Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Studeren in Detroit
Studeren in Detroit
Hallo hallo iedereen!
Wow, wat een handige site is dit zeg! Ik ga in januari voor 5 maanden naar Detroit; ik ga daar rechten studeren aan Wayne State University, midden in het centrum van Detroit. Ik ga daar op de campus wonen. Heb er erg veel zin in!
Alleen, ik ken de stad Detroit helemaal niet (ben er nog nooit geweest) en vroeg me af of iemand hier mij er meer over kan vertellen of dat er mensen zijn die tips hebben. Wat moet ik bijvoorbeeld gezien of gedaan hebben? Zijn er verder nog leuke dingen in de omgeving?
Ik hoop dat iemand me meer kan vertellen. Ben in ieder geval wél van plan Chicago te gaan bezoeken, dus dat wordt voor mij een 'Visit Chicago in 2005'!
Groeten, Alies
Wow, wat een handige site is dit zeg! Ik ga in januari voor 5 maanden naar Detroit; ik ga daar rechten studeren aan Wayne State University, midden in het centrum van Detroit. Ik ga daar op de campus wonen. Heb er erg veel zin in!
Alleen, ik ken de stad Detroit helemaal niet (ben er nog nooit geweest) en vroeg me af of iemand hier mij er meer over kan vertellen of dat er mensen zijn die tips hebben. Wat moet ik bijvoorbeeld gezien of gedaan hebben? Zijn er verder nog leuke dingen in de omgeving?
Ik hoop dat iemand me meer kan vertellen. Ben in ieder geval wél van plan Chicago te gaan bezoeken, dus dat wordt voor mij een 'Visit Chicago in 2005'!
Groeten, Alies
- michelle1985
- Amerikafan
Wat leuk dat je voor 5 maanden naar Detroit gaat!
Ik ben er zelf alleen een keer een weekend geweest op de terugweg van een vakantie, dus ik kan je niet echt tips geven wat je nou echt moet zien. Zoals je zelf al zei, is het zeker de moeite waard om naar Chicago te gaan. Ook ligt het tegen Canada aan, je hoeft alleen maar een brug over (ik weet even niet meer hoe de stad aan de andere kant van de rivier heet). Hiervoor moet je wel goed uitkijken hoe het met je visum zit, toen ik daar was moest je als je een Amerikaans visum had een visum aanvragen als je naar Canada ging. Aangezien dat nogal lang duurt, kon ik toen niet gaan.
In de omgeving zijn er ook wel een aantal leuke dingen. Iets wat ik zelf heel leuk vond was Shipshewana, dit is een dorp waar bijna alleen Amish mensen wonen, dat is wel heel interessant, maar ik weet niet hoever dat precies van Detroit af ligt.
In ieder een hele goede tijd toegewenst, veel plezier!
Ik ben er zelf alleen een keer een weekend geweest op de terugweg van een vakantie, dus ik kan je niet echt tips geven wat je nou echt moet zien. Zoals je zelf al zei, is het zeker de moeite waard om naar Chicago te gaan. Ook ligt het tegen Canada aan, je hoeft alleen maar een brug over (ik weet even niet meer hoe de stad aan de andere kant van de rivier heet). Hiervoor moet je wel goed uitkijken hoe het met je visum zit, toen ik daar was moest je als je een Amerikaans visum had een visum aanvragen als je naar Canada ging. Aangezien dat nogal lang duurt, kon ik toen niet gaan.
In de omgeving zijn er ook wel een aantal leuke dingen. Iets wat ik zelf heel leuk vond was Shipshewana, dit is een dorp waar bijna alleen Amish mensen wonen, dat is wel heel interessant, maar ik weet niet hoever dat precies van Detroit af ligt.
In ieder een hele goede tijd toegewenst, veel plezier!
Detroit is een wat troosteloze stad en heeft wat criminele problemen maar goed, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken en studeren in de VS is leuker dan studeren in Nederland. Tot dusver dus goed nieuws.
Ik kwam dit ergens tegen, 20 tips voor bezoekers van Detroit.
Ik kwam dit ergens tegen, 20 tips voor bezoekers van Detroit.
If you’re planning a visit to Detroit anytime soon for some god-awful reason you can’t avoid and have never been here before then you may find the following tips very handy:
1. You must learn to pronounce the city name. It’s Di-troit - NOT DEE-troit. If you pronounce it DEE-troit then we will assume you are from Toledo and here for the Country Music Hoe-Down.
2. Forget the traffic rules you learned elsewhere. Detroit has its own version of traffic rules… Hold on and pray! There is no such thing as a dangerous high-speed chase in Detroit. Everyone drives like that.
3. When asking for directions, all directions start with, “What do I look like - friggin’ Triple A?”
4. The Chamber of Commerce calls getting through rush hour traffic on Jefferson Avenue a “Scenic Drive.”
5. The morning rush hour is from 6:00AM to 10:00AM. The evening rush hour is from 3:00PM to 7:00PM. Friday’s rush hour starts Thursday morning. Weekends are open game.
6. If you actually stop at a yellow light, you will be rear-ended, cussed out and possibly shot. If you’re first off the starting line when the light turns green, count to five before going. This will avoid getting in the way of cross-traffic who just ran their yellow light and then, again, getting shot.
7. Schoenherr can ONLY be properly pronounced by a native of the Detroit metro area. That goes for Gratiot and Lahser too.
8. Construction and renovation on I-94, I-96, I-75 and I-275 is a way of life and a permanent form of entertainment.
9. All unexplained and unpleasant sights are simplified by the phrase, “I guess we’re not in Kansas anymore!”
10. If someone actually has their turn signal on, it is probably a factory defect or they are “out-of-towners.”
11. All old men with blue/white hair wearing a hat have total right-of-way.
12. The minimum acceptable speed on I-696 is 85 regardless of the posted speeds. Anything less is considered downright SISSY. Oh, and more than a car length between cars doing the minimum is also considered downright SISSY.
13. The wrought iron bars on windows in Detroit are NOT ornamental. “DON’T get out of your car.”
14. Never stare at the driver of the car with the bumper sticker that says “Keep honking, I’m reloading.”
15. If you are in the left lane, and only going 70 in a 60 mph zone, people are not waving “because they are so friendly in Detroit.” I would suggest you duck.
16. I-275/I-696 is our daily version of NASCAR.
17. You must go a quarter of a mile out of your way to make a left hand turn. If you want to turn left, go past your turn, get to the left, then make a left, then make a right. NOW you have gone left.
18. It’s not M-10, it’s “the Lodge.”
19. That’s not a lake, it’s a pothole. Lakes are much smaller than potholes.
20. If someone tells you it’s on Outer Drive, get a map.
- michelle1985
- Amerikafan
Haha, dat belooft veel goeds..dat zijn inderdaad ook de reacties die ik altijd krijg van mensen hier in Nederland. Wat ik ook van mijn contactpersoon in Detroit heb begrepen, is dat de stad wel weer in opbouw is.
En idd, ik denk dat ik vrij weinig mee zal krijgen van alle problemen omdat ik 'veilig' op de campus van de universiteit zit. Ik ga er gewoon een leuke tijd van maken en hoop dat de stad me het tegendeel gaat bewijzen.
In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties!
Groeten, Alies
En idd, ik denk dat ik vrij weinig mee zal krijgen van alle problemen omdat ik 'veilig' op de campus van de universiteit zit. Ik ga er gewoon een leuke tijd van maken en hoop dat de stad me het tegendeel gaat bewijzen.
In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties!
Groeten, Alies
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht