Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
claudia1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door claudia1975 »

Hai! ff tijdje niks meer gezocht, ondertussen is t wel gelukt om lid te worden bij National emerald!
Maar wat ik ook doe, ik kom niet op goedkopere prijzen voor auto huur!
We hebben al een reservering staan bij Sunny, rond de 1300 euro..maar ik zou zo graag iets goedkopers willen als dat nog lukt! Ik kom nu op prijzen van rond de 1800 euro.
We zoeken een grote auto, zijn met 5 personen, dus zoeken iets als een minivan!
Op 24 juli landen we op LA en we vertrekken 13 aug vanaf San Francisco.
Ik heb al eerder tips gekregen hier, maar toch lukt het mij niet om die goedkopere prijzen voor elkaar te krijgen?

Ben dus wel lid geworden bij National emerald maar ook daar wordt het niet veel goedkoper....
Mocht iemand het wel lukken dan heb ik waarschijnlijk een stap voor stap uitleg nodig hihihi ;-) :lol:

groetjes Claudia
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Het grootste voordeel van huren bij National behaal je door het huren van een keus uit de Emerald Aisles (zowel standaard als executive aisle),

Je boekt dan een midsize sedan type auto (tegen een midsize tarief) en kunt kiezen uit de rij. In die rij staat MISSCHIEN een grote auto, zoals een Standard SUV of heel misschien een Minivan. Maar het is geen garantie.

Ik (en veel mensen met mij die huren via National, maar ook via Hertz) raden je aan om twee reserveringen te maken:

een EC executive reservering (voor de genoemde midsize sedan), waarbij je toegang krijgt tot de Aisles om iets leuks uit te zoeken,
en een (tot de laatste dag annuleerbare !!) reservering van het type auto dat je sowieso wilt rijden, bv een Minivan, tegen het goedkoopste tarief (of bij je huidige verhuurder, mits deze tot de ophaaldag annuleerbaar is). Het makkelijkste is om de backup reservering ook bij National te maken, want ik heb het zelf ook al een keer voor elkaar gekregen om dan alsnog de auto die ik wilde rijden tegen EC Executive tarief mee te mogen nemen! Het ging hierbij overigens om een Full Size SUV voor de prijs van een midsize sedan).

Bij aankomst in de US loop je eerst naar National en kijk je of er wat voor je staat wat je zoekt. Als het er niet staat kun je alsnog een greeter benaderen (de man van National die in de garage loopt om je vragen te beantwoorden en je eventueel te assisteren om de autos te vinden) en vriendelijk vragen (met een beetje vriendelijkheid kom je meestal een heel eind, en anders kan een kleine fooi helpen) om het type te krijgen wat je wilt.

Lukt dit niet, dan kun je alsnog laten merken dat je je andere reservering gaat gebruiken (bij een andere verhuurder! Het noemen hiervan leidt meestal ook wel tot een leuke oplossing...het is een beetje een spel wat je moet willen/durven spelen, maar vriendelijkheid levert meestal wel iets op), levert dat alsnog niet het gewenste resultaat op, dan maak je gebruik van je backup boeking voor het type dat je echt wilt rijden.

Als je je backup boeking gebruikt vervalt de National reservering automatisch, en andersom als het goed is ook.

Overigens kun je deze aanpak ook voor huur bij o.a. Hertz (als je vrije keus hebt tussen verschillende typen auto's) gebruiken.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

Mies2301 schreef:
11 mar 2019, 07:41
asv60 schreef:
07 mar 2019, 16:24
Ik ben Executive member via de Mastercard Elite link. Nu vertrekken wij a.s zaterdag en op mijn boeking staat dat ik een auto uit de Executive aisle mag pakken. Nu krijg ik net een mail van National waarin staat: you have qualified for Emerald Club® membership status in 2019 based on your 2018 car rentals.
Moet ik mij nu zorgen maken dat ik niet uit de executive aisle mag kiezen?
Ik heb dit weekend wat gemaild met National (Emerald Club) en mijn Executive Elite status wordt weer hersteld :)
Wat heb je dan precies gezegd in je mail?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Mies2301 »

harryh schreef:
11 mar 2019, 13:00
We gaan :offtopic: ...
@ Mies2301 weet je dat zeker? Uit de voorwaarden van Mastercard Black: "Om aanspraak te kunnen maken op de uitkeringen van deze polis, bent u uitsluitend gedekt als 100% van de totale kosten is betaald met de gedekte Card"
Ik had gebeld met de klantenservice en zij gaven aan van niet.
Zal de voorwaarden nog eens doorlezen.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Mies2301 »

@asv60 Dat ik in januari Executive Elite Member ben geworden en dat volgens die voorwaarden ik minimaal heel 2019 dat zou blijven, of ze dat konden nakijken en wanneer dat klopte of ze mijn lidmaatschap weer kunnen omzetten.
Kreeg keurig binnen een paar uur een mail terug dat ze het daarmee eens zijn en het doorzetten naar de emerald club team met het verzoek om het weer aan te passen. Dit kan wel 10 dagen duren voordat het zichtbaar zou zijn werd mij meegedeeld.
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@claudia1975 voor jouw periode (24 juli LAX - 13 augustus SFO) kom ik bij National voor aisle keus uit zowel EC als EC Executive op een prijs van $639. Een minivan kost $847, een Standard SUV $880.

Ik zou voor die bedragen gewoon drie reserveringen maken voor alle genoemde klassen, en ter plekke kijken welke auto je het fijnste vindt, en de andere reserveringen ter plekke laten vervallen.

Bij National standaard 9 bestuurders inbegrepen en alle verzekeringen (LDW(is CDW) en SLI).
13529314-DCF7-42BA-A164-88BEF5E81AC8.jpeg
claudia1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door claudia1975 »

@Terpies
Jemig!! Wat een prijsverschil!!
We willen wel echt een minivan!
Maar als ik zelf kijk kom ik never nooit op zo'n laag bedrag?
Waar kan ik dit nou precies zo boeken?
Is de eerste keer voor ons naar Amerika en dus eerste keer auto huren... ☺️
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@claudia1975 ik heb je een PB gestuurd.

Ik zou sowieso ook altijd een EC Executive aisle booking maken, en de minivan als backup.
B5A13535-F81D-4410-94E9-87106816A59F.jpeg
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Terpies Zeker op LAX zou ik de back-up altijd bij Alamo doen
In october had ik de bavkup zelfs bij Hertz ook al is dat 10 min van Alamo / National
Om prijstechnische redenen de mid-size via Emerald bij National.
Alamo op LAX is uiterst gemakkelijk in het switchen tussen de autoklasses.
Bij hun bijv een mid-size suv boeken geeft de mogelijkheid een standard mee te nemen.

:offtopic:
Voor mijn boeking in mei in Houston is Hertz $100.- goedkoper dan National.
17 dagen en gezien de basiselementen van de loyalty clubs vanzelfsprekend de huur van een mid-size car
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@bedeve is die backup bij Alamo met een specifieke reden? Beschikbaarheid? Keus op de aisles bij National?

Ik ken de Rental location op LAX niet, maar misschien loont het voor @@claudia1975 om Alamo te boeken, als dat goedkoper is dan de $846 voor een minivan. Als zij voor $639 bij National een Ford Explorer mee zou kunnen krijgen heeft ze imho een prima deal, toch?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Terpies als je een "paar " postings terug gaat zie je dat Hinko en ik de evangelisten van de dubbele boeking waren.
Bij National huur je vanwege de emerald club; niet vanwege de prijs.
Bij National huur je dus de mid size car.
En je vind het leuk om uit de rij een auto te kiezen en misschien nog leuker om door gewoon een praatje te maken met een greeter een auto te krijgen die niet in de rij staat.
Maar ...voor het geval dat allemaal niet wil lukken zorg je voor de back-up boeking van je ultieme wens auto.
dat doe je bij een bedrijf heel dicht in de buurt van National , dat lagere tarieven heeft dan National.
Kom je uit bij zusje Alamo.
Meestal in dezelfde garage, lagere tarieven en door Skip the Counter kun je je vrij bewegen door de garages.
Op Lax delen National en Alamo niet direct de garage, het zijn (boven) buren .
En bij Alamo gaan ze heel soepel om met je autokeuze.
Ik heb daar steeds mid-size suv 's gehuurd en met standard of groter weggereden.
Maar ja ; toen was er vanuit een duitse wederverkoper een ander Alamo tarief dan nu...

:offtopic:
op LAX heeft Hertz hele leuke tarieven.
Ik heb vorig jaar mei bij hun gehuurd ipv National ivm wel erg groot prijsverschil.
National was toen mijn back-up boeking btw.
Hertz Gold Plus Rewards werkt immers op een groeiend aantal vliegvelden hetzelfde als de Emerald Club.
https://upgradedpoints.com/hertz-gold-plus-rewards

Goldmember = Emerald member
Five Star = Emerald Executive
President ś Circle = Executive elite
Iedereen kan lid worden.
Five Star ben je automatisch met de Amex flying Blue Gold Card
( Stuur mij een PB als je die card een jaar gratis wilt hebben
De President ś Circle bereik je via statusmatch of regematige Hertz acties

Een vergelijking tussen al die loyalty produkten inclusief AVIS vind je hier

https://upgradedpoints.com/hertz-gold-plus-rewards
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Mies2301 »

harryh schreef:
11 mar 2019, 13:00
We gaan :offtopic: ...
@ Mies2301 weet je dat zeker? Uit de voorwaarden van Mastercard Black: "Om aanspraak te kunnen maken op de uitkeringen van deze polis, bent u uitsluitend gedekt als 100% van de totale kosten is betaald met de gedekte Card"
Het hele artikel is:
https://www.yourmastercard.nl/pdf/br-ps ... -black.pdf

Om aanspraak te kunnen maken op de uitkeringen van deze polis, bent u uitsluitend gedekt als 100% van de totale kosten is betaald met de gedekte Card: Deel N - Aankoopbescherming - dekking voor begunstigde artikelen die zijn aangeschaft met de gedekte Card en Deel O - Aanrijdingsschade aan
huurauto (CDW) - dekking als voor de huur van het voertuig is betaald met de gedekte Card.

Ik interpreteer dan dat dit alleen betrekking heeft op delen N en O
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

*** Edit ***
Ik zit net de ICS site hierover te bekijken en daar staat inderdaad dat deze kaart ook een doorlopende reisverzekering omvat. Voorwaarden zijn niet erg duidelijk overigens.
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

De MasterCard black is wel een stuk duurder dan de AMEX GOLD.
Voor een hoofd card en een partner card ben je voor de MC Black €328 per jaar kwijt!
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@bedeve ik weet het dat je voor een aisle pick het beste uit bent bij National of Hertz, en een specifiek type misschien beter elders kunt huren.

Mijn advies was alleen gebaseerd op het gebrek aan ervaring met het huren van een auto in de US, en zeker in combinatie met de veel te hoge prijs van Sunny Cars die ze vond (€1300 tegenover $846 bij National voor een minivan).

Misschien biedt Alamo wel een betere prijs, daar heb ik niet naar gekeken... maar als een extra bestuurder gewenst is zit je bij Alamo al gauw ook op de extra kosten van het Gold pakket.
@claudia1975 heeft nog weinig ervaring met het huren, vandaar mijn advies dat ze voor het gemak van de verschillende opties bij één verhuurder kan kiezen, maar dat is een inschatting die zij ook zelf kan maken.
claudia1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door claudia1975 »

Hartstikke bedankt voor jullie adviezen en het meedenken hierover! Is idd voor ons de eerste keer dus kost best veel tijd om het even goed door te nemen allemaal!
Maar absoluut fijn al die tips en adviezen!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Terpies schreef:
13 mar 2019, 23:53
Mijn advies was alleen gebaseerd op het gebrek aan ervaring met het huren van een auto in de US, en zeker in combinatie met de veel te hoge prijs van Sunny Cars die ze vond (€1300 tegenover $846 bij National voor een minivan).
:thumbup: :thumbup: :clap: :clap:
Terpies schreef:
13 mar 2019, 23:53
maar als een extra bestuurder gewenst is zit je bij Alamo al gauw ook op de extra kosten van het Gold pakket..
Gelukkig niet in California waar Claudia1975 haar auto op LAX wil ophalen.
Want in California brengen extra bestuurders geen extra kosten met zich mee
Thats the law and you better do'nt mess with the la law
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Mies2301 »

Terpies schreef:
13 mar 2019, 23:46
De MasterCard black is wel een stuk duurder dan de AMEX GOLD.
Voor een hoofd card en een partner card ben je voor de MC Black €328 per jaar kwijt!
klopt, het zijn dan ook verschillende kaarten.
Voordelen bij Amex is dat je punten spaart, nadeel is dat je reisverzekering geldig is wanneer je de reis met de kaart betaald.
Voordelen van de Black is dat je reisverzekering altijd geldig is, de reis hoeft niet met de kaart betaald te zijn, en je hebt unlimited lounge access. Nadeel is dan weer dat je geen punten spaart.

Zo zijn er nog wel een aantal voor- en nadelen van beide kaarten.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

harryh schreef:
13 mar 2019, 16:56
*** Edit ***
Ik zit net de ICS site hierover te bekijken en daar staat inderdaad dat deze kaart ook een doorlopende reisverzekering omvat. Voorwaarden zijn niet erg duidelijk overigens.
De Mastercard Black verzekerings voorwaarden zijn in feite opgedeeld in 3 delen.
! .De reis /ongevallen/ annuleringsverzekering
2.de "ongemakken "verzekering voor reisvertraging, vertraagde bagage en aankoop-verzekering
3. de aanrijdingsschade bij huurauto verzekering

Over wanneer de verzekeringen gelden lees ik in artkel 7 van de inleiding :

Om aanspraak te kunnen maken op de uitkeringen van deze polis, bent u uitsluitend gedekt als 100%
van de totale kosten is betaald met de gedekte Card:
Deel N - Aankoopbescherming - dekking voor
begunstigde artikelen die zijn aangeschaft met de gedekte Card en Deel O - Aanrijdingsschade aan
huurauto (CDW) - dekking als voor de huur van het voertuig is betaald met de gedekte Card.


Bij wie ben je nu eigelijk verzekerd ?
Mastercard Black
Verzekeraar Deze polis is gewaarborgd door Inter Partner Assistance SA (IPA), een Belgische maatschappij gevestigd op Louizalaan 166 bte1, 1050, Brussel; deze maatschappij heeft een vergunning in België van de Commissie voor het Bank-, Financie- en Assurantiewezen. Krachtens deze polis worden sommige diensten door haar vertegenwoordiger AXA Travel Insurance 10/11 Mary Street, Dublin 1, Ierland (bedrijfsnummer 426087) verstrekt. Beide maatschappijen zijn lid van de AXA Assistance Group.

American Express
Het verhaal is wat langer en sluit dan alsvolgt
In Nederland valt zij tevens onder het gedragstoezicht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). En Inter Partner Assistance, 10/11 Mary Street, Dublin 1, Ierland, bedrijfsnummer 906006, een vertegenwoordigingskantoor van Inter Partner Assistance SA, Avenue Louise 166 bte 1, 1050 Brussel,

Mijn perceptie
Ik vond in de voorwaarden van beide kaarten geen wezenlijke onderscheiden daar waar het de reis /annuleringsverzekering aangaat.
De Mastercard Black heeft een toevoeging : verzekering tot Eur 50.000 voor schade aan je huurauto.
Voor reizen in Amerika niet relevant.
De Amex card bied je daarentegen een beter Hertz tarief en Five Star membership ; het Emerald Club Executive niveau

Voor de volledigheid hieronder de voorwaarden van de AMEX FB Gold.
Wie die kaart en al diens voordelen een jaar gratis wil hebben nodig ik uit mij een PB te sturen om een referal link te krijgen.

https://www.americanexpress.com/content ... d-card.pdf
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Bedankt @bedeve, voor mij blijft de vraag of je met dit soort kaarten nu een echte doorlopende reisverzekering hebt, ongeacht of je met die kaart hebt betaald of niet. Mijn huidige doorlopende reisverzekering dekt alles, maar hoe zit dat nu als ik bv een weekendje met de auto naar de Ardennen ga, ben ik dan met de verzekering van deze kaarten onderweg verzekerd of niet? Ik betaal dan niks.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer