Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis famfrans: tips reis met tieners 23 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
famfrans
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis famfrans: tips reis met tieners 23 dagen

Bericht door famfrans »

Wij gaan in de zomer van 2019 naar West Amerika (juli/ augustus). Vlucht geboekt en campervan besteld (big sur campervan van Escape). Waanzinnig veel zin in! Maar nu de route nog.....Wie helpt er mee denken? We vinden het lastig te bepalen hoe lang we per plek het beste kunnen blijven en welke campings we het beste kunnen aandoen.
Wat zijn echte must do's voor twee jongens van rond de 14 en 17?

Ook wat zorgen; is het niet te veel het gebaande (en dus drukke!) pad en smelten we niet helemaal weg op bepaalde plekken op een camping? Overnachting bij San Francisco zullen we waarschijnlijk in Oakland doen omdat dat betaalbaarder is maar hoorde ook via via dat Oakland niet het meest prettige en veilige oord is...hmmm wie kan wie kan er iets meer over vertellen?

Behalve de aankomst en vertrekplaats staat alles nog open dus tips zijn welkom! We houden van wandelen!
Onze (voorlopig) bedachte route ziet er als volgt uit.

Dag 1: aankomst Las Vegas
dag 2: Kingman
dag 3: Grand Canyon
dag 4: Page
dag 5: Monument Valley
dag 6: Moab
dag7: Moab
dag 8: Moab
dag 9: Capitol Reef
dag 10: Bryce Canyon
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion
dag 14: Lake Mead
dag 15: Yosemite
dag 16 Yosemite
dag 17: Yosemite
dag 18: Carmel/Monterey
dag 19: Carmel/ Monterey
dag 20: San Francisco (leveren de campervan weer in; dus vanaf nu hotel/ motel)
dag21 : San Francisco
dag 22: San Francisco
dag 23: terugvlucht vanuit San Francisco

Dank alvast voor de reacties en het meedenken!

Frans
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: tips reis met tieners 23 dagen

Bericht door Marcopstal »

Begin met je schema te schrijven in een van-naar vorm zodat duidelijk is wanneer de verplaatsingen plaatsvinden.

De tijd in Las Vegas is wel zeer beperkt, zonde met twee tieners want hier is enorm veel te zien en te doen.
Van Lake Mead naar Yosemite in één trip is niet echt realistisch. Mag je door Death Valley ? Dan zou ik hier zeker tijd voor uittrekken. Een overnachting aan de oostzijde is in ieder geval noodzakelijk. Ook zaken zoals Bodie lijken mij toch een must see.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou Lake Mead vergeten, en vanuit Zion meteen richting Lee Vining rijden (met een tussenstop). Ik neem aan dat je niet door Death Valley mag rijden? Dan zou je via Beatty en Tonopah kunnen rijden. Misschien een dag minder Zion om hier tijd voor te hebben, maar 2 volle dagen Zion is ook wel fijn. Hier is de Narrows een aanrader, en ook een wandeling als Observation Point, Angels Landing of de Emerald Pools Trail.
In Arches is de Fiery Furnace Tour erg leuk om te doen; wij deden dat met onze dochters in 2008, misschien heb je iets aan dat verslag (ook voor Yosemite en Zion). In Cpaitol Reef kun je ook leuk wandelen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar de Sulher Creek lijkt me met tieners een aanrader.
In Yosemite is raften een mogelijkheid als het water in de rivier nog hoog genoeg staat. Fietsen is ook leuk. En de Panorama Trail is een must alas je van wandelen houdt. Kijk goed wanneer je moet reserverne en oefen een maand van te voren want de plaatsen gaan heel erg snel weg.
Heb je speciale plannen in Monterey? Anders zou daar een nacht minder ook kunnen.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Leuke plannen.
En genoeg te doen voor tieners op deze route.

Eens met de vorige reacties dat er een stop bijgevoegd moet worden tussen Zion en Yosemite.
Ik zou dan ook een dag minder Zion doen.

Ik ben 10 keer met mijn zoon (nu 22) naar de USA geweest. Op mijn blog heb ik een lijstje met dingen die leuk waren om met hem te doen.

Uiteraard zijn er de vele mooie wandelingen die je kan doen.

Maar ook in de steden is er wellicht wel iets leuks om met hen te doen.
In Santa Cruz (bij Monterey) ligt een amusementspark langs het strand. Ze hebben er een heerlijk nostalgische houten coaster, de Giant Dipper.
In SF mag je zeker Alcatraz niet missen. Ik weet niet wat de interesses van de jongens zijn maar mijn zoon vond de USS Pampanito (duikboot) indrukwekkend. En ook het Musée Mecanique (aan dezelfde pier als de duikboot) is leuk. Er staan allemaal oude arcade spellen.
In Alameda ligt de USS Hornet, een vliegdekschip.

Ik weet niet als het op jullie route ligt maar bij Atwater (Merced) ligt een vliegtuigmuseum (Castle Air Museum)

Veel plezier met plannen !

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Helpen kan ik je niet. We gaan zelf nog. Maar pfff als ik deze berichtjes lees van ouders met tieners. Krijg er buikpijn van. De onze willen niet meer mee. (Dan 17 en 19). Snap je dat nou. Amerika en niet mee willen. Was dolgraag met zijn viertjes gegaan, en nog meer nu ik steeds meer lees over hoe mooi het hier ook voor pubers is.
We hebben alles geboekt. Aan de ene kant elke dag meer zin, maar nu dus ook elke dag een beetje meer last ervan dat ze niet meer meegaan. Vind het maar niks. Zal heimwee naar m’n schatten hebben, maar andersom verwacht ik dat dat heel erg meevalt. Ze hebben 3 oma’s en opa’s om hun heen.
Ga vooral heeel veel genieten nu ze wel meewillen. (Vorig jaar wij Canada met zijn vieren volop genoten)
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik begrijp je helemaal hoor.
Volgende zomer gaat mijn zoon ook niet meer mee (dan 23) dus ik trek er alleen op uit dan. Ik ga dat ook wel wat missen dan.

Misschien kunnen reisverhalen van anderen hen overtuigen om toch mee te gaan?

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik snap wat je bedoelt Stegeman. De gedachte "ze weten niet wat ze missen", is echter niet hoe zij er tegen aan kijken. Op een bepaalde leeftijd hebben ze andere interesses, gaan ze misschien liever met vrienden op vakantie en hebben ze ook minder oog voor natuur. Meestal is het een bepaalde fase en komt er vast wel weer een periode, als ze ouder zijn, (eventueel met partner) dat ze wel weer mee willen. Tenminste zo is het bij ons wel gegaan.
En je moet maar denken, ieder nadeel heeft zijn voordeel. Je kunt nu gaan en staan waar je zelf wilt zonder rekening te houden met boaring gezichten op de achterbank. :thumbup: Geniet ervan zou ik zeggen !
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis famfrans: tips reis met tieners 23 dagen

Bericht door stegeman »

Idd elk nadeel heeft zijn voordeel. Dankjewel begrip.
Wat de vraag van topicstarter betreft wat een must see is met tieners is lastig. De ene jongere wil graag pretparken, de ander hollywoodsign etc en weer een ander juist de wandelingen door de national parken.
Vorig jaar Canada. 2 verschillende jongens. De een juist graag autorijden en de ander graag lange wandelingen. Gelukkig geen van beiden pretparken.
Ik zou je aanraden om alles wat er te doen is een beetje op te schrijven. You tube en Google erbij en samen met de kinderen beetje doornemen wat wel en niet interessant.
Wat onze kids interssant vonden waren watervallen en hoge dikke bomen. Of misschien is een natural hotspring voor hen wel leuk.
famfrans
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

yosemite tips

Bericht door famfrans »

Lieve forummers.
Al zoveel mooie tips gekregen over onze trip naar amerika deze zomer in juli/ augustus!

Wij gaan met 2 puberjongens en hebben vrijdag een mooi plekje weten te bemachtigen in Yosemite op Lower Pines; heel blij mee!
Maar nu...; wat gaan we allemaal doen daar? Zoveel keus!

We komen vanuit mammoth lakes over de tioga pass op de 5e en rijden op de 8e door naar Carmel/ Monterey.
We hebben dus 3 nachten en twee hele dagen te spenderen waarvan ik denk dat we de 5e pas wat later op de dag op de camping aankomen vanwege de tioga pass route.

Welke leuke dingen zijn een absolute must? Wat kunnen we doen in deze twee dagen? Ik dacht 1 dag echt een grote wandeling ; ik heb al https://www.yosemitehikes.com/ gecheckt. Erg mooi allemaal! Maar nu nog kiezen :wink:
Zou het liefst de grootste drukte beetje vermijden. Is dan de panoramatrail wel aan te bevelen? En zo ja; moet je echt ver van te voren de bus al reserveren? Is de hike ook andersom goed te doen? Dus klimmend ipv dalend? Of zouden jullie een andere route aanbevelen? We zijn er begin augustus dus misschien niet te veel op de watervallen focussen?

En dan 1 dag andere dingen; tips? ergens toch een grote sequoia zien? (we komen niet in Sequoia NP)

Of is er op de dag van vertrek onderweg naar Carmel/Monterey nog bezienswaardigheden aan te bevelen?

Ik hoor het weer graag van de kenners!

Groetjes, Marieke.

* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: yosemite tips

Ik had in je routetopic al wat suggesties gegeven voor Yosemite. De Panorama Trail is echt een aanrader. Op het laatste stuk zal het druk zijn want dan loop je samen met mensen die de Mist Trail doen maar het stuk vanaf Glacier Point is niet druk. Er gaan maar 2 of 3 bussen naar boven dus het aantal wandelaars is beperkt.
Naar boven lopen is een stuk vermoeiender en je ontwijkt de drukte niet. Bovendien heb je dan het probleem van de bus terug; die kun je niet reserveren.
Ik zou de bus op tijd reserveren. Je verblijf ligt immers toch vast.
Als een flinke wandeling geen probleem is kun je ook langs de Four Mile Trail omhoog en langs de PT naar beneden lopen.
Je kunt de eerste dag een aantal wandelingen langs de Tioga Road maken. Een leuke en niet al te lange wandeling is die naar Gaylor Lakes. Deze begint vlak na de ingang. Verderop, ter hoogte van het Visitor Center kun je naar Soda Springs lopen. Een stop bij Tenaya Lake en Olmsted Point zijn ook aanraders.
In de vallei kun je stoppen bij Tunnel View en Bridalveil Fall. Daarna naar de camping en de rest met de shuttlebus verkennen.

Leuke activiteiten in de vallei zijn bijvoorbeeld fietsen, zwemmen, raften en een rangeractiviteit bijwonen.

Sequoia's kun je op verschillende plaatsen zien. De grootste vind je in de Mariposa Grove. Die zou je kunnen doen als je naar Monterey rijdt.

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen. In 2017 waren wij er met onze volwassen dochters; we stonden toen op North Pines.

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: yosemite tips

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

de Tioga pass verkennen jullie tijdens dag 1. Na die ,,rijdag" zou ik een wandeldag doen, bv panoramatrail of de combinatie 4 Miles + panorama. De volgende dag dan eerst de vallei nog wat kortere wandelingen/sightseeing en daarna glacier point road met 1 of 2 korte wandelingen naar fantastische panorama-punten. Zo heb je op de sequoia's en hetch hetchy na Yosemite behoorlijk bezocht.

Jacques
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Is de wandeling naar mirror lake vanaf shuttle halte 17 de moeite waard eind juli? Er zal weinig tot geen water in het mee zitten, vandaar mijn vraag.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is altijd wel leuk om te doen, of er nu veel of weinig water staat. Wij waren er in 2017 in augustus, er was toen nog voldoende water om wat verkoeling te zoeken.
Wat zou je alternatief zijn?

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

We zijn 3 nachten in Yosemite. Op dag 1 als we vanuit SF komen maken we een stop bij ofwel Merced Grove of wel Tuolumne Grove.
Dag 2 willen we de Vernal Fall route lopen en Cook Meadow's loop of dus de mirror lake trail. Alledrie lukt niet denk ik.
Dag daarna willen we Taft Point, Sentinal wandeling en Glacier Point. Dag daarna de hoogtepunten langs de Tioga Pass op weg naar Lee Vining. Denk je dat dit een goede invulling is?
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

@famfrans : wij gaan deze zomer een vergelijkbaar rondje doen. Misschien heb je iets aan onze keuzes voor wat betreft campings.
Langs Highway 1: Gaviota SB, Kirk Creek en KOA Moss Landing
In SF: Marin RV
In Yosemite: Upper pines
In Lee Vining: Mono vista RV resort
in Las Vegas Oasis RV Resort
In Zion: Watchman campground
In Bryce: ruby's inn
in Page: wahweap campground
In Monument Valley: Gouldings Campground
In Grand Canyon: Mather Campground
In Barstow: Koa Calico
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jill, die invulling van Yosemite lijkt me prima zo. Je kunt op dag 2 alles wel doen, maar je kunt natuurlijk altijd kijken hoe het loopt en eventueel iets laten vallen. Of op de tweede dag nog iets daarvan meenemen.
Wij vinden fietsen of raften ook erg leuk, bijvorbeeld in plaats van Mirror Lake of Cooks Meadow loop.

Misschien heeft famfrans hier ook iets aan?

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dat is fijn om te horen van jou als Yosemite kenner. Ik had het inderdaad in dit topic geplaatst zodat topics starter er hopelijk ook wat aan heeft. Raften lijkt me ook erg leuk. Kun je dat ter plekke in de valley regelen of moet je dat van te voren boeken?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer