Waar eerste overnachting tussen San Francisco en het Yosemite NP?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lalama2888
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2019, 14:59
Aantal x V.S. bezocht: 50

Waar eerste overnachting tussen San Francisco en het Yosemite NP?

Bericht door lalama2888 »

Wij gaan voor het eerst naar Amerika. We vliegen 26 september rechtstreeks op San Francisco.
Komen daar rond 11.00 uur lokale tijd aan.
Daar hebben wij al een auto gehuurd. Het is de bedoeling dat wij gelijk weggaan richting het Yosemite park.
Maar aangezien dat dat toch wel een behoorlijke afstand is, en we met het tijdverschil zitten (jetlag), hebben we het plan tussen San Francisco en Yosemite te overnachten.

Wie heeft hier ervaring mee, en weet er ook een betaalbare plek?
We hebben dat adres ook nodig om op te geven op ons ESTA-formulier.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Eerste overnachting

Bericht door Almere vak V »

Heb je het over 11 of 23 uur?? Oftewel am of pm??

In het kader van de jetlag is het altijd wenselijk, voor zover mogelijk, om het te gaan slapen zover mogelijk uit te stellen. Dat kan je doen door de stad in te gaan. Of alvast een stuk te rijden. Als je de neiging hebt om in slaap te vallen is het beter dat in de stad te doen dan achter het stuur zullen we maar zeggen...
Wil je een stukje rijden?? Wil je meteen naar een hotel. Hoe ver wil je rijden?? Zo maar een paar vragen aan de hand waarvan je kunt bedenken waar en wanneer je een hotel wilt pakken.

Verder is betaalbaar een ruim begrip. Zeker in San Francisco en nabije omgeving. Gezellig met 12 andere op een kamer en een badkamer delen is wat prijs betreft wellicht iets aantrekkelijker dan midden op Union Square in een 5 sterren accommodatie. Maar de gedachte aan 11 vreemden waarmee je een (bad)kamer deelt kan het aspect prijs zo maar doen vervagen...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerste overnachting

Bericht door Martin & Marianne »

Als je om 11 uur 's ochtends aankomt kun je best nog een stuk rijden. Je zou tot aan Livermore kunnen rijden. Of kijk eens naar Manteca. Ik zou niets vastleggen en gewoon kijken hoe ver je komt. Je kunt voor je ESTA iets opgeven wat op de route ligt maar als je ergens anders overnacht is dat geen enkel probleem.
Wij hebben eens in Livermore overnacht. We kwamen toen in de middag aan en zijn naar een motel uit gaan kijken toen we moe begonnen te worden. Het is jammer om te vroeg te stoppen en onverstandig om te ver door te rijden.

Marianne
Gebruikersavatar
Dutch Dunes
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 22 feb 2015, 09:16
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Eerste overnachting

Bericht door Dutch Dunes »

Hoe fit iemand nog is na een vliegreis van 11 uur verschilt per persoon natuurlijk. Wij reden vorig jaar na aankomst op SFO nog ruim anderhalf uur naar Salinas, maar dat vond ik zelf niet voor herhaling vatbaar. Met name ook omdat het in de Bay Area eigenlijk altijd wel druk is qua verkeer.
Dus eigenlijk kan je zelf het beste een inschatting maken hoever je nog wil rijden en dan zou denk ik elke stad of dorpje langs de route een goede keus zijn.

Dirk
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Waar eerste overnachting tussen San Francisco en het Yosemite NP?

Bericht door Aurora »

Wij hebben ook na aankomst om 11 uur (am) ook nog anderhalf uur gereden naar onze bestemming. Zorg alleen wel dat je wat slaapt in het vliegtuig, anders wordt de dag wel heel lang.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waar eerste overnachting tussen San Francisco en het Yosemite NP?

Bericht door stegeman »

Van mijzelf uitgaande zou ik bij het vliegveld overnachten dan in een mooi hotel met zwembad om de volgende ochtend goed uitgerust te vertrekken naar Yosemite. Ik lees hier veel over vroeg wakker, bij mij is het tegenoverstelde waar zo’n eerste dag. Maar kom ook helemaal brak aan en moet er niet aan denken dan nog te moeten rijden.
Kortom, ik zou kijken naar hoe jullie zelf zijn. Als je inschat nog fit te zijn na aankomst. Kin je best een stuk rijden, maar ik zou het niet kunnen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer