CR1 Visa Taygi & G - vragen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

Haha, dan is 8/02 wel een drukke dag precies. Ik ken nog een koppel dat dan trouwt :D

Spannend wel, zeker omdat we dinsdag naar Denemarken vertrekken en ons ringen nog niet zijn toegekomen en mijn mogelijke trouwkleden ook niet. Tot 3 weken geleden dacht ik zelf niet in een trouwkleed te trouwen. Maar dan toch wel.

Info over het medical weet ik niet, heb er ook nog niks over opgezocht. Als die link van Hemmie werkt dan zal dat wel accuraat zijn, denk ik. Heb er eens snel naar gekeken en voor vaccinaties sturen ze je door naar https://www.cdc.gov/immigrantrefugeehea ... .html#tbl1

Bah, dan moet ik een griepprik krijgen? Heb ik nog nooit gedaan.
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Rosie91 »

Haha ja zeker drukke dag.
Onze ringen zijn ook pas nu klaar. en mijn jurk pas woensdag :shock:

heeeel veel plezier en geluk op jullie dag!
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

't is ons eindelijk gelukt om te trouwen, hoera! :) :clap:

Ondertussen hebben we de papieren ingevuld (de kladversie) en hebben we allebei nog info dat we moeten opzoeken. Ik ben onze bewijzen van bonafide marriage aan het vertalen. Daaronder zit ook ons huurcontract, daar had ik een vraag over.

Dat huurcontract is lang en bevat veel moeilijke termen en ingewikkelde taal, moet ik dat volledig vertalen? :blink: Is het mogelijk dat ik enkel het relevante stuk vertaal. Waarmee ik bedoel het stul dat beschrijfd dat wij beiden op het huurcontract staan en wanneer we daar zijn gaan wonen? Als ik echt het hele document moet vertalen is het handiger om een document van onze stad aan te vragen waar op staat dat wij daar samen wonen sinds 2017.
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Rosie91 »

Hoi!

Wij zijn ook getrouwd!! Hihihi gefeliciteerd!!
Wij hebben een officiele brief gekregen van onze verhuurder die verklaard dat wij samen huren en samen verantwoordelijk zijn voor het appartement. Deze heb ik zelf vertaald. Scheelt een hoop tijd. Mocht dat niet lukken dan moet je idd het hele document vertalen!!

Zorg ook dat de pasfotos in de juiste maat worden verstuurd. Die maakt de fotograaf voor je in orde.

Onze aanvraag is inmiddels klaar en gaat morgen op de bus!

Oja een vriendin van ons zit in hetzelfde proces, inmiddels 5 maanden getrouwd en helaas nog niks vernomen.

Spannend en houd me op de hoogte van jou proces! :P
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

Aan jullie ook proficiat :)

Ik hoop dat de onze tegen volgende week op de bus kan. Ik wacht nog op m'n zus die foto's van onze trouw doorstuurd.

Ondertussen heb ik andere papieren om te bewijzen dat we samenwonen. "bewijs van woonst voor huwelijk" dat we gebruikt hebben voor in Denemarken te kunnen trouwen. Daar staat op dat we sinds zomer 2017 samenwonen. Makkelijker om te vertalen in ieder geval.

Verder heb ik ook wat vliegtuigtickets zitten vertalen enzo.
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Rosie91 »

Is het allemaal gelukt?
Wij hebben zojuist bevestiging gehad dat chicago onze aanmelding heeft ontvangen!
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

Oh dat gaat wel vlotjes!

En nee, hier nog altijd niet opgestuurd. Vandaag pas zijn zus haar affidavit of bonafide marriage ontvangen. En we moeten nog ID foto's laten nemen. En mijn zus heeft de trouwfoto's nog niet doorgestuurd.

Voor de rest zijn we bijna klaar. Moet de foto's ook wel nog printen.
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Rosie91 »

Hoi Alle!

Hier een update over onze CR-1 aanvraag.
We hebben het via de post verstuurd op 14-2, het is daar geleverd op 19-2. Date of notice is 21-2 en wij hebben de NOA1 op 5-3 ontvangen thuis.
We zijn gekoppeld aan het Service Center in Nebraska, helaas op Californie na de minst gunstigste, process duur is ong 7,5/10 maanden! Op visa journey calculeren ze de "uitgerekende datum" dat is 9 December. Duurt dus nog wel een tijd voordat we NOA2 mogen ontvangen.
Op visa journey heb je ook forums over de Service Centers en tot mijn verbazing wachten andere die ook gekoppelt zijn aan Nebraska al 14 maanden op een NOA2.

Laten we hopen dat het toch iets spoediger verloopt, we hopen nog steeds in de zomer van 2020 naar amerika te vertrekken.

Hoe gaat het daar? :)
realone
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 okt 2012, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door realone »

Wij hebben em ook in Nebraska liggen. NOA1 op 19 oktober en de estimate van Visajourney is de afgelopen maand bijgesteld van begin juli naar begin augustus. Kunt er weinig aan doen, maar nu we zo bezig zijn is het wel vervelend. ;)
Begin 2020 zou toch wel mooi zijn!
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

Bij ons nog altijd niet opgestuurd. Wat zijn we toch een verschrikkelijke uitstellers.
En als ik zo de wachttijden lees dan is het toch belangrijk om die zsm door te sturen.
Soit, morgen gaan we onze ID foto's laten nemen en dan kan het pakket de post op.

Hebben jullie je pakket ook vanuit het buitenland opgestuurd? Met welke postbedrijf? Moet dat specifiek met UPS of iets dergelijks?
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Rosie91 »

Hahah ik hoop dat je Texas krijgt en geen Nebraska!
wij hebben het pakket meegegeven aan mijn schoonvader die heeft het verstuurd vanuit de US.

Vergeet de cheque niet, zonder wordt meteen afgewezen.
realone
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 okt 2012, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door realone »

Taygi schreef:
08 mar 2019, 12:50
Hebben jullie je pakket ook vanuit het buitenland opgestuurd? Met welke postbedrijf? Moet dat specifiek met UPS of iets dergelijks?
Wij hebben gewoon PostNL gebruikt. Gaat erom dat het aan komt :wink:
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

Rosie91 schreef:
08 mar 2019, 14:13
Hahah ik hoop dat je Texas krijgt en geen Nebraska!
wij hebben het pakket meegegeven aan mijn schoonvader die heeft het verstuurd vanuit de US.

Vergeet de cheque niet, zonder wordt meteen afgewezen.
Bedoel je met de cheque de G-1450?
Wij dachten dat we die moesten gebruiken om vanuit het buitenland te kunnen betalen maar op dat form staat nu geen land van waar de credit card is. Mijn man zijn moeder zou het dan voor ons betalen maar dan moeten we dat formulier mss niet meer gebruiken.

We hebben wel onze ID foto's! Hoera. Nu nog de cheque/g-1450 en dan de post op!
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Rosie91 »

Ja dat is de reden dat we het pakket na de bruiloft aan mijn schoonvader hebben meegegeven.
Hij heeft het meegenomen in er een amerikaanse cheque bij gestopt en toen verzonden.

Easy peasy :) :clap:

Let me know how it goes!

Waar gaan jullie eigenlijk wonen?
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

Wij trekken naar omgeving NYC. Allez dat is plan A. Eigenlijk zie ik het niet echt zitten om in NYC huur voor een appartement met tuin te betalen, dus we zullen nog zien :)

Jullie?
realone
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 okt 2012, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door realone »

Wij neigen in ieder geval sterk naar het Zuid-Oosten. Eigenlijk van Florida tot Virginia. Met name vanwege de combinatie klimaat, werkgelegenheid en betaalbaarheid.

Zal ook afhankelijk zijn van waar we beiden werk kunnen vinden, al zal dat in mijn vakgebied (IT) minder moeilijk zijn dan die van mijn vrouw (farmaceutisch).
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Rosie91 »

Wij ook omgeging NYC en New Jersey.
Mijn man (moet er nog steeds aan wennen, haha)
is daar opgegroeit en heeft vrienden en famillie daar.
New Jersey is qua natuur ook echt heel mooi!
Zijn ouders wonen in florida, dus we kunnen af en toe vluchten naar het mooie weer! 😁
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

Ik zou New Jersey wel nog zien zitten. Blijkbaar heb ik daar ook verre, verre, verre familie wonen. Who knew.

Ons pakket is eindelijk op de bus! En nu... Euh wachten, I guess. Goed dat ik nog alles had nagekeken, mijn man was twee keer zijn handtekening vergeten zetten :roll: moest zijn hoofd niet aan zijn nek hangen was hij die al lang kwijt.

Wat hebben jullie allemaal meegestuurd als bewijs? Ons uiteindelijk pakket zag er zo uit:

1. Proof of payment
2. Cover Letter
3. Completed and signed form I-130
4. 2 photographs of petitioner
5. 2 photographs of beneficiary
6. Copy of US Passport
7. Copy of marriage certificate
8. Evidence of bonafide marriage:
a. Affidavits affirmed by third parties having personal knowledge of our relationship and marriage
b. Proof of living-cohabitation
c. Proof of shared health insurance
d. Plane tickets of travels to each other and together
e. Photos of us
9. Translations of Dutch documents
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Rosie91 »

Wij hebben exact hetzelfde meeverstuurd. Heb je de Noa1 al ontvangen?
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: CR1 Visa Taygi & G - vragen

Bericht door Taygi »

Ik heb net mijn zending nagekeken... Het adres is onvolledig/onjuist en kon niet afgeleverd worden. Het komt terug naar ons.
WTF???

Ik heb het geadreseerd aan:

USCIS
P.O. Box 804625
Chicago, IL 60680-4107

Pffff, nog twee/drie weken vertraging.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer