Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Willemdb
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2012, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door Willemdb »

Hallo,

Wij gaan in september 3-28, weer een mooie reis maken, deze keer willen we van Denver richting Yellowstone, camper ophalen, Walmart, en dan naar boven camping zoeken. Volgende dag RMNP? Of Cheyenne, Keystone, Buffalo richting Yellowstone. Verder richting Moab, Arches en weer eindigen in Denver. Alles staat nog open, graag advies en tips over mooie route en plaatsen die we moeten zien.

Bvd, Willem.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Denver yellowstone Moab Denver route

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Willem,
Het is wat gemakkelijker om advies te geven als je eerst eens een route maakt. Schrijf wat je nu hebt eens uit in een schema per dag.
Het is misschien niet gek om RMNP op het laatst te doen; dan zul je minder last hebben van de hoogte.
Ik mis Grand Teton in je schema.

Hou er rekening me dat in september in Yellowstone sommige campings en voorzieningen al sluiten. Ik zou daar ook alvast gaan kijken naar een camping.
Als je in Arches wilt kamperen moet je echt op tijd reserveren; 6 maanden van te voren op www.recreation.gov. Bij Moab is er meer dan alleen Arches; vergeet ook Canyonlands en Dead Horse Point SP niet.

Voor mogelijke routes kun je ook eens kijken in het noordwesten-forum; daar staan wel een aantal rondjes Denver. En bekijk enes wat reisverslagen.

Ik ben wel benieuwd hoe je reis in 2013 verlopen is; je hebt toen wat tips gekregen maar niet meer gereageerd. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Denver yellowstone Moab Denver route

Bericht door Markstaal »

Wij hebben dezelfde plannen als jullie, alleen gaan wij wat eerder en vertrekken en eindigen we in SLC.

In jullie geval kan je aan zoiets denken:

Dag 1: Thuis - Denver
Dag 2: Denver - Cheyenne
Dag 3: Cheyenne - Custer
Dag 4: Custer
Dag 5: Custer - Rapid City of omgeving
Dag 6: Rapid City
Dag 7: Rapid City - Buffalo/Sheridan
Dag 8: Buffalo/Sheridan - Cody (Via Bighorn NF)
Dag 9: Cody - Yellowstone (via Beartooth Highway)
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Yellowstone - Grand Teton
Dag 14: Grand Teton
Dag 15: Grand Teton - SLC
Dag 16: SLC - Capitol Reef
Dag 17: Capitol Reef - Moab
Dag 18: Moab
Dag 19: Moab
Dag 20: Moab - Glenwood Springs (via Colorado NM)
Dag 21: Glenwood Springs - RMNP (via Trail RIdge Road
Dag 22: RMNP
Dag 23: RMNP
Dag 24: RMNP - Denver
Dag 25: Denver
Dag 26: Denver - Thuis

Je kan ook ipv het stuk: Grand Teton - SLC- Capitol Reef vanuit Grand Teton via Rock Springs - Vernal naar Moab rijden.

Voor tips op deze route kan je ook in mijn topic kijken: viewtopic.php?f=36&t=72819
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door IngridZw »

Met de dagen die jullie hebben kun je een mooi rondje maken en de route van Markstaal is daar een mooi voorbeeld van. Wij hebben in 2015 een vergelijkbaar rondje gemaakt alleen hebben wij nog een extra stukje Colorado toegevoegd nl. na Moab een overnachting in Durango en vervolgens via de Million Dollar Hyw richting RMNP. Dat zou eventueel kunnen door in het voorbeeld van Markstaal een dag South Dakota weg te halen en niet via Capitol Reef te rijden.

Een rondje Salt Lake City is misschien wel net zo handig omdat je dan, rekening houdende met de weersomstandigheden, Grand Teton en Yellowstone in het begin hebt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Willemdb
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2012, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door Willemdb »

Bedankt voor jullie snelle reacties, onze eerste reis was erg mooi, prachtige parken, mooi weer, Tioga Pass net op tijd open zodat we via Death Valley terug konden.
En dan nu de voorbereiding voor onze 2e reis.
Tickets zijn geboekt en campers gehuurd. We gaan weer met 2 campers op pad. Deze keer 25 ft ipv 19 ft, die waren helaas niet meer te huur.
We hopen dat dat geen beperkingen geeft met die grote campers in de bergen.
We hebben vele reisverslagen gelezen en natuurlijk route Markstaal en hebben voorlopig de volgende route ongeveer in gedachten.

Dag Datum Bestemming
Dag 1 3 sept Amsterdam - Denver
Dag 2 4 sept Camper ophalen / Walmart - Loveland
Dag 3 5 sept Loveland - Cheyenne
Dag 4 6 sept Cheyenne - Custer
Dag 5 7 sept Custer
Dag 6 8 sept Custer - Rapid City Mount Rushmore
Dag 7 9 sept Rapid City
Dag 8 10 sept Rapid City - Buffalo
Dag 9 11 sept Buffalo - Sheridan
Dag 10 12 sept Sheridan - Cody (via Bighorn NF) - Yellowstone. Bearthtooth Highway
Dag 11 13 sept Yellowstone
Dag 12 14 sept Yellowstone
Dag 13 15 sept Yellowstone - Grand Teton
Dag 14 16 sept Grand Teton
Dag 15 17 sept Grand Teton - Moab
Dag 16 18 sept Moab
Dag 17 19 sept
Dag 18 20 sept
Dag 19 21 sept Moab - Arches
Dag 20 22 sept Arches Canyonlands Dead Horse Point
Dag 21 23 sept Arches - Glenwoods Springs Colorado NM
Dag 22 24 sept Glenwood Springs - Rocky Mountains Trail Ridge Road
Dag 23 25 sept Rocky Mountains
Dag 24 26 sept Rocky Mountains
Dag 25 27 sept Rocky Mountains - Denver
Dag 26 28 sept Denver, camper inleveren.
Dag 27 29 sept Denver
Dag 28 30 sept Denver - Amsterdam

We hebben nog heel wat te puzzelen, mooie wegen campings ed.
Zitten wel wat grote afstanden tussen nog, wat met zo'n grote camper misschien niet te doen is.
Nu campings om onderweg te overnachten en in de parken uitzoeken.
Overnachten in Yellowstone en Arches gaan we deze week reserveren als het nog lukt, er gaan al campings dicht begin sept.

Willem & Anneke
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door Markstaal »

Een aantal dingen die me nog opvallen:

- 2 overnachtingen tussen Denver en Custer is niet nodig. Na het ophalen van de Camper kan je nog wel tot aan Cheyenne komen en zo win je een extra nacht.

- 1 overnachting tussen Rapid CIty en Cody is genoeg, dit levert ook een extra nacht op die je elders kan indelen. Sheridan en Buffalo liggen praktisch naast elkaar.

- Het stuk tussen Grand Teton en Moab is veel te groot, hiervoor zou je minstens 1 overnachting moeten plannen.

- Er staat nu Moab en verderop Arches. Moab is de plaatst waar de parken Arches, Canyonlands en Dead Horse SP liggen. Klopt de planning wel? Het lijkt nu namelijk dat jullie 5 volle dagen Moab hebben gepland.

- Voor Yellowstone is een extra overnachting mooi.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door Martin & Marianne »

De verdeling van de afstanden is wat vreemd zo hier en daar; Grand Teton - Moab is te ver, zeker met een camper. Maar van Loveland naar Cheyenne, en van Buffalo naar Sheridan zijn ritten van nog geen uur. Waarom heb je dat zo gepland?
De tijd voor Yellowstone vind ik heel erg kort zo.

Je bent nu al te laat voor de camping in Arches denk ik; ik had al aangegeven dat dat 6 maanden van te voren geboekt kon worden.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 mar 2019, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door Mr. Patrick »

Ik had ongeveer dezelfde vragen als markstaal plus nog eentje:
Waarom plan je overnachtingen in Rapid City. Over het algemeen worden Custer en Keystone of Deadwood en Sturgis als veel leukere plaatsjes gezien. Rapid City ligt wel ok t.o.v. Badlands NP, maar ik zou het aantal nachten zoveel mogelijk beperken.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door IngridZw »

Inderdaad vreemd om zowel voor Buffalo als Sheridan te kiezen. Beide plaatsen hebben behalve overnachtingsplaats niets te bieden. Cody daarentegen wel en met een overnachting daar heb je een veel betere verdeling voor zowel Bighorn NF als de route via Beartooth Hyw.
Van Grand Teton naar Moab is een afstand van ca. 780 km. Veel te ver en vooral met een camper.

Wat is de bedoeling van dag 17 en 18. Je hebt die nog open staan. Je zou ook eerst via Capitol Reef kunnen gaan en daarna naar Moab. Je hebt er de ruimte voor. Of neem wat meer tijd voor Colorado o.a. na Moab via Durango en de Million Hyw rijden richting RMNP. Mooie route en leuke stadjes onderweg.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door Linda85 »

Bij de reisverslagen staat een link naar mijn verslag waar ik afgelopen jaar een stuk van deze route heb gedaan, alleen dan vanaf Las Vegas. Voor wie het leuk vind :thumbup:

https://www.polarsteps.com/LindaLuna/79 ... ellowstone
Afbeelding
Willemdb
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2012, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door Willemdb »

Bedankt weer voor de reacties, we hebben e.e.a. weer aangepast, yellowstone 2 campgrounds geboekt, verder gelezen dat de beartooth HW en big horn met een camper afgeraden word, ook de million dollar HW,dus die doen we maar niet. Moab ,Arches(vol) en Canyonlands gaan we nog uitzoeken.
3/9 Amsterdam – Denver
4/9 Camper halen, boodschappen, naar Cheyenne
5/9 Cheyenne Custer Park
6/9 Custer , Windcave, Mount Rushmore
7/9 Custer, Devils Tower, Badlands
8/9 Custer Buffalo
9/9 Buffalo Cody (Bighorn?)
10/9 Cody – Yellowstone canyon CG
11/9 Canyon CG
12/9 Canyon CG
13/9 Canyon CG naar Grant Village CG
14/9 Grant Village
15/9 Grant Village naar Grand Teton
16/9 Grant Teton
17/9 Grant Teton naar Rock Springs
18/9 Rock Springs – Dynosaur NM
19/9 Dynosaur NM- Moab
20/9 Moab
21/9 Moab
22/9 Moab
23/9 moab – Glenwood Springs
24/9 Glenwood Springs RMNP
25/9 RMNP
26/9 RMNP
27/9 RMNP
28/9 RMNP – Denver camper inleveren

Willem en Anneke
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door covri »

Willemdb schreef:
02 apr 2019, 21:41
dat de beartooth HW met een camper afgeraden word,
Waar heb je dat gelezen?
Wij gaan de weg in juni rijden (als ie niet is afgesloten). Op youtube kwam ik een filmpje tegen van iemand die met een 30ft RV de weg had gereden.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door Markstaal »

Ik kan ook nergens vinden dat het met een camper niet mogelijk is. Op het forum zijn er ook als ik het goed heb meerdere mensen geweest die deze weg gereden hebben. Op tripadvisor staan ook recensies van mensen die dit met een 30+ ft camper hebben gedaan. Wij gaan deze weg ook rijden in juni (met SUV), ben erg benieuwd.

Verder ziet de route er nu mooi uit. Het kan ook een idee zijn om de laatste nacht Custer in te ruilen voor een overnachting rondom Devils Tower en dan eerst via de Badlands rijden, dat scheelt weer wat omrijden.

De keuze om de Million Dollar Highway niet met een camper te rijden begrijp ik wel, met een auto vond ik deze goed te doen maar met een camper had ik het zelf ook niet gedurfd. Over de scenic byway door Bighorn NF kan ik nog niet oordelen, deze rijden we dit jaar ook voor het eerst.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door IngridZw »

Wij hebben de US 14 gereden door Bighorn NF en onderweg de Shell watervallen bezocht. Het is een mooie brede weg en wat ik mij kan herinneren ook geen scherpe haarspeldbochten. Ik kan mij niet voorstellen dat deze wordt afgeraden om met een camper te rijden.
Op de Million Dollar Hyw en Beartooth Hyw hebben we ook wel campers gezien die deze routes reden. En ook wel vrachtwagens.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Willemdb
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2012, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door Willemdb »

1. Routes To Avoid
Driving an RV can feel like riding on the back of an enormous dinosaur when you are traveling on narrow mountainous roads. That’s why it’s important to research your route to and from Yellowstone National Park to avoid driving stressful steep grades and harrowing hairpin turns. For starters, avoid the Bighorn Mountains east of Cody, Wyoming, which is the closest town to the park’s East Entrance. Also, avoid the Beartooth Highway that links Red Lodge, Montana, to the park’s Northeast Entrance. There are safer, alternate roads to get you where you need to go.

Dit word geadviseerd op RV tips for yellowstone zelf, vandaar dat we er over twijfelen.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door Mr. Patrick »

Voor mijn gevoel is het overdreven. Alles wegen inAmerika zijn zo ruim, dat men helemaal niet gewend is om te moeten manoeuvreren.
Het zal hetzelfde zijn als met een simpele SUV (voor NL begrippen) over de Amsterdamse grachten rijden. Goed te doen, maar je moet wel alert zijn.

Ik heb overigens nooit met een camper de betreffende wegen gereden noch met een SUV over de Amsterdamse grachten gereden en baseer mijn vermoeden helemaal op mijn ervaring met een 'standaard' rondreis Zuid-Westen met een Full-Size SUV.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kijkt niet op de officiële site voor Yellowstone. Je hebt blijkbaar deze gebruikt.
Er staat daar meer dan het deel wat jij aanhaalt, dit is wat er onder punt 1 staat:
1. Routes To Avoid

Driving an RV can feel like riding on the back of an enormous dinosaur when you are traveling on narrow mountainous roads. That’s why it’s important to research your route to and from Yellowstone National Park to avoid driving stressful steep grades and harrowing hairpin turns. For starters, avoid the Bighorn Mountains east of Cody, Wyoming, which is the closest town to the park’s East Entrance. Also, avoid the Beartooth Highway that links Red Lodge, Montana, to the park’s Northeast Entrance. There are safer, alternate roads to get you where you need to go.

However, reader Kim Gipple had this to say about driving an RV over Beartooth: "...we wondered how hard it would be to navigate an RV on this road. The road was smooth and well maintained and there are guardrails where needed. Curves and pull-offs are well marked. Speed limits, including those around curves, are appropriate even for an RV. Other drivers and cyclists were cautious and respectful. Overall, this was a piece of cake!" Read the full story about her 31-day national park RV adventure.
Marianne
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door covri »

@Martin & Marianne

Dank je wel voor het volledige verhaal!
Stelt ons gerust om de weg in juni te rijden met een rv. Zie er echt naar uit :thumbup:
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door AnitaV »

The Million Dollar Highway is prachtig en goed te rijden met een camper.
Niet tegen de rechterlijn aan rijden en gaan met die camper :-)
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Willemdb: Denver - Yellowstone - Moab - Denver route.

Bericht door MarjoleinB »

Wij hebben de Beartooth HW afgelopen september gereden met een camper. Was heel goed te doen en echt super mooi!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer