2 nachten Chicago of Detroit

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Daan_S
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2014, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 6

2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door Daan_S »

Komende zomer gaan we voor de 9e keer naar de VS. De Route hebben we al zo’n beetje bepaald; namelijk van Seattle naar Detroit.
Nu ben ik een het puzzelen aan de route en heb ik voorlopig 1 nacht Chicago en 2 nachten Detroit op het einde staan. Om de een of andere reden voelt dit niet als de juiste keuze...
ik lees veel negatieve dingen over Detroit en vraag me nu af of ik niet beter kan kiezen voor 2 nachten chicago en 1 nacht Detroit?
Kunnen jullie me helpen bij deze keuze en me de voor- en nadelen van deze steden geven. Wat is er te doen en wat zijn jullie ervaringen??
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door KW1984 »

Ben je al een keer eerder in Chicago geweest? Zo niet dan zou ik daar zeker wat meer tijd voor nemen, wij vonden het een hele leuke stad! Ik ben nog niet in Detroit geweest (wil ik wel nog is), maar van wat ik heb gehoord, gelezen en gezien lijkt Chicago mij sws de betere optie.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door hemmie »

Ik vond de binnenstad van Detroit mooi, maar Chicago mooier, en is veel groter. Maar, in Detroit deden we de Ford Rouge Factory Tour, dat was echt geweldig. De andere musea daar lijken me ook zeker de moeite waard, maar daar hadden wij geen tijd voor. Wij deden afgelopen zomer overigens 3 nachten Chicago, en 1 nacht Detroit.
Terug in Texas!
Gast

Re: 2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door Gast »

Wat zijn de dingen die je graag wilt zien in Detroit, heb je daar twee dagen voor nodig?
Daan_S
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2014, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door Daan_S »

Gast schreef:
08 mar 2019, 20:59
Wat zijn de dingen die je graag wilt zien in Detroit, heb je daar twee dagen voor nodig?
Ik zou graag de Ford Fabriek willen bekijken en verdwr heb ik nog geen idee?! Tips zijn erg welkom! We hebben op de dag van aankomst ook al vanaf de middag tijd. De tweede dag is onze “afreisdag”, we vliegen pas om 22 uur dus dan hebben we eigenlijk ook nog een hele dag.
Bij Chicago heb ik veel meer ideeen. Ik weet niet precies waarom ik een beetje negatief ben voor het idee van Detroit. Waarschijnlijk door de negatieve verhalen ovwr daklozen, leegstaande gebouwen en criminaliteit. We willen een hotel nemen bij Downtown Riverfront, is dat wel iets?
Daan_S
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2014, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door Daan_S »

hemmie schreef:
08 mar 2019, 20:47
Ik vond de binnenstad van Detroit mooi, maar Chicago mooier, en is veel groter. Maar, in Detroit deden we de Ford Rouge Factory Tour, dat was echt geweldig. De andere musea daar lijken me ook zeker de moeite waard, maar daar hadden wij geen tijd voor. Wij deden afgelopen zomer overigens 3 nachten Chicago, en 1 nacht Detroit.
Die tour lijkt me ook gaaf; meer kan ik echter zo gauw niet vinden wat echt de moeite waard is. Jij raadt me dus ook meer nachten Chicago aan? Nog tips voor Detroit? Want we hebben wel 2 volle dagen de tijd (nachtvlucht terug naar huis)
Daan_S
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2014, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door Daan_S »

KW1984 schreef:
08 mar 2019, 20:30
Ben je al een keer eerder in Chicago geweest? Zo niet dan zou ik daar zeker wat meer tijd voor nemen, wij vonden het een hele leuke stad! Ik ben nog niet in Detroit geweest (wil ik wel nog is), maar van wat ik heb gehoord, gelezen en gezien lijkt Chicago mij sws de betere optie.
Dit wordt de eerste keer voor beide steden. Ik volg je gevoel voor de keuze van Chicago. Ik wil de keuze alleen niet maken op basis van ongefundereerde geboelens van mezelf. Daarom ben ik echt blij met de reacties hier.
Nog tips voor Chicago?
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door KW1984 »

We vonden de (zomerse) vibe van de stad gewoon erg prettig. Redelijk compact, mooie architectuur, fotogeniek, etc.

Wij hebben daar vooral de 'standaard' dingen gedaan, bijvoorbeeld:
- Stadstour met gids (segway, fiets, wandelen)
- Millenium Park (met wat geluk een concert in het mooie paviljoen)
- Shedd Aquarium
- Wedstrijd van de Bears of Cubs
- Willis Tower
- Lincoln Park Zoo (klein maar leuk en gratis)
- Navy Pier
- Seadog powerboat tour op lake en kanaal (leuk!)
- Diner concert bij House of Blues,
- etc etc
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door hemmie »

Als je in Detroit meer musea bij het ford complex wil bezoeken kun je daar je tijd makkelijk volkrijgen. Maar 2 nachten Chicago lijkt me toch echt het minimale, 1 nacht lijkt me veel te weinig, het is zo'n grote stad. Wij waren daar al een hele dag kwijt aan de Willis Tower en een wandeling langs alle hoogtepunten downtown.
Terug in Texas!
Zuperboer
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 jan 2016, 20:24
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door Zuperboer »

Hallo,

Zelf verblijf ik altijd de laatste dagen van m'n rondreis in Chicago om gestress rond de terugvlucht/huurauto afleveren/onverwachte verkeersdrukte voor te zijn. Heb daarvoor de laatste keer een wat goedkoper hotel geboekt Lake shore hotel op zo'n 15 minuten van het centrum. Parkeren overdag in/bij het centrum is online te regelen voor redelijke tarieven, daarvoor zijn diverse handige websites beschikbaar. Werkt prima. Mooi centrum rond NAVY Pier / Shedd en genoeg te zien en beleven, zoals hierboven in dit topic reeds is opgesomd. Detroit is inderdaad veel van Ford te zien en ook dat is de moeite waard. Succes met je keuze en alvast een fijne reis gewenst.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: 2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door Almere vak V »

KW1984 schreef:
08 mar 2019, 22:54
Wedstrijd van de Bears
Seizoen begint pas op 5 september. Of topicstarter dan nog in de buurt is weet ik niet. Daarvoor spelen ze twee pre-season games thuis. Maar dat zou ik niemand willen aanraden. Dat zijn vooral de mindere Goden die een kans krijgen om een contract af te dwingen. Tribunes vaak maar half vol. En de mensen die er zitten zijn dagjesmensen die vaak amper in de gaten hebben wat er zich echt afspeelt. Zonde van je geld. Want kaartjes zijn nog steeds niet goedkoop voor de NFL. Mocht je persee een football wedstrijd willen zien. Zoek dan een college uit in de buurt. Seizoen start op 31 augustus.
Mocht dat allemaal niet lukken. Cubs of White Sox is ook altijd een belevenis. Maar vooral het gedoe om het spelletje heen. Honkbal op zich doet me niet zo heel veel.

Dan Detroit. Misschien wel de meest bizarre stad in Amerika waar ik geweest ben. Leegstand is onvoorstelbaar. Maar de manier waarop de stad zich aan het herstellen is ook. Zeker de moeite van het bezoeken waard. Maar als ik zou moeten kiezen dan gaat Chicago altijd voor.
Daan_S
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2014, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door Daan_S »

Almere vak V schreef:
12 mar 2019, 17:35
KW1984 schreef:
08 mar 2019, 22:54
Wedstrijd van de Bears
Mocht dat allemaal niet lukken. Cubs of White Sox is ook altijd een belevenis. Maar vooral het gedoe om het spelletje heen. Honkbal op zich doet me niet zo heel veel.

De cubs spelen thuis als wij er zijn 👌🏼
Voor NFL zijn we inderdaad te vroeg, jammer want dit zou ik graag eens willeb zien, net als icehockey... haha en ik vind Honkbal ook alleen maar leuk door het hele circus eromheen. Sinds we vorig jaar bij een ballgame van de Nationals zijn geweest ben ik verkocht! Wat een show en vermaak! Het spelletje op zich stelt natuurlijk niet veel voor 😀
Gast

Re: 2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door Gast »

Het is een heel tactisch spel. Als sporadische bezoeker zul je daar waarschijnlijk niet veel van meekrijgen en ziet je alleen wat er op en om het veld gebeurt, maar voor de kenners is het smullen geblazen. Om nou te zeggen dat het spelletje niet veel voorstelt...
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: 2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door Almere vak V »

:offtopic: Kom een paar keer per jaar bij het baseball. Maar het pakt me op de 1 of andere manier niet. Dat heb ik wel met hockey, zeker met basketball. Maar helemaal met football. Maar daar zal mn werk ook wel mee te maken hebben.

Aan baseball vind ik vooral de hele sfeer om zo'n wedstrijd geweldig. Wij zijn meestal met een man of 10/15. Lekker een beetje ouwehoeren. Beetje eten. Beetje drinken. En ohja, er slaat iemand tegen een bal aan. Super relaxed. Zeker als het straks weer lekker weer. Dat sfeertje vind je nergens anders. Niet bij het basketball, zeker niet bij het hockey. En al helemaal niet bij het football.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door KW1984 »

Almere vak V schreef:
12 mar 2019, 17:35
Daarvoor spelen ze twee pre-season games thuis. Maar dat zou ik niemand willen aanraden. Dat zijn vooral de mindere Goden die een kans krijgen om een contract af te dwingen. Tribunes vaak maar half vol. En de mensen die er zitten zijn dagjesmensen die vaak amper in de gaten hebben wat er zich echt afspeelt. Zonde van je geld. Want kaartjes zijn nog steeds niet goedkoop voor de NFL. Mocht je persee een football wedstrijd willen zien. Zoek dan een college uit in de buurt. Seizoen start op 31 augustus.
Niet helemaal mee eens. Ooit bij een pre-season game tussen de 49'ers en Raiders (in Oakland) geweest. Toch leuk om iets wat op NFL lijkt mee te maken, ook het tailgaten voor de wedstrijd. Zaten hoog in het stadion, met bayview en een mooie zonsondergang. Ook leuk om de gezonde rivaliteit tussen de fans op de tribune mee te maken (zonder agressie). Kaartjes waren niet duur overigens (stubhub). Maar inderdaad, tribunes niet helemaal vol en ook minder wedstrijdspanning. Zou graag nog is naar een echte NFL wedstrijd gaan, maar inderdaad nog liever naar een college game. Blijf me verbazen over die enorme stadions, fanbases, etc!

En die 'mindere goden' kunnen later hele grote worden :wink: . Tijdens de olympics in 2004 de toen 17-jarige Cristiano Ronaldo live gezien. En jaren een seizoenskaart van de Admirals gehad en daar o.a. Kurt Warner zien spelen (kort daarna superbowl mvp).

Sorry voor het :offtopic: zijn
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Daan_S
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2014, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door Daan_S »

Ik vroeg om tips dus zo :offtopic: is het niet 😉 thanx voor tips en hulp trouwens! Helaas zit ik door werk aan de zomerbakantie vast dus kan ik de andere sporten helaas niet bekijken. Erg jammer, zeker als ik de verhalen zo lees.

Nog meer suggesties voor chicago en/of Detroit?
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door KW1984 »

Ja die pech hadden wij ook meestal dat we net buiten de sportseizoenen zaten.

Als je enigzins van architectuur houdt dan kan ik de architectural tour met de seadog aanraden (als ze die nog doen)! En bij Chicago hoort eigenlijk een deep dish pizza (bv bij Giordino's) en popcorn van Garrett's.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
nordwulf
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2016, 19:39
Locatie: Northwest Michigan

Re: 2 nachten Chicago of Detroit

Bericht door nordwulf »

Genoeg dingen te doen in Detroit. Meer info hier: viewtopic.php?f=19&t=65272#p1069508
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer