Los Angeles in met de auto of met het openbaar vervoer?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kofrinho
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 dec 2018, 11:50

Los Angeles in met de auto of met het openbaar vervoer?

Bericht door Kofrinho »

Hallo,

Volgende week begint mijn roadtrip door Zuidwest-Amerika. Auto gehuurd en mooi cruisen. Plan is om bij de Walmart kampeerspullen te kopen.

Nu vroeg ik mij af wat het handigst en goedkoopst is om Los Angeles te bezoeken voor 1 of 2 dagen.
Is rijden daar te doen en is parkeren niet erg duur?
Anders toch maar de metro pakken?

Ik wil zoveel mogelijk toeristische dingen zien zoals Hollywood, Rodeo Drive, Santa Monica en Venice Beach.

Om hierna door te rijden naar San Diego of Joshua Tree Park. Hoor graag van jullie tips en adviezen. :)

Alvast bedankt!

Groeten Erwin.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Los Angeles in met de auto of met ov

Bericht door sanook »

Ik raad je aan om dit topic even door te nemen en daar eventuele verdere vragen te stellen:
viewtopic.php?f=7&t=36456
Wij gaan zelf in mei voor de 1e keer naar LA dus zelf nog geen ervaring maar wat ik hier gelezen heb is ov in LA niet geweldig en de afstanden behoorlijk groot dus wordt aangeraden om dit met een (huur)auto te doen.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Los Angeles in met de auto of met ov

Bericht door Markstaal »

Het OV in LA is niet heel denderend, met een auto is het een stuk makkelijker. De bezienswaardigheden liggen redelijk ver uit elkaar.
Parkeren hoeft niet heel duur te zijn, er zijn genoeg plaatsen waar je de auto in goedkope parkeergarages kan zetten. Hou er wel rekening mee dat je veel tijd kwijt bent om door de stad te rijden, het is immers een enorme stad.

Vergeet niet om Griffith Observatory mee te nemen.
Natasjava
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Los Angeles in met de auto of met ov

Bericht door Natasjava »

Ik raad inderdaad aan om LA met de auto te doen. Het OV in LA is zeker niet top, en de afstanden zijn met de auto soms al groot, laat staan met het OV.

1 dag lijkt me overigens wel weinig, ik zou zeker voor twee dagen gaan. Hollywood (met Griffith Observatory), Venice Beach, Santa Monica, ... Downtown LA vonden we zelf totaal niet de moeite.

Veel plezier alvast!
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
Kofrinho
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 dec 2018, 11:50

Re: Los Angeles in met de auto of met ov

Bericht door Kofrinho »

Thnx voor jullie antwoorden!

En een mooie slaap plek met gratis parkeren in de buurt van Venice Beach? Weet iemand dat? Of andere plek vlakbij het strand? Hostel oid...
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Los Angeles in met de auto of met ov

Bericht door stegeman »

Wij hebben Venice Suites geboekt maar volgens mij is parkeren niet gratis. Er zijn wel gratis parkeerplekken volgens mij zo in bepaalde straten bij Venice Beach. Maar ja, wil je de auto zo hebben staan. Ik ga maar voor betaald parkeren daar. Heb toch wel gelezen dat jet niet de meest lekkere buurt is. Anders bij booking.com bij opties aangeven gratis parkeren en zien.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Los Angeles in met de auto of met ov

Bericht door PSVwally »

Ook genoeg airbnb's met gratis parkeren. Voor de rest zal je op de meeste plekken moeten betalen voor parkeren. Overweeg evt sunset motel in santa monica, dat is volgens mij wel gratis parkeren.

Zoals Markstaal al aangaf. Let op dat LA huge is. Santa Monica Pier - Griffith observatory is al 30km en daar doe je vaak al zeker een uur of meer over. Een dag LA kan de stad, als je het een stad kunt noemen, wat tegenvallen omdat je veel in de auto moet zitten om dan vaak niet zoveel te kunnen zien. SF en Vegas zijn veel compacter en hebben ook beter OV en voelen daardoor wat gezelliger aan
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Los Angeles in met de auto of met ov

Bericht door Hockey »

Kofrinho schreef:
01 apr 2019, 00:49
Is rijden daar te doen en is parkeren niet erg duur?
Je eerste vraag is absoluut ja, rijden in LA is geen enkel probleem. Vraag 2, wat is erg duur?
OV in LA kan, maar het kost je veel meer tijd dan de auto en brengt je lang niet overal even dichtbij als de auto je kan brengen.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Los Angeles in met de auto of met ov

Bericht door Division »

Als je op de Walk of Fame veilig en goedkoop wil parkeren kan dat in de parkeergarage onder het Hollywood & Highland Shopping Center. Entree naast het Loews hotel. Als je een toevallig een kop koffie wil scoren kan je bij Kelly's Coffee & Fudge Factory je parkeerticket laten 'valideren'. Je krijgt dan korting op de parkeerkosten. (voorheen was het zelfs gratis parkeren voor een x-aantal uur)
Afbeelding
lennyd
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2018, 15:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Los Angeles in met de auto of met het openbaar vervoer?

Bericht door lennyd »

Wij hebben vorig jaar in LA veel gebruik gemaakt van Uber. Niet duur, je hebt snel een auto gevonden, je hoeft niet te zoeken en geen parkeerkosten. Wij vonden het ideaal.

Veel plezier!
2018: CA-AZ-UT-NV
2019: WA-OR-ID-WY-MT / BC-AB
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Los Angeles in met de auto of met het openbaar vervoer?

Bericht door Mrvanilla »

Vorige week een combi gedaan van Uber en zelf rijden. Uber heeft veel voordelen, zeker als je naar de enorm drukke gebieden gaat, zoals Griffith Observatory, waar parkeren een crime is. Daarnaast weten de chauffeurs vaak routes die sneller zijn dan zelf rijden; file rijden in LA is part of life en na 5 dagen ging mij dat wel irriteren. Met een Uber was dat minder, ook omdat je dan gewoon kunt ontspannen ipv te rijden.
Groetjes,
Daniel
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Los Angeles in met de auto of met het openbaar vervoer?

Bericht door Ed-USA »

Wij hebben vorig jaar LA in twee dagen gedaan en dat is gelijk mijn eerste tip: trek er twee dagen voor uit want de reistijden binnen LA zijn zo lang dat je in één dag nauwelijks een goed beeld krijgt.

Wij hadden via Airbnb een appartementje met parkeergarage in een zijstraat van Hollywood Blvd ter hoogte van het Chinese Theater geboekt. Dat was een handige centrale plek om LA vanuit te verkennen. The walk of fame op loopafstand om de hoek, Rodeo Drive, Beverly Hills en Universal studio’s op 15 minuten rijden, Venice/Santa Monica op een uurtje en Griffith Observatory en het Hollywood sign (vanuit Lake Hollywood Park!) ook op een uurtje de andere kant op. Als je Universal studio’s overslaat, kan je twee dagen aardig vullen en heb je de belangrijkste bezienswaardigheden gezien. Wij deden alles overigens met eigen vervoer.

Nog een ‘geheimtip’: het Californian Science Center, gaaf en groot museum met een echte Space Shuttle.
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 sep 2017, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Los Angeles in met de auto of met het openbaar vervoer?

Bericht door EllenVakantie »

Ik ben vorig jaar vanaf Malibu (waar we kampeerden) naar Hollywood Boulevard en naar Griffith Observatory gereden en in het donker terug. Viel enorm mee, zou het zeker weer doen. De tweede dag zijn we naar Santa Monica gereden en hebben we daar fietsen gehuurd om langs Venice Beach en verder naar het zuiden te fietsen, was ook een succes, er ligt voor het grootste deel een fietspad.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer