Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Dus als ik het goed begrijp, als je aan het boeken bent en ze vragen voor de stoelen in te vullen (en dit tegen een prijs) kan je dat gewoon leeg laten. En dan tijdens de checkin de stoelen gratis kiezen en hopen dat ze naast elkaar kunnen zijn. Dan vind ik een vlucht van 998 euro met bagage en goede uren, overstap in Zurich zeker en vast aanvaardbaar.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Berichten: 6814
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Locatie: Roeselare (BE)
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Prijs voor 2 hoop ik dan?
Flickr foto albums
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Northwest 2019 https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag402
Meer ...
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Northwest 2019 https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag402
Meer ...
-
- Amerikafan
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 07 okt 2012, 14:09
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Locatie: Rijen
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Ik heb in december een vlucht geboekt rechtstreeks bij United.
Nu kan ik me herinneren dat ik vorige keren na het boeken en voor vertrek nog extra informatie moest invoeren (API). Is dit tegenwoordig niet meer of kijk ik er overheen?
Nu kan ik me herinneren dat ik vorige keren na het boeken en voor vertrek nog extra informatie moest invoeren (API). Is dit tegenwoordig niet meer of kijk ik er overheen?
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Ik kan met mijn basic economy ticket bij United gewoon stoelen selecteren voor vluchten in september. Kan ook preferred of economy plus stoelen kopen.roelb schreef: ↑20 mar 2019, 08:39Tuurlijk. Dat heet: geld verdienen..
Elke normale airline plaatst alle passagiers in een reservering, die een ticket hebben in een normaal tarief, altijd naast elkaar. Alleen de nieuwe basic economy tarieven zijn uitzonderingen. Sowieso kun je alsnog zelf, gratis een stoel selecteren bij vrijwel alle europese airlines, alleen kan dat dan pas vanaf het moment dat de online check-in open gaat. Maar verwacht op dat moment niet meer dat je nog een a en c stoel helemaal voorin in het toestel kunt selecteren, met niemand op de middle seat. Maar ik geloof niet dat je dat soort eisen hebt toch?
Omdat er een transatlantisch deel in zit gelden ook de normale bagageregels voor handbagage zoals die gelden voor de normale tarieven.
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Dan vermoed ik toch echt dat het geen UA basic economy fare is, maar wellicht een (unbundled economy) fare van een partner airline binnen Star Alliance met vluchten die uitgevoerd worden door UA?
Want indien geboekt bij UA geldt het volgende:
https://www.united.com/web/en-US/conten ... onomy.aspx
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Bij United hoef je vooraf geen API (meer) in te vullen. Wij vliegen in juni met ze, toevallig laatst deze vraag aan ze gesteld.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
- asv60
- Amerika-expert
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
- Aantal x V.S. bezocht: 40
- Locatie: Noord-Holland
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Eind vorig jaar kon ik ook bij United van te voren stoelen kiezen met mijn basic economy ticket.Mies2301 schreef: ↑21 mar 2019, 07:29Ik kan met mijn basic economy ticket bij United gewoon stoelen selecteren voor vluchten in september. Kan ook preferred of economy plus stoelen kopen.roelb schreef: ↑20 mar 2019, 08:39Tuurlijk. Dat heet: geld verdienen..
Elke normale airline plaatst alle passagiers in een reservering, die een ticket hebben in een normaal tarief, altijd naast elkaar. Alleen de nieuwe basic economy tarieven zijn uitzonderingen. Sowieso kun je alsnog zelf, gratis een stoel selecteren bij vrijwel alle europese airlines, alleen kan dat dan pas vanaf het moment dat de online check-in open gaat. Maar verwacht op dat moment niet meer dat je nog een a en c stoel helemaal voorin in het toestel kunt selecteren, met niemand op de middle seat. Maar ik geloof niet dat je dat soort eisen hebt toch?
Omdat er een transatlantisch deel in zit gelden ook de normale bagageregels voor handbagage zoals die gelden voor de normale tarieven.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Geboekt via een broker, bij United zie ik Economy Basic staan en de terugvlucht via Lufthansa geeft aan Light Fare.roelb schreef: ↑21 mar 2019, 12:45Dan vermoed ik toch echt dat het geen UA basic economy fare is, maar wellicht een (unbundled economy) fare van een partner airline binnen Star Alliance met vluchten die uitgevoerd worden door UA?
Want indien geboekt bij UA geldt het volgende:
https://www.united.com/web/en-US/conten ... onomy.aspx
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
En laat ik eens gokken: geissued op een Lufthansa ticket (220)? Want in dat geval gaat het niet om een UA basic economy fare, maar om een Lufthansa unbundled economy fare. En, net als binnen Skyteam, gelden dan niet dezelfde beperkingen. Het valt dan onder de fare condities die Lufthansa heeft opgesteld, niet UA.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Ticketnummer begint met 016.
-
- Amerikakenner
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Hebben deze discussie al eens gehad en toen geloofde je het ook niet. Het staat al lang in hun voorwaarden maar in praktijk is het niet zo. Ik heb ook united Basic rechtstreeks bij hun gekocht en kan al deze dingen op voorhand kiezen bij het ticket van mijn vriend en ikzelf kan als premier member al de voordelen hieraan verbonden gebruiken. Stoelkeuze, gratis upgrade bij incheck, priorty boarding en 2 gratis bagages van 32 kg.roelb schreef: ↑21 mar 2019, 14:21En laat ik eens gokken: geissued op een Lufthansa ticket (220)? Want in dat geval gaat het niet om een UA basic economy fare, maar om een Lufthansa unbundled economy fare. En, net als binnen Skyteam, gelden dan niet dezelfde beperkingen. Het valt dan onder de fare condities die Lufthansa heeft opgesteld, niet UA.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
- pumi1000
- Amerika-expert
- Berichten: 1518
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Wij hebben ook een combinatie Lufthansa en United economy ticket/light fare (zonder bagage) via Budgetair geboekt en konden ook meteen stoelen gratis kiezen voor de vlucht met United. Lufthansa terugweg kan pas 24 uur van te voren. Ticket begint ook met 016 zie ik net.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Bagage
Hallo,
Op 2 jullie vlieg ik van Lax naar Schiphol met tussen stop in San Francisco.
Moet ik dan door immigratie en koffer zelf ophalen en weer afgeven voor de vlucht naar Schiphol?
Of gaat die meteen door.
Alle 2 de vluchten zijn met United Airlines.
Op 2 jullie vlieg ik van Lax naar Schiphol met tussen stop in San Francisco.
Moet ik dan door immigratie en koffer zelf ophalen en weer afgeven voor de vlucht naar Schiphol?
Of gaat die meteen door.
Alle 2 de vluchten zijn met United Airlines.
- sanook
- Amerika-expert
- Berichten: 2458
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Rotterdam
Re: Bagage
Op de terugreis gaat je koffer meteen door.
Re: Bagage
En je gaat niet door immigrations op de terugreis.
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Je blijft bij deze overstap in transit, alleen je handbagage gaat door de scanner (en je gaat zelf door het poortje of de bodyscanner).
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8
Nee hoor, ook dat niet. Je blijft gewoon airside bij een United->United connectie, het is niets anders dan naar de nieuwe gate lopen op San Francisco.
Je inkomende UA vlucht zal aankomen in T3, je uitgaande vlucht vermoedelijk vanaf Int G, maar die zou ook vanaf T3 kunnen vertrekken als het toestel daarvoor een domestic vlucht heeft uitgevoerd (bijvoorbeeld een transcon vanaf de oostkust). Tussen T3 en Int G is gewoon een airside verbinding. Niets meer dan de bordjes volgen. Er is geen sprake van security, van bagage, van immigratie, niets.
Op het moment dat je incheckt in LAX zal gevraagd worden om je paspoort, omdat je eindbestemming buiten de USA ligt. Alleen in LAX ga je (natuurlijk) door security, samen met je carry-on. Bij het boarden in LAX heb je vervolgens geen paspoort nodig, alleen je boarding pass. Na aankomst in San Francisco volg je de bordjes naar je nieuwe gate. Bij het boarden daar zal wel opnieuw om je paspoort gevraagd worden omdat het een internationale vlucht is.
Je inkomende UA vlucht zal aankomen in T3, je uitgaande vlucht vermoedelijk vanaf Int G, maar die zou ook vanaf T3 kunnen vertrekken als het toestel daarvoor een domestic vlucht heeft uitgevoerd (bijvoorbeeld een transcon vanaf de oostkust). Tussen T3 en Int G is gewoon een airside verbinding. Niets meer dan de bordjes volgen. Er is geen sprake van security, van bagage, van immigratie, niets.
Op het moment dat je incheckt in LAX zal gevraagd worden om je paspoort, omdat je eindbestemming buiten de USA ligt. Alleen in LAX ga je (natuurlijk) door security, samen met je carry-on. Bij het boarden in LAX heb je vervolgens geen paspoort nodig, alleen je boarding pass. Na aankomst in San Francisco volg je de bordjes naar je nieuwe gate. Bij het boarden daar zal wel opnieuw om je paspoort gevraagd worden omdat het een internationale vlucht is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 3401 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 9 Reacties
- 2568 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg
-
- 2 Reacties
- 946 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V