimte komt.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door IngridZw »

Coren schreef:
17 apr 2019, 13:33
Ook dat heb ik begrpen ja, je kunt naar het einde van het park rijden en dan op de terugweg alle trails en uitkijkpunten meenemen volgens mij.
De volgende ochtend rijden we naar Page, hebben we dan wel tijd voor een van beide trails?
Als je de Queens Garden Trail loopt kun je die combineren met de Navajo Loop Trail. Je loopt dan bij Sunrise Point naar beneden en bij Sunset Point weer omhoog. (of andersom) Vlak voor de plaats Tropic, waar wij een overnachting hadden, heb je ook nog de Mossy Cave Trail. Dit is een eenvoudige maar erg leuke wandeling.
Als je op dag 12 Lower Antilope bezoekt heb je op de dag dat je naar Page rijdt genoeg tijd voor bovenstaande trails.

Als je naar de outlets wilt kan je natuurlijk ook nog overwegen om op de 2de dag San Francisco aan het eind van de middag alvast de stad uit te rijden en daar in de buurt een hotel te zoeken. En dan inderdaad de volgende dag Mariposa Grove bezoeken alvorens je naar het hotel rijdt in Yosemite.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door markro »

Franciscus schreef:
17 apr 2019, 14:01
Coren schreef:
17 apr 2019, 13:33
Martin & Marianne schreef: ↑09 apr 2019, 07:44
Tussen Zion en Bryce kun je eerst de Canyon Overlook Trail doen. Kijk daarvoor eens in ons 2017-verslag. Kijk daar ook eens naar onze planning voor nog meer mogelijkheden.
als ik het goed begrepen heb is dat een trail die je het beste kunt doen onderweg van Zion naar Bryce, niet tijdens verblijf in Zion.
Deze wandeling ligt inderdaad niet in het park maar aan Mount Carmel Highway, vlak na de tunnel.
Correctie: deze wandeling ligt wel binnen de parkgrenzen, maar niet in de Zion Canyon.
Klik hier voor de parklandkaart en zoom in op de Highway 9 met de slingers (dit is de doorgaande weg door het park van west naar oost), direct rechts van de Zion Canyon. De "Canyon Overlook Trail" staat aangegeven. Uit de Zion Canyon komend, direct na de eerst tunnel.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Franciscus »

Klopt inderdaad, is ook wat ik bedoelde.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Coren »

IngridZw schreef:
17 apr 2019, 14:43
Als je de Queens Garden Trail loopt kun je die combineren met de Navajo Loop Trail. Je loopt dan bij Sunrise Point naar beneden en bij Sunset Point weer omhoog. (of andersom) Vlak voor de plaats Tropic, waar wij een overnachting hadden, heb je ook nog de Mossy Cave Trail. Dit is een eenvoudige maar erg leuke wandeling.
Als je op dag 12 Lower Antilope bezoekt heb je op de dag dat je naar Page rijdt genoeg tijd voor bovenstaande trails.
Wij doen inderdaad dag 12 Lower Antilope, de hele dag van Bryce naar Page had ik wat langs de route in gedachten (2 mogelijke routes geloof ik). Heb mijn roadbook nu niet bij de hand :-)
IngridZw schreef:
17 apr 2019, 14:43
Als je naar de outlets wilt kan je natuurlijk ook nog overwegen om op de 2de dag San Francisco aan het eind van de middag alvast de stad uit te rijden en daar in de buurt een hotel te zoeken. En dan inderdaad de volgende dag Mariposa Grove bezoeken alvorens je naar het hotel rijdt in Yosemite.
De avond er voor gaan we naar een honkbalwedstrijd van de Oakland A's, daarna wil ik niet meer een stuk rijden. Misschien dat we de outlets dan die dag er voor doen of gewoon niet, in Las Vegas zijn er ook vast wat outlets.

Dank weer voor de tips, de reis begint nu echt vorm te krijgen...
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Coren »

Dag allemaal,

graag wil ik onze laatste planning met de dingen die we gaan doen langs jullie houden i.v.m. de haalbaarheid. Een aantal zaken ligt al vast en de overnachtingen ook, maar misschien hebben we er zaken tussen staan die niet kunnen.


1 ) AM - SF (Lombard street, Lombard Motel) - auto ophalen, naar Target, inchecken, Golden Gate, Coif Tower, Fisherman's Wharf, op tijd naar bed
2 ) SF - fietsen naar Sausalito, terug met Ferry, door centrum heen met fiets, avond tour Alcatraz (tickets gekocht)
3 ) SF - Keuze uit: centrum, Chinatown, Little Italy, USS Hornet, 's avonds Oakland Athletics (tickets gekocht) OF Santa Cruz, baseball
4 ) SF - Yosemite (El Portal, Yosemite View Lodge) via Mariposa Grove, enkele trails lopen, door naar El Portal, met wat tijd nog naar Park. Ons plan was om langs Chinese Camp te gaan maar schijnt toch iets tegen te vallen, beter overslaan? (we gaan nog naar Bodie)
5 ) Yosemite Park - diverse trails, fietsen of kayakken (Vernal Falls trail oid, iets kind vriendelijks)
6 ) Yosemite - Mammoth Lakes (Alpenhof Lodge) - via Tioga Pass Road met onderweg stops bij verschillende plekken, naar Bodie, door naar Mammoth Lakes waar we overnachten
7 ) Mammoth Lakes - DV (Amargosa Valley) - allerlei stops in Death Valley (in volgorde Bishop, Big Pine, Lone Pine, Stovepipe Wells, Flat Sand Dunes, Furnace Creek / Zabriskie Point, Dante's View, eindpunt Longstreet Inn)
8 ) DV - Zion (Springdale - Bumbleberry Inn)) - via Scenic Byway 9 - park alvast in
9 ) Zion - hele dag trails, Canyon Overlook Trail? Wij hebben een beetje schrik voor de afgronden want onze kinderen va 9 en 10 zijn niet gewend om in de bergen te lopen)
10) Zion - Bryce (Cannonville, Grand Staircase Inn) - via Zion - Mt Carmel higway - hiervan begrepen dat je feitelijk bij aankomst naar boven rijd en dan al naar de uitgang rijdend alle punten en trails aandoet, klopt dat?
11)Bryce - Page - trail in of in de buurt van Bryce, tips? Welke route is leuk, 89 of 89A? Dan door naar Page, via Horseshoe Bend
12) Page (Comfort Inn & Suites) - in de ochtend Lower Antelope (tickets geboekt) en 's middags kayakken door Canyon
13) Page - GC (Yavapai Lodge) - bij binnenkomst van het park komen we volgens mij langs de viewpoints (Watch Tower, Navajo, Lipan, Moran, Grand View, Yaki, Mathers). Stukje langs Rim
14) GC - LV (Planet Hollywood) - via Route 66 Kingman, Seligman (lange tocht, zal wss hele dag duren met stops)
15) LV (hier is zoveel te doen, denk niet dat ik hulp nodig heb. Maar misschien hebben jullie tips voor shows al dan niet voor kinderen?)
16) LV
17) LV - AMS

Verder hadden we bedacht om met paarden een tocht te maken, wellicht kan dat het beste in Zion of GC? Zijn er verder nog zaken die we onderweg bijvoorbeeld kunnen aandoen zodat we een langere reis opbreken?

Minder dan vier weken, begint nu toch wel heel spannend te worden!

Dank alvast!
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Ron Notenboom »

In Las Vegas in de avond in elk geval een bezoek aan Freemont Street voor de lichtshow. Kan prima met de Deuce.
Op dag 8 zou je de Trail naar Canyon Overlook kunnen doen (start langs de Mount Carmel Hw kort voor de tunnel) en daarna door naar Springdale. (zie dag 20 van ons verslag) Alle overige trails e.d. in Zion zul je toch met de shuttle moeten doen.
In Springdale is de Bumbleberry Inn een prima keuze :thumbup:. Mooie gerenoveerder kamers, fijn zwembad en een heerlijk ontbijt bij Porter's Smokehouse inbegrepen. Halte van de shuttle naar Zion NP voor de deur.
Laatst gewijzigd door Ron Notenboom op 13 jun 2019, 22:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Coren: juli 2019 2 volw. + 2 kinderen (9 en 10) - 17 dagen.

Bericht door Coren »

Ron Notenboom schreef:
13 jun 2019, 22:34
en een heerlijk ontbijt bij Porter's Smokehouse inbegrepen.
Daarover gesproken en aanvullende vraag: hoe is jullie ervaring met allergie(informatie) in Amerika?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer