Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@dickdale
Als ik via een niet Europese site boek, wil ik graag weten welke verzekeringen ik er bij moet nemen.

Als je op een niet Europese site zoals bijv Alamo. com oid boekt en daarop aangeeft dat je vanuit een, welk dan ook, Europees land boekt krijg je je noozakelijke verzekeringen ook bij
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

dickdale schreef:
07 mar 2019, 09:45
Ik zie dat de prijs via alamo.co.uk/brits uit komt op 735 euro. Dit vind ik veel geld voor die paar dagen. Zijn er tegenwoordig goedkopere websites?
Kijk eens naar dit bericht: viewtopic.php?p=1197009#p1197009

Bij alle drie goede ervaringen en veelal goedkoper dan de rest. Nashville kan duurdere stad zijn om te huren.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dickdale
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door dickdale »

Bedankt, allen! UScarhire is toch wel de goedkoopste. De app is alleen een beetje verkeerd vertaald. ;)

Ik zou graag een Dodge Challenger willen huren en nou zie ik dat Enterprise deze verhuurd onder de Sporty selectie. Ik kan bij UScarhire deze selectie niet selecteren. Wel fullsize 2 doors of Luxury 2 doors. Ik weet dat het maar niet zo moet zijn dat er 1 beschikbaar is en je een similar auto kan krijgen.

Weet iemand of er op een of andere manier hoe je een korting kan krijgen bij Enterprise? Hetzij door lid worden/aanmelden?

Tevens zou ik toch ook graag mijn partner willen laten rijden en is de prijs bij UScarhire vaak gebaseerd op 1 bestuurder.
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@dickdale

Een merk-model is bijna nooit gegarandeerd.
Bij Hertz kun je specifieke modellen boeken tegen een meerprijs.

De Challenger kom ik regelmatig bij National tegen
Is de Emerald Club aan jouw aandacht ontsnapt ?
Jouw huurperiode zou bij National voor een mid-size car $ 508 kosten.
En heb je meteen je extra rijder geregeld

Overigens moet mij wel van het hart dat gedurende je verblijf in Nashville het makkelijker en goedkoper is je met Uber of taxi te verplaatsen.
Je leest die aanbeveling hier vaak over San Francisco ivm de parkeertarieven, naar Nashville is heel erg.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

bedeve schreef:
08 mar 2019, 08:23
Je leest die aanbeveling hier vaak over San Francisco ivm de parkeertarieven, naar Nashville is heel erg.
En dan nog zijn de parkeertarieven in San Francisco heilig vergeleken met zo'n beetje elk omhoog gevallen dorp in Nederland...
trapson
Amerikafan
Berichten: 266
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:38

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door trapson »

Coyote schreef:
24 feb 2019, 20:13
Zwieber schreef:
24 feb 2019, 16:08
Thanks! Welke brookers check je? Dan kijk ik vanavond nog wel even.
Bij de volgende keek ik regelmatig (inmiddels al huurauto geboekt voor mei):
...

https://partners.rentalcar.com/american-vacation/

...
Roland
Ik zie een best wel gunstige prijs voor onze reis (slechts 3 tientjes duurder dan Budget maar veel betere reviews en keuze ter plekke.
Maar ik kan nergens een annuleringsbeleid vinden op die site. Zelfs niet na het gehele procces doorlopen te hebben. Hoe zit dat ?
Hetzelfde geld voor een extra bestuurder, alleen als package met 3 extra bestuurders.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Zolang je gewoon een reguliere, postpaid rate boekt (dus /geen/ prepaid!) dan zijn er geen consequenties bij het annuleren van je reservering of niet ophalen van je auto.
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Mia91 »

Iemand een idee of het verstandig is om nu voor einde van dit jaar een reservering te plaatsen bij alamo.co.uk/brits?
Dit ivm aankomende brexit? Of zal dit geen gevolgen hebben?
Wil sowieso annuleerbaar gaan boeken en niet prepaid.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Mia91 schreef:
08 mar 2019, 16:08
Wil sowieso annuleerbaar gaan boeken en niet prepaid.
Dan kan het sowieso geen kwaad. Mocht die hele Brexit niet doorgaan of wel. Kan je in ieder geval zien wat de prijzen doen. Gaan ze omhoog. Zit je goed. Gaan om wat voor reden dan ook naar beneden annuleer je deze...
trapson
Amerikafan
Berichten: 266
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:38

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door trapson »

roelb schreef:
08 mar 2019, 13:52
Zolang je gewoon een reguliere, postpaid rate boekt (dus /geen/ prepaid!) dan zijn er geen consequenties bij het annuleren van je reservering of niet ophalen van je auto.
Maar ik neem aan dat je zonder prepaid geen skip the line kunt doen. dat is nou net 1 van de voordelen van alamo toch ?
Heb inmiddels wel american vcacation maar gemaild aangezien het via hun verloopt.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Bushmaster »

Uscarhire is trouwens heel vlot met annuleren en terugbetalen.
Ik had bij hen meerdere boekingen, tot ik een superprijs zag via hun app, gewacht tot ik de voucher van Alamo had en de overige boekingen geannuleerd, geld was binnen twee/drie dagen retour op de CC.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door KW1984 »

trapson schreef:
09 mar 2019, 13:24
Maar ik neem aan dat je zonder prepaid geen skip the line kunt doen. dat is nou net 1 van de voordelen van alamo toch ?
Ook zonder prepaid kun je gewoon skip the counter doen (je toont je CC en rijbewijs bij het uitrijden bij de slagboom, op dat moment wordt je CC belast/gereserveerd). Zelf al meerdere malen gedaan.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Robbie&Irene »

Mia91 schreef:
08 mar 2019, 16:08
Wil sowieso annuleerbaar gaan boeken en niet prepaid.
roelb schreef:
08 mar 2019, 13:52
Zolang je gewoon een reguliere, postpaid rate boekt (dus /geen/ prepaid!) dan zijn er geen consequenties bij het annuleren van je reservering of niet ophalen van je auto.
Bij zowel Rentalcars of Expedia etc heb je soms niet de keus om postpaid te doen, maar als je het hele bedrag ineens betaald (en dus geen aanbetaling hebt gedaan) is het geheel kosteloos te annuleren en is het bedrag de volgende dag weer op je creditcard gestort. Deze week bij beide een keer gedaan en werkt dus ook prima!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

trapson schreef:
09 mar 2019, 13:24
Maar ik neem aan dat je zonder prepaid geen skip the line kunt doen. dat is nou net 1 van de voordelen van alamo toch ?
Nee, het is precies andersom. Op een prepaid reservering kun je /in principe/ geen skip-the-counter doen bij Alamo, alleen een online check-in. Soms werkt het wel, maar dat wordt formeel niet ondersteund door Alamo en het kan mis gaan (dubbele betalingen oid, is hier al iemand een keer overkomen).

Een normale reservering voor een auto is altijd postpaid. In de US zitten daar verder geen verplichtingen aan. Als je via deze tussenpersoon een postpaid reservering boekt zetten zij die direct in het systeem van Alamo en daarna hebben ze er verder geen enkele bemoeienis meer mee. Voor Alamo is het vervolgens een gewone boeking, zoals alle anderen. Zodra de huur voorbij is krijgen zij vermoedelijk een comissie.

Je doet vooraf de online check-in en skip-the-counter. Bij die laatste stap voer je de creditcard gegevens in van dezelfde kaart als die je ter plaatse bij je hebt. Daar aangekomen ga je naar de garage, stapt in een auto en rijdt naar de uitgang. Daar geef je je (thuis uitgeprinte) skip-the-counter formulier af, samen met je creditcard en je rijbewijs. Op dat moment doet Alamo een reservering voor de totale huursom+$100 (voor het geval je de auto met een lege tank terugbrengt, niet van toepassing als je fuel service hebt gekocht) en als dat lukt krijg je alles terug en mag je vertrekken. Kom je niet, dan vervalt de reservering 24 uur na de oorspronkelijke ophaaltijd zonder verdere charges. De $1 die bij skip-the-counter wordt gereserveerd vervalt vanzelf.

Met prepaid werkt het anders. Dat is een aparte situatie, waarbij de tussenpersoon ook echt een rol speelt. Die int de betaling, verstrekt een voucher en wordt vervolgens door Alamo gefactureerd en betaalt dan aan hen. Dat factureren en betalen gebeurt over het algemeen pas na de huur. Als die tussenpersoon in de tussentijd over de kop gaat of op een andere manier de samenwerking met de verhuurder verbreekt zal de verhuurder die boeking niet meer honoreren. En in het eerste geval ben je dan ook je geld kwijt, in het tweede geval krijg je het hopelijk terug. De tussenpersoon bepaalt in dit geval ook wanneer je mag annuleren en welke voorwaarden daarvoor gelden.

Voor Alamo is een prepaid reservering via een travel agent een reservering waarbij je in principe altijd naar de balie moet. Ja, ik weet het, soms werkt skip-the-counter ook, maar dat is niet gegarandeerd en het kan dus ook mis gaan met charges, waarbij Alamo je de huur ook nog eens zelf aanrekent. En let op: alamo.co.uk en alamo.de zijn ook gewoon travel agents voor Alamo, ook al is het een gelieerde onderneming.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Robbie&Irene schreef:
09 mar 2019, 15:42
Bij zowel Rentalcars of Expedia etc heb je soms niet de keus om postpaid te doen, maar als je het hele bedrag ineens betaald (en dus geen aanbetaling hebt gedaan) is het geheel kosteloos te annuleren en is het bedrag de volgende dag weer op je creditcard gestort. Deze week bij beide een keer gedaan en werkt dus ook prima!
Tja.. Totdat je een keer niet in de gelegenheid bent om je auto op te halen of pas minder dan 24 uur vooraf er achter komt dat dat niet gaat lukken. Dan ben je je geld kwijt. En dat is echt niet zo onrealistisch als dat je denkt. Het kan gebeuren doordat je vlucht uitvalt. Bij sommige constructies die mensen hier soms kopen betekent dat al snel een dag vertraging, en met sommige budget airlines soms nog langer. Of er gebeurt iets net voor vertrek waardoor je op weg naar het vliegveld moet omdraaien en echt pas een paar dagen later weg kunt (sterfgeval oid). Allemaal erg zuur geld als je dan 4 of 5 weken autohuur down the drain ziet gaan. Terwijl je met een postpaid huur nergens last van hebt. Hooguit kun je niet meer hetzelfde gunstige tarief vinden, maar dat was het dan ook wel.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Robbie&Irene »

Beste Roel, zoals ik al schreef heb je die keus niet altijd of is die optie er alleen bij een duurdere aanbieding/maatschappij. In de voorbeelden die je stelt door overmacht komt dan gewoon een goede reis/rechtsbijstandverzekering om de hoek kijken, nee zelf hebben we geen enkele moeite met het vooruit betalen, tis net zoals met vliegtuigtickets.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

roelb schreef:
09 mar 2019, 16:34
Voor Alamo is een prepaid reservering via een travel agent een reservering waarbij je in principe altijd naar de balie moet. Ja, ik weet het, soms werkt skip-the-counter ook, maar dat is niet gegarandeerd en het kan dus ook mis gaan met charges, waarbij Alamo je de huur ook nog eens zelf aanrekent. En let op: alamo.co.uk en alamo.de zijn ook gewoon travel agents voor Alamo, ook al is het een gelieerde onderneming.
Ben ik niet met je eens. Ook bij prepaid kun je prima Skip the Counter van te voren doen.

Van de laatste 4 auto´s die ik in Amerika gehuurd heb (allemaal via Alamo) waren 3 prepaid en 1 postpaid. Alle 4 auto's via Skip the Counter kunnen regelen (oh ja, eentje niet omdat het niet werd aangeboden bij Chicago O'hare. Was dus met postpaid ook niet gelukt).

Alle keren prima gegaan, geen problemen ondervonden.

Belangrijk is wel dat je een Alamo reserveringsnummer (Supplier ref) ontvangt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
10 mar 2019, 11:12
Belangrijk is wel dat je een Alamo reserveringsnummer (Supplier ref) ontvangt.
Correct! Dat is het enige wat je nodig hebt voor Skip the counter bij Alamo. Port- of prepaid maakt niks uit.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Bel Alamo maar eens. Het formele antwoord is dat het niet ondersteund wordt bij prepaid/voucher reserveringen. Dat het soms wel werkt klopt en dat schreef ik ook al in mijn eerdere post, maar formeel zou het niet mogen werken. Als je hier terugleest zie je dat het ook wel eens niet werkt en dat er ook een keer een situatie was waarbij Alamo zelf nog een keer het volledige huurbedrag in rekening bracht.

Voor Alamo zelf is de normale gang van zaken een gewone, postpaid reservering. Daar zijn dit soort diensten primair op ingericht.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Laredo »

Mag een kindje van 1 jaar en 4 maanden in Florida gewoon met het gezicht vooruit worden vervoerd of hebben wij daar een stoel voor nodig die de richting omdraait zodat het kind achteruit rijdt?
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer