Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
BlueMilk
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2019, 08:38
Aantal x V.S. bezocht: 0

Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Bericht door BlueMilk »

Hallo,

Wij gaan begin september naar de VS. We twijfelen alleen nog tussen Californië of Florida.

Mijn reisgezelschap is al enkele keren in beide staten geweest, het is alleen wel al meer dan 10 jaar geleden. We houden wel van pretparken, maar daarnaast spreekt de natuur en dieren ons ook erg aan. Er zijn mensen die ons afraden om die periode naar Florida te gaan ivm het orkaanseizoen.

Iemand hier al in beide staten geweest ? Wat zijn hun pluspunten en eventuele negatieve punten waar we rekening mee kunnen houden in onze beslissing.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Bericht door Tantelotje »

Tsja, lastig. Ik denk dat beide staten bijna niet te vergelijken zijn en vooral toch afhankelijk van waar de nadruk moet liggen, hoeveel tijd je hebt en hoe je wilt reizen.

Normaal gezien zal het in beide staten prima weer zijn, maar in Californie is de warmte veel droger en in Florida veel meer luchtvochtigheid. Verder heb je in Florida kans op orkanen, maar in Californie kans op bosbranden.
De grote pretparken zijn natuurlijk vooral in Florida, maar ook in LA zit er een en ander. Maar goed, ik ben wat dat betreft zeker geen deskundige.

Gevoelsmatig is Florida goedkoper maar qua natuur wint Californie het voor ons altijd. Yosemite, SeKi, Death Valley, Joshua Tree vonden wij oneindig veel mooier dan de Everglades. Die ook bijzonder waren, maar als je pech hebt en het is langere tijd droog geweest, zie je heel weinig wildlife, vooral veel vogels :-)

Wij hebben 1 x Florida bezocht maar al 5 keer in meer of mindere mate het westen. Wij hebben onze keuze wat dat betreft wel gemaakt :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Bericht door Almere vak V »

BlueMilk schreef:
06 mar 2019, 08:45
We twijfelen alleen nog tussen Californië of Florida.
Dat is in mijn optiek net zoiets als twijfelen tussen de Canarische eilanden en Scandinavie...
Op geen enkele, maar dan ook geen enkele manier met elkaar te vergelijken.

Ik kom voor mijn werk door heel Amerika. Maar ons "thuiskomen" is Oregon. Dus dan weet je al waar mijn voorkeur zou liggen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Bericht door mtl »

Tja, vraag 100 mensen waar hun voorkeur naar uitgaat: Californie of Florida. Grote kans dat de ene helft Californie zegt en de andere helft Florida. Het is maar waar je voorkeuren liggen. Als ik zo het verhaal van topicstarter lees dan zie ik eigenlijk al waarop de keus valt!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Bericht door BonnyR »

Beide bestemmingen hebben met name pluspunten. Wij zijn drie keer in Florida geweest, maar twee keer als onderdeel van een grotere reis. Het enige echte minpunt vond ik de kleffe hitte in Florida.
Tja, toch een voorkeur voor Californië. De grotere variatie in de natuur. Maar als het niet uitmaakt zou ik een deal maken met je reisgezelschap. Zo van de eerste rechtstreekse vlucht onder de €400 ( ik roep maar wat) gaan we boeken of die nou naar Florida gaat of naar Californië :wink:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Bericht door Markstaal »

Het zijn inderdaad 2 compleet verschillende gebieden en is lastig te vergelijken. Nu inmiddels ben ik 3x in de staat California geweest en 1x in Florida. Maar verkies het zuidwesten boven Florida (dat is natuurlijk persoonlijk). Hoe lang zou je willen en wil je een rondreis gaan doen?
Voor pretparken is Florida natuurlijk een aanrader. Wat betreft de natuur vond ik dit in het een beetje tegenvallen in vergelijking met het zuidwesten, waar natuurlijk heel veel en gevarieerde natuur is op een relatief klein gebied zit. Hou er wel rekening mee dat het in september inderdaad nog orkaanseizoen is, dus als je gebonden zit aan september dan is de west kust een goede optie.
BlueMilk
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2019, 08:38
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Bericht door BlueMilk »

We zijn wel beperkt in het aantal dagen tot maximum 10 - 11 dagen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Bericht door IngridZw »

Wij zijn in beide staten geweest. In Florida heb je prachtige stranden vooral langs de Golf van Mexico maar qua afwisseling in natuur kies ik voor het zuidwesten. In Florida is het allemaal vlak en ook de vochtige warmte vonden we niet aangenaam.
Met 10/11 dagen zal je echter weinig zien van de parken in het zuidwesten. Hooguit een park als Yosemity en/of Sequoia. Ik vraag me daarom af of het waard is om alleen daarvoor zo'n verre reis te maken. Misschien is Florida dan een betere optie. Met de tijd die jullie hebben kan je je daar prima vermaken
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gast

Re: Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Bericht door Gast »

Wil je alleen naar Californië of ook naar de rest van het ZW?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Bericht door mtl »

Met 10-11 dagen kan je ook naar Californie. Bedenk wel dat je 3 dagen kwijt bent aan heen- en terugreis.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Bericht door boonens »

Ook iets om in je overweging mee te nemen; verwacht je dat dit (om wat voor reden dan ook) een eenmalig bezoek wordt aan Amerika, of zou je er bij een goede ervaring in de toekomst vaker heen willen?

Indien het eerste, dan zou ik kiezen voor Californië. Indien het tweede, zou je prima met Florida kunnen beginnen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Bericht door sunshine state »

Voor zo'n korte vakantie zou ik voor Florida gaan..
Kijk eens op onze website voor inspiratie..
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Bericht door Martin & Marianne »

mtl schreef:
06 mar 2019, 13:54
Met 10-11 dagen kan je ook naar Californie. Bedenk wel dat je 3 dagen kwijt bent aan heen- en terugreis.
Je kunt in die tijd inderdaad ook prima een rondje zuidwesten doen, bijvoorbeeld vanuit Las Vegas
Wij zijn maar 2 dagen kwijt met de vluchten. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Bericht door sanook »

Miami of bv San Francisco maakt qua reistijd niet heel veel uit. Resp. 7456 en 8808 km vanaf Amsterdam, dus San Francisco is hooguit 2 uurtjes verder.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Bericht door jojostravelusa »

Tenzij het zwaartepunt van de reis op pretparken ligt, zou ik naar Californië gaan. Qua natuur een stuk interessanter. Maar, eerlijk is eerlijk, een weekje pretparken is ook niet verkeerd :D
Speakingtongues
Amerikakenner
Berichten: 577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 15:19
Locatie: Albuquerque, New Mexico

Re: Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Bericht door Speakingtongues »

Ik zou altijd voor Califonie kiezen. Veel meer te zien dan in Florida. Heb zelf 10 jaar in Florida gewoond en buiten de stranden, pretparken en shoppingmalls vond ik er niet veel te doen.
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Moeilijk kiezen, Californië of Florida ?

Bericht door Trails »

De natuur in Florida is niet zo spectaculair als aan de westkant maar het is zeer zeker de moeite waard.
Geen staat waar zó veel state parks en natuurgebieden zijn als in Florida.
Geweldig om daar te wandelen.
We zijn er zelf dan ook al vaak genoeg geweest.
Alhoewel we dit jaar weer naar het zuidwesten gaan zijn we ook al weer een reis naar Florida aan het plannen.

Enige minpunt voor september is de hitte en de vochtigheid. Daarom gaan wij het liefst in februari-maart naar Florida.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer