Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Ik weet niet of dat linkje zinvol is voor Europeanen vanwege de benodigde verzekeringen. Ik zie zo gauw geen optie om aan te geven dat je uit NL/EU komt hoogstwaarschijnlijk zitten er geen verzekeringen bij.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Sbossant schreef:
13 mar 2019, 22:21
Wij landen in juli in New-York en willen een wagen huren maar het verschil in prijs tussen een wagen huren op JFK airport of bijvoorbeeld in Philadelphia is toch enkele honderden euro’s. Ik denk er dan ook aan om met de trein naar Philadelphia te gaan en daar de wagen op te halen. Is dit te doen ? of hebben jullie misschien een andere plaats waar het gunstiger is dan op JFK een wagen te huren aub ?
Het is absoluut een optie. Land je er alleen of ga je ook nog een aantal dagen naar New York City toe? Want zeker in dat laatste geval kun je het prima combineren met het ophalen van een auto elders. Eerst een paar dagen stad, dan de trein naar Philadelphia (of wellicht direct door naar Washington DC), en pas nadat je echt de stad verlaat een auto ophalen.

Als je direct door gaat kun je ook kijken of vliegen, aansluitend aan je intercontinentale vlucht, niet aantrekkelijker is. Je moet dan wel een ruime connectie plannen ivm het risico op een misconnect (als je een los ticket koopt ben je daar zelf verantwoordelijk voor), maar het is denk ik dan nog steeds efficienter dan met de trein (je moet dan eerst naar Penn, en vanaf daar verder met Amtrak). Let op: kaartjes voor Amtrak moet je wel vooraf kopen. En over het algemeen geldt: hoe eerder je ze koopt, des te goedkoper ze zijn.
Sbossant
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Sbossant »

Bedankt Roel.

We landen op 4/7 in New York en we blijven daar tot 7/7. Ik dacht dan op 7/7 de trein te nemen naar Philadelphia en daar in het Station de auto op te halen. Daarna zouden we direct doorrijden naar Watkins Glenn.

Misschien is er een Stad dichterbij om goedkoper een wagen te huren ?
dickdale
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door dickdale »

even ter info:

ik heb net een antwoord gekregen op de vraag waarom de prijzen bij UScarhire.com zo fluctueren. Zelfs per 15 minuten. En waarom de prijzen via de app vaak lager zijn dan via de website.
Thank you for your email.

The prices fluctuate all the time. It all depends on the supply and demand as to how the suppliers offer the rates.

The app prices are usually cheaper as this runs on a referrer code.

Let us know if we can help further.

Kind Regards,
Carolyn Parry
Wilde hem even met jullie delen... :thumbup:
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door chippie777 »

Vorig jaar had ik ook een prijsverschil tussen de app en de website van UScarhire. Ook was er een verschil in zoekresultaten. UScarhire gaf toen aan om referral code 388 op de website te gebruiken. Dan zou de website hetzelfde laten zien als de app. Bij mij werkte dat toen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Sbossant schreef:
14 mar 2019, 11:21
Misschien is er een Stad dichterbij om goedkoper een wagen te huren ?
Je kan goedkoper huren bij Newark Airport. Is een makkelijke treinrit met 1 overstap vanuit NYC.
coffeedude
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door coffeedude »

Heb voor onze geplande rit van Atlanta naar Miami een FCAR gehuurd maar na alle foto's en dit topic gezien te hebben wil ik tochswitchen naar SFAR of FFAR, een SUV lijkt me toch wel een stuk leuker.

Ik had de sedan al geboekt via drive-usa want die hadden een one-way fee van $0 (subject to change). Totaal EUR 379 voor 8 dagen, mooie prijs al zeg ik het zelf.

Nu kijk ik ook even op de andere sites die hier genoemd worden (alamo.co.uk en uscarhire) maar die vermelden allemaal nog een aparte one-way fee.

Klopt het echt dat drive-usa $0 gaat rekenen of kom ik straks in ATL voor een verrassing te staan?

De Standard SUV is even duur als de fullsize bij uscarhire (€380) maar zij vermelden nog dat er $280 bij komt.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@coffeedude ; lees het onderwerp door.
Nu val je binnen met vragen waarop het antwoord heel makkelijk vindbaar is.
Alsmaar herhalen van antwoorden op vragen die al zo vaak gesteld zijn zorgt alleen maar voor vervuiling van het forum
En als drive-usa als gerenommeerd bedrijf laat weten dat zij geen one way fee op jouw traject rekenen doen ze dat ook niet !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
coffeedude
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door coffeedude »

Sorry, gaat om toch wel wat geld en voor de eerste keer USA is het toch wel tof om het allemaal goed te regelen... maar bedankt voor je antwoord :) En ik ga verder lezen ;)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@coffeedude Besteed hier vooral veel tijd aan het je inlezen !
Het antwoord op je eerste vraag heb je nu.
Veel plezier met je voorbereidingen !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Hans_Belgium »

coffeedude schreef:
16 mar 2019, 21:31

Klopt het echt dat drive-usa $0 gaat rekenen of kom ik straks in ATL voor een verrassing te staan?

Als er toch een fee aangerekend wordt moet je die terug eisen via drive-usa.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

coffeedude schreef:
16 mar 2019, 21:31
Ik had de sedan al geboekt via drive-usa want die hadden een one-way fee van $0 (subject to change).

<knip>

Klopt het echt dat drive-usa $0 gaat rekenen of kom ik straks in ATL voor een verrassing te staan?
De tekst 'subject to change' geeft volgens mij aan dat het kán wijzigen en er dus wel een one-way fee gerekend kán worden. Een verrassing wordt het dus niet, of je betaalt niets of er wordt toch one-way fee gerekend want dat maakt men nu kenbaar.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
coffeedude
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door coffeedude »

Ik kwam net de voorwaarden tegen diep verstopt op de site, die zeggen dat er geen one-way fees zijn dus als dat idd wel gaat komen dan zal ik dat proberen terug te eisen ;)

There will be no one-way fee within the states of California, Florida, and Hawaii. Nor will there be a charge for rentals between California and Nevada, between California and Colorado, between Airport Station Seattle SEA and Los Angeles LAX/San Francisco SFO, between Arizona and Nevada, between California and Arizona, as well as between Georgia and Florida.

Dit geldt dan alleen voor de Super-Inclusive packages (die ik dan nu ook heb ivm extra bestuurder).

Komt vast goed :)
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Het klopt dat Drive-USA.de (usareisen.de) op bepaalde trajecten geen one-way fee rekent.
Doe er je voordeel mee.
LarsTigchelaar
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 feb 2011, 20:31

Rental Car Alamo SFO

Bericht door LarsTigchelaar »

Beste Amerika lovers!

As Jul/aug 29jul-20 aug) gaan ik en mijn vriendin een rondje SFO-LA-LV doen..

En daarbij een Nissan Pathfnder geboekt.. Wat zit er nog meer in die categorie?
Ik twijfel tussen de Nissan Path Finder of 1 cat hoger Chevy Suburban.

Wie heeft recente ervaring met deze categorie?

Thanks!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Rental Car Alamo SFO

Bericht door Markstaal »

Aangezien jullie met z'n 2en zijn lijken me beide auto's meer dan groot genoeg.
Het ligt er een beetje aan wat je zelf wilt, het zijn ook wel redelijk verschillende auto's.
Let wel op dat een Suburban erg groot is en ook veel minder zuinig is (deze weegt al meer dan 2500 kg).
Andante
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 03 jun 2014, 11:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rental Car Alamo SFO

Bericht door Andante »

Ik heb 3 jaar geleden ook een Suburban gehuurd en was wel heel leuk! Uit ervaring zou ik het zelf nooit meer doen als je maar met twee bent. Als je het gaat doen met een gezin van 4 is het wel een aanrader. Het grootste nadeel ondanks dat de benzine niet veel kost is toch wel het verbruik. Paar keer optrekken en je staat terug aan de pomp.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Mr. Patrick »

Even een antiek bericht quoten (13 okt 2017) omdat ik hier nu net een probleempje mee lijk te hebben.
roelb schreef:Als je geboekt hebt terwijl je ingelogd was (dus je boeking is gekoppeld aan je gold account) dan is dat een standaard perk:
op https://www.hertz.com/rentacar/member/enrollment
Hertz Gold Plus Rewards leden:

Betaal geen toeslag tweede bestuurder voor uw partner
...
Gewoon bij het uitrijden beide rijbewijzen overhandigen (of bij de balie, want als dit je eerste huur is dan moet je de eerste keer nog langs de balie) en dan is het in orde. Je hoeft nergens vooraf iets toe te voegen oid.

Let op: het is bij Hertz /niet/ mogelijk om losse boekingen achteraf te koppelen aan je account. Ben je dit dus vergeten, snel opnieuw boeken en de andere cancellen.
Vraag 1: Hoe zie ik achteraf of ik deze geboekt heb als Gold member? Hoe zie ik überhaupt of mijn account als Gold geregistreerd staat? Volgens mij is het wel zo, maar zeker weten is beter!

Vraag 2: Op de engelstalige site waarnaar Roel verwijst staat: "No extra charge to have your spouse or your civil partner share the driving with you, after your first rental". Maar dit is nu juist mijn eerste keer huur bij Hertz. Wat ga ik nu best doen?

Edit 19:25:
De vraag 2 ook gesteld bij Hertz en kreeg deze reactie terug. Ben nu wel gerustgesteld. Geven zelfs aan dat als de Amerikanen het wel in rekening zouden brengen, ik dit in NL kan claimen!
Ik heb dit voor de zekerheid nagevraagd bij onze Marketing Manager, die bevestigt dat de tweede bestuurder wel degelijk gratis is vanaf uw eerste huur.
Nog iemand een tip voor mijn 1e vraag?
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Ed-USA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 jul 2017, 09:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Ed-USA »

Die UScarhire app blijft bizar. Zat de prijzen daarop al een tijdje in de gaten te houden en vanochtend zag ik een enorme prijsdaling van ongeveer 30%. Gelijk toegehapt en wat reserveringen gemaakt. Ik check net weer de prijzen en dat zijn weer de ‘oude’ hogere prijzen (die ongeveer op hetzelfde nivo liggen als rechtstreeks bij de verhuurders boeken).Net op tijd geweest dus, maar het loont om te regelmatig te checken.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Op dit moment lijken de prijzen bij US Car Hire inderdaad weer hoger te liggen.

Ter vergelijking: de Standard SUV die ik vorige maand gehuurd heb voor mijn komende vakantie is nu ruim € 155 duurder waardoor ze niet persé de goedkoopste zijn nu.

Blijft net als bij vliegtickets: prijzen tijdje volgen en toeslaan op juiste moment. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer