Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door BonnyR »

VERTREKDATA EN PRIJZEN

Excl. Vlucht!

https://www.travelhome.nl/camper-reis/w ... #pricelist

19-03-2019 - 24-04-2019
14 nachten Fraserway - Truck Camper - Calgary-Vancouver 2 personen € 29,- p.p.
BOEK DEZE REIS
19-03-2019 - 04-05-2019
25 nachten Fraserway - C-Large - Vancouver-Halifax/Toronto 2 personen € 39,- p.p.
BOEK DEZE REIS
25 nachten Fraserway - C-Large - Vancouver-Halifax/Toronto 3 personen € 29,- p.p.
BOEK DEZE REIS
25 nachten Fraserway - C-Large - Vancouver-Halifax/Toronto 4 personen € 19,- p.p.
BOEK DEZE REIS
25 nachten Fraserway - Van Conversion - Vancouver-Halifax/Toronto 2 personen € 39,- p.p.
BOEK DEZE REIS
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door Loek »

Leuke prijzen, maar ik zou niet graag in Maart-April zover naar in het Noorden willen doorbrengen. Mag je de US grens over met die RVs? Dan kun je een wat zuidelijkere route kiezen, maar dan lopen de kilometers weer erg op.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door Rob »

Bij Fraserway mag je zonder extra kosten de grens over een zuidelijke route is dus mogelijk maar je moet wel erg zuidelijk om de kou op dit moment te ontlopen.
Bij Canadream ben je 10 CA$ per dag kwijt aan extra verzekering als je de grens over wil.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door Loek »

Dus ik ben de aanbieding nog eens gaan uitpluizen, en zag dat je vrij laat nog kunt beginnen (begin Mei). Dus maar even een email naar TravelHome gestuurd om te kijken of wij buitenlanders ook in aanmerking komen. Als ingezetenen van de US kunnen we niet de verzekering krijgen die bij deze aanbieding zit, maar we kunnen een andere verzekering kopen voor €9/dag. Ik heb even met Gepke overlegd en die zag het wel zitten en wij dus gevraagd of we op 3 Mei kunnen vertrekken. Vanochtend de bevestiging van TravelHome binnengekregen en dus lijkt het erop dat we op 3 Mei een tocht van Vancouver naar Halifax gaan ondernemen met een RV. Gezien het dan al een stuk warmer is, denk ik wel dat we dat overleven.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door sep »

Ook wij zijn deze aanbieding serieus aan het bekijken. Maar de afstand Vancouver -Halifax is ons te groot, dat wordt erg aanpoten in 25 dagen. Als we inderdaad besluiten tot deze reis pakken we de Van Conversion (kleinste camper, meer een veredelde bestelbus) en beperken we ons tot Vancouver - Toronto. Met de route die ik nu heb uitgeschreven lijkt dat genoeg rustpunten te geven. Vliegtickets heb ik al in optie, die prijzen vielen erg mee. De benzinekosten pakken nog wel een aardig deel van het budget, dat komt zelfs met deze 'kleine' camper toch al gauw op zo'n €900. Verder zijn nog lang niet alle campgrounds open begin mei, dus dat wordt nog even zoeken.

@michelly : jullie hebben deze reis al eens gemaakt in 2013. In de nabeschouwing lees ik tussen de regels door toch wat twijfel, vooral vergeleken met het tentkamperen. Omdat wij zelf ook altijd met de tent rondtrekken vraag ik me af of het écht de moeite waard is. We hadden eigenlijk al een soort van plan om in september weer op die manier in het noordwesten rond te trekken en we hinken een beetje op twee gedachten. Hoe kijk je daar nu, zoveel jaren later, op terug?

We hebben natuurlijk al wat reisverslagen gelezen en bij Travelhome kun je een aardige voorbeeldroute vinden. Chicago zullen we deze keer laten voor wat het is, daar zijn we al vaker geweest. Dus de focus zou zeker meer op Canada liggen.

Wie ons tips kan geven, graag!


Saskia
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door michelly »

@sep, Ik zou het zo weer doen. Sterker nog, volgende week gaan we voor de 3e x een camper wegbrengen :thumbup:
Destijds zaten we nog wat meer in de "tentkampeermodus" denk ik maar ook die reis was fantastisch.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door sep »

O echt? En waar gaan jullie dan naar toe?

Wij zijn nu wel om 😁


Saskia
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door Loek »

sep schreef:
06 mar 2019, 17:56
Maar de afstand Vancouver -Halifax is ons te groot, dat wordt erg aanpoten in 25 dagen.
Daar zat ik eerst ook tegenaan te hikken, maar volgens onze buurman, die de route ook heeft gedaan, is het te doen. Zo zul je in Saskatchewan en Manitoba al vanzelf behoorlijk doorkachelen volgens hem. Wel genieten van het uitzicht onderweg, maar vrij weinig stops die veel tijd innemen, dus wij gaan het maar proberen. Wij concentreren op het westen en oosten en proberen het midden wat meer door te rijden.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door sunnyrojo »

is het misschien een idee om daar een apart onderwerp voor te maken: wegbrengcampers USA en Canada? Wij zitten nog met schoolgaande kinderen maar ik kan me zo voorstellen dat deze acties het vermelden waard zijn?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door Rob »

sep schreef:
06 mar 2019, 17:56
De benzinekosten pakken nog wel een aardig deel van het budget, dat komt zelfs met deze 'kleine' camper toch al gauw op zo'n €900. Verder zijn nog lang niet alle campgrounds open begin mei, dus dat wordt nog even zoeken.
Saskia
Misschien de route en flink stuk door de USA laten lopen daar is de brandstof een flink stuk goedkoper.
Als je door de USA rijdt kan je veel meer boondocken waardoor je minder afhankelijk bent van campgrounds, in Canada is dat op veel minder plekken toegestaan.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door michelly »

sep schreef:
06 mar 2019, 20:00
O echt? En waar gaan jullie dan naar toe?
Hierheen :wink: : http://michelly.nl/USA_2019/inhoud.htm

Loek, wat leuk dat jullie geboekt hebben :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door Almere vak V »

sep schreef:
06 mar 2019, 17:56
Maar de afstand Vancouver -Halifax is ons te groot, dat wordt erg aanpoten in 25 dagen.
Op Google maps is de gemiddelde route 6200km. In 25 dagen is dat nog geen 250km per dag. Dat lijkt me alleszins mee te vallen. Dat is overigens wel de route onderlangs. Dus vrijwel alleen maar door Amerika. In ieder geval in brandstof een stuk goedkoper!!

Na Chicago kan je dan kiezen voor bovenlangs via Toronto, Montreal. Of onderlangs via Cleveland, Boston.
sunnyrojo schreef:
07 mar 2019, 08:38
is het misschien een idee om daar een apart onderwerp voor te maken: wegbrengcampers USA en Canada?
Zeker!! Zit hier absoluut in de pen om een keer te gaan doen. Ben heel benieuwd naar ervaringen die mensen hiermee hebben if gaan hebben.
Rob schreef:
07 mar 2019, 09:11
Misschien de route en flink stuk door de USA laten lopen
Als je m in Google maps ingeeft krijg je alleen maar routes door Amerika.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door Almere vak V »

michelly schreef:
07 mar 2019, 09:19
Hierheen : http://michelly.nl/USA_2019/inhoud.htm
Wow!! Gave route!! Hoeveel kilometer is dat ongeveer??
Gast

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door Gast »

:offtopic:

Hoe komt het toch dat al die wegbreng routes van oost naar west gaan? Er moeten toch ook mensen zijn die de andere kant op gaan? Anders staat de hele westkust binnenkort vol met campers.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door sep »

Dat lijkt weer een prachtige reis te worden! Veel plezier! En we gaan jullie blog zeker volgen.

Wij hebben inmiddels besloten toch niet van de wegbrengactie gebruik te maken. Ondanks het feit dat de camper bijna gratis is, komt het totaal bedrag toch tamelijk hoog uit. We zouden natuurlijk, zoals Rob als nuttige tip gaf, veel door de USA kunnen gaan rijden. Maar dat was nu juist niet de bedoeling. Verder speelt het feit dat de start in het westen is een rol: begin mei is er nog niet veel open qua campgrounds. Bovendien weet je niet hoe het met het weer zit (ok, weet je nooit), het kan gewoon nog behoorlijk sneeuwen bijvoorbeeld. Tegelijkertijd is dat toch wel het mooiste stuk van de route en dan kunnen we er mogelijk niet optimaal van genieten. Andersom was beter geweest, dan waren we bijna een maand later daar aangekomen. Een paar andere redenen: op het moment van vertrek zouden we echt nét terug zijn uit Londen, beetje veel indrukken vlak achter elkaar. En ook missen we het mooiste deel van het jaar wat de tuin betreft. Ik kan natuurlijk net zo makkelijk redenen noemen om wél te gaan hoor, dit is puur persoonlijk. Maar we houden ons dus aan ons oorspronkelijke plan: een paar weekjes kamperen in Frankrijk in juni, en eind augustus dan weer een trip door de USA maken, met ons eigen tentje. Kunnen we ook veel langer wegblijven dan het maximaal voorgeschreven aantal dagen van de camperverhuurder.

En zo maakt iedereen zijn eigen afwegingen. Wie weet beslissen we een volgend jaar weer anders.

@Almere vak V Wat betreft de route naar Halifax: natuurlijk kan dat wel in 25 dagen. Maar ik had al een route per dag uitgeschreven naar Toronto en die dagen komen echt makkelijk vol. Op sommige plekken wilden we bijvoorbeeld 2 of 3 nachten blijven en het bevalt ons altijd prima om niet al te lange rijdagen te hebben. Af en toe een dagje doorpezen is onvermijdelijk, maar soms rijden we maar 80 km op een dag. Als ik de afstanden op het blog van Michelly bij elkaar tel (Toronto - Vancouver) kom ik op 6017 km. Je rijdt natuurlijk niet helemaal rechtstreeks maar maakt ook wel eens een omweg. De afstand Toronto - Halifax is 1750 tot 1900 km, afhankelijk van je route. Dat moet je er dan bij optellen. Komt nog bij dat de dame van het reisbureau op mijn vraag of het stuk Toronto - Halifax de moeite waard was antwoordde met: 'Mag ik eerlijk zijn? De meeste mensen valt het nogal tegen. Het is vrij saai en ook voornamelijk vlak.' Dat was voor ons de bevestiging om dat stuk maar te laten voor wat het was. Hoewel ook dit weer een persoonlijke waarneming van die medewerker was natuurlijk.
Hoe dan ook, ik wens jullie een hele mooie reis toe, dat zal het zonder meer worden!


Saskia
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door michelly »

Almere vak V schreef:
08 mar 2019, 14:28
michelly schreef:
07 mar 2019, 09:19
Hierheen : http://michelly.nl/USA_2019/inhoud.htm
Wow!! Gave route!! Hoeveel kilometer is dat ongeveer??
Ik kom voorlopig uit op ongeveer 5500 km. Momenteel zijn nog gedeeltes van de Blue Ridge Parkway gesloten dus het kan zo maar zijn dat we van deze route af gaan wijken maar dat zien we ter plekke wel.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door michelly »

Gast schreef:
08 mar 2019, 14:46
:offtopic:

Hoe komt het toch dat al die wegbreng routes van oost naar west gaan? Er moeten toch ook mensen zijn die de andere kant op gaan? Anders staat de hele westkust binnenkort vol met campers.
Omdat de meeste campers in de buurt van Chicago gemaakt worden en de meeste vraag naar huurcampers in het westen is lijkt me. Wij brengen overigens de camper naar New York.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door michelly »

@sep Heel begrijpelijk. Wie weet in de toekomst misschien. Een tentje is ook erg leuk :thumbup: :lol:
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door sep »

Ehh....de routes waar wij het over hebben gaan juist van west naar oost! En wij hadden het liever andersom...
michelly
Ja, wie weet in de toekomst. Als we tenminste tijd van leven hebben. Wij kijken niet heel ver vooruit (Ik heb onze leeftijden nog nooit expliciet vermeld geloof ik! :wink: )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Superdeal 39 euro p.p wegbrengcamper Canada

Bericht door Almere vak V »

Gast schreef:
08 mar 2019, 14:46
Hoe komt het toch dat al die wegbreng routes van oost naar west gaan?
Euh, deze gaat van West naar Oost. Of ze moeten Vancouver vannacht verlegt hebben...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer