Welke periode is het beste voor het Noordwesten?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Welke periode is het beste voor het Noordwesten?

Bericht door gondelier »

Hallo allemaal,

Wij willen in 2020 weer richting de USA, en dan naar het Noordwesten. Waarschijnlijk vliegen op Seattle/Portland en dan een mooi rondje maken. Wij proberen het hoogseizoen te vermijden, maar lees ook wel dat het in voor- en najaar niet altijd het mooiste weer is. Wat is de beste periode om deze omgeving te bezoeken?

Voorkeur voor juni of september, maar als juli-augustus beter is, dan kiezen we hiervoor. Wij houden vooral van foto's maken, en dat is toch het mooiste met wat goed weer. :sunny:
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Welk periode het beste voor het Noordwesten

Bericht door Ruud2004 »

Wij gaan nu (weer) in juni. Weer is meestal wel goed en in de bekende plaatsen/parken is het met de drukte ook nog goed te doen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Welke periode is het beste voor het Noordwesten?

Bericht door Robbie&Irene »

Wij zijn in september 2016 geweest incl Vancouver Island en hadden steeds blauwe luchten, stralend mooi weer. Dit jaar gaan we in juni, hopelijk hetzelfde weer
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Welke periode is het beste voor het Noordwesten?

Bericht door Almere vak V »

Als je voor mooi weer gaat dan is de keus vrij simpel. Juli en augustus, zijn zeker de laatste paar jaren echt top! Misschien voor sommige mensen wel te heet. Wij hebben inmiddels onze eigen plek op de flanken van Mt Hood op zo'n 600 meter hoogte dus dat wil de pieken van de echte warmte er wel afhalen. Maar van de afgelopen zomer kan ik me niet heugen van de 4 weken dat we er geweest zijn dat het 1 dag onder de 30 graden is geweest.
Ook juni en september zijn over het algemeen goed te noemen. Er valt wel is een buitje, maar dat is echt heel sporadisch. Er valt in Oregon ongeveer net zoveel neerslag als in Nederland. Alleen valt het daar meestal in een half jaar. Tussen oktober en maart. En zelfs dan heb je nog meer dan genoeg dagen dat het echt prachtig weer is. Afgelopen oktober (herfstvakantie) was het weer ronduit slecht. Ik denk van de 8 dagen 7 dagen regen, en de 8e dag sneeuw. Midden november in de dagen dat wij er waren, prachtig weer tegen de 20 graden. In de nacht al wel goed koud. Paar weken geleden tijdens de voorjaarsvakantie een aantal dagen prachtig weer gehad. Maar ook een aantal dagen alleen maar regen. De afgelopen weken is het ronduit slecht. Met flink wat dagen met flink wat sneeuw. En dan echt zoveel sneeuw. Dat de vrienden waarmee wij gebouwd hebben de berg niet meer afkonden, de stroom voor dagen uitviel en ga zo maar door. Dat is nu gelukkig weer achter de rug. En komend weekend gaat de temperatuur naar 20 graden met stralend weer. Maar dat is geen enkele garantie...

Heel kort door de bocht:
- juli en augustus, super weer. Vaak tussen de 25 en 35 graden, droog. Te droog, gezien de vele branden van de afgelopen jaren.
- juni en september, vaak prachtig weer. Tussen de 20 en de 30 graden. Heel soms een buitje.
- mei is een kwestie van geluk hebben. Vaak tussen de 15 en de 25 graden. Altijd een paar dagen regen.
- april en oktober. Tussen de 15 en de 20 graden met uitschieters naar de 25 graden. Regelmatig regen.
- november, december, januari, februari, maart. Zitten echt hele mooie dagen tussen. Maar over het algemeen heel Nederlands weer zullen we maar zeggen.

Regen zal ik nooit aan wennen. Maar op de 1 of andere manier hebben ze hier zoveel parkeerplaatsen dat je nooit echt ver door de regen hoeft te lopen voor je boodschappen of voordat je in je favoriete restaurant zit. Wintersport heeft ons nooit getrokken. En ook nu heb ik geen enkele behoefte om op de ski's te gaan staan. Maar kan uren achter onder de veranda zitten om naar de besneeuwde top van Mt Hood te gaan zitten staren. Zeker als het dan kraakhelder weer is. Mooiste is het 's-nachts met volle maan. Dan is het ook doodstil en pikdonker. Prachtig!! Datzelfde heb ik trouwens bij Crater Lake. Erg mooi in de zomer. Maar zeker in de lente als er nog een paar meter sneeuw ligt. En je dan al echt van die prachtige lentedagen hebt is de afwisseling tussen de sneeuw op de hellingen en dat onvoorstelbare blauwe water tegen een strakblauwe lucht echt prachtig om te zien.

Laat je ook niet te veel wijsmaken over het hoogseizoen. Oregon en Washington State zijn nou niet de meest favoriete plekken van vakantievierend Amerika. Komt ook bij dat Oregon 8 keer groter is dan Nederland. Met slechts 3,5 miljoen inwoners. Daarvan woont denk ik 80% in Portland en directe omgeving. Dan nog misschien 10% in Salem en Eugene (al is daar de helft in de zomer naar huis...). En dan houden we nog 10% over voor de rest van Oregon. Zeker bij Multnomah Falls kan het tussen 10 en 4 spitsuur zijn in het zomerseizoen. Maar als je buiten die tijden komt kan het ook zo maar zijn dat er geen kip te doen is. Ik heb het hier al eerder gezegd. Multnomah wordt hier soms net afgeschilderd als de Efteling van Oregon. Maar er kunnen 150 auto's op de parkeerplaats en 10 bussen. Veel spannender is het echt niet. Als het druk is op Painted Hills staan er 5 auto's. Ik heb er echt nog nooit meer gezien. Als het druk is bij Crater Lake. Staan er hooguit 40 auto's.
In de zomer kan het downtown Portland echt druk zijn. Dan verplaatst iedereen het sociale leven naar buiten. Zijn er ontelbaar veel barretjes en kroegjes met hun eigen brouwerij waar je uren vooruit kunt. Je breekt werkelijk je nek over de foodtrucks. Die je natuurlijk allemaal moet proberen. En Portland is een echte hippiestad. Dus je hebt er genoeg om te bekijken en je over te verbazen zullen we maar zeggen.
Voor Washington State geldt min of meer hetzelfde. Misschien ietsje "drukker" dan Oregon. Maar nog steeds 5 keer groter dan Nederland. Er wonen ongeveer 7 miljoen mensen waarvan de helft in en rondom Seattle. Dan heb je nog Tacoma en Spokane waar best aardig wat mensen wonen en Vancouver. Maar Vancouver ligt eigenlijk al tegen Portland aangeplakt alleen aan de andere kant van de Columbia River, dus Washington State.
Wij vinden Seattle een fantastische stad. Kom er regelmatig voor mn werk. En van de minsten 8 thuiswedstrijden van de Seahawks proberen we toch minimaal de helft mee te pakken. Maar vooral in de zomer is Seattle een geweldige plek om te verblijven. Rondom Pike's Market is het altijd berengezellig. Kan daar uren ronddwalen tussen alle verdiepingen. Lekker eten. Over de haven turen. En natuurlijk altijd even wachten totdat er met de vissen gegooid gaat worden. En me verbazen over de mensen die een uur in de rij gaan staan om bij de eerste Starbucks een kop koffie te halen. Maar dat zal wel iets te maken hebben met het feit dat ik geen koffie lust.
Tip! Olympia is de hoofdstad van Washington. Prachtig stadje!!

En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Wij zijn verknocht aan Noordwest Amerika. Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Welke periode is het beste voor het Noordwesten?

Bericht door gondelier »

Wauw, dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Daar heb ik wat aan :thumbup: Als ik dit zo lees zijn juni of september prima periodes om te gaan. Juli-augustus heeft niet onze voorkeur, maar qua drukte hoef ik me dus geen zorgen te maken.
Voorkeur gaat eigenlijk uit naar Juni omdat de dagen dan langer zijn. Maar zijn er dan nog ergens wegen of gebieden afgesloten door de sneeuw?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Welke periode is het beste voor het Noordwesten?

Bericht door Almere vak V »

In mijn optiek zijn juni en september prima te doen. Je kan misschien wel is een dag of wat pech hebben met het weer. Maar ook niet meer dan dat. Hoe later je in juni gaat hoe groter de kans dat ook alles open is. Ligt er ook een beetje aan wat je wilt doen. In welke volgorde. In juni hoef je je in Oregon geen zorgen te maken. De kans dat alles open is, is bijna 100%. Het enige waar ik een slag om de arm zou houden is of Crater Lake volledig open is. Je kan bijna het hele jaar naar Rim Village. Of het moet heel erg gesneeuwd hebben. Maar dan is het sowieso geen aanrader. Begrijp dat je er nu ook niet komen omdat de sneeuwschuivers stuk zijn. Wij waren er vorig jaar eind april nog. Toen was het prachtig weer, lag er denk ik nog zo'n 5 meter sneeuw en kon je prima naar Rim Village. Het rondje maken wordt dan lastig als je dat op je lijstje zou hebben staan.
Hoe later je in Washington bent. Des te meer kans dat je hebt dat alles open is. Als je ergens in juni komt is de kans dat alles open is al behoorlijk groot. Even afhankelijk van of er nog grote hoeveelheden sneeuw gaan vallen de komende weken. Dan wordt alles in het honderd gegooid. Afhankelijk van hoe hoog je dan wil in de hoger gelegen gebieden zal dat in meerdere of mindere mate de toegankelijkheid bepalen. Maar de kans dat je in juni nog met sneeuw te maken krijgt is vrij groot. Op Mt Rainier ligt altijd sneeuw. Bij ons op Mt Hood en kan je eigenlijk het hele jaar door bijna skiën. Alleen in augustus is het wat papperig wordt er dan semi grappig gezegd. Afgelopen zomer kon het echt niet. En was ook bijna echt alle sneeuw verdwenen. Nog nooit gezien!
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Welke periode is het beste voor het Noordwesten?

Bericht door gondelier »

een dag pech is prima, dat risico loop je overal. Maar goede tip om eerst Oregon te bezoeken, en later pas Washington.
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Welke periode is het beste voor het Noordwesten?

Bericht door chell »

Wij zijn verleden jaar in juni geweest en hadden heerlijk weer. Alleen onze planning voor Lassen NP viel in het water vanwege verse sneeuw (het kán dus wel) en een daardoor gesloten weg. Die dag hebben we toen bij onze Airbnb in de buurt van Redding gespendeerd, waar het een heerlijke 25 graden was :thumbup: .
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke periode is het beste voor het Noordwesten?

Bericht door Eskm »

dank voor je info AVV, super!

Inderdaad wat Seattle betreft, ben ik het volledig met je eens en wat je beschrijft, zie ik zo voor me.
Het is een verademing tussen de andere big cities.
In juni 2016, na de klassieke Zuid-West toer reisden we door naar Seattle om een bekende te bezoeken.
Het was wel behoorlijk warm en ik verbrandde bijna mijn arm aan Jimi Hendrix’s standbeeld.
Leuk zijn de quasi eethuisjes (wat heet) waar geen stoel gelijk is maar snacks of taco’s voortreffelijk zijn.
Even met de ferry overzetten naar Bainbrigde Island voor culinair of degustatie-uitje mag er ook zijn.
Loop even in en Sonics jersey en je wordt steevast ‘geliked’ of aangesproken waarbij men hoopt dat het basket snel naar Seattle terugkeert. Maar de verrassing voor ons Belgen, was het café ‘The Stumbling Monk’ op Capitol Hill met rasechte Belgische trappisten en het Dolle Brouwers gamma. De eigenaar komt jaarlijks over naar hier voor brouwerij-bezoeken en bestellingen. Finaal is Seattle, naast de muziek ook historisch zeer interessant.

@GondeIier, fyi: mid-juni(2019) starten wij onze toer in Seattle (verblijf 3 dagen),
daarna Portland, Florence, Crater Lake, Blend (4 dagen), Hood River en terug naar Seattle.
Totaal 3 weken onderweg waar we echt naar uitkijken!

Mocht iemand nog leuke of specifieke tips (wat dan ook) willen delen, reeds dank bij voorbaat.

Groeten, Martin.
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Welke periode is het beste voor het Noordwesten?

Bericht door Almere vak V »

Eskm schreef:
14 mar 2019, 16:13
Loop even in en Sonics jersey en je wordt steevast ‘geliked’ of aangesproken waarbij men hoopt dat het basket snel naar Seattle
Haha! Dat is inderdaad wel een pijnlijk dingetje in Seattle. Maar die ligt voor "ons" Blazerfans wel een tikkie gevoelig. Paul Allen is de eigenaar van de Seattle Seahawks en ook van de Portland Trail Blazers. Helaas is Paul Alleen vorig jaar veel te vroeg overleden. Geen vrouw of kinderen. Alleen een zus aan wie hij alles heeft nagelaten. En het is de vraag of zij de franchise niet naar Seattle haalt.
Nou vinden wij op en neer rijden naar Seattle voor de Seahawks geen straf. Maar dat is 8 keer per jaar. Met een beetje geluk komen daar nog 2 of 3 playoff wedstrijden bij. Omdat we niet in Amerika wonen zijn dat er max 4 per jaar. Maar om ook nog is even voor de basketballwedstrijden die we bezoeken. Tussen en 10 en 15 per jaar al gauw die kant op te rijden. Soms 3 in de week. Daar moet ik toch nog is even over nadenken. Nu is het voor ons 3 kwartiertjes rijden. En dat is prima. Dus fingers crossed dat het blijft zoals het is. Laten we hopen dat de NBA een extra franchise toevoegt. Net als de NHL in Vegas en binnenkort in Seattle gaat doen. En de MLB in Portland.

Tips heb ik nog wel voor je. Wellicht heb je mn lijstje al gevonden hier op het forum. Anders bij deze:

Oregon:
- Columbia River Gorge. Absolute must. Dan kom je ook meteen langs Multnomah Falls. Neem even de tijd om het verhaal over de trouwerij te lezen. Rij vandaaruit door naar John Day Fossil Beds.
- Painted Hills. Belachelijk gave plek. Sta echt elke keer weer met open mond te kijken.
- Als je echt door wilt rijden kan je ook nog naar Hells Canyon rijden. Ligt wel tegen de grens van Idaho aan. Diepste canyon van de US.
- Mocht je een boekenwurm zijn. Of gewoon belachelijk veel boeken willen zien. Powells Bookstore in Portland. Grootste boekenwinkel ter wereld.
- Mocht je hiervan honger krijgen. Je breekt je nek over de Foodtrucks in Portland. Top om er een paar te proberen. Kleine hapjes voor een paar dollar. Je blijft proberen en dus eten...
- Ook in Portland, de Japanse tuinen. Erg mooi om te zien.
- De Pacific kust in Oregon is adembenemend. Rij gewoon langs de US101 naar beneden of naar boven.. De Coast trail. Stadjes als Depoe Bay en Newport geven je het gevoel terug in de tijd te gaan. Als je van vis of krab houdt met je hier zijn. Bizar lekker en onvoorstelbaar groot.
- Ook kan je hier opstappen voor walvissafari's. Bizar om te zien hoe groot die beesten zijn.
- Mocht je de 101 doen, dan zijn er diverse parkeerplaatsen voor een adembenemend uitzocht. Maar vaak staan er ook vrijwillgers om walvissen te tellen. Zij weten je precies uit te leggen waar je op moet letten. Ook killerwhales en zeeleeuwen kun je zo zien.
- Mocht je naar een strand willen, Cannon Beach!! Vergaap je aan Haystack Rock. En mocht het laat worden geniet van de ondergaande zon en maak een kampvuur op het strand.
- Mocht je bij Lincoln City in de buurt komen. In augustus en september houden ze daar met grote regelmaat vliegerfestivals. Klink heel kinderachtig. Maar de "vliegertjes" zijn zeker niet van dat formaat.
- Mount Hood National park ook erg leuk om te doen. Zoals ze zelf zeggen, je kunt hier 11 maanden per jaar skiën. Alleen in augustus is het wat papperig.
- Silver Falls Parc. Parc wat bijna niemand kent. Maar je kunt hier uren dwalen van de ene naar de andere waterval zonder iemand tegen te komen.
- Oregon wordt de Green State genoemd. Neem een kijkje bij de Oregon Dunes of rij naar het oosten en je staat toch echt aan het begin van een woestijn.
- Crater lake hoef ik niks over te vertelen. Fantastisch plek waar je jezelf dagen kunt vergapen aan het uitzicht en aan de kleur blauw.
- Oregon Prehistoric Gardens. Leuk om te doen met de dino's. Mijn jongste dacht dat ze in Jurassic Parc terecht was gekomen.
- Ook leuk voor kinderen, Shaniko. Een soort van Wild West Gohst town.
- Eugene, echt universiteits stadje. Lijkt één grote campus. Zeker als de Ducks spelen één groot feest.
- Mocht je van shoppen houden. Rondom Portland breek je je nek over shopping malls. Wil je van je geld af dan moet je op Washington Square zijn of in het Clackamass Town Centre. Ben je iets zuiniger op je centjes. Rijd dan over de I5 naar het zuiden en bij Woodburn vind je een belachelijk grote Outletmall. Geen tax!!

Washington State:
- Seattle is een geweldige stad. Heeft een aparte vibe die ik in geen enkele andere stad in de US ben tegen gekomen. Muziekscene is er heel groot en je kan er fantastisch eten.
- Maar je hebt ook gewoon leuke uitjes. Pike Place Market is erg grappig om een keer te doen. Net als de Space Needle.
- Als je nog niet lang genoeg in het vliegtuig hebt gezeten is het Boeing Museum wellicht iets voor je.
- Maar wat voor mij Seattle echt speciaal maakt zijn de Seahawks. Mocht je geld te veel hebben en een paar oordopjes (geen geintje...) vanaf tweede week september begint het NFL seizoen. Je weet niet wat je overkomt. Mocht je iets minder te besteden hebben en wat relaxter naar een wedstrijdje willen kijken. Dan zijn de Mariners een aanrader. Relaxed een beetje honkbal kijken, hapje eten en beetje ouwehoeren. Niet voor niets de favourite pass time in de US.
- Ook kan je naar een collegewedstrijd gaan. Vergis je hier niet in. Zowel in Oregon als in Washington beschikken ze over de beste teams van het land. Stadions zijn standaard uitverkocht. Prijzen van kaartjes gaan daar al vlug over de $100.
- Olympic National Parc is ook een aanrader, net als het Hoh Rain Forest.
- Een mooie route om te rijden is de North Cascades Highway. Al moet ik zeggen er zijn zoveel mooie routes.
- Hetzelfde geldt voor de bergen, Mount Rainier is geweldig. Maar zo zijn er wel meer bergen die top zijn.
- Wel apart vind ik Mount St Helens. Blijft een bizar gezicht dat je gewoon echt kunt zien dat de top er finaal is afgerukt.
- Ook mooi Shoqualmie Falls. Bekend van Twin Peaks.

Mocht je meer willen weten. Laat maar horen!
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Welke periode is het beste voor het Noordwesten?

Bericht door gondelier »

:thumbup: ik kom er zeker nog op terug. Eerst de vliegtickets scoren maar dat duurt nog even
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke periode is het beste voor het Noordwesten?

Bericht door Eskm »

Wow Gondelier, Almere vak V & anderen, mooi topic hier, wat een schat aan informatie!

Hierbij Seattle: enkele tips en info van onze bekende ter plaatse:

QT

Seattle:
- Hou rekening met het drukke cruise season hier (Midden Juni-midden September).
Tijdens deze periode kan het in het hotelwezen en op de luchthaven op sommige dagen enorm druk zijn.

- Vermijd het gebruik van een auto in Seattle. Seattle (Portland nog iets meer) heeft uitstekend openbaar vervoer.
Download the transit Seattle app. Ikzelf gebruik die hier dagelijks.
Vanuit de luchthaven kan je namelijk ook de light rail nemen, ons metro systeem die je onder andere in het centrum
van Seattle (Westlake station) afzet. Ticket is $2.5-$3 per rit, een dagticket is er $6.
Uber and Lyft app zijn jou beste vriend hier als openbaar vervoer u niks zegt.
Er is sinds vorige zomer ook een gratis Seattle Waterfront shuttle.
Als je dan toch van plan bent om de auto te gebruiken in Seattle,
wees dan comfortable om soms op weer steile hellingen aan te schuiven voor het rood licht en dure parking
in de stad, (+$40/nacht) in een downtown Seattle hotel is hier standaard.
Sommige straten hebben gratis parking na 18u of volledig gratis op Zondag en tijdens feestdagen.
Ik zou ook aanraden om op voorhand te kijken welke evenementen er zich afspelen wanneer u plan bent
om me de auto richting Seattle te rijden.
Evenementen zoals the Pride Parada en Seattle Seafair zorgen ervoor dat de verschillende straten zijn afgezet.

- Zoals al reeds is aangegeven is Pike Place Market een must see/do.
Sommige toeristen hebben geen idee dat er eigenlijk nog eens twee beneden verdieping onder Pike’s Place gelokaliseerd zijn.
Wees er vroeg bij, want in de namiddag tijdens de zomer is het enorm druk.
Het is inderdaad ook ongelofelijk hoeveel mensen er in de rij wachten aan die eerste Starbucks.
- Space Needle: Is de toeristische attractie van de stad, naast Pike’s Place. Deze is sinds enkele maanden geleden hernieuwd
en heeft een doorkijk platform.
Een misschien wat minder bekend maar evenveel waard als de Space Needle qua uitzicht, is de Columbia Tower.
- Zowel Discovery park (Queen Anne), Golden Garden Park (Ballard), de ferry nemen richting Bainbridge Island,
zijn allemaal activiteiten die een hele middag kunnen innemen.

- Seattle Neighberhoods:
o Capitol Hill: Vele toffe eet en drank gelegenheden. Wacht even in de rij bij Dicks (Broadway) voor een burger en milkshake
en steek dan de straat over richting Cal Anderson Park om die daar te benuttigen.
Stap daarna door het park richting Molly Moon’s (E Pike Street) voor lekker verse ice cream (Zeker eens de lavander smaak proberen).
Er zijn zoveel leuke restaurants gelegen in deze buurt, maar voor een lekker burrito, taco, etc moet je zeker
eens passeren by Taco Chukis. Laat de lange wachtrij je niet afschrikken, ze werken er aan goed tempo door.
o South Lake Union: AKA Amazon territory. Het is 1 van de plaatsen waar de meeste foodtrucks staan (kan je wel niet vergelijken met Portland).
Het is ook hier waar de maandelijkse Food Truck Festivals zich afspelen. Ook leuk om te kayakken op Lake Union.
Aan de overkant van Lake union ligt Gas Work Parks, een aanrader voor skyline foto’s.
o Queen Anne: Bevat de Space Needle met het daarbij horende Seattle Center, Kerry Park voor Skyline foto’s.
Op de grens van Queen Ann en Belltown ligt Olympic Sculpture park waar je kan genieten van uitzicht over de Puget Sound
en de Olypmic mountains.
o West-Seattle: Alki beach. Prachtig uitzicht op Seattle. Salty’s voor brunch (all you can eat) en
met een schitterend uitzicht op Seattle is een aanrader.
Er zijn verschillende plaatsen op Harbor Ave SW waar je kan genieten van het uitzicht.
Vanuit het centrum kan je de water taxi nemen.

- Er zijn hier enorm veel Lakes en populaire routes om te wandelen. Mijn favorite is Rattlesnake ridge.
Tamelijke steile klimming maar een enorm prachtig uitzicht.

*** Hou rekening dat I-5 op sommige plaatsen enorm hectisch kan zijn rondom Seattle maar vooral ook richting Tacoma.

--- Ook zoals eerder vermeld is het baseball season en komt het nieuw football seizoen ook weer in aantocht.
Maar vergeet ook onze Seattle Sounders niet. Zowel Seattle’s en Portland’s team zijn top voetbalploegen hier.
De Sounders spelen trouwens ook tijdens de zomer en dat in het Century Link stadium waar de Seahawks spelen. Prachtig stadium.
De sfeer tijdens de Sounders games is er anders ook wel optimaal. Seahawks tickets kunnen inderdaad hoog oplopen,
maar je kan altijd tijdens Augustus naar een pre-season game gaan en die tickets zijn wat goedkoper.
Maar het is een super ervaring en eentje die je niet snel zal vergeten. Vlaggen met het nummer 12 (12th man) zie je hier overal,
de stad leeft Seahawks.


@ Almere vak V
Laat die extra NBA franchise maar komen nu de stad een NHL team krijgt en de KeyArena herbouwt word. Seattle smeekt naar een nieuwe ploeg. Zelf probeer ik een paar keer per jaar richting Portland te rijden om er een wedstrijd mee te maken. Zou raar zijn om een iconische ploeg als de Blazers in Seattle te zien spelen. Laat dan maar eerder een ploeg zoals Memphis Grizzlies of de Pelicans die momenteel in niet al te goede financiële papieren staan naar hier herlocaliseren.
Ik bekijk ook elke wedstrijd online. Go Blazers! Laten we eindigen met home court advantage voor de play-offs!

UQT
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke periode is het beste voor het Noordwesten?

Bericht door Eskm »

@GondeIier, fyi: mid-juni(2019) starten wij onze toer in Seattle (verblijf 3 dagen),
daarna Portland, Florence, Crater Lake, Blend (4 dagen), Hood River en terug naar Seattle.
Foutje gemaakt, het moet inderdaad BEND zijn. Naast de talloze brouwerijen, enig weet van lekkere eethuisjes of ander activiteit(en)?

Dank.
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Welke periode is het beste voor het Noordwesten?

Bericht door Almere vak V »

Eskm schreef:
15 mar 2019, 02:06
Seahawks tickets kunnen inderdaad hoog oplopen,
maar je kan altijd tijdens Augustus naar een pre-season game gaan en die tickets zijn wat goedkoper.
Ik moet voor mn werk, helaas ook deze wedstrijden af. Maar het is nog erger dan vriendschappelijk voetbal. Second en soms third string die zich allemaal willen bewijzen. Het klinkt als iets positiefs. Maar het ziet er meestal niet uit. En het komt niet eens in de buurt van een echte NFL-wedstrijd.
De prijzen voor tickets tijdens regular season zijn echt bizar. Wij hebben met zn zessen 4 seizoenkaarten. Fantastische plekken op de 1e rij van de 2e ring. Als ik soms om me heen hoor wat mensen voor kaarten betalen. Vier, vijf keer face value is de normaalste zaak van de wereld. Is echt bizar.

Ben er niet gerust op wat de zus van Paul Allen met de Blazers gaat doen. Allen is natuurlijk een God in Seattle door wat hij betekent heeft voor de Seahawks en de Sounders. De druk op haar is enorm en ik hoop niet dat ze ten koste van Portland een keus gaat maken waar ikzelf (en niet alleen ikzelf...) redelijk ziek van zou zijn. Maar als de druk te groot wordt is dit natuurlijk wel een hele makkelijke move. Terwijl het Moda Center en een fantastische hal is, en ook nog is altijd vol zit.
Mijn dochter heeft helaas voor je andere plannen als het om de playoffs gaat. Die heeft nu al 2 jaar achter elkaar elke keer naast de pot gepiest als het om de playoffs ging. Aangezien de playoffs redelijk vroeg beginnen dit jaar. We via San Francisco vliegen. Dus laat "thuis" in Oregon. En omdat ze ook naar Bruno Mars in Vegas wilde, dus vroeg weg uit Portland, lijkt het erop dat bij homecourt advantage het voor haar niet gaat werken. Met een beetje pech zijn de Warriors on the road die paar dagen als we in San Francisco zijn. En zo zou het ook zo maar kunnen zijn als het om de Blazers gaat. Zonder home court kunnen we naar alle waarschijnlijkheid naar game 4. Anders moeten we hopen op game 5. En dat ging vorig jaar ook fout. Niks mooiers in de NBA dan playoff basketball. Was erbij toen Lillard de game winner erin schoot tegen de Rockets met 0,9 seconden op de klok. Wat een gekkenhuis!!
Eskm schreef:
15 mar 2019, 02:22
Naast de talloze brouwerijen, enig weet van lekkere eethuisjes of ander activiteit(en)?
Zoals jezelf al zegt. Je breekt je nek over de brouwerijen. Bij heel veel brouwerijen kan je ook eten. Sowieso zitten er heel veel goeie eettentjes in Bend. Ik zou even op Yelp kijken. Dan kan je naar gelang je smaak kijken waar je eventueel moet zijn. Wij zijn regelmatig te vinden bij Craft Kitchen. Uitzicht is daar top! Maar het eten nog beter. Vooral hun pulled pork en burnt ends zijn echt goed. Voor het toetje gaan we vaak naar Goody's. Daar kan je allerlei soorten chocolade en ijs krijgen. Geloof meer dan 100 soorten.
Er is ook een soort van Bend Ale Trail heb ik begrepen wat mensen erg leuk vinden. Maar ik ben niet van het bier dus ik heb daar geen ervaring mee. In Bend zelf vind ik Drake Park erg mooi. Maar vooral in de herfst met al de verschillende kleuren. Om Bend heen kan je jezelf op allerlei manieren uitleven. Ben je niet bang voor een nat pak of bang uitgevallen dan kan je raften op Deschutes River. Op Mt Bachelor kan je skiën. Op Pilot Butte kan je zien dat je in een vulkanisch gebied bent. Wil je daar meer van zien dan is het Newberry Monument een aanrader. Wil je lekker in je auto blijven en een stukje rijden dan kan je de Cascade Byway rijden. Dan rij je tussen de bergen en de meren door. Wel even checken wanneer wat open is. Als je toch in de auto zit en je wil een berg op, een meer zien en een vulkaan. Dan is Crater Lake een echte must. Maar dat is best een stukje rijden vanuit Bend. Mocht je alle bergen, meren en vulkanen zat zijn dan is Smith Rock State Park misschien iets voor je. Echt iets anders. Maar niet minder mooi. Hier kan je mooi wandelen, echt hiken, of zelfs klimmen als je dat zou zien zitten.
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Welke periode is het beste voor het Noordwesten?

Bericht door chell »

Eskm schreef:
15 mar 2019, 02:22
Foutje gemaakt, het moet inderdaad BEND zijn. Naast de talloze brouwerijen, enig weet van lekkere eethuisjes of ander activiteit(en)?

Dank.
Wij hebben in Bend heel erg lekker gegeten bij Spork.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke periode is het beste voor het Noordwesten?

Bericht door Eskm »

Chelll & Almere vak V

dank voor jullie info !

Enne,
Maar ik ben niet van het bier dus ik heb daar geen ervaring mee.
... een goede fles wijn of zelfs een deugdoend glas water is ook aan ons besteed hoor :wink:
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Welke periode is het beste voor het Noordwesten?

Bericht door Almere vak V »

Eskm schreef:
17 mar 2019, 21:23
... een goede fles wijn of zelfs een deugdoend glas water is ook aan ons besteed hoor
Zo gauw ik in Amerika ben drink ik alleen maar Mountain Dew. In allerlei soorten en maten...
En eerlijk is eerlijk. Een Orange Crush met een flinke schep vanille-ijs erin ben ik ook niet vies van.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer