Ervaringen gevraagd website drive-usa.de

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Flagstaff1230
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jul 2015, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Ervaringen gevraagd website drive-usa.de

Bericht door Flagstaff1230 »

Hallo,

Heeft er hier iemand ervaring met de website van drive-usa.de? We willen een camper huren en deze website lijkt het goedkoopst.
Ik vraag mij alleen af hoe het verzekeringstechnisch zit. Ik zie dat ik 10 Million EUR Supplemental Liability Insurance bij de huur heb, maar
vraag mij af of dat goed genoeg is. Ik kan niet vinden dat ik verder nog iets moet/kan afkomen aan verzekeringen oid.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Ervaringen gevraagd website drive-usa.de

Bericht door gera_r »

drive-usa.de is het zelfde als usareisen.de. In het verleden is hier al veel over gezegd en geschreven. Was ook altijd wel een populaire website om bij te boeken omdat ze vaak het goedkoopste uit kwamen. Heb er zelf ook een aantal keer geboekt met positieve ervaringen. Tegenwoordig (is mijn ervaring) zijn ze niet meer het goedkoopst. Er wordt hier ook niet meer zo veel over geschreven.
Tja, is 10 miljoen voldoende? Ik heb zelf voor 1 miljoen en zo was het altijd al. Die 10 miljoen is er m.i. pas nieuw bijgekomen. Het lijkt mij, dat er wel heel wat voor moet gebeuren om dat bedrag aan te spreken…
Autohuur wordt doorgaans als een pakket aangeboden. Als je die afsluit bij een Europese bemiddelaar, zit je qua verzekeringen wel goed.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaringen gevraagd website drive-usa.de

Bericht door sanook »

Die 10 miljoen klinkt heel mooi (en is het ook), maar is alleen van toepassing als jijzelf schade en/of letsel veroorzaakt. Als iemand bij jou schade en/of letsel veroorzaakt ben je afhankelijk van de verzekering van de tegenpartij.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen gevraagd website drive-usa.de

Bericht door KW1984 »

Geen ervaring met camperhuur bij ze, wel een aantal keer een auto gehuurd (in de tijd dat zij inderdaad vaak de goedkoopste waren). Prima service!

Die 10mln is aansprakelijkheid, in 99% (of meer) zul je die waarschijnlijk niet nodig hebben. Maar als het er toch bij zit is het mooi meegenomen. Hetgene dat je doorgaans geld kan kosten bij ongeval/schade is echter in de meeste gevallen niet gedekte casco schade of eigen risico (en dus niet aansprakelijkheid). Kijk bij camperhuur dus vooral ook of die zaken naar wens verzekerd zijn.
Laatst gewijzigd door KW1984 op 03 mar 2019, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Ervaringen gevraagd website drive-usa.de

Bericht door Roosuithoorn »

Ik huur regelmatig een SUV bij hun. Toen ik bij de autoverhuurder opeens drop-off kosten moest betalen (via hun site hoefde dat niet) heb ik ze een mail gestuurd. Ik had binnen een uur antwoord, ze zouden regelen dat dit niet van mijn creditcard afgeschreven zou worden.
Voor dit jaar had ik een vraag en heb ze gemaild. Ik werd na 10 minuten al door hun gebeld.
M.a.w., prima service.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Flagstaff1230
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jul 2015, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen gevraagd website drive-usa.de

Bericht door Flagstaff1230 »

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal nog eens even kijken hoe het zit met de niet gedekte casco schade.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd website drive-usa.de

Bericht door Rob »

Wij hebben er een keer een camper gehuurd en daar zat een verzekering bij die je kan vergelijken met de Europesche die de Nederlandse reisburo's aanbieden, je bent dan volledig verzekerd met € 0,00 eigen risico
Die verzekering zit bij de huurprijs inbegrepen, kost dus niets extra
Gast

Re: Ervaringen gevraagd website drive-usa.de

Bericht door Gast »

@Rob ik ben heel benieuwd of je informatie klopt bij camperhuur. Meestal zijn er echt additionele beperkingen mbt verzekering voor een RV (camper) waardoor een aantal mensen toch wel redelijk in de problemen zijn gekomen en met zeer hoge kosten werden geconfronteerd die niet werden gedekt door de afgesloten verzekering (bv. Schade aan dak/onderzijde door eigen toedoen). Zoek maar even op het forum voor wat ervaringen o.a. hier viewtopic.php?f=10&t=67762

Ik zou dit in het geval van het huren van een RV zeer goed controleren of je verzekering wel alles dekt. Bij autohuur is er sowieso als je uit NL/BE komt geen eigen risico, en hoef je je ook geen additionele verzekeringen aan te laten 'smeren' door de verhuurder: je bent volledig gedekt.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd website drive-usa.de

Bericht door Rob »

Mijn verhaal gaat over het huren van een camper, de verzekering van Drive-usa werkt precies hetzelfde als bij de europesche van bv Tioga Tours
Datgene wat niet door de camperverhuurder verzekering wordt gedekt (dak, onderkant, ramen) en het eigen risico moet je eerst zelf betalen via je credit kaart en krijg je volledig terug als je de rekening indient.
We hebben het zelf al een paar keer gehad met een deuk en ruitschade, heeft ons geen cent gekost.
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaringen gevraagd website drive-usa.de

Bericht door Matan »

Ik heb ze in 2017 nog gebruikt omdat zij vaak 1 van de goedkopere zijn voor Hawaii . Is goed gelukt, maar het liep wel fout met skip the counter. Dus dit doe je best niét.
Flagstaff1230
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jul 2015, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaringen gevraagd website drive-usa.de

Bericht door Flagstaff1230 »

Matan schreef:
11 mar 2019, 16:47
Ik heb ze in 2017 nog gebruikt omdat zij vaak 1 van de goedkopere zijn voor Hawaii . Is goed gelukt, maar het liep wel fout met skip the counter. Dus dit doe je best niét.
Wat bedoel je precies met dat laatste?
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaringen gevraagd website drive-usa.de

Bericht door Matan »

Liep telkens fout bij inleveren van de auto: ze zagen nooit de betaling die je al had gedaan aan drive usa waardoor ze alles ofwel opnieuw aanrekenden ( bij niet oplettende bediende) of 20 min werk hadden om die vooruitbetaling proberen te verwerken in hun systeem. Na de reis ook nog even werk gehad om dit allemaal recht te zetten.
Dus de tijdswinst was eigenlijk al meteen weg..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer