Reis Mies2301: Denver naar Houston (= aangepast naar Dallas).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis Mies2301: Denver naar Houston (= aangepast naar Dallas).

Bericht door Mies2301 »

Omdat het toch alweer begint te kriebelen voor 2020 eens bezig gegaan met een nieuwe route voor volgend jaar. Het is maar een eerste opzet, maar zou graag jullie tips horen. We zijn nog nooit in Texas geweest en verder dan Big Bend en Guadalupe Mountains komt mijn kennis niet van de Texaanse natuur :)

We (33+34) houden van hiken, staan het liefste in de natuur en reizen altijd met de camper. Bedoeling is om in sept 2020 te gaan, de prijzen voor Cruise America zijn al beschikbaar, dus gelijk maar een offerte opgevraagd voor dit aantal dagen.
Deze route heb ik samengesteld met de routeplanner van Tioga:

1.Denver
2.Rocky Mountain NP (Estes)
3.Rocky Mountain NP (Estes)
4.Rocky Mountain NP (Estes)
5.Steamboat Springs
6.Aspen (Maroon bells etc)
7.Aspen
8.Poncha Springs
9.Great Sand Dunes
10.Taos
11.White Sands National Monument
12.Carlsbad (de grotten)
13.Guadalupe Mountains National Park
14.Guadalupe Mountains National Park
15.Big Bend National Park
16.Big Bend National Park
17.Big Bend National Park
18.Del Rio
19.Austin (voor de muziek)
20.Austin
21.Dallas (Musea)
22.Dallas (Six Flags)
23.Dallas; wellicht al rijden richting Natchez
24.Natchez Stad verkennen
25.New Orleans
26.New Orleans
27.Lafayette
28.Houston
29.Vertrek: Houston

Ik weet dat het laatste stuk erg veel rijden is, we zouden graag New Orleans een keer willen meepakken. Als er meer alternatieven zijn voor meer natuur in Texas is dat erg welkom en dan slaan we dat New Orleans stuk over om dat een ander jaar een keer te doen.

Dank voor de hulp + tips alvast :)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Mies2301: Denver naar Houston

Bericht door hemmie »

Er zijn mooie State Parks (bijvoorbeeld Pedernales en Enchanted Rock) en leuke stadjes (bijvoorbeeld Fredericksburg en Bandera) in de Hill Country, dat gebied mis ik wel echt in jouw route. Ook is San Antonio een leuke stad voor een dagje.
Wij gaan volgende week naar Davis Mountains SP, tussen Guadalupe en Big Bend, schijnt erg mooi te zijn. Bij Del Rio gaan we naar Seminole Canyon SP. Maar over die beide parken kan ik over 2 weken pas meer zeggen.
Bij Houston ligt Brazos Bend SP, mocht je niet in Louisuana alligators gaan kijken dan is dat zeker een aanrader, meestal zie je daar erg veel alligators.
Terug in Texas!
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Mies2301: Denver naar Houston

Bericht door Mies2301 »

Dank voor de tips hemmie, Al die State Parks zien er goed uit !
Hou me graag aanbevolen voor je ervaringen met Davis Mountains en Seminole Canyon.

Ik zal me eens wat meer gaan verdiepen in de Hill Country en de genoemde steden.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Mies2301: Denver naar Houston

Bericht door Pete.Z »

Ik zou New Orleans vergeten in deze route, en in plaats daarvan San Antonio met de Alamo en de Riverwalk meepakken, twee dagen, en ook Waco niet voorbij rijden, paar aardige stops daar, o.a. Texas Rangers museum/ hallof Fame en het Dr.Pepper museum, en als je in Houston bent is het Space Center eigenlijk wel een must.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Mies2301: Denver naar Houston

Bericht door hemmie »

Als je naar Waco gaat is Waco Mammoth NM ook een aanrader.
Terug in Texas!
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Mies2301: Denver naar Houston

Bericht door groennom »

We zijn in 2017 o.a. in Texas geweest, o.a. Enchanted rocks, San Antnio, Pedernales, Big Bend, Guadalupe en Carlsbad gedaan. Misschien leuk om even door te lezen https://deepsouth2017.wordpress.com/ . Met name Big Bend is geweldig als je echt van hiken houd, maar ook Guadalupe is voor lange wandelingen erg geschikt.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Mies2301: Denver naar Houston

Bericht door Mies2301 »

@Pete.Z Dat hele stuk naar Dallas - New Orleans heb ik er inderdaad maar uitgehaald, teveel rijden voor wat we willen zien.

Heb al een hoop State Parks toegevoegd waardoor er ineens alweer 30 dagen ingepland zijn :)
De route ziet er dan als volgt uit:

Dag1 Van Naar
1 Amsterdam Denver
2 Denver Rocky Mountain NP
3 Rocky Mountain NP Rocky Mountain NP
4 Rocky Mountain NP Omgeving Aspen
5 Omgeving Aspen Omgeving Aspen
6 Omgeving Aspen Great Sand Dunes
7 Great Sand Dunes Taos
8 Taos Amarillo
9 Amarillo Amarillo
10 Amarillo Palo Duro Canyon State Park
11 Palo Duro Canyon SP Roswell
12 Roswell White Sands National Monument
13 White Sands National Monument Carlsbad Caverns
14 Carlsbad Caverns Guadalupe Mountains National Park
15 Guadalupe Mountains National Park
16 Guadalupe Mountains National Park Davis Mountain State Park
17 Davis Mountain State Park Big Bend National Park
18 Big Bend National Park Big Bend National Park
19 Big Bend National Park Big Bend National Park
20 Big Bend National Park Seminole Canyon State Historical Park
21 Seminole Canyon SHP San Antonio
22 San Antonio San Antonio
23 San Antonio Enchanted Rock State Park
24 Enchanted Rock SP Pedernales Falls State Park
25 Pedernales Falls SP Austin
26 Austin Austin
27 Austin Houston
28 Houston Houston
29 Houston Houston
30 Amsterdam
*edit, die lijsten vanuit Excel krijg ik nooit goed op het forum :? *
@groennom Ik ga je blogs lezen, dank voor de link!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Mies2301: Denver naar Houston

Bericht door hemmie »

Seminole Canyon was een aangename verrassing. Wij deden de Fate Bell Shelter tour, dat is echt een aanrader. Kijk wel goed na wanneer die is, in de zomer geloof ik maar 1x per dag. Wij hebben ook nog een stukje bij de Canyon gewandeld. Op dit moment heel veel wildflowers, maar die heb je helaas niet in het najaar.

Davis Mountains was prachtig, ondanks het erg grijze weer dat wij hadden afgelopen week. Je kunt er heerlijk wandelen. Het zal er waarschijnlijk ook wat koeler zijn dan elders in TX, doordat het wat hoger ligt. Als je echt wat anders wil is een bezoek aan Fort Davis NHS site ook leuk daar. Het is best een groot complex, dus alles belopen kost wel wat tijd, maar in een uurtje kun je ook best al wat zien.

Wij komen nu net uit Big Bend, stond al lang op ons wensenlijstje, maar was nog mooier dan verwacht!
Terug in Texas!
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Mies2301: Denver naar Houston

Bericht door Mies2301 »

@hemmie, dank voor het delen van je ervaringen! Kan ik weer wat verder puzzelen met de rit :)
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Mies2301: Denver naar Houston

Bericht door Mies2301 »

Inmiddels de camper kunnen boeken. Er zijn wel een aantal dingen veranderd. In plaats van 2 gaan we nu met 4 personen en de inleverplaats van de camper is veranderd van Houston naar Dallas, zodat we de camper van El Monte kunnen huren, in plaats van Cruise America.

Route zal op het einde dus ietwat aangepast worden, wellicht dat we Waco/Waco Mammoth NM nog kunnen meepakken onderweg naar Dallas.
We halen de camper op vrijdag 4 september op en leveren de camper 1 oktober weer in.

Opmerking moderator

Topictitel aangepast.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Mies2301: Denver naar Houston (= aangepast naar Dallas).

Bericht door winterpark »

Wij vliegen dinsdag weer naar huis vanaf Austin. Guadalupe Mountains waren we niet echt van onder de indruk; deel van McKittrick gehiked, maar vond het niet echt bijzonder. Big Bend vonden we geweldig, daar waren drie dagen te kort (Lost Mine Trail en Window Trail vonden we allebei super, ga vooral vroeg op pad en je komt niemand tegen). Qua State Parks waren Enchanted Rock, Palo Duro, Seminole Canyon en Caprock Canyons (ligt 2 uur van Palo Duro af, hier hebben we veel bizons en praerie dogs gezien!) echt de moeite waard; hier hebben we langere hikes gedaan. In de Davis Mountains hebben we twee nachten in de Indian Lodge geslapen dankzij een last minute annulering, echt geweldig. Marfa en Alpine vonden we ook allebei tof, Marfa heeft wel veel restaurants die alleen in het weekend open zijn.
Laatst gewijzigd door winterpark op 28 apr 2019, 04:38, 1 keer totaal gewijzigd.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Mies2301: Denver naar Houston (= aangepast naar Dallas).

Bericht door winterpark »

Nog een aanvulling, waarom Taos en niet Santa Fe? Erg leuke stad :)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Mies2301: Denver naar Houston (= aangepast naar Dallas).

Bericht door jojostravelusa »

Als je toch naar Dallas gaat, ga dan ook naar het Sixth Floor museum. Heel interessant. Wij stonden in de buurt van Dallas op de camping in Cedar Hill State park. Uitstekend bevallen. We hadden een prachtige, enorme plek daar.
Ook niet vergeten naar de cattle drive in Fort Worth te gaan. Gezellig plaatsje en, hoewel kort, is de cattle drive toch erg leuk om te zien.

Inderdaad, zoals Winterpark al zegt: Palo Duro Canyon SP en Cap Rock Canyon SP (met de vele prairie dogs) zijn erg de moeite waard.
De State Parks in Texas zijn snel vol, dus een plekje reserveren is verstandig. M.n. voor Palo Duro.
Zie ook ons verslag van vorig jaar.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... t-het.html
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Mies2301: Denver naar Houston (= aangepast naar Dallas).

Bericht door Mies2301 »

@winterpark en @jojostravelusa dank voor de tips, much appreciated! Ik ga eens kijken voor Caprock en de blog lezen.

Guadelupe kan dus misschien wat korter, dan houden we meer tijd over om de andere suggesties eens te onderzoeken en in te passen.
Waarom geen Santa Fe? Tot nu toe een eerste/tweede/derde opzet gemaakt met de planning, en toen zaten de dagen alweer vol. Wellicht dat er nog wat veranderd en dan kan het er wel inpassen :)
Linda_op_reis
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 apr 2017, 16:28
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mies2301: Denver naar Houston (= aangepast naar Dallas).

Bericht door Linda_op_reis »

groennom schreef:
06 mar 2019, 07:20
We zijn in 2017 o.a. in Texas geweest, o.a. Enchanted rocks, San Antnio, Pedernales, Big Bend, Guadalupe en Carlsbad gedaan. Misschien leuk om even door te lezen https://deepsouth2017.wordpress.com/ . Met name Big Bend is geweldig als je echt van hiken houd, maar ook Guadalupe is voor lange wandelingen erg geschikt.

Als ik op die wordpress site klik op reisverslag - week 1 is er geen tekst! Is je verslag gesneuveld?
Check mijn live reisverslag hier: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag368
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Mies2301: Denver naar Houston (= aangepast naar Dallas).

Bericht door chippie777 »

Ik heb het al vaker gezegd; onze reis door Texas behoort tot één van de mooiste die we in de USA hebben gemaakt. Vooral Big Bend was geweldig. Wie weet haal je nog wat tips uit ons reisblog.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Mies2301: Denver naar Houston (= aangepast naar Dallas).

Bericht door Mies2301 »

Dank @chippie777 ! Ik ga jullie verslag ook eens rustig doorlezen.
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Mies2301: Denver naar Houston (= aangepast naar Dallas).

Bericht door groennom »

Linda_op_reis schreef:
26 mei 2019, 08:44

Als ik op die wordpress site klik op reisverslag - week 1 is er geen tekst! Is je verslag gesneuveld?
Door vakantie naar de states een wat latere reactie :wink: . In het menu kies je eerst week 1 en dan klapt hij uit naar de dag (niet ideaal maar weet ook even niet hoe dat handiger kan in wordpress). De link naar Enchanted rock https://deepsouth2017.wordpress.com/rei ... ricksburg/ of White sands https://deepsouth2017.wordpress.com/rei ... lamogordo/ . Hoop dat het nu wel lukt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer