Reis steven8600: Florida december 2019

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis steven8600: Florida december 2019

Bericht door steven8600 »

Hallo iederen,

Onze eerste amerika reis :-)
Wij reizen van vrijdag 29 november tot zaterdag 14 december (15dec terug thuis) naar Miami. Alles daar tussen ligt nog open.

Nu ben ik aan het twijfelen om eerst de Florida Keys te bezoeken een tweetal dagen en dan via de Everglades naar de westkust, dan Orlando waar we de Universal Studios willen bezoeken en dan via Cape Canaveral en Fort Lauderdale terug naar Miami om naar huis te gaan.

Ofwel omgekeerd, dus na landing Miami eerst naar boven en Orlando om dan via de westkust af te zakken en uiteindelijk de reis te eindigen met een 2tal dagen Key West. Denk dat dit misschien beter is omdat we dan op het einde van de reis echt kunnen relaxen in de Keys.

Zou het ook nodig zijn on onmiddellijk een auto te huren bij landing als we eerst een 2tal dagen Miami doen, of beter maar pas vanaf we vertrekken uit Miami. Alle tips zijn nuttig. Alles staat nog open, enkel de vlucht is reeds geboekt. We landen de vrijdag 29.11 rond 17u. in Miami en vertrekken de zaterdag 14.12 rond 20u.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Reis steven8600: Florida december 2019

Bericht door MarjoleinW »

Lekker vooruitzicht! Ik ben al 2x eerder in die periode geweest en vond het weer toen echt heerlijk!
Ik zou inderdaad eindigen op de Keys. Persoonlijk vind ik het leuker om op Islamorada of Marathon te zitten en dan gewoon een dag naar Key West te gaan. Maar met 2 overnachtingen heb je daar dan misschien te weinig aan.

Aan de Westkust zou ik regio Fort Myers Beach aanbevelen en van daaruit Sanibel, Captiva en Naples bezoeken. Of Bradenton vlakbij Anna Maria Island, van daaruit kun je Sarasota en Myakka River State Park bezoeken. Die 2 bestemmingen vind ik het mooist als je van natuur en stranden houdt. :thumbup:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis steven8600: Florida december 2019

Bericht door steven8600 »

Bedankt voor je reactie! Ik hou dit zeker in gedachten als ik de reis volledig uitstippel! Op de Keys zouden we graag een nacht of 2 op een boot overnachten. Lekker primitief en avontuurlijk :-)
Gast

Re: Reis steven8600: Florida december 2019

Bericht door Gast »

kijk anders even op deze site over het Dry Tortugas NP. Dat is primitief en avontuurlijk :)
https://www.nps.gov/drto/index.htm
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis steven8600: Florida december 2019

Bericht door ADE01 »

Je komt aan op black friday. Vooral de vrijdag zelf, maar eigenlijk het hele weekend en de maandag er aan vast (cyber monday) is het gekkenhuis qua shopping. De meeste winkels geven de folders & aanbiedingen ruim van tevoren vrij, daar zou je nog van kunnen profiteren. Het is ook een druk weekend omdat veel Amerikanen een lang weekend vrij nemen/hebben vanaf Thanksgiving. Daarna is het wat rustiger totdat de Kerst gekte begint.

Ik zou ook Oost > Orlando eerst doen, via West naar beneden en eindigen op de Keys, maar ga niet in het eerste weekend naar Universal vanwege drukte.
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis steven8600: Florida december 2019

Bericht door steven8600 »

Ok bedankt voor de reacties al! We zullen inderdaad dan het eerste weekend houden om Miami te bezoeken (en shoppen) , dat zal men vriendin graag horen :D en dan pas op maandag via de oostkust richting orlando gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer