Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis AngieAngela: roadtrip CA-NV-UT-AZ mei 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis AngieAngela: roadtrip CA-NV-UT-AZ mei 2019.

Bericht door PSVwally »

Begreep ook dat die alleen maar in de ochtend kan worden gelopen met een verplichte tour?
Verplichte tour ja, alleen in de ochtend niet hoor.
Maar inmiddels heb je niet alleen de 2 antelope cNyons meer maar bv ook canyon-x, dus iets meer keus.
Wel ver ver vooraf boeken

Wat ik bedoelde is dat je de overnachtingen best zo kon houden omdat je gedurende de dagen overal wel tijd voor zou kunnen nemen.
AngieAngela
Amerika-ontdekker

Bericht door AngieAngela »

@PSVwally Ah zo bedoelde je het dus, alsnog verkeerd begrepenen haha. Maar inderdaad wij hadden het idee dat als we op 5 juni vroeg vanuit Zion vertrekken we het grootste gedeelte van de dag in Bryce zouden spenderen om vervolgens door te rijden naar Page en daar te overnachten. We hadden wel het besef dat we dat het miss wel krap zou worden omdat we ook niet pas na donker in Page zouden willen zijn.6 juni zouden we dan weer groot gedeelte van de dag in Page zijn om eind middag dan door te rijden naar GC. Ik ben persoonlijk wel nieuwsgierig naar waarom jij een dag GC zou skippen, om zo meer tijd te besteden aan Page denk ik dan?

Is iemand hier trouwens bekend met Grand Canyon Plaza Hotel in Tusayan? Schijnt op slechts 10 min rijden te liggen van de ingang in de South Rim.

Angela
AngieAngela
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:
27 feb 2019, 07:05
AngieAngela schreef:
27 feb 2019, 00:43
. Dat kan nadelig worden als we onverhoeds toch een alternatieve route moete nemen als de Tioga Pass niet open is.
Je kijkt nu naar El Portal. Wat locatie betreft is dat goed, of de pas nu wel of niet open is.
Heb je al bedacht welke route je wilt nemen als de pas gesloten is?
Ik zou niet snel iets boeken wat niet gratis geannuleerd kan worden.
Kijk ook eens in het park op www.travelyosemite.com.

Voor de Grand Canyon kun je eens kijken op www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
Allebei de Linkjes uitgebreid doorgenomen (waarvoor dank!) alleen helaas geen enkele mogelijkheid in de grand canyon zelf en
Yosemite op de dagen die wij er zijn. Op zich ook niet raar gezien de populariteit haha
AngieAngela
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:
27 feb 2019, 20:50
Als de Tioga Pass open is zou je na SF eerst in Oakhurst of Fishcamp kunnen overnachten. Daar zit je dicht bij de Mariposa Grove. Kijk eens op www.nps.gov/yose onder maps voor een kaart van het park, dan zie je waar de bezienswaardigheden liggen. Dan twee nachten El Portal of in de vallei (Yosemite Lodge, of Half Dome Village of Housekeeping Camp) en dan naar Lone Pine.
Als de pas gesloten is en je wilt onderlangs rijden (via Bakersdfield), dan kan dat in 1 dag. Je zou dan na SF eerst in het arpk of in El Portal kunnen overnachten, en dan de laatste nacht in Oakhurst. Van Oakhurst naar Lone Pine is het ongeveer 5 uur rijden, dus prima te doen in 1 dag.
Wil je de Sonroa Pass nemen dan zou je voor de laatste nacht al richting Groveland of Sonora kunnen rijden. Dat is dan ook ongeveer 5 uur naar Lone Pine. Die laatste route is mooier dan de route onderlangs.

Je kunt Antelope Canyon de hele dag bezoeken. Dus ook als je van Bryce komt. Reserveren is wel nodig.

Marianne
Ben je route even nagegaan en vanuit SF naar Oakhurst vind ik ook een hele aantrekkelijke optie, en daarna door naar El Portal. De alternatieve route zijn we nu aan het bekijken en daar kom ik spoedig met een definitieve update. Sonroa Pass geniet iig vooralsnog de voorkeur :D De Yosemite Lodge etc zijn voor onze periode in Yosemite niet beschikbaar. We zagen wel een mogelijkheid voor 1 dag in Wawona maar dat is nog steeds een dikke 45 min rijden naar de Valley.

Zijn er nog mensen met ervaringen in El Portal verblijven? Zie genoeg locaties maar vanuit de recensies (vooral de hoeveelheid) worden wij niet altijd wijs.

Angela
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben persoonlijk wel nieuwsgierig naar waarom jij een dag GC zou skippen, om zo meer tijd te besteden aan Page denk ik dan?
Je kan best 2 nachten grand canyon pakken. Zeker als je dag 1 pas laat in de middag aankomt vanuit Page. Puur voor het bezoeken van de GC kan je op een volle dag al heel veel zien, zeker als je geen lange wandeling een stuk de canyon in maakt. Het is jouw keuze of je Zion - Bryce - Page op 1 dag doet, maar dan kom je zeker in het donker pas in Page aan in Mei. Of dat je 5 juni bij Bryce overnacht, 6 juni bij Page en 7 juni bij de GC. Hoe je het ook wend of keert, dit stuk ga je heel snel doorheen, zeker als de dag erop die hele lange rit naar LA op het programma staat. Is disney echt een must?

Je tijd voor wat je allemaal wilt doen is wat beperkt, je wilt eigenlijk het 'klassieke' rondje van zeker 21 dagen in minder dagen doen. Dan gaan er altijd ergens knelpunten komen.
AngieAngela
Amerika-ontdekker

Dag allen,

Inmiddels een goede twee weken verder maar we hebben zeker niet stil gezeten. Naar aanleiding van alle feedback en andere topics welke wij hebben doorgenomen hebben we onze route gewijzigd, en bepaalde dingen laten vallen. Ook besloten om het rondje andersom te maken zodat we wat later in yosemite aankomen en de pacific coast road rijden aan de zee kant.

Dit is hem nu geworden

22 mei LA
23 mei LA
24 mei LA - Joshua Tree - Needles
25 mei Needles - Grand Canyon
26 mei Grand Canyon - Page
27 mei Page - Bryce ( tour) Lower Antelope Canyon
28 mei Bryce - Zion
29 mei Zion
30 mei Zion - Las Vegas
31 mei Las Vegas - Lone Pine
1 juni Lone Pine - Mammoth Lakes - Mono Lake - Lee vining
2 juni Lee Vining - El Portal (tioga road)
3 El Portal
4 El Portal
5 El Portal - San Fransisco
6 San Fransisco
7 San Fransisco - Monterrey
8 Monterrey - Morro Bay (of Pismo Beach)
9 Morro Bay (of Pismo Beach - Santa Monica
10 LA - Amsterdam

Als de Tioga Road niet open mocht zijn dan willen we de Sonora pass rijden en naar EL Portal. Mocht ook die niet open zijn
dan zullen we op 1 juni vanuit Lone Pine via bakersfield rijden naar Mariposa om daar te overnachten en voor de Sequoiaza bomen
en zullen we extra tijd voor Yosemite hebben.

Dan ziet de rout er zo uit
1 juni Lone Pine - Mariposa
2 juni Mariposa - EL Portal

Ben erg benieuwd naar jullie reacties of visie :D Ons inziens hebben we zo de knelpunten aardig verholpen :mrgreen:

Angela
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Er is op de website van Yosemite een bericht geplaatst dat de Tioga Pass dit jaar erg laat open zal gaan door de sneeuwvolle winter. Ik zou dus zeer rekening houden met een alternatief scenario.
Groetjes,
Daniel
AngieAngela
Amerika-ontdekker

Ja we hebben het bericht gezien. In ieder geval geen opening voor memorial day. We houden inderdaad ook serieus rekening met onze plan C dus vanuit Lone pine naar Mariposa.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De CA88 is ook een mogelijkheid. Je zou dan vanuit Lone Pine eventueel nog iets verder naar het noorden kunnen rijden.

Marianne
AngieAngela
Amerika-ontdekker

Hi Marianne, Bedoel je met de CA88 de Carson Pass?

Neem aan dat je dan wellicht ten hoogte van mammoth lakes zou moeten overnachten? Ik ben overigens nog niet bekend met de bezienswaardigheden langs deze pass. Zou het haalbaar zijn om vanuit bijv een mammoth lakes in 1 dag naar El Portal te rijden of een oakhurst?

Ik heb trouwens gezien in je verslagen dat je bekend met het dow villa motal in lone pine! Lijkt mij een erg mooie locatie. Verbleven jullie in het nieuwe gedeelte of het historic?

Zijn er trouwens mensen bekend met de motel 6's in needles en page? :D

We hebben nog een paar twijfelgevalletjes voor de verblijfplekken zoals Lee Vining en Oakhurst/Mariposa.

Groetjes Angela
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De CA88 is inderdaad de Carson Pass. Wij reden hem in 2006 vanuit South Lake Tahoe. Mooie route, net als de ca49 waar je dan ook langs rijdt. Als je die zou nemen z ou je ook na Lone Pine voor een overnachting in Bridgeport kunnen kiezen. De volgende stop kan dan El Portal zijn.

Wij zaten in het oude deel van het Dow Villa Hotel. Oud maar leuk.

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

AngieAngela schreef:
21 mar 2019, 20:29
Ze zijn al wat ouder, maar hier de beoordelingen van de forumleden:
Needles: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... &sort=naam
Page: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... &sort=naam

Bovendien is het raadzaam op de website van Tripadvisor te kijken. Als voorbeeld voor Motel 6 in Needles: klik hier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
AngieAngela
Amerika-ontdekker

markro schreef:
22 mar 2019, 04:32
AngieAngela schreef:
21 mar 2019, 20:29
Ze zijn al wat ouder, maar hier de beoordelingen van de forumleden:
Needles: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... &sort=naam
Page: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... &sort=naam

Bovendien is het raadzaam op de website van Tripadvisor te kijken. Als voorbeeld voor Motel 6 in Needles: klik hier.
Dank voor je tips, ze hebben ons zeker wel geholpen om i.i.g. de keuze voor de motel 6 in Needles te laten vallen. In page handhaven we de keuze wel gezien de positieve recensies. Nogmaals dank voor je tips. Tripadvisior is ook erg handig.
AngieAngela
Amerika-ontdekker

Hallo allen, weer een update vanuit onze kant. De route is niet bijzonder gewijzigd, wel de keuze voor de hotels en onze back up plannen.

Hij ziet er nu als volgt uit!

22 mei LA ( rodeway inn hollywood )
23 mei LA
24 mei LA - Joshua Tree - Needles (budget inn needles)
25 mei Needles - Grand Canyon ( birght angel's lodge )
26 mei Grand Canyon - Page ( motel 6 page )
27 mei Page - Bryce ( tour) Lower Antelope Canyon ( bryce pioneer lodge )
28 mei Bryce - Zion ( bumbleberry inn )
29 mei Zion
30 mei Zion - Las Vegas ( Planet Hollywood resort )
31 mei Las Vegas - Lone Pine (dow villa motel )
1 juni Lone Pine - Mammoth Lakes - Mono Lake - Bridgeport ( Big meadow lodge )
2 juni Bridgeport - Yosemite ( sonora pass ) ( Yosemite valley lodge )
3 Yosemite Vally - El Portal
4 El Portal
5 El Portal - San Fransisco ( Redwood )
6 San Fransisco
7 San Fransisco - Monterrey
8 Monterrey - Morro Bay (Morrobay Sandpiper Inn)
9 Morro Bay (of Pismo Beach - Santa Monica
10 LA - Amsterdam

Door intensief blijven kijken hebben wij voor de grand canyon een overnachting bemachtigd in de bright angel's lodge. Wel eentje met shared bathrooms maar voor die ene keer nemen we dat voor lief. Daarnaast ook een overnachtin in de valley lodge van Yosemite bemachtigd van 2 op 3 juni :mrgreen: :D En we blijven jagen op meer overnachtingen daar al was de prijs, 271 euro voor een nacht wel even een kleine schok voor ons! Reden waarom we nog niet cedar lodge in el portal hebben geboekt.

Heeft er iemand evaring met verblijven in monterrey recentelijk? Ik zag de beoordelingen hier op de website maar die waren wel van enige tijd geleden. Valt me ook op dat Monterrey best prijzig is.

Wij hebben de tioga pass uit ons hoofd gezet en hebben ons gericht op de sonora pass, vandaar de overnachting in bridgeport. We blijven intensief de nps site volgen aangaande de snowpack en hopen dat de sonora pass wel open is. Weet iemand hoe lang het rijden is vanuit bridgeport over de sonora pass naaer de valley?

Angela
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Voor Page zou je ipv Motel 6 naar Red Rock Motel kunnen kijken, erg leuke betaalbare accommodatie met veel ruimte.

Zelf zou ik het jammer vinden om slechts 1 nacht in Las Vegas te verblijven. Deze stad heeft zoveel te bieden, je moet er wel natuurlijk van houden. In het geval van 2 nachten zou je ook vanuit LV verder kunnen rijden dan Lone Pine, zo heb je die dag weer gewonnen. Het is een lange rit maar zo hoef je niet 4x achter elkaar te verkassen en hou je toch de overnachtingen in Yosemite op de zelfde data.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Red rock inn (cabin) hebben wij ook geboekt voor september en ik verwacht hier gezien de reviews heel erg veel van. En ideaal gelegen. Een vd overnachtingen waar ik meest naar uit kijk!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

AngieAngela schreef:
31 mar 2019, 20:03
Wij hebben de tioga pass uit ons hoofd gezet en hebben ons gericht op de sonora pass, vandaar de overnachting in bridgeport. We blijven intensief de nps site volgen aangaande de snowpack en hopen dat de sonora pass wel open is. Weet iemand hoe lang het rijden is vanuit bridgeport over de sonora pass naaer de valley?
Je kunt in Google Maps de datum aanpassen, bijvoorbeeld naar een datum in juli. Dan zal hij wel een van de passen meenemen.
Wij reden in 2013 de Sonora Pass.
Ik zie in je andere topic dat je lange wandelingen hebt gepland. Overweeg dan ook eens de Panorama Trail. En blijf kijken naar een overnachting in het park. Zeker als je de PT doet is dat erg handig. Als je een tent neemt in Half Dome Village boek dan een heated tent omdat je dan een stopcontact hebt.
Zie voor de wandelingen in het park mijn wandelsite.

@stegeman: de Red Rock Motel is lekker ruim maar wel redelijk basic.
Qua ligging is alles in Page prima.

Marianne
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

In Page bedoel ik niet. Daar hebben we een b&b. (The bear’s den)
Ik bedoel de red rock inn in springdale bij Zion! Die lijkt me dus zo gaaf.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Markstaal had het over die in Page, het leek alsof je daar op inhaakte.

Marianne
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Klopt Marianne. Ben zelf in de war. Ik maak er een potje van. Excuus. Al die red rocks ook :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer