Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

tima1317 schreef:
13 mar 2019, 12:27
Ik blijf zoeken naar tickets naar SFO.
Welke data?? Kijk ik ff met je mee.
tima1317
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2019, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door tima1317 »

1 sept tot 19 sept.
31 aug vertrekken kan ook nog.
In geval van groot verschil kan terugvliegen op 20-9 ook.

Dankjewel voor het meekijken.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Even heel snel. Delta Frankfurt Los Angeles €518. Stukje rijden naar SF maar via de 1/101 is dat zeker geen straf.
Met SAS van AMS naar SFO €614. Speel sowieso even met de data op de site van SAS. Komen mooie dingen uit!!

Allebei de prijzen incl bagage.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

Met TAP Portugal €519,- incl bagage (€460,- excl)
https://www.google.nl/flights#flt=/m/0k ... .EUR.45964
tima1317
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2019, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door tima1317 »

Almere vak v en Sanook: dankjewel voor de moeite om met me mee te kijken!

Vooralsnog zie ik bij Sas de interessantste optie, vanaf Düsseldorf is een pak handiger dan Frankfurt. Kom ik nu op 1186,- voor 2 pers incl bagage met tussenstop in CPH.
Ik had gehoopt onder 1000 te blijven met z'n tweeën, maar het lijkt er niet op dat dat gaat lukken.

Wil dit graag even checken, sorry als ik enigszins langzaam van begrip overkom :oops:
Iets wat ik regelmatig zie (voorbeeldje):

FRA - DALLAS : United
DALLAS - SFO: operated by Lufthansa

SFO - LHR: United
LHR - FRA: operaties by Lufthansa

Een dergelijke vlucht kan ik dus met bagage boeken bij United maar moet ik dus nog achteraf bagage bij boeken bij Lufthansa?

Soms staat er ook nog een Swiss of Air Canada bij. Dan zou je dus bij 3 of 4 maatschappijen bagage moeten boeken, klopt dat wel?
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sep »

Als je de vlucht in zijn geheel boekt betaal je ook maar één keer bagage. Alleen als je zélf alles als twee of drie losse vluchten boekt moet je per vlucht betalen, maar in jouw geval is dat dus niet aan de orde.
tima1317
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2019, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door tima1317 »

Dank je wel Sep.

Ik ben dan denk ik redelijk in de war gemaakt door de medewerkster van United. Mijn eerder geboekte tickets bij United, waarbij de connecties door Lufthansa uitgevoerd werden, waren namelijk door Lufthansa niet geaccepteerd en bij die vluchten bleek geen bagage te zitten. Terwijl ik dus alles in 1x met bagage bij United geboekt had. Ik ben dus huiverig om dit opnieuw te doen. Maar ik denk dat ik misschien net een vlucht te pakken heb gehad waar iets mis mee was. Pfffoe! Een studie op zich, die vliegtickets :mrgreen:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

tima1317 schreef:
14 mar 2019, 09:43
medewerkster van United
Heb je contact gehad met een medewerker van United in Nederland of Amerika??
tima1317
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2019, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door tima1317 »

In Nederland. Ze sprak Nederlands maar had een hoorbaar Amerikaans accent. Heel vriendelijk overigens, maar volgens mij klopt de info niet helemaal. Ze heeft de vlucht in elk geval handmatig geannuleerd (maar de creditcard reservering is nog steeds niet weg, dus ik zal nog eens moeten bellen).
Zij gaf steeds aan dat ik "gekozen had" voor meerdere airlines. Terwijl ik gewoon via Google Flights de vlucht had gevonden en bij United geboekt had mét koffers. Lufthansa zou voor die goedkope prijs niet akkoord zijn gegaan. En ze zei dus dat er bij Lufthansa geen koffers bij zaten. Ik heb nog aangegeven dat ik het raar vond dat ik daar dan geen enkele melding van krijg maar ik er zelf achteraan moet bellen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Bel altijd naar het land van herkomst. Voor United en Delta bel ik altijd naar Amerika. Klinkt lullig, maar daar word ik altijd 100 keer beter en vooral creatiever geholpen dan in Nederland. Hetzelfde geldt voor Lufthansa. Een belletje naar Duitsland doet echt wonderen. En als je iets geboekt hebt op de website zullen ze je daar zelden of nooit ongelijk geven. Het klinkt lullig om te zeggen. Maar de meeste bedrijven in Nederland of Nederlanders in het algemeen hebben totaal geen kaas gegeten van service. We roepen het wel heel hard, maar dat wil nog niet zeggen dat we het ook doen.

Wellicht is het nu te laat om er nog een belletje aan te wagen omdat je zegt dat het ticket al geannuleerd is. Maar een tip voor de volgende keer dan...
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 14 mar 2019, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
tima1317
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2019, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door tima1317 »

Dankjewel Almere vak v, inderdaad voor dit betreffende ticket te laat. Was een mooie prijs (827,- incl bagage (nouja, dus niet) FRA - SFO).
Ik hoop dat het bij mijn volgende boeking gewoon goed gaat maar mocht het nodig zijn neem ik jouw advies ter harte.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Mies2301 »

Ik gebruik van Facebook Messenger voor vragen die ik heb.
Afgelopen dinsdag was mijn vluchtschema helemaal veranderd. Geboekt via een broker, basic economy fare, we vliegen met United.
Via Facebook Messenger prima geholpen door United met allerlei alternatieve tijden/routes die aangeboden werden.

Ook wel fijn om te weten kwam ik laatst achter, wanneer je een economy basic boekt en je hebt een trans-atlantisch segment in je vlucht, gelden de normale handbagage regels.
Tevens kan ik gewoon stoelen reserveren, ook de premium economy seats.
Elisha
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 feb 2019, 05:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Elisha »

De prijzen van vliegtickets fluctueren ook enorm.
In mijn vorige bericht schreef ik dat mijn vlucht AMS-SFO (24 mei - 19 juni) eerst 925 euro was bij United Airlines zelf en 559 euro via Vliegtickets.nl. Nu vind ik op United exact dezelfde vlucht voor 518 euro. Gelukkig scheelt het maar 40 euro met wat ik nu betaald heb, maar toch, ik blijf het bizar vinden.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door MattRob »

Ik heb ook eindelijk tickets voor de zomervakantie geboekt zodat onze kinderen ons op kunnen komen zoeken. Al maanden op Google Flights dagelijks in de gaten gehouden. Ik wilde redelijke vluchttijden, gerenommeerde maatschappijen en redelijke prijzen ;-) ! Vanmorgen ineens melding van Google Flights, tickets voor EUR 575. Dan is de volgende stap momondo.de, momonde.be en momondo.nl checken, en daar inderdaad nog betere prijzen (vanaf EUR 520). Uiteindelijk gekozen voor de beste vliegtijden, en alles met Lufthansa; Brussel - Frankfurt - Orlando (en zelfde route terug), vertrek 15 juli voor 3 weken; kosten EUR 550 p.p. (exclusief koffers). Helaas niet te vinden op Lufthansa.nl of .de, dus uiteindelijk geboekt via Budgetair.be, ook een gerenommeerde partij. Er waren nog wat onbekendere die ietsje goedkoper waren, maar nu alles netjes geregeld. Blij dat het lange wachten toch geloond heeft !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door bedeve »

:thumbup: @MattRob
Geeft ook weer rust.
Budgetair komt hier weinig voor het voetlicht , maar als je openstaat voor bookers kun je de website.be en zeker ook de website.ie niet missen !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door MattRob »

Budgetair is onderdeel van Travix, en Travix is weer onderdeel van BCD Travel, ik denk het grootste reisbureau ter wereld (van Fentener Van Vlissingen, een van de rijkste families van Nederland); geeft mij dus zekerheid ! Cheaptickets, vliegwinkel en vele anderen zijn daar ook onderdeel van :clap:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door jwensammy »

United diverse aanbiedingen naar westkust, via Google flights alert een melding.
Amsterdam naar San Francisco directe vlucht 518 pp in september Incl. Bagage en standard stoel keuze. :mrgreen:
Met Dreamliner en goede vluchttijden.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sep »

Om diezelfde reden hier ook de knoop maar doorgehakt: €523 pp, retour AMS - LAS van 25/08 tot 30/09. Inclusief bagage en stoelkeuze. En ook prachtige vluchttijden! Vorig jaar was het iets goedkoper, maar toen moesten we er nog een hotel bij nemen in AMS vanwege het vroege vertrek. Nu hoeft dat niet en dan kom je op hetzelfde uit. We kunnen ons nog 24 uur bedenken maar ik denk niet dat we dat doen :wink:
PaulB
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jul 2007, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Brabant jonguh!

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door PaulB »

jwensammy schreef:
16 mar 2019, 15:17
United diverse aanbiedingen naar westkust, via Google flights alert een melding.
Amsterdam naar San Francisco directe vlucht 518 pp in september Incl. Bagage en standard stoel keuze. :mrgreen:
Met Dreamliner en goede vluchttijden.
Thanks voor de tip!
Was al een beetje aan 't kijken voor September ergens aan de westkant van de US, deze bovenstaande aanbieding maar gelijk geboekt.
9 September heen, 25 september terug voor 490 PP.......me happy!
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door jwensammy »

Niets te danken, daar is dit forum tenslotte voor.

Dankzij een tip hier op t forum gebruik ik Google flights alert, vanmorgen blij verrast dat directe vlucht er ook bij stonden.
Na afgelopen week onze favoriete KLM steeds duurder te zien worden.
deze deal direct geboekt, even later was hij voor onze dat weer 855 euro.
Voorpret kan beginnen :D
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer