Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
tima1317
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2019, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door tima1317 »

Hier ook voor september geboekt, FRA - SFO
Op de heenweg een tussenstop van 1u50min in Chicago, op de terugweg rechtstreekse vlucht. Hoop dat de overstaptijd voldoende gaat zijn, maar heb daar wel vertrouwen in.
441,- p.p. inclusief koffers rechtstreeks bij United. Erg blij mee en eerlijk gezegd een last van mijn schouders :)

De tickets zijn dit keer ook al direct binnen.
De creditcard reservering van de mislukte boeking van de vorige keer staat er nog steeds op :( United zou dit door hun financiele afdeling binnen 2 dagen laten oplossen, is het daarna nog steeds gereserveerd dan moesten we contact leggen met onze bank. Ik heb er afgelopen vrijdag contact over gehad, dus nog maar even wachten tot maandag. Gaat wel goed komen.
Voor nu blij met de tickets!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

MattRob schreef:
16 mar 2019, 09:02
Ik wilde redelijke vluchttijden, gerenommeerde maatschappijen en redelijke prijzen ;-) ! Vanmorgen ineens melding van Google Flights, tickets voor EUR 575.
Mooi dat het gelukt is! :thumbup:

Jammer van de koffers maar voor het hoofdseizoen een mooie prijs! :D

Ik kijk naast prijs ook altijd naar de vluchttijden. Een goedkoop ticket is leuk maar als die vervolgens 32 uur duurt betaal ik liever € 50 meer voor een vlucht van 15 uur.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

tima1317 schreef:
17 mar 2019, 10:55
De creditcard reservering van de mislukte boeking van de vorige keer staat er nog steeds op
Zolang hij er als reservering op staat zou ik me er geen zorgen om maken, tenzij je in deze periode nog meer betalingen wilt doen waardoor je in de knoei kunt komen met je limiet.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door MattRob »

Coyote schreef:
17 mar 2019, 11:07
MattRob schreef:
16 mar 2019, 09:02
Ik wilde redelijke vluchttijden, gerenommeerde maatschappijen en redelijke prijzen ;-) ! Vanmorgen ineens melding van Google Flights, tickets voor EUR 575.
Ik kijk naast prijs ook altijd naar de vluchttijden. Een goedkoop ticket is leuk maar als die vervolgens 32 uur duurt betaal ik liever € 50 meer voor een vlucht van 15 uur.
Dank je, heel blij mee ! Precies, zo kijk ik er ook naar ! Nu nog tickets voor ons zelf ... We houden Google Flights gewoon in de gaten !!
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
17 mar 2019, 11:07
Een goedkoop ticket is leuk maar als die vervolgens 32 uur duurt betaal ik liever € 50 meer voor een vlucht van 15 uur.
Ligt er aan waar ik die 17 uur moet doorbrengen?? Meerdere keren bij een lange layover in NY gezellig de stad in geweest. Basketball, hockey of baseballwedstrijdje gedaan. Op het dooie gemakje weer terug naar het vliegveld. Niks mis mee.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Inderdaad. 17 uur kan juist helemaal prima zijn, allemaal afhankelijk van locatie en aankomsttijd. Sowieso zal 17 uur op de heenweg bijna altijd een overnight zijn. Als je dat kunt combineren met een leuk uitstapje dan kan het een prima begin van de vakantie zijn. De middagvlucht naar JFK, 's avonds een musical meepikken, nog even snel dat ene boodschapje doen wat nog op lijstje staat oid, overnight in een budgetvriendelijk hotel bij het vliegveld en de volgende ochtend weer uitgeslapen verder.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:
18 mar 2019, 13:20
's avonds een musical meepikken
Inderdaad al met enige regelmaat gedaan. Vrouwlief aan het winkelen, keurig afzetten op Broadway en zelf via 7th av. naar MSG voor een leuk wedstrijdje. Overal is een oplossing voor!

Maar eerlijk is eerlijk. Als je dit misschien 1 keer per jaar doet dan snap ik dat je het liefst zo snel mogelijk van A naar B wil zonder allerlei poppenkast er tussenin. Ik heb sterk de indruk dat roelb iets meer dan de gemiddelde bezoeker hier in het vliegtuig naar oa. Amerika zit. Voor mij geldt ook hetzelfde. Dan word je op den duur denk ik net iets flexibeler en handiger in dit soort zaken.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door georgesken »

Net vluchten kunnen boeken voor een vriend van mij:

22-6 CDG-SFO (rechtstreeks)
10-7 LAX-ZRH-CDG

Voor 485€ incl bagage met united airlines (alleen te vinden via Amerikaanse sites, niet in Europa te boeken)

Misschien heeft iemand hier iets aan. Dus wel vertrek uit Parijs
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Coyote »

Almere vak V schreef:
18 mar 2019, 14:33
Maar eerlijk is eerlijk. Als je dit misschien 1 keer per jaar doet dan snap ik dat je het liefst zo snel mogelijk van A naar B wil zonder allerlei poppenkast er tussenin.
Precies, als je voor zaken regelmatig in Amerika komt, kan het een leuke onderbreking zijn. Als ik op vakantie ga, heb ik geen behoefte aan een lange layover. Dan wil ik het liefst zo snel mogelijk op de eindbestemming zijn.

Punt is dat veel brookers wel regelmatig goedkope vluchten aanbieden maar dat die bijna altijd een lange layover hebben en bovendien vaak nog zonder bagage ook. Dat soort vluchten sla ik heel snel over.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
19 mar 2019, 10:02
Als ik op vakantie ga, heb ik geen behoefte aan een lange layover.
Ik merk dat ik zakelijk gezien vaak zoiets heb van, als ik op tijd bij mn afspraak ben maakt het me niet zo heel veel uit. Natuurlijk het liefst zo'n kort mogelijke verbinding. Liefst in Amerika. Reis vaak alleen met handbagage en met Global Entry ben je meestal in no-time klaar voor de volgende vlucht. Ik heb dan ook vaak de stelling alles onder de 2 uur vind ik prima. Als het langer wordt dan twee uur laat het dan ook maar flink langer zijn. Dan kan ik meestal nog een meeting plannen in de stad waar ik moet overstappen. Nog beter is om geen meeting in te plannen en een verrassingsbezoekje te plannen bij een relatie. Daar snappen die Amerikanen helemaal niks van, maar vinden ze helemaal geweldig! Tsja, was toevallig in de buurt, had tijd over op het vliegveld, ik denk ik kom even kijken of alles goed gaat, zullen we ergens even een hapje eten, vinden zij echt het ultieme servicegevoel.

Als ik met mn vrouw vlieg word ik al een stuk minder flexibel. Zij kan niet slapen in het vliegtuig en dan is een keer of 5 per jaar op en neer naar Amerika niet iets waar ze altijd naar uitkijkt. Wel naar Amerika, alleen niet het vlieggedeelte. Als ik met mn gezin vlieg, waarvan de oudste in een rolstoel zit, dan is wel zo'n beetje alle flexibiliteit verdwenen kan ik je zeggen. Dan wil ik het liefst helemaal geen layover. En als we een layover hebben dan het liefst in Europa, geheel tegen mn principes in, maar dan heeft ze nog energie om weer in en uit die rolstoel te klimmen. Als dat ook nog is in Amerika moet dan is het vragen om moeilijkheden.
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door steven8600 »

Hallo, wij zijn nieuw hier en willen van vrijdag 29.11 tot zaterdag 14.12 (terugreis) naar Florida gaan.

Mijn vraag is, of het nu al tijd is om te boeken voor de vliegtuigreis of dat we best nog afwachten?
Momenteel zie ik dat we kunnen vliegen van Brussel naar Miami en terug met overstap in Zurich (SWISSair) aan de gezamelijke prijs van 1156 euro voor 2 personen, dit met bagage en de plaatsen op het vliegtuig. Ik denk dat dit een redelijk goede prijs en vermoed dat ik beter zou boeken, maar ben niet zeker. Enige tips?
De vluchturen zijn ook super, op vrijdag van 7u 's morgens en op zaterdag terug pas 's avonds met landing in Brussel op zondag dan.

groeten,
Ilse en Steven
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Dit kun je gewoon op united.com boeken voor EUR 499,43 pp, normaal economy tarief inclusief bagage.

Gewoon op Google flights zoeken (https://flights.app.goo.gl/MRHHB of https://flights.app.goo.gl/aJaTj voor een wat schappelijkere vertrektijd op de heenreis), daarna doorklikken naar United, onderin de knop "Economy for + 80 €/person" indrukken. "Continue as guest" (of een Mileageplus account aanmaken), gegevens invullen, betalen en klaar.

Je hebt na betaling sowieso 24 uur bedenktijd omdat je direct bij de airline boekt. Je kunt binnen die tijd dus annuleren en krijgt dan de volledige aankoopsom terug. Dus zoals altijd geldt: als je zeker bent over deze data, nu direct kopen, vanavond of morgen kan het tarief zo maar weg zijn.

Ik weet niet wie je blij wilde gaan maken met die extra 156 euro..
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door steven8600 »

Bedankt voor de reactie, dit is inderdaad de prijs ook bij united rechtstreeks, maar via SWISS moet je dan nog je stoelen betalen, wat dan neerkomt op die extra 156 euro ongeveer. Moet je dat dan bij United niet betalen??
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Als je zo graag vooraf je stoelen selecteert kun je ook eens kijken of je een route kunt vinden met een United vlucht op de intercontinentale sector. Dan is stoelselectie gewoon gratis. Ik zag dat er wel wat opties waren, net iets duurder, maar als je anders extra gaat betalen voor stoelselectie heft dat elkaar op. Andere optie: https://flights.app.goo.gl/ayFAh. Delta, dagje later terug, TPA (Tampa) ipv MIA (Miami), 590 euro voor het normale economy tarief met bagage. Stoelselectie gratis.
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door steven8600 »

Ja maar als je dat optelt, zit je ook aan 1180 wat meer is als bv. bij SWISS. En als je geen stoelselectie kan doen, welke garantie heb je dan dat je naast elkaar kan zitten, wat voor mijn vrouw toch een must is op die lange vlucht ;-)

Daarmee vond ik 1156euro voor 2 met bagage en ganse vluchten naast elkaar precies nog een schappelijke prijs. Of ben ik mis? Ik ben ook maar een leek hoor. Of zouden die vluchten nog goedkoper worden?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Je komt sowieso altijd naast elkaar te zitten als je dit boekt in een PNR en kiest voor het reguliere economy tarief. Zodra de checkin opent kun je nog switchen uitzoeken.

Maar als je specifieke plaatsen wilt dan zul je daar inderdaad voor moeten betalen. Het is en blijft marketing he, mensen willen graag "zekerheid".

De route via ATL zou mijn persoonlijke voorkeur hebben, ook zonder binding met Skyteam. Een connectie in Europa is en blijft altijd een beetje risicovol. Een kink in de kabel en je hebt zomaar een dag ofzo vertraging.

Of het goedkoper kan: zeker.. maar of je het ook goedkoper gaat vinden, dat weet je nooit. Zeker niet als je alleen voor deze specifieke data zoekt. Dus: als je tevreden bent, gewoon kopen.
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door steven8600 »

Ik heb nog 1 vraagje. Als ik dus beslist heb, en tijdens het boeken vragen ze voor je seatkeuze. Is het dan niet verplicht om daar een stoel te kiezen? of is dit enkel als je de stoel wilt die je vraagt. Dus bij checkin zit je zowiezo naast elkaar dan zonder dat je er iets extra voor betaalt. Omdat ik meestal tijdens het boekingsproces zie dat men toch een seatkeuze vraagt, en daar dan geld voor vraagt...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Tuurlijk. Dat heet: geld verdienen..

Elke normale airline plaatst alle passagiers in een reservering, die een ticket hebben in een normaal tarief, altijd naast elkaar. Alleen de nieuwe basic economy tarieven zijn uitzonderingen. Sowieso kun je alsnog zelf, gratis een stoel selecteren bij vrijwel alle europese airlines, alleen kan dat dan pas vanaf het moment dat de online check-in open gaat. Maar verwacht op dat moment niet meer dat je nog een a en c stoel helemaal voorin in het toestel kunt selecteren, met niemand op de middle seat. Maar ik geloof niet dat je dat soort eisen hebt toch?
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Laredo »

Nu tijdelijk bij Tui Belgie 15% korting op vluchten vanuit België met code 15YTUIFLY

Code geldig op alle vluchten met TUI vanaf Brussel en overige Belgische luchthavens en geldig tot en met 24 maart.

Voorbeelden van tickets:
Brussel - Cancun (Mexico) voor €239.
Brussel - Punta Cana (Dominicaanse Republiek) voor €238.
Brussel - Puerto Plata (Dominicaanse Republiek) voor €257.
Brussel - Miami voor €280.
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
steven8600
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2019, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door steven8600 »

Bedankt voor de info allemaal!

En inderdaad met TUI naar Miami zou ideaal zijn, jammer genoeg stoppen ze met vliegen op Florida na september dit jaar.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer